Mijn zoontje heeft net een week in het ziekenhuis gelegen omdat hij veel krijsde tijdens het drinken. Hij krijgt nu 4 weken nutramigen maar een allergie heeft hij niet (bloedtest ondergaan). Toch reageert hij hier goed op, zijn huidje is weer mooi en hij lijkt er rustig onder de voeding. Drinken blijft echter een drama. Als hij al rustig drinkt dan drinkt hij net aan 100 CC per fles. Per dag krijgt hij net aan 600 CC binnen. Hij wil gewoon echt niet meer dan. Meestal drinkt hij in de ochtend de hele fles leeg van 170 CC. Hij slaapt meestal wel de nacht door. Vanochtend 06:00 werd hij krijsend wakker met 10 min later een poepluier (gewoon normale ontlasting). Hij weigerde dus om te drinken en schreeuwde alles bij elkaar. Daarna was hij rustig en aan het lachen maar drinken ho maar. Hij had ondertussen van 21:00 maar 100 CC gedronken. Een kind moet toch op een gegeven moment honger krijgen?? Als hij onrustig is dan drinkt hij amper dan huilt hij veel. Pijn tijdens het drinken is het waarschijnlijk niet want dit is uitgesloten in het ziekenhuis. Wat ik merk is dat hij overprikkeld kan zijn, oververmoeid of buikkrampen (daar heeft hij volgens de arts erg last van). Ik doe veel om hem de onrust weg te nemen maar dit lukt niet altijd (zachte kruik op zijn buikje, badje met hem rondlopen). Ik weet ook niet waar die onrust vandaan komt. Ik baker hem 's nachts in de Pacco maar overdag pikt hij dit gewoon niet en ik heb een oudere zoon en kan dus niet constant naast zijn bed staan om hem in slaap te helpen. Ik wil hem zo graag rust gunnen maar dit lukt mij gewoon niet. Ik zit er echt doorheen en weet dat hij daar natuurlijk ook op reageert. Van het weekend was ik alleen met hem en toen ging het perfect maar ik kan moeilijk mijn man en andere zoon wegsturen. Wat moet ik nou juist wel of niet doen. Gister heeft hij vanaf half 3 wakker gelegen en was hij onrustig. Mijn schoonmoeder is met hem gaan wandelen (zij past dan op). Moeten we dit nou juist wel of niet doen? Ik doe de tv ook al niet aan. draagdoek misschien een idee?
Hoi hoi, Lekker met hem gaan wandelen is een goed idee hoor. Daar worden ze rustig van en slapen dan lekker. Hoe lang doet hij over zijn fles dan? Ik vind 20 minuten een mooie tijd. Als hij er langer of korter overdoet, dan kun je het beste een andere fles of speen gebruiken. Sommige kinderen eten wat minder dan andere. Ze hebben gewoon minder nodig. Heb je al infacol geprobeerd? Dat is een middel tegen darmkrampen. Hoe is het met groeien? Groetjes Adrienne
Hebben alle flessen al geprobeerd dus daar ligt het niet aan. We doen er lang over omdat hij steeds. Groeien gaat voorlopig goed. Vandaag eerste dag op het kdv en meneer drinkt gewoon al zijn flessen leeg maar nu bij mij wil hij niks en blijft hij maar huilen. Heb er pijn van in me buik want heb het idee dat het door mij komt
Hoi hoi, Heb je eerst borstvoeding gegeven? Dan zou het kunnen dat hij jou aanwezigheid associeert met de borst, en daar hoort in zijn belevingswereld die fles niet bij. je bericht naar mij was niet compleet.... Groetjes Adrienne
Oja zie het nu. We doen er lang over omdat hij steeds weigerd. Heb maar 1 week borstvoeding gegeven dus dat lijkt me dan toch niet?
Hoi hoi, Ten eerste, het ligt echt niet aan jou, zet dat gerust uit je hoofd, je doet hardstikke je best!! Als je maar een week bv hebt gegeven, dan lijkt me dit niet het geval te zijn inderdaad. Ik zou me over de hoeveelheid voeding geen zorgen maken, hij groeit er goed op immers. Hij heeft natuurlijk wel net in het ziekenhuis gelegen, en dat vergt een hoop van zo'n mannetje. Ik wil je wel een aantal adviezen geven waardoor hij rustiger kan worden. Het beste is om iedere keer als hij wakker wordt, te voeden, even op schoot te spelen, hem dan nog even in de box te leggen, en zodra hij tekenen van moeheid toont, leg hem dan wakker op bed. Hij leert op die manier zichzelf te ontspannen en in slaap te vallen. Als hij gaat huilen, laat hem dan gerust huilen. Hij wil dan even de tijd hebben om rustig te worden. Je kunt het ook horen aan het huiltje. Als hij begint te huilen, steeds harder, dan weer zachter en even stil, waarna het weer opnieuw begint, dan is hij echt bezig om zich in slaap te huilen. Door met hem rond te lopen enz kan hij juist onrustiger worden. Na 10 minuten ga je even naar hem toe, en praat met lage stem geruststellend tegen hem, maar maak geen oogcontact. Stel ook geen vragen. Hij denkt dan meteen dat hij iets moet, en wordt alert. Slapen in de box is echt uit den boze, dat geeft zoveel prikkels! Zeker om dat je al een ouder kind hebt. Op internet kun je de methode van Ria Blom lezen, vaak werkt dat wel hoor! Wat ook heel belangrijk is is lichamelijk contact. In plaats van hem in de box te leggen, zou je ervoor kunnen kiezen om lekker samen met je kindje in bed te liggen, het liefst bloot allebei. Natuurlijk je baby wel met een pamper aan, maar verder niets. Heerlijk tegen elkaar aan! groetjes Adrienne
Hij slaapt eigenlijk in de box omdat ik dus een ouder zoontje heb en het erg moeilijk is voor mij om steeds naar boven te gaan omdat de jongeste dan mee wilt. In de box slaapt hij wel 9 van de 10 keer erg goed dus vandaar dat ik dit ook zo heb aangehouden. Ik moet dus een manier gaan vinden waardoor ik hem wel in zijn eigen bed kan neerleggen. Kan ik hem trouwens ingebakerd gaan voeden want hij gaat steeds meer flessen bij mij weigeren. De eerste fles krijgt hij altijd van mij en dan ligt hij ingebakerd in bed en haal ik er pas uit na de voeding. Hij drinkt dan altijd in een rap tempo zijn fles op terwijl hij overdag nog geen 20 CC bij mij drinkt.
Hoi hoi, Je zegt ook dat hij als je alleen bent ook beter drinkt, en dat het dan goed gaat. Dat zegt eigenlijk ook al, dat het als iedereen thuis is het beneden te onrustig is. Ik begrijp dat het lastig is, maar je baby zal er wel beter door gaan slapen, en dat geeft dan ook weer rust toch? Kun je hem niet ergens zetten beneden waar het rustiger is misschien? Ingebakerd voeden weet ik niet echt of dat mag of niet. Ik zou haast denken van niet. Dan bewegen ze helemaal niet meer natuurlijk. Dat is een vraag voor het CB. Groetjes Adrienne
Ingebakerd eten gaf geen verschil ( bakerde hem in voor de fles) en deed hem er dan weer uit. Heb hem vanochtend naakt tegen me aangelegd na het badderen en heb hem toen de fles gegeven. Binnen 15 min was hij leeg! Vandaag 810 cc gedronken ipv 500 en heb hem twee keer in bed gelegd ipv de box. Denk als hij in zijn bed gaat overdag dan wil ik wel beginnen als mijn man thuis is. Vanmiddag beneden gevoed en toen was hij iets onrustiger en in de avond boven gevoed alleen met zijn beentjes bloot en weer de fles goed leeg gedronken.