hallo wij hebben een zoontje van bijna 7 weken en sinds een aantal dagen heeft hij last van obsipatie. ik laat hem poepen dmv een thermometer zachtjes in zijn kontje te doen, en dat is harde ontlasting. nu hebben we friso comfort, maar lijkt nog niet veel te helpen hij heeft sinds hij die obsipatie heeft krampjes tijdens de fles al, dan is hij halver wege of nog niet eens en krijgt hij krampjes met het gevolg dat hij niet meer drinkt, maar nog wel honger heeft, dan troost ik hem en na 20 minuten ofzo zijn de krampojes aardig gezakt en dan drinkt hij soms nog een gedeelte van de 2e helft op. wie heeft dit ook meegemaakt en heeft er iemand tips? het is zo zielig en frustrerend. want hij heeft honger, maar kan niet drinken zo veel hij wil omdat hij dan die rot krampjes krijgt. groetjes wendy.
Je hebt druppeltjes van VSM voor een zachte ontlasting. Wilde ik vandaag of morgen ook even halen. Speciaal voor babys - kleine kinderen.
kijk uit met die thermometer, want je kan meer kwaad dan goed doen. Tsja, verder troosten! Kinderen van die leeftijd hebben nou eenmaal krampen, ook tijdens het drinken. De darmen gaan werken zodra je ze eten geeft. Is het echt te erg, neem dan contact op met je CB, maar ga niet met een thermometer zitten wrutten..
hoi, als je wisselt van voeding kunnen ze ook even last hebben met de ontlasting. Daar moeten de darmpjes ook weer even aan wennen he. Alles heeft zn tijd nodig. En tja, die vervelende krampjes... kun je helaas niet veel aan doen, ook dat moet vanzelf over gaan. Troosten en evt. druppeltjes maar die helpen ook niet bij ieder kindje. Laat hem idd niet wennen aan de thermometer hoor, straks kan of wil hij helemaal niet meer poepen zonder!
doe maar gewoon een scheutje olie door zijn flesjes en de volgende dag zul je het verschil merken. We hadden dit ook en de dokter adviseerde ons dit te doen, tot ruim 4 maanden gedaan en langzaam weer afgebouwd. groetjes anita
mijn zoontje heeft toen 8! dagen niet gepoept! ha zei toen lactulose is op recept maar geen! olie? hmmmm vreemd die huisartsen. afijn 50 cc extra water in de fles, cinababy, venkeldruppels van daro, inbakeren hypo allergeen van fryso. maar niet alles tegelijk het moet ook de tijd hebben om te werken en dat kan niet na 1/2 dagen sterkte groetjes ellen
Als hij kan poepen dmv een thermometer dan kan hij het ook zonder hoor! Laat hem er niet aan wennen iig en het kan even duren voor een middeltje of de comfortvoeding aanslaat..
Wat kan die thermometer aan richten wat niet goed is, ik stop hem afentoe een halve cm in haar poepertje om te meten en dan zit hij vaak gelijk vast in ontlasting wat ze gelijk uitpoept! maak kwaat zie ik er niet in...
een kind kan aan de thermometer wennen! en dan poept hij/zij niet meer uit zich zelf en moet je hem altijd helpen. groetjes
Om de ontlasting op gang te brengen heeft onze kraamhulp met een olie even het kuiltje in het midden boven zijn billen gemasseerd, met de klok mee (voetjes gekruist op de borst omhoog leggen). Dezelfde avond had onze kleine (veel) ontlasting. Wie weet helpt dit bij jullie ook?
Het linkt misschien erg kru maar je kindje even koud laten hebben na zijn bad. Niet gelijk zosnel mogelijk warm maken of houden. door die schrik gaan baby's ook vaak poepen. Pas op met venkel rommel want venkel spullen zijn van kool soorten gemaakt en daardoor klrijgt een kind alleen maar maar krampen (zeiden van het CB). En advet flessen gebruiken die zijn helemaal super daan krijgt nu borstvoeding via de fles en met andere flessen kreeg hij alleen maar buikkrampen en weer het cb buro zei advent flessen gebruiken en ta da daan geen kramp meer gehad. maar pas als je blieft op met VENKEL
Misschien een fles gebruiken die het teveel aan lucht laat ontsnappen? Ik heb hiervoor flessen van Difrax. Sommige mensen vinden het ondingen, maar ik zweer erbij. Dit hielp bij Jamie ook super toen hij nog last van krampjes had. En Cinababy ook. Succes!
uiteindelijk hielp bij ons zoontje helemaal niets en moesten we gewoon de officiele drie (lees 6) maanden afwachten........maar goed hoeveel verschillende dingen er wel niet zijn........ en hoeveel verschillende kinderen good luck
ons zoontje bleef ook maar last houden van heel heftige kramp. nu blijkt het een koemelk allergie te zijn... Sinds ik gestopt ben met het gebruiken van alle producten waar melk in zit zijn de krampjes acuut over!
thermometer mag je eigenlijk niet over erin doen hoor.. kun je de binnekant mee openhalen. maar met het tipje van de thermometer kun je een beetje erin, en zaachtjes ronddraaien, maar is meer de opening dan er echt in.
Ik kan je Kindicol aanraden van VSM. Toepassing Kindicol druppels draagt bij aan het zachter maken van harde ontlasting bij babys en jonge kinderen. Het helpt bij de (her)opname van vocht in de darmen en ondersteunt zo een zachtere darminhoud. Kindicol druppels draagt op die manier bij aan een betere darmpassage en een natuurlijke en regelmatige stoelgang. Dosering Kindicol druppels is bestemd voor inname via de mond. Kinderen van 0 tot 1 jaar In het begin (dag 1): elk uur 3 druppels, max. 6 maal per dag. Daarna (dag 2 en verder): 3 maal daags 3 druppels. Kinderen van 1 tot 6 jaar In het begin (dag 1): elk uur 6 druppels, max. 6 maal per dag. Daarna (dag 2 en verder): 3 maal daags 6 druppels.
onze kinderarts in het ZH adviseerde ook olie in de fles te doen, ons mannetje poepte maar 1x per week en dat met flesvoeding...