@Xylina: we gaan ons best doen! En fijn dat je gewicht stabiel is! @Carmen: ja inderdaad, je temp gaat nu weer de lucht in.. wat spannend, misschien dan toch! Ik hoop het echt voor je meis. Succes met je cursus (wat ga je leren?) en wellicht geeft het ook wel weer afleiding ... Mijn temp is vandaag hetzelfde, dus ook nog steeds hoog. Ben benieuwd.. Vandaag lekker shoppen met m'n moeder en genieten van het heerlijke weer! Fijne dag ladys!
@nayr, de cursus gaat over verschillende adviesrollen (houdingen) die je aan kunt nemen als communicatieadviseur. Zodat je van rol kan veranderen als de situatie daar om vraagt. Het lijkt me erg leerzaam maar het zullen ook intensieve dagen zijn. Bijkomend voordeel is inderdaad dat het afleiding geeft Shopze!
Balen Erica! Nayr mooie temp weer, yeah! Carmen spannend voor je! Hoop dat die temp iets goed zegt! Succes met de training! Xylina, fijn dat je suiker stabieler is! Rest: succes! 2e dag 50% werken is beter gegaan. Over 1 week hoef ik niet al m'n patiënten mede delen dat ik, ze bv niet door kan behandelen vanwege tijdgebrek. M'n patiënten kijken me heel eng aan... Zo van, jij ziek??? Dus al het geregel en geschuif met mn pat. is bijna klaar! Morgen is m'n 'normale' vrije dag. Even met de auto naar de garage, komt een nieuwe voorruit is, zat een scheurtje is en die is tijdens repareren in garage groter geworden, zeg maar 25cm... Gelukkig vergoedt de verz. het!
Goedenavond meiden. @Veerle; gisteren had ik het behoorlijk zwaar. Kwam genoeg los in ieder geval. Zowel qua menstruatie, als emotioneel vanwege de teleurstelling. Vandaag minder last van gehad.. Goed van je dat je naar je lichaam (en arts) luistert. Anders heb je alleen maar jezelf ermee. Maar zeker als je van jezelf al een doorzetter bent, is het moeilijk om een stapje terug te doen. @Erika; digi-knuf voor jou. Geniet maar extra van je wijntje en Barcelona! @Carmen; Ik had geen plannen gisteravond. Wilde eerst gaan sporten, maar vanwege mijn ongesteldheid heb ik lekker gedouched en op de bank gelegen. Vriendlief was druk in de tuin, dus had het mooi rustig Word spannend voor jou, meid! Ik duim voor je! Succes op de cursus, dan heb je in ieder geval afleiding.. @nayr; thanks voor de knuf! @xylina; Goed nieuws, dus! Mooi, meid! En ik ben fan van jouw gedachte. Hopelijk kunnen we het waarmaken.. We gaan ons best doen.. Voor deze ronde heb ik mijn banner op 32 dagen gezet (is het gemiddelde). Zal ik dan goed zitten qua eisprong en dergelijke? Aan de ene kant wil ik er wel meer mijn best voor doen (dus niet alleen vrijen rond en op de vruchtbare dagen en misschien wel temperaturen of ovulatie-testen). Maar aan de andere kant wil ik me er niet door laten opslokken en er té intensief mee bezig zijn. Vrienden van ons zijn aankomend weekend uitgerekend. Ze hebben er acht maanden over gedaan om zwanger te raken. In het begin waren ze (vooral zij) er fanatiek mee, maar op een gegeven moment is dit minder geworden en zijn ze zwanger geworden. Vandaar mijn twijfel over wel of niet fanatiek. Wat is jullie mening/gedachten hierover? Fijne avond nog, meiden.. Slaap lekker voor straks. Tot morgen!
@Camen: klinkt interessant die cursus! Succes! @enibas: snap je tweestrijd: fanatiek of niet. Ik merkte bij mezelf 2 weken geleden dat ik er ook erg veel mee bezig was, das niet leuk en ik geloof ook echt dat het een bepaalde invloed kan hebben. Toen ik afgelopen weekend lekker met de dames weg was, realiseerde ik me dat het ook echt heerlijk is om helemaal andere dingen aan je hoofd te hebben! Ondanks dat ik wel doe tempen, dat wordt een automatisme, ben ik er nu minder mee bezig. Het is het denk ik van belang een mooie balans te krijgen. Lukt je vast wel!
Fijn dat iedereen het mijn gedachte eens is haha!! Vandaag lekker lui dagje gehad, uitgeslapen, haartjes geverfd, naar nicht voir nagels:-D lekker bij gekwebbeld en nu weer op de bank met iphone te kloten hihi Fijne dag allemaal
Hallo allemaal! Enibas, ik temp nu wel om te weten wanneer eisprong geweest, zodat we kunnen stoppen met de ZI. Bij ons is het anders dan bij anderen, het tempen is idd een automatisme en ik was er eerst ook erg op gefocust, voornamelijk na de eisprong. Sinds eind febr (wintersport) veel minder mee bezig. Maar weet je, je wilt gewoon graag een kindje en wil daar liever geen jaren op wachten. Het is moeilijk om het los te laten. Als je heel graag op vakantie wilt (verhuizen, whatever) ben je daar toch ook mee bezig? Je kan het anders een ronde proberenen en als je merkt dat je teveel gefocust bent stoppen? En wat een lieve woorden in je laatste berichtje voor mij. Ik ben idd een doorzetter (en een behoorlijke hoor...). Xylina: ik ben ook helemaal voor je gedachte Hier denk ik ei gehad! Yeah! Alleen denk ik doordat ik me niet fit voel er minder kans is. Maar dat ik voor mij nu niet het belangrijkste! Knuffels!
Goedemorgen meiden, even een snelle zwaar! Cursus is erg boeiend, maar ook erg pittig. Vandaag van 9.30 tot 20u, gaan @enibas, ik temp deze maand voor de derde en laatste keer. Het heeft mij inzicht gegeven in dat mijn eisprong iets later is dan ik had verwacht. Handig, want nu knuffelen we wat langer door. Jij hebt een aardig regelmatige cyclus, qua aantal dagen. Als je meer inzicht wilt zou ik even een paar maanden tempen en ovu testen laten voor wat ze zijn. Nayr, wat doet je temp vandaag, weer hoog? Eisprong? Mijn temp was wéér 37 graden, dat heb ik nog niet eerder gehad, zo ver in mijn cyclus... Duimen!
Carmen, ik denk dat deze cyclus nog wel eens mooi kan uitpakken voor jullie Hoop het zo! Er is hier roze nodig... Succes op je curusus!
Goeiemorgen meiden! @ Enibas, wat balen van je ongi meis! Hoe is het nu met je oma?! Mij heeft het temperaturen juist meer rust gegeven, maar snap ook dat je er misschien nog niet aan toe bent. Ik had na 1 cyclus willen stoppen, maar ivm zwangerschap en MK nu toch blijven tempen. Het is niet 100% zekerheid, maar het geeft mij wel rust. En ja, je hoort het vaak dat wanneer men het los laat, het raak is Maar wat is ergens teveel mee bezig zijn, dat is zo subjectief Weet je wat zij veranderd heeft na die 8 maanden?! Voor mij is temperaturen automatisme geworden en ik heb niet het idee dat ik er daardoor meer mee bezig ben (ik kan het juist makkelijker los laten ofzo ) @ Carmen, jouw temp stijgt mooi, ben benieuwd! Succes met je cursus! Hoop dat het beetje interessant is! @ Nayr, jouw ei lijkt wel geweest te zijn ja! Hebben jullie goed geklust?! @ Veerle, goed dat je je rust neemt! Hoop dat je je er goed bij gaat voelen! @ Erika, ook balen van jouw ongi! Alweer thuis uit Barcelona?! @ Xylina, gaat de goede kant op met jou! Hier tempstijging. Zou dat ei dan toch geweest zijn?! Niet goed geknuffeld, dus niet zwanger dan deze maand, maar ik vind het prima, want kan ik over 2 weken lekker apres-skiën
Hoi meiden, Helaas is het geen Curaçao baby geworden. Vandaag ongi geworden. Door de vakantie was ik er deze maand niet zoveel mee bezig maar het is toch jammer! Volgend weekend komt mijn schoonmama met haar vriend over vanuit Zweden, en het was wel leuk geweest om het dan te kunnen vertellen. Maar ja, op naar een nieuwe ronde! Later zal ik nog even uitgebreid op iedereen reageren!
@Laura: aahhh balen zeg, geen curacao beeb... en jammer dat je het niet aan je schoonmoeder had kunnen vertellen..! Je gaat dan toch stiekem plannen he? Héél herkenbaar! @Dingdong: ook balen voor jou! *digi-knuf* en lekker even een baaldag met chips/chocola/wijntje inplannen! @Noorus: jij bent je lekker aan het verheugen op je ski-vakantie; goed bezig! @Whaaaa Carmen...!! Spannend hoor..! Dat ziet er inderdaad errug goed uit! Hoop het echt zo, inderdaad Veerle, er is hier ZEKER roze nodig! En wel NU! Ik zie nu voor het eerst het grote kruis door mijn FF grafiekje... yeah! Mijn ei is geweest en volgens mij hebben we ook nog eens goed geknuffeld... was onbewust, want ik dacht dat mijn ei veel eerder zou zijn.. Zo zie je maar Enibas, tempen is echt handig. En inderdaad, wat Veerle ook al zei, je bent ook gewoon bezig met een beebje krijgen en dat is natuurlijk erg bijzonder...!
Laura en dingdong, balen voor jullie zeg!! Nayr duim voor je dat het roze is!! Hier lekker cappucinocupcakejes gebakken:-D Verder relaxen!!!!!
Laura en Dingdong balen zeg:x Ik heb in gedachten ook al meerdere verteld dat ik zwanger ben...(ben het niet hoor...) Lijkt me zo leuk om te doen! Iedereen blij Nayr: yeah een kruis! En nu op naar een hoge temp voor komende 8,5 maand Xylina: klinkt lekker je gebakjes! Relaxe! Morgenochtend werken en heb 's avonds een bruiloftsfeest van m'n achternicht (was verbaasd dat ik uitgenodigd ben...). Maar als ik het zat ben ga ik lekker naar huis toe! Fijne avond/slaap lekker!
Goedenavond meiden, Vanavond lekker gesport en zojuist een bord met 30 kilometer in de tuin van mijn zus gezet en wat slingers opgehangen. Zoals jullie misschien doorhebben, ze is morgen jarig en word 30 jaar.. Had haar kop wel willen zien, hahaha... @Laura & DingDong; digiknuff voor jullie! Balen, op naar de volgende ronde. @Noorus; het gaat om vriendlief z'n oma. En alles is goed gegaan. Ze is alweer thuis en moet aansterken. Bedankt voor het vragen. @xylina; klinkt heerlijk, meid! Okay Veerle, Carmen, Nayr en Noorus; jullie hebben me overtuigd. Misschien is temperaturen ook wel wat voor mij (ons) en vergroot het onze kansen op een kindje. Wat Carmen zegt; misschien een paar maanden temperaturen en dan kan ik misschien beter inschatten wanneer mijn ei is enzovoort. Maaaaaaaaar waar begin ik? Tell me, tell me... Een thermometer, denk ik.. Stomme vraag misschien; maar wat voor één moet ik hebben? Jullie hebben het altijd over s'ochtends temperaturen, voordat je opstaat. Elke dag rond hetzelfde tijdstip. Voeren jullie dit dan direct in op FF, of is er ook een app voor? En jullie hebben het over Fertility Friend. Ik zal daar zo eens op gaan kijken en me aanmelden. Fijne avond nog en slaap lekker..
Goedemorgen! Iedereen een fijne dag vandaag, hoop dat het weer goed is, net was het echt aan het waaien! @Enibas: Goed dat oma alweer thuis is, hopen dat ze vlug aansterkt! @Xylina: Waren je cupcakes nog lekker? @Nayr: M'n baaldag met chips en koek heb ik 2 dagen geleden al gehad. Ben alleen altijd 6 dagen ongesteld en nu nauwelijks 3. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Ik hoop hard voor je mee dat alles goed uitpakt qua eisprong! Nu moet je alleen nog even wachten, wachten, wachten, bleeeh! @Noorus: Waar ga je skiën? Wij komen net terug uit Val Thorens, was erg leuk! @Veerle: Ik heb er ook al uitgebreid over nagedacht hoe ik het zou gaan vertellen, haha Veel plezier op het trouwfeest! Ik ben er weer vandoor!!
Goeiemorgen! @ Dingdong en Laura, wat onwijs balen van jullie ongi! Hoop echt op een hele roze vloedgolf bij ons allemaal de komende ronde! @ Enibas, leuk van je zus! En fijn van oma (van je vriend dus )! @ Kruis Nayr, jeej! @ Veerle, plezier vanavond! @ Carmen, is het nog vol te houden daar?! @ Temperaturen, het is eigenlijk supereenvoudig Enibas. - Je koopt een digitale thermometer (ik had hem voor een 10tje bij de Etos, maar je hebt ze vast ook goedkoper). Ik heb zelf er één met 1 cijfer achter de komma en werkt prima (het komt namelijk niet supernauw, belangrijk is alleen dat je een verschil in temperatuur ziet, maar niet hoe groot dat verschil precies is). - Elke ochtend temp je vóór het opstaan en op een vast tijdstip (maar een half uur speling tussen zitten, maar zeker niet meer). En die temp vul je in op FF (ik heb ook een FFapp. op m'n telefoon, zo kan ik het al invullen in bed en synch. hij het automatisch naar i-net). - Ook kan je op FF invullen wat voor een afscheiding je waarneemt bij jezelf en wat voor lichamelijke ongemakkelijkheden je hebt. - Op basis van je temperatuur en je andere ingevulde punten, geeft FF dus aan wanneer je (mogelijk (het is niet 100% zekerheid natuurlijk)) je eisprong gehad hebt. - Basisprincipe is: temp blijft laag in de periode voor je eisprong, maakt vaak een dip voordat je eisprong echt komt en stijg ná je eisprong en blijft als het goed is hoog (als je zwanger bent). Als je ongesteld moet worden daalt je temp aan het eind van de cyclus. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
Mooie uitleg Noorus, alleen niet iedereen heeft een tempdip voor de ovulatie. Wel is je temp dan vaak stabieler net voor die tijd. Succes ermee Enibas! Ik heb ook een kruis! Yeah!
Mooie uitleg Noorus! Je kunt tempen oraal, rectaal of met zo'n oording, toch? Onder de oksel is niet echt betrouwbaar.. Kun je er wat mee Enibas? Jeej Veerle ook een kruis! Ben benieuwd! @Carmen: hoest met jou?? Mijn temp is weer eentiende gezakt.. wil wellicht nog niet veel zeggen, maar hoop dat ie morgen weer de lucht in gaat!