Hee meiden, @DingDong; bedankt! Dat hopen wij ook..! @Noorus; bedankt voor je tot nu toe duidelijke uitleg. Nu nog in de praktijk uitvoeren.. Ik ga zo snel mogelijk een digitale thermometer kopen. Ik weet niet of het me morgen gaat lukken.. In ieder geval zo snel mogelijk. @Veerle; bedankt voor de succeswens..! @Nayr; hier kan ik wel wat mee, denk ik. Waar/Hoe tempen jij/jullie dan? Oraal of rectaal? Zo naar de verjaardag van mijn zus toe. Morgen hebben we (haar vriendinnen en ik) een verrassingsmiddag/avond voor haar gepland. Met een picknick, Dr. Fishbad, gezichtsbehandeling, uit eten en daarna een kroegentocht. Ze weet dus nog van niks. Ze gaat wel iets leuks doen met haar beste vriendin, maar ze weet niet dat ze ons daar ook gaat tegen komen.. Dus heb tegen m'n zus gezegd dat ik met een vriendin ga winkelen, compleet uit de richting van waar zij heen gaat. En morgen gaat vriendlief en enkele jongens straten in onze tuin. Dus hopelijk is die af, als ik terug ben van de surprisemiddag/avond. Ik wens jullie allemaal een heel fijn, plezierig weekend toe..
Goedemorgen meiden, hier is het erg spannend, vandaag mijn NOD maar wéér een temperatuurstijging! Normaal gesproken zou mijn temperatuur nu teruggezakt zijn naar circa 36,5 graad, maar ik ging over de 37 graden heen vanochtend.. Als mijn menstruatie zich vandaag niet laat zien ga ik morgenochtend testend. En ik vind het spannend! @Enibas, ik temperatuur vaginaal. Fertility Friend adviseert je (in lesjes per e-mail, die kun je krijgen in het begin) om rectaal of vaginaal te temperaturen voor de meest betrouwbare resultaten. Ik vind vaginaal prettiger, maar iedereen zijn ding. Temperatuur je liever op een andere manier dan moet je dat vooral doen. Ik ben nog een beetje aan het bijkomen van de cursusdagen. Ze waren inspirerend en intensief dus ik ben gisteravond even lekker rustig aan wezen doen om alles te laten bezinken. Daarom even geen reactie op iedereen maar wel een dikke knuffel!
Mmm mijn temp is weer gezakt.. Zal wel niet veel worden deze ronde. Was mij wel aan het bedenken dat mijn lutheale fase erg kort is, toch? @Enibas: ik temp oraal. Veel plezier met je verrassingsmiddag/avond voor je zus!
@Nayr, jouw luteale fase lijkt me inderdaad wel erg kort. Ik heb al eens iets gelezen over dat je lichaam op dat moment een bevruchte cel te weinig kans geeft om in te laten nestelen. Het goede nieuws is dat je daar iets voor kunt slikken, om kunstmatig die duur te verlengen. Dus mocht het niet raak zijn deze ronde, gewoon je grafiek aan de huisarts laten zien zou ik zeggen!
Spannend Carmen!!! Ziet dr nog goed uit hoor! Kom maar lekker bij van je cursusdagen! Nayr, raar dat je temp al zo omlaag gaat, mocht je hiervoor nu weer terug naar je huisarts? (of had je dit al besproken?) En oraal tempen schijnt niet zo betrouwbaar te zijn, ik zou vaginaal/rectaal doen, schijnt beter te zijn. Enibas, succes met het tempen! Heel fijn weekend meiden!
@Carmen: oh echt spannend bij jou he? Laat je meteen weten morgenvroeg als je getest hebt? Ik duim!! Thnx voor de tip over de luteale fase. Ik ben heel benieuwd wanneer ik dan ongesteld ga worden ja.. @Veerle: nee heb dit niet besproken met de HA. Ben er toen wel geweest, aangezien ik de vorige keer op NOD 2 dagen héél weinig bloed heb verloren. Die zei dat ik moest afwachten, testen en dan wachten op nieuwe menstruatie. Dus dat doe ik nu. Maar ben ook erg benieuwd wat mijn menstruatie nu dan doet, of het weer zo weinig is, of dat het nu wat normaal is. Maar ik denk dat ik dan wel weer naar de HA ga, ook gezien de korte luteale fase ja. En nu naar een échte HA... de vorige keer had ik zo'n HA in opleiding. Die ging ook ff googlelen over 'innestelingsbloeding'... ppff dat had ik zelf natuurlijk ook al gedaan! Fijn weekend nog ladys!
Oehhh carmen spannendddd ik duim vooor je!!! Nayr hmm hoop dat je snel weer naar je ha kan en iets krijgt zodat het snel raak is!!! Ohja mn cappucinnocupcakejes smaakte jammmieeee
Argh, ik kon me niet meer inhouden en heb net getest. Zul je net zien: omo-wit. Dus nu weten we nog niets!
Whaa Carmen! Kan goed dat t nog te vroeg is hoor...! Gewoon afwachten, geen bloed en hoge temp geeft moed!
Goede zondag allemaal Het is al weer een tijdje geleden dat ik een reactie heb geplaatst, lees wel regelmatig mee. Hier alles goed, druk heel druk aan het werk gelukkig over een week enkele dagen vrij. Zit gelukkig lekker in de zon op het wachtenbankje, probeer me niet te veel te richten op mijn lijf, vind het weer heel spannend deze dagen. enibas en erika balen dat jullie ongi bent geworden, het wordt per ronde moeilijker he.. zet hem op ronde 5 wordt jullie ronde.. carmen wat spannend,, duim voor je! Over dat los laten of heel fanatiek er mee bezig zijn, tja, merk bij mezelf dat het in fases gaat, in het begin kon ik alles op zijn beloop laten gaan. Naar enkele rondes werd ik heel fanatiek, testen+tempen. Nu ben ik aan beland in de fase waar ik de natuur zijn werk laat doen, weet wanneer ik vruchtbaar ben, probeer dan ook extra te vrijen. Leef gezond en verder probeer ik het wat losser te laten. Heb nu ook ruimte om met andere dingen bezig te zijn. Ik denk dat iedereen er wat anders mee omgaat en wat voor de een werkt is voor de ander misschien niet weg gelegd. Nu ik ga genieten van mijn vrije zondag kim
@wannabemam, heel herkenbaar die fases. Na deze ronde ben ik in principe wel weer klaar met testen en tempen, dus zou ik daar ook weer mee stoppen. Ik ken mijn cyclus dan wel. Op deze ronde na dan, want nog steeds geen bloed, wel een hoge temp en met ochtendurine een negatieve test. Zou FF mijn eisprong verkeerd berekend hebben? Nouja, ik ga nu een aantal dagen afwachten. Als ik echt zwanger ben, dan merken we dat vanzelf
@wannebemam: inderdaad herkenbaar die fases! zo ging het bij mij ook wel ja. @Carmen: mmm spannend hoor! Maar goed, of FF je eisprong wel of niet goed heeft berekend, je temp liegt er niet om en dit heb je eerdere cylcussen nog nooit zo gehad.. spannend hoor. Hier balen.. ben (al!) ongesteld geworden. 21 dagen dit keer, weer korter. Wat maakt dat mijn luteale fase volgens FF 5 dagen is.. megakort dus. Ppff maak me een beetje zorgen, wat wellicht overdreven is, maar goed.. Ben nu wel echt ongesteld, meer rood als de vorige keer..
Oef Nayr, wat balen zeg! Ga je nu naar de huisarts? Misschien kan je er wat over opzoeken op internet of misschien is er nog wel een oud topic hier op ZP?
Nayr, er schijnen medicijnen te zien die je LF kunnen verlengen vlgs mij... Succes iig! En Wannebee: fijn dat je je kan focussen op andere zaken! Heel veel succes nog met wachten!
Ha meiden Ik heb me een tijdje afzijdig gehouden omdat de teleurstelling van de vorige ronde er best ingehakt is. Inmiddels volgens posi ovutesten dus mijn eisprong. Wij zijn heerlijk een weekje weg, hopelijk heeft dit een positief effect en hebben we over twee weken een posi test. Dat zou echt super zijn, want het begint nu wel echt lang te duren.. Fijne zondag meiden!
@ Nayr, ik heb eens gelezen dat tarwekiemoliecapsules je LF kunnen verlengen. Ik heb ze genomen en tadaa toen werd ik zwanger (nouja dat lijkt me meer toeval ) maar wie weet heb je er wat aan? Succes meiden, ik lees af en toe nog mee!!
@nayr jouw lf is zo kort dat ik echt wel naar de huisarts zou gaan hoor. Op Fertility Friend wordt geadviseerd om naar de huisarts te gaan als je LF korter is dan 10 dagen.. @jootje, begrijpelijk dat je er even door heen zat. Hopelijk leidt het weekje weg tot een positieve test! Hier nog steeds geen bloed gezien, dus het blijft afwachten. Net met mijn zussen wezen eten bij mijn moeder, die afleiding is wel even fijn
@ Nayr, ik zou ook een bezoekje aan de HA doen hoor! @ Carmen, spannend meis! Duimen draaien hier voor jou! @ Jootje, ben je de teleurstelling een beetje te boven inmiddels?! Ik duim voor een roze maand voor jou! Hier inmiddels echt wel ei geweest. Benieuwd hoe lang mijn LF is en natuurlijk of mijn volgende cyclus weer normale lengte heeft!