Goedemorgen dames, @kim, je bent nog vier dagen voor je NOD he, hopelijk test je over een paar dagen alsnog knalpositief! Hier een lekker begin van de dag gehad... Werd met enorme (maar dan ook enorme) buikpijn wakker. Ik dacht dat het een volle blaas was, want ik wil wel vaker doorslapen terwijl ik eigenlijk moet plassen (ben nogal gehecht aan mijn warme bed, haha). Toch maar opgestaan, en toen echt krom van de pijn naar de wc gelopen. Dat was zelfs voor mijn doen raar. Eenmaal op de wc kreeg ik een enorme vlaag van misselijkheid. Ik dacht nog: mocht ik toch zwanger zijn, dan hoop ik dat ik niet elke dag zo misselijk ben als ik nu ben. Het volgende moment kwam ik bij op de vloer van de wc, met mijn rechtervoet klem tegen de muur, bloed in en op mijn neus en een flinke hoofdpijn. Ben flauwgevallen en tegen een muur geklapt... Inmiddels gaat het wel weer, maar heb me maar ziekgemeld voor vandaag. Vooral vanwege de hoofdpijn door de val. Wel goed nieuws: buikpijn is een stuk minder (vooral trekkend gevoel als ik mijn buikspieren aanspan) en nog steeds niet ongi...
Haha, nee, ik durf die wc niet meer in. Dat begrijp je natuurlijk wel Het idee was eigenlijk om niet voor vrijdag te gaan testen..
Wow, dat is zeker schrikken! Lekker rustig aan doen vandaag! Ik ben wel heeeeel benieuwd hoor.... Hou je ons nu dus in spanning tot vrijdag?
Kan je nog wachten carmen? @ laura, hoe is het met jou? @ kim, jammer van je omo test, wie weet wat ie over een paar dagen doet... Zit in auto dus vandaar korte berichtjes...
@laura, het was inderdaad schrikken. Was ook niet leuk voor mijn hubbie, die me wel hoorde vallen, maar omdat het even duurde voordat ik zo ver bij kennis was dat ik de wcdeur van het slot kon doen wist hij niet wat er aan de hand was.. Hij is denk ik bijna nog meer geschrokken dan ik, de arme schat.. En het testen, punt is dat ik het eigenlijk gewoon niet durf. Vorige maand was ik een paar dagen over tijd, heb toen heel snel getest en dat was allemaal negatief. Dat heeft er best even ingehakt (ik had toen ook een aantal dagen een hele hoge temperatuur). Ik merk dat ik gewoon bang ben om dat weer mee te maken. Hoe langer de ongi wegblijft, hoe groter de kans natuurlijk is dat het dan toch wel raak zal zijn...
@Noorus: ik voel me een beetje mleh. Moe, misselijk maar niet zo erg dat ik moet overgeven of niets kan eten. Die moeheid is het ergst. Ik werk deze week thuis maar ik kon me gisteren echt niet motiveren en concentreren, dus ben ik niet heel erg productief geweest Maar ik klaag niet hoor. Het is voor een goed doel! Vandaag lekker vrij! @Carmen: ja ik snap het wel. Op de hoeveelste dag zit je nu?
Dag 30, als ik vandaag ongesteld zou worden zou ik deze cyclus 29 dagen hebben geduurd. En ik heb wel vaker een cyclus van die lengte..
Okay, dan is wachten tot vrijdag denk ik wel een goede. Dan zit je in ieder geval over je langste cyclus. Spannend hoor!
Mja ik zou ook wachten hoor carmen. Ik ga op zn vroegst woensdag pas testen denk ik, mits ik niet ongi ben geworden natuurlijk... We gaan vrijdagochtend op motor vakantie, dus wil voor die tijd graag weten waar ik aan toe ben.
@Carmen: jee das zeker schrikken zeg!! Gelukkig heb je er niets aan over gehouden, in die zin dat je echt een hoofdwond er aan over hebt gehouden. Is de hoofdpijn wel minder geworden? Kan me voorstellen dat je niet durft te testen, en zo lang mogelijk probeert te wachten, zou ik ook doen. Spannend hoor! @Noorus: voor jou ook spannend, hopelijk heb je goed nieuws voordat je op motorvakantie gaat! Leuk ook trouwens... wat doe je als je wel zwanger bent, ga je dan evengoed rijden? Wij gaan in julie waarschijnlijk ook met de motor een weekendje weg, maar mijn vriend zei al: als je zwanger bent kun je niet mee toch..? Maarja dat moeten we dan nog maar even zien. @Veerle: leuk dat het nog jullie geheimpje is, en dat niemand het nog weet! Is ook een fijne periode, maar zal ook leuk zijn om dadelijk iedereen te verrassen! @jootje: hoe is het met jou? Dat moedeloze is herkenbaar ja.. jouw temp gaat ook de goede kant op toch?
Heej nayr, hier even vanaf circuit in assen... ik was wel van plan gewoon te gaan ja. Mocht het raak zijn, is frummel nog zo klein dat ik geen gevaar zie als ik motor ga rijden. Let altijd goed op mezelf, dus ook op frummel. Mocht ik vallen denk ik eerder dat ik schade heb als frummel...
@nayr, als ik braaf rustig aan doe gaat het wel. Maar heb ook last van mijn enkel (ik lag helemaal krom om de wc heen, met mijn rechtervoet klem tegen de muur) en heb een klein wondje op mijn neus. Maar het had inderdaad erger kunnen zijn. Hoofdpijn is er ook nog wel, maar ik moet gewoon even rustig aan doen vandaag. Voel me ook nog steeds gammel van de schrik. Ik ben echt nog nooit eerder flauwgevallen, dus vond het wel even heftig.
Ha Nayr, hier gaat alles zn gangetje. Heb vannacht alleen alle uren gezien, nu weer aan het werk. Mijn temp doet het inderdaad op zich wel goed, maar ff heeft geen ei kunnen vinden en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb. Mijn temp doet maar wat volgens mij haha. Nog even 8 dagen geduld en dan weet ik het weer. Vandaag zou volgens de calculator een eventuele innesteling plaats moeten vinden, en natuurlijk heb ik weer allerlei vage krampjes in mijn buik..zucht
Mja lijkt me ook echt eng carmen. Rustig aan daar hoor! Ik lig hier lekker in het zonnetje on het gras al mijn klachten te negeren...
Carmen, jeetje wat schrikken zeg! Doe maar kalm aan hoor! En heel herkenbaar het niet durven testen, hier pas na 4 dgn overtijd getest... Maar geen bloed is goed Noorus, leuk met de motor weg! Waarheen en hoelang? Nayr, m'n ouders en broer weten het wel hoor, verder nog niemand... Laura, moeheid is denk ik een kwaal die iedere zwangeren heeft, succes ermee, hoop dat de misselijkheid niet te erg wordt! Rest even vergeten, ga even kort op bed... Vanavond op kraambezoek!
Hee meiden, @Carmen; jee, meid. Rustig aan doen, inderdaad wat alle anderen zeggen. Misschien is het voorteken. Maar hopelijk gebeurd dit niet elke dag, mocht je zwanger zijn. Spannend, nog een paar daagjes wachten. Geen bloed is goed! Keep us posted! @Noorus; ook voor jou, spannend. Maar wens je alvast een heel fijn weekend op de motor! Hopelijk is het net zulk mooi weer als de afgelopen dagen. @Laura; als het voor jezelf niet goed voelt, zou ik de wandeling niet doen. Het is toch een behoorlijk eind, die je niet zomaar onvoorbereid loopt. Hoeveel weken ben je dan tegen die tijd? @Kim; Moed houden. Er kan nog veel veranderen in een paar dagen. @moedeloos en minder hoopvol gevoel; dat gevoel is bekend. Om ons heen zie ik vrienden, bekenden en niet bekenden zwanger zijn of net bevallen. Vooral op een dag als Koninginnedag, dan komen veel mensen naar 'buiten', naar de evenementen die waren georganiseerd bij ons in het dorp en dan zie ik leeftijdsgenoten met een dikke buik of met een klein kindje op de arm of in de wagen. Ja, dan steekt het.. Dan wordt het nogmaals bevestigd dat ik heel graag een kindje wil en moeder wil zijn. En dan denk ik weer enkele seconden; Wat als het bij ons niet lukt? Wat als het ons niet is gegund? Gelukkig zag vriendlief dat en pakte me heel even liefdevol beet. Hij dacht precies hetzelfde.. We zitten nog 'maar' in de zesde ronde. Dus we gaan er weer met volle moed en kracht tegenaan We blijven positief en gaan er vanuit dat het ons ook gegund is.. Sorry als ik op de rest ben vergeten te reageren. Maar wachters; sterkte. Knuffelaars; zet 'em op! Bijna testers/overtijdige dames; ik duim voor jullie! Fijne avond.
Trouwens, toch nog wat te melden. En ik wil niemand bang maken. Maar het zal je maar gebeuren. Vrienden van mijn ouders hebben een dochter van mijn leeftijd. Zij heeft een zoontje van een half jaar. Hem bij de oppasmoeder/gastouder gebracht. Niks aan de hand. Op een gegeven belt de gastouder de ambulane omdat het jochie nergens meer op reageert. Met spoed naar ziekenhuis en uiteindelijk in Groningen. Eerst word gedacht aan hersenvliesontsteking en word in coma gehouden. Werd gevreesd voor zijn leventje. Maar paar dagen later na onderzoeken en scans blijkt dat het kindje het shaken-baby-syndroom heeft. Veroorzaakt door de gastouder. Is moeilijk te zeggen wat hij er aan over zal houden, omdat hij nog zo jong/klein is. Maar er is al wel geconcludeerd dat hij niks meer ziet. Ouders en grootouders verhoord door de politie en uiteindelijk kwamen ze bij de gastouder terecht. Is opgepakt, maar grote kans dat ze niet veroordeeld word. Geen bewijzen van opzet enzovoort. Opzet of niet, mijn haren gaan er recht van overeind staan. En wat moet het wel niet doen met de ouders van het jochie. Nogmaals wil niemand bang maken en de kans dat dat het gebeurt is minimaal. Maar het is de eerste keer dat het gebeurd in mijn omgeving. Hebben jullie al nagedacht (aanstaande moeder of niet) waar je je kindje gaat onderbrengen? Kinderdagverblijf, gastouder, grootouders enzovoort?
@Enibas: Nee ik denk dat ik het inderdaad niet ga doen. Morgen heb ik mijn soort van beste vriendin uitgenodigd om te komen eten die ook meeloopt. Ik ga het haar dan in ieder geval vertellen, zodat zij de reden zal begrijpen wanneer ik me ziek meld voor de wandeling . Ik ben dan trouwens iets meer dan 7 weken. Wat een eng verhaal inderdaad! Ik had nog nooit van dat syndroom gehoord dus heb het even opgezocht. Wat erg dat dat kan gebeuren en dat nog wel bij een gastouder! Wij hebben al wel zitten denken over hoe we het gaan doen. Ik ben sowieso al 1 dag vrij in de week. Ik neem dan nog 1 dag extra ouderschapsverlof op. Mijn vriend zou kunnen regelen dat hij 1 dag thuis werkt. Dan kan het kindje ook 1 dag naar mijn moeder en de andere dag naar mijn zus of desnoods 1 dag opvang.