Winter 2011/2012 gaan voor je eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door princess25, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #2981 Meijtje, 18 jul 2012
    Laatst bewerkt: 18 jul 2012
    @wannabe mam succes met je sollicitatie gesprek vandaag. Wat erg om te horen dat het zo slecht met jouw vader gaat. Hopelijk kan hij jouw wondertje nog meemaken. Heel veel sterkte en blijf positief, het blijft spannend. Hopelijk zijn de uitslagen gunstig en kan hij alles nog meemaken!

@carmen, gelukkig kun je er wat rust in vinden. Je weet dat er wat mee gedaan wordt.
    En nee het is niet raar dat je zo denkt en het is al helemaal niet stom. Ja mijn schoonzusje en ik waren na de eerst ronde zwanger, maar mijn zus is al jaren bezig. Die heeft er al wat tranen om gelaten, ondanks dat ze blij voor ons is/ was.
    Vooral als het niet gepland is, komt het dubbel zo hard aan. Daar mag je, je zeker wel aan irriteren. Soms voel ik me ook wel schuldig hoor. Nu zie je dat het binnen een familie ook geen garantie geeft.

@grumpy nee het wachtbankje is uitzitten en afwachten, dan kun je niets meer doen. Maar ik kan me voorstellen dat je klaar bent met de spuitjes zetten.

@ Noorus, netjes hoor, want een mooie herinnering. Hopelijk kun je het een plekje geven. Het is (en blijft) heel moeilijk!

@trotter is het bloeden nu echt helemaal gestopt? Hoe was het bij de bedrijfsarts? Ben je al gedeeltelijk begonnen met werken? Rustig aan he!

@Hier, bekken, rug vallen uit elkaar, ben onderuit gegaan omdat mijn benen me niet meer konden dragen. Niets ergs hoor, alleen weer opstaan...zucht.
    Ik heb een mail de deur uit gedaan dat ik aan mediation wil beginnen na mijn bevallingsverlof, die stress kan ik er nu niet bij gebruiken. Het heeft mij meer rust gegeven, dus de harde buiken zetten niet door.... gelukkig!!
    Vandaag naar de cardioloog en morgen avond kijkje op de verloskamer.
    Mijn man is nu weer binnenslaper op de kazerne, dus nu weer hele dagen alleen thuis. Vandaag lezen denk ik en kijken wat lukt om schoon te maken. Huismussen is niet alles, maar werken lukt me ook niet.

Allemaal heel veel succes met knuffelen of wachten. Ik blijf voor jullie duimen dat het snel (weer) een wondertje bij jullie mogen dragen.

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @nayr ik hoop mee dat het eitje komt! Het blijft spannend...

3. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Thanx meiden, lief :) En fijn dat ik aan Nayr een persoonlijke knokploeg heb :D Achja, zo blijkt ook alleen maar dat ik menselijk ben he ;) Kan me voorstellen dat het voor jou heel confronterend is Grumpy, als je een bekende hebt waarmee je anders redelijk gelijk op zou hebben gelopen... Ik hoop dat je ei snel komt, dat het spuitjes moeten zetten weer even klaar is!

Mooie tatoeage Noorus, en heel bijzonder dat je ze op die manier ook bij je draagt, je twee sterretjes.

Knuffelse Nayr :)

Wat vervelend dat je lichaam het zo begeeft Meijtje! Ik kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment ook wel naar uitziet dat die bevalling straks eens komt..

4. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    @noorus, mooie tattoo zeg!

@meijtje, wat goed dat je nu rust ervaart door de situatie op je werk te parkeren tot na je bevalling! Er zijn veel belangrijkere dingen gaande nu die al jouw aandacht en energie nodig hebben.

Thnx Carmen!

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Daarom niet over mijn voeten struikelen, of gewoon over niets...
    Geboortekaartje samenstellen, borduren. Ik kan mezelf nu voorbij lopen, maar dan heb ik er daadwerkelijk niet van kunnen genieten. Daar pas ik voor. Nu moet ik helemaal uitkijken, want ik ben nu weer hele dagen alleen thuis (behalve het weekend) Dus moet er niet bij gaan liggen of iets.
    Aan de ene kant kijk ik uit naar de bevalling, maar ik geniet ook van elke beweging in mijn buik. Er is maar 1 de eerste en ik zie overal hoe kwetsbaar het is, dus een pas op de plaats en eerst ik en mijn kleine meid.
    Mocht het echt zo zijn dat het zoveel last geeft dat ik helemaal niets meer kan, dan kan ik kiezen om anderhalve week eerder ingeleid te worden. Maar dat zien we tegen die tijd wel.

En ach als mijn werk niet gaat zoals het hoort en we komen er niet uit, dan laat ik mijn spullen vallen en solliciteer ergens anders. 3de jaars leerling die bijna een jaar inliep (tot het gezeur)
    altijd gewild, want ik ben met een half jaar op functie inzetbaar.
    Hele leven bestaat uit keuzes en mijn keuze is om mij er niet meer druk om te maken en te genieten van alle moment :)

En ja mijn lichaam begeeft het, maar de kleine meid doet het tot nu toe goed. Dat is een enorme stimulans en verlicht alles wat er gebeurt. Ik ben niet zo van de pijntjes, pijn is relatief en is gelukkig af en toe ook uit te schakelen. Kom er wel links of rechts om hihi en ik blijf super positief. Heel enkele keer laat ik mijn koppie hangen, maar grotendeels hou ik mijn kin omhoog.

Verder geen kwalen en harde buiken blijven, maar zijn nu ik de knoop heb doorgehakt om verder te kijken na mijn bevalling wel minder en minder hevig.

6. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    hey meiden,
    lees de laatste tijd half mee..
    heb ff te veel aan me koppiee..
    komt wel weeer goed..
    iedereen een dikke knuffel

7. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Even ego: ei is geweest, heb een kruis op FF:)
    Reageer later even verder! Iig vast een knuffel voor Xylina!

8. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    Xylina: knuffff!!

Grumpy, fijn dat je ei is geweest, hopelijk is ie nu samen met een zaadje ;)

Ik heb ovutest gedaan, en vanochtend nog eens getemp, maar nog geen tekenen van ei... ff afwachten dus!

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @xylina rustig aan he! *knuffel* Denk eerst aan jezelf.
    @Grumpy Go ei!! :D Ik ga hier aanmoedigen :)
    @Nayr.... we blijven hopen! Misschien moet ik iets harder schreeuwen, anders hoort je eitje het niet ;)

Allemaal succes meiden!

10. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Nayr: of een keer goed schudden:p
    Meijtje: bedankt voor alle aanmoedigingen!!! Heel lief!

11. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heej meiden!

Hier vandaag heerlijk uitgewaaid op Zandvoort met mijn moeder. Was ik echt even aan toe. Heb al m’n zorgen door de wind laten meevoeren (hoe poëtisch ;))

@ Meijtje, rustig aan hoor meis. Je lichaam geeft niet voor niets al die signalen af!

@ Xylina, hele dikke knuffel voor jou meis!

@ Grumpy, jeej voor jou ei!

@ Nayr, spannend meis! Jij ovutempt dus?! Bevalt dat een beetje? Ik wil dat ook gaan doen deze cyclus omdat vorige cyclus na vmk zo lang duurde en ik helemaal gek werd van het wachten. Hoop dat ovutesten me iets meer inzicht geven. Hoe ervaar jij het?

12. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    @meijtje, lief die aanmoedigingen ja!

@noorus, tja ik wilde rond mijn eisprong tempen en ovutesten doen. Met name de ovutesten, heb er wel eens een paar gedaan, maar gaven eigenlijk nooit duidelijk resultaat. Tempen gaf wel een duidelijke stijging aan, maar kun je daarvan op aan,dat je echte een eisprong hebt gehad? Vandaag dus begonnen, heb nu nog 4 testen liggen... Ben benieuwd.
    Wat lekker dat je in Zandvoort bent geweest, een dagje eruit doet goed..!

13. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Nayr, het nadeel van alleen tempen is dat je niet van te voren weet dat je ei eraan komt. Ik heb al meerdere keren bij lage temp gedacht dat ei kwam en als bunnys geklust, maar was elke keer weer teleurstelling als die temperatuur niet steeg... Hoop dat nu een beetje te voorkomen met die ovutesten. Post je anders even fototje van je testen? Ben wel benieuwd... :)

14. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    Tnxs girls...

Hoop dat het met iedereen goed gaat, ondanks zware periodes...

Stond vannacht weer op de weegschaal bij mn
    Werken die gaf nu met kleding aan 99.8kilo, dat betekend dat ik in ongv 3 mnd tijd( zonder er veel voor te doen, behalve 1 x inde week de sportschool) 5 kilo af is....
    Toch wel kleine ego streling..........
    Ach jah zoals ik volgens mij al een x eerder had benoemd ik kom vanaf de 135/140 kilo dus in 2/3 jaar tijd toch aardig wat er af:):):)

Nou ik ga nu lekker slapen fijne vrijdag allemaal!!

15. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Hee meiden, ik heb me de laatste tijd een beetje stil gehouden. Druk met van alles thuis en op het werk. Heb wel mee gelezen, hopelijk willen alle eitjes een beetje springen en krijgen we allemaal een mooie tweede streep!! Mijn eitje lijkt ook te gaan springen. Ben deze ronde toch maar weer gaan tempen, kijken wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb. Ben benieuwd of ff het een beetje goed gaat berekenen want de vorige keren dat ik temperatuurde was ie er niet zo goed in. Fijne vrijdagmiddag nog, bijna weekend en het weer gaat beter worden!:)

16. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat temperaturen ben ik niet helemaal thuis is, maar dacht wel dat dat (elke) dag op hetzelfde moment moet? Voel je je eisprong niet aankomen Jootje? Dat zou het nog makkelijker maken, dan hoef je niet perse te temperaturen. Hoor hier ook over ovu-testen, maar moet je dan niet in elk geval een indicatie hebben wanneer je eisprong is??? Ik ben een beetje een leek.... :$

Noorus, hoe is t met je? Fijn dat je miskraam spontaan op gang kwam, maar toch.... heavy hoor! Mooie tattoo btw. Ik heb ook over zoiets nagedacht voor onze meisjes, ben alleen niet echt van de tattoo's (bij mezelf), dus doe het (voorlopig nog) niet.

@ Grumpy,...... ga ervoor! :p Niks meer aan toe te voegen.

Xylina, goed dat je meer bent afgevallen. Zo te lezen heb je al een lange weg afgelegd om hier te komen, goed bezig meid!

Hier weer flink wat gebeurd; Bleef (toch) vloeien, dus maandag maar t ziekenhuis gebeld omdat ik t na 7 weken echt wel zat was. Het is behoorlijk deprimerend om niet vooruit te kunnen kijken :(. Verpleegster die ik aan de telefoon kreeg stelde voor om een afspraak te maken voor een echo om eea nogmaals na te kijken. Ondertussen merkte ik wel dat mn cyclus gewoon werkt, had behoorlijke last van mn eierstokken (ofwel.... eentje :p).

Woensdag in ziekenhuis geweest en inwendig onderzoek gehad door een arts in opleiding. Mijn eigen gyn is met vakantie. Alles zag er op zich goed uit, behalve dat t verrekte veel pijn deed wat ze deed. Zegt ze ineens, ja.. het ziet er allemaal goed uit, maar je baarmoedermond staat een beetje open!!! Ik dacht gelijk.... oh nee, daar gaan we weer. Maar bedacht me vervolgens dat ik ergens had gelezen dat dat rond je eisprong gebeurt. Dat dacht zij ook. Heeft op alle mogelijk manieren op mn baarmoeder gedrukt, maar dat deed geen pijn. Daarna is ze gaan overleggen met Gyn wat verder te doen. Omdat alles er goed uitzag en ik al een echo had gehad 10 dagen na de bevalling die goed was vonden ze een echo niet nodig. Ik heb gewoon pech dat ik nog vloei, het komt voor.... soms. Als het over 1,5 maand niet over is, dan mag ik weer terugkomen.

Raar genoeg ben ik na het ziekenhuisbezoek....... geen druppel bloed meer verloren. :$...... Ik snap er helemaal )en dan ook echt HELEMAAL niks van... misschien heb ze t hele zaakje dichtgeduwd ;). Enfin..... geen pijn, geen bloed, en wel een eisprong, ik mag niet klagen op het moment.

We zitten hier een beetje in dubio wat te doen, toch weer anticonceptie of niet. Weet niet of ik er alweer aan toe ben, maar weet ook niet of ik wil wachten. En bovendien zal het echt niet nogmaals in een keer raak zijn.

Maandag begin ik weer met werken, 2 uurtjes. Rustig aan beginnen en zien hoe ik reageer. Omdat ik maatschappelijk werker ben (met een eigen caseload aan clienten) is het belangrijk dat ik mentaal weer stabiel ben. Maandag zou eigenlijk de eerste dag van mijn verlof zijn, moeilijk, maar ook ironisch om dan weer te beginnen...

Fijn weekend allemaal!

17. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Heel ironisch Trotter om op de dag van je verlof weer te gaan starten met werken... Fijn dat alles gecheckt is in het zkh, hopelijk houd het vloeien nu echt op. Moeilijk om te beslissen wat te doen, er wel voor gaan of nog even wachten... Hopelijk vinden jullie die keuze.
    Leuk weer wat van je te horen:)

Hier: toch geen ei... Temp. is weer gezakt, vanavond maar weer aan de slag dan;) Hoop wel voor de 29e een ei te hebben, zie het niet zo zitten op vakantie in een tent met potje en spuitje en broer in tent ernaast die niet afweet vd ZI. Dus even duimen hier...
    Fijn weekend allemaal!

18. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    @Trotter; sjeetje, inderdaad gek om dan op je eerste eigenlijke verlofdag weer te beginnen.. Voel je je een beetje stabiel dan? Ik ben ook maatschappelijk werkster, en ik weet dat het inderdaad belangrijk is om zelf sterk te staan, als je naar al die ellende van je clienten moet luisteren... Sterkte hoor! Wel fijn dat het lichamelijk weer in orde is!

Over die ovutesten, ja dan moet je inderdaad een beetje weten wanneer je eisprong is.. Wat ik van de 3 maanden dat ik deed tempen weet, is dat ik rond dag 14,15,16 mijn temp steeg, dus dan zal mijn eisprong wel zijn geweest. Dus ik ben vanaf gisteren begonnen met ovutesten, 5 dagen achter elkaar. Vanmiddag een vaag streepje, dus nog geen "LH-piek" zoals ze dat noemen en mn temp vanochtend was ook nog niet zo hoog..
    Dus @Noorus, ik snap dat je met ovutesten wat meer zekerheid wil. Ik doe het voornamelijk om te checken of die eisprong zeker er is, ondanks dat mijn temp wel stijgt. Ik zal dadelijk de foto van gister en vandaag posten.

@xylina: knap hoor, dat je zoveel bent afgevallen!!

@grumpy: mmm jammer dat die ei er toch niet was..ff doorknuffelen dus!

@jootje: succes met tempen!

19. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hopelijk snel een knaller van een ovutest Nayr!
    Hier had ik er nog een paar in huis en net 1 ovutest gedaan: is neg. Ben toch een beetje bang dat cyclus van slag is door mk...

20. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    De bovenste is ovutest van gisteren, de onderste die van vandaag. Nog niet veel bijzonders te zien dus. Pas als het streepje net zo dik of dikker is als de controlestreep, heb je een LH-piek, en dus eisprong gehad.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina