Winter 2011/2012 gaan voor je eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door princess25, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Goedemorgen allemaal en welkom voor de nieuwe mama's to be..

@Albertina; begrijpelijke keuze. Veel succes en sterkte!

Wat betreft de kerstboom. We woonde eerst in een appartementje waar geen ruimte was voor een kerstboom. Sinds februari wonen we in een 'echt en groot' huis, dus ook ruimte voor een kerstboom. Zo blij.

Hebben jullie een echte kerstboom of een echte nepperd?

Hele fijne dag allemaal.

Lfs, S.

2. Rietc

Rietc Actief lid

22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veerle, dankjewel voor mij er bij zetten op de lijst.
    Ik hoop zo dat we deze maand veel geluk hebben met z'n alle! Is de perfecte maand voor een wondertje.

Wij hebben een kleine kunstboom, die heb ik nog van vroeger die stond op mijn slaapkamertje. Eigenlijk wil ik heel graag een echte boom maar dat doe ik pas als we groter gaan wonen!

3. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Albertina: Ik begrijp je keuze heel goed hoor. Succes en heel veel sterkte!

Ik ga voor het eerst dit jaar een kerstboom zetten in mijn eigen huis! Ik vind het echt zo leuk! Ik denk dat ik hem zondag ga zetten samen met mijn moeder. Ik moet van het weekend nog wel wat versiering gaan kopen, maar dat is natuurlijk helemaal geen straf!:D
    Ik wordt altijd helemaal vrolijk van mijn huis in kerststemming maken.. alleen mijn vriend vind er niet zoveel aan.. dat is een beetje jammer.. haha

Nou, we zitten al weer op de helft van de week! Nog maar drie dagen werken. pff.. het duurt wel lang voordat het weekend is..
    Werkse vandaag meiden en voor de thuisblijvers.. een hele fijne dag!

4. princess25

princess25 Niet meer actief

Hoe is het met Lilfay en Martine1986? Al wat meer bekend? Ben erg benieuwd. Zou leuk zijn als 1 van jullie de aftrap doet! De roze kant dan wel natuurlijk.

5. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Ik durf geen kerstboom neer te zetten met de katten... Het zijn van die donderstenen! Ben bang dat ik dus elke dag als ik thuiskom de kerstboom op z'n kant heb ;)

Hopelijk wordt ik vandaag ongesteld (onttrekkingsbloeding). Dan kan eindelijk ronde 1 beginnen! Voel het al wel rommelen, dus het zit er wel aan te komen.

6. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    @albertina: Ik snap je keuze goed, het geeft waarschijnlijk veel steun als je met mensen praat die in dezelfde situatie hebben gezeten! Heel veel sterkte en hopelijk tel je gauw aan.

@laura: Ik heb ook katten, maar wij zetten de kerstboom gewoon op, ondanks dat er eentje ook echt een grote boef is! Ik heb wel rekening gehouden dat ik ballen heb die niet stuk gaan als ze vallen, dus van die kunststof dingen, maar ook leuke stoffen dingetjes, zoals sterren, bloemen enz. tegenwoordig heb je zoveel andere decoraties voor in je boom dan ballen :)

Mijn laatste-pil-dag komt steeds meer in zicht, volgende week vrijdag... gister benoemde ik dat nog even tegen manlief, maar hij reageerde er niet echt op.. Ik probeer er zo min mogelijk met hem over te beginnen, maar elke keer dat ik ook maar íets zeg, zie ik hem alweer geirriteerd reageren dat ik -in zijn ogen- er wéér over begin... Herkent iemand dit ook met manlief...?

7. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    @nayr: Mijn vriend is er ook veel minder mee bezig, maar gelukkig toch wel een beetje. Hij wil geen alcohol meer drinken (nou deed hij dat toch al nooit, dus dat scheelt ;) ). En wil meer armspieren kweken zodat hij later makkelijker een baby/kindje kan tillen haha.

Ik kom trouwens net terug van de wc. Ronde 1 is begonnen!

8. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    @Laura: Oh fijn dat je 1e ronde nu is ingegaan! Spannend!

Mijn vriend was in eertse instantie heel enthousiast, maar toen hij het hoge woord eruit had gegooid (dat hij met kinderen wil beginnen) is het daarna nauwelijks meer ter sprake gekomen. Alleen wanneer te stoppen met de pil enz. Ik heb het idee dat hij nu heel erg aan het idee moet wennen. Maar ik vind het zelf gewoon lastig, aangezien ik het toch wel leuk vind om er af en toe over te praten...

9. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Laura1986: Fijn dat je onttrekkingsbloeding is begonnen. Dan kun je hierna echt gaan beginnen.. Je moet er wel rekening mee houden dat je cyclus pas de volgende keer echt begint en dat hij dan nog wat door de wat kan zijn, maar dat hoeft niet hoor..

@nayr: mijn vriend is ook heel nuchter maar we praten toch wel eens over onze kinderwens.. Misschien vind jou vriend dat je het er teveel over hebt.. dat vinden mannen al snel hoor.. Of heb je het idee dat jullie er helemaal niet meer over praten. Misschien moet je het hem eens een keertje gewoon vragen.. hoe hij er nu over denkt en of er nog dingen zijn waar hij mee zit of waar irritaties over zijn.. werkt bij mijn vriend altijd wel goed.. haha

10. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    @Laura. Ronde 1; spannend!

@nayr. Mijn vriend is er minder mee bezig dan dat ik dat ben. Maar hij vind het allemaal wel interessant en leest af en toe ook eens mee op het forum of andere informatiepagina's die ik bezoek. Maar wat je zegt; het is waarschijnlijk ook spanning en een gek idee. De nieuwsgierigheid heerst alom en ondanks dat we net zijn begonnen hopen we dat het mag lukken bij ons (maar zo zal iedereen denken) Het is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend.

Zoals al eerder gezegd, zal ik dit jaar voor de eerste keer een kerstboom gaan neerzetten in de woonkamer. Het wordt wel een kunst-kerstboom. Vriendlief is er niet zo'n fan van, maar hij zal wel de kerstboom in elkaar gaan zetten.. :D

Van het weekend versieringen kopen en dan gaan optuigen.

@Bloempje; nu nog maar 2,5 dag werken.. :-D

Lfs, S.

11. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    @Albertina begrijpelijk, veel sterkte en hopelijk snel een positieve test!

Zo ik heb weer even gelezen en het ging over kerstbomen toch;) Wij hadden vorig jaar twee kleine echte. Nu wil ik eigenlijk 1 wat grotere. Het is alleen wat lastig want we wonen 3 hoog zonder lift. Denk niet dat mijn man dat een goed idee vind hihi;) Maar sowieso pas na 5 december, de sint moet eerst het land uit zijn.

12. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    @ Nayr Dit kon gewoon mijn vriend zijn!! Ik begon er ook de hele tijd over.. ik probeerde het te beperken met 1 keer per dag.. ;)
    Ik probeerde hem gewoon duidelijk te maken dat het echt heel lang kan duren voordat je zwanger kunt zijn, maar voordat het zover is kan het ook maaaaanden duren voordat je cyclus weer opgang is.. (ik had verhalen gelezen.. brrr :() en toen begon ik er op een avond weer over en hij werd weer een beetje boos en toen heb ik tegen hem gezegd dat ik met de pil wilde stoppen zodat mijn cyclus weer opgang kwam en dat we tot hij er klaar voor was wel met condoom zouden doen. Ik heb lang genoeg ervoor gezorgd dat WIJ niet zwanger raken.. en nu was de beurt aan hem ;) toen zei hij dat ik dan maar kon stoppen met de pil en dat we er dan wel helemaal voor gingen.. want ja.. die twee maandjes maken dan ook niet meer uit ;) Hij zei er wel bij dat hij heel graag kindjes wilde :D

Dus misschien als je er rustig met je vriend voor gaat zitten en over je cyclus begint dat hij dan ook wel toe geeft en gewoon zeggen dat je tot de datum dat je eigenlijk zou stoppen met condoom wil doen.. als hij pas echt dan pas ervoor wil gaan :) Want zoals mijn vriend al zei; dan maken die twee maandjes ook niet meer uit ;) Ook zou ik tegen hem zeggen dat je het leuk vind om erover te praten en te fantaseren (heb ik tegen die van mij ook gezegd ;) )

@Laura gefeliciteerd met je 1e ronde :D

@enibas wat leuk dat hij af en toe mee leest! Als hij ziet dat ik op ZP zit dan rolt hij al met zijn ogen.. hihi maar hij zegt er verder niets van. Hij is er volgens mij ook bijna niet mee bezig.. iig niet zoals ik ermee bezig ben :)

@de rest sorry dat ik niet op iedereen reageer, heb niet zo veel tijd.. ben nl op mn werk hihi :)

Kerst; my favourite time of the year! Ik wil het weekend na sinterklaas de boom zetten. Het liefst een echte, die ruikt zo lekker! onze boom wordt weer (net als vorig jaar) paars. Heb er dit jaar weer een aantal dingen bijgekocht, vond m vorig jaar zo kaal!

13. wannabe mam

wannabe mam Actief lid

30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    hoi hoi allemaal
    Ik ben kim, 31 jaar en voor mij en mijn vriend zijn er ook spannende tijden aangebroken. We zijn bezig voor ons eerst kindje, en zitten in de 5de ronde. 10 december moet ik ong- worden, en ik ben alweer heel ongeduldig. Voel van alles in mijn onderbuik,..

14. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    @wannabe mam spannend!! En welkom en leuk dat je hier af komt tellen! Ga je gelijk testen op 10dec of wacht je af op je ongi?

15. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    @Bloempje: Ja ik weet dat het even kan duren voordat mijn cyclus weer op gang komt. Ik ben al eens eerder tijdelijk gestopt met de pil (om te kijken wat het met me zou doen) en toen was het volgens mij al snel regelmatig. Ik hoop dus dat dat nu ook zo is.
    Ik ga wel gelijk tempen en mijn CF checken enzo. Ik vind het best interessant allemaal! Nooit precies geweten hoe het allemaal werkte. (Heb wel biologie gehad, maar volgens mij heb ik daar niets geleerd over verschil in afscheiding :D )

@kiewie: Ik zie dat jij ook met je eerste ronde bezig bent. Ik vroeg me af waar je de cyclusduur van 37 dagen op hebt gebaseerd? Misschien heb ik het gemist ergens hoor :) Ben gewoon nieuwsgierig.

Wij gaan ook pas kerstversiering ophangen/neerzetten zodra Sinterklaas voorbij is!

Wat gaan jullie doen met Sinterklaas?

Wij vieren het a.s. zondag bij mijn zus thuis (met onze ouders en haar schoonfamilie). Mijn zus heeft 2 dochtertjes van 2 en 4 dus die gaan we eerst overladen met kado's. Prachtig om die spanning in de oogjes te zien zodra er hard op de deur wordt gebonst en de zak zich presenteert!
    Als de kindjes op bed liggen gaan we dobbelen om kadootjes.

16. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Wij vieren sint a.s. zaterdag met mijn fam en zondag met een brunch met de fam van mijn mannetje. Ik zal er een beetje met een dubbel gevoel zitten doordat dit eigenlijk ons moment zou zijn om het grote nieuws te vertellen aan beide families. Helaas. Ik moet zeggen dat ik er ook niet zoveel zin in heb als andere jaren. In mijn klas leeft het ontzettend, dat is wel erg leuk.

Albertina veel plezier op je nieuwe topic! Het is begrijpelijk.

Ik heb mijn banner even opgeschoven naar 37. Dit is ooit (in aug) mijn langste cyclus geweest. Ik voel me dal een paar dagen wat emotioneler en heb een plof gevoel in mijn buik dus denk dat het er eerdaags aan zit te komen. Ik heb in elk geval geen gevoelige tepels, vaak plassen enz zoals de keer dat ik zwanger was dus ik denk dat het deze ronde voor mij over is. Van mij mag de nieuwe ronde snel beginnen!

17. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heej meiden!
    Ik moet allereerst gewoon even delen dat ik WEEKEND heb!!! Heerlijk even wat dagen voor mezelf! Heb 2 weekenden en bijna de hele weken achter elkaar gewerkt, dus ben wel even toe aan paar dagen vrij! Maandag pas weer werken! :)

@ Kerstversiering, hier komt het naar beneden als sint het land uit is! :)

@ Nayr, waar is je vriend dan zo geirriteerd over? Hij vind het toch neem ik aan leuk dat jullie gaan proberen een kindje te krijgen? Mijn vriend is er wel veel minder mee bezig dan ik (heeft ook geen behoefte aan forummen enzo, maar dat is sowieso meer een vrouwending), maar vind het wel leuk om het af en toe te benoemen of als ik feiten over zwanger worden op tafel gooit vind hij het wel leuk. Misschien eens met je vriend over praten?

@ Laura, succes met je eerste ronde! :)

@ Kim, welkom! En spannend! Het is wel nog even afwachten... Is jou cyclus alweer op gang?

@ Lentekind, kan me voorstellen dat het zaterdag een dubbel gevoel zal zijn... :( Maar er komt echt wel een moment dat je wél goed nieuws mag vertellen! :) Hoe en waar maak je die banners eigenlijk!?

18. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Noorus, ik maak mijn banner altijd bij lilipie.com. Klik op de mijne en je komt vanzelf op die site. Als ik overloop gebruikte ik normaal de banner van hier op het forum. Die laat zien hoelang je overloopt en lilipie niet. Daarbij begint de cyclus gewoon opnieuw als hij is afgelopen. Maar je hebt dus ook hier bovenaan in je menubalk een banner staan.
    Succes met puzzelen en anders vraag je maar weer!

19. wannabe mam

wannabe mam Actief lid

30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    cyclus is aardig stabiel,
    30. 33. 27. 31

Meestal test ik gelijk op de dag dat ik ong- moet worden.
    Zal nu wel niet anders zijn,

Mijn vriend is er eigenlijk helemaal niet met de mogelijke zwangerschap bezig, lees dat dat voor meer mannen geld.. ik wordt daar heel onzeker van, probeer steeds een beetje gedoseerd over de mogelijke zwangerschap te praten,, kan hij langzaam aan het idee wennen..

Verder ben ik heel veel bezig met gezond leven, goed eten, ontspannen en bewegen,, heel braaf leven..
    kim[​IMG]

20. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    hier nog zo'n vriend hoor! hij wil heel graag een kind maar praat er niet zo veel over. hij is zowiezo niet zo'n prater. maar ik praat voor 2:D.

gister een pakket ovulatie testen gekocht en toen stond ie ook al zo te kijken van wat is DAT. dus de heleboel maar even uitgelegd. samen de test bekeken maar die was negatief. bleek dat ik een foutje had gemaakt met rekenen en gister en vandaag vruchtbaar zou moeten zijn. dus vanavond kunnen we weer....

verwacht eigenlijk niet dat het zo snel zal gaan t zwanger worden. ben pas 1 maand gestopt met de pil. en beide zussen hebben er ook minimaal 1 jaar over gedaan, is dat eigenlijk erfelijk??

zo weer even van me afgeschreven, nu boodschapjes doen!

Deel Deze Pagina