Gefeliciteerd Jootje, wat een bijzondere en mooie naam! Alles goed gegaan? Nog hoge bloeddruk gehad? En lekker aan het genieten? Luuk is vandaag 9 maanden! En zooooo lief Weer even de succes wensen voor meiden waarbij het wat langer duurt, lijkt me wel moeilijk soms. Succes hopenlijk snel weer nieuwe zwangeren hier!
Zo en dan nu even de tijd nemen om mijn bevallingsverhaal te vertellen. Later reageer ik weer op jullie. In ieder geval bedankt voor alle felicitaties en Meijtje van harte met je zwangerschap, hopelijk voel je je goed! Op 28 juli om 03.45 braken mijn vliezen, ik stapte uit bed en verloor in een keer een paar plonsjes water. Eerst nog even verwarring bij mij, zo van ben ik nou ook nog incontinent geworden haha. Maar nee ]et rook zoetig en het was kleurloos. Manlief meteen klaarwakker, ik gooide namelijk meteen het grote licht aan op de slaapkamer. Hij rolde nog net het bed niet uit van schrik, lol! Samen overlegt dat we na de nacht het ziekenhuis maar eens gingen bellen. Ik heb nog 3 kwartier geprobeerd te slapen, maar daarna eruit gegaan. Ik had wel wat krampen die je misschien zou kunnen omschrijven als weeën, maar ik kon het nog prima handelen. op gegeven moment toch manlief maar wakker gemaakt met het nieuwtje dat het toch misschien wel echt begonnen was. Dus bellen met het ziekenhuis. We mochten per gratie langskomen, omdat mijn vliezen gebroken waren...maar eigenlijk vonden ze dat ik nog te onregelmatige weeën had. Ik ben nog even gaan douchen en je raad het nooit, ik heb zelfs nog mijn benen staan scheren. Terwijl de weeën nu toch echt wel om de 3-5 minuten kwamen. Op gegeven moment stond ik mij af te drogen en toen kwam er een wee op. Mijn man heeft super hard gelachen om mijn opmerking; oh volgens mij is dit weer een wee..ja nou ik ga door met afdrogen hoor, anders duurt het allemaal zo lang. Pff haha als ik het terug lees is het ook wel erg lachwekkend. Hetzelfde toen we bepakt en bezakt naar het ziekenhuis op weg gingen. Wij wonen drie hoog zonder lift, dus moest ik behoorlijk wat trappen af. Ook nu weer een wee, ik zei ja nou ik loop door hoor want anders komen we op dit tempo nooit bij de auto. Ik liep gewoon te sjouwen met een paar tassen, want om manlief nou een aantal keer op en neer te laten klimmen in dat snikhete trappenhuis... aangekomen bij het ziekenhuis nog een tijdje moeten wachten en daarna erg lang aan het ctg gelegen omdat ze het hartje continu kwijt waren en ze midden in de overdracht van personeel waren. Uiteindelijk om 10 00 eindelijk de klinisch verloskundige aan mijn bed met het volgende nieuws. Aan niets blijkt dat je vliezen zijn gebroken en je weeën zijn ook nog niet echt te meten. Dus we maken even een echo en kijken dan verder. Ook op de echo was nog veel vruchtwater te zien dus ik dacht dat ik dus gek geworden was haha. Toen toch nog even inwendig onderzoek om te kijken of er iets aan de gang was. De blik van de klinisch verloskundige was er een om in te lijsten. Je hebt al 5 cm ontsluiting en ik voel inderdaad geen vliezen. Ik moet zeggen dat wij op dat moment ook echt flabergasted waren! Ik geloofde echt niet dat ik al op de helft was. Toen moesten we nog verhuizen van afdeling, ik liep al grapjes makend over de gangen. Een verpleegkundige vroeg nog of mijn vliezen nou wel waren gebroken en ik reageerde met nou dat weet ik niet precies maar ik heb al wel 5 cm. Ik dacht echt dat dit de normaalste gang van zaken was haha. Daarna ging het echt enorm rap toen ik in een kraamsuite lag. Ik moest op bed en er werd een elektrode op het hoofdje bevestigd om het hartje in de gaten te houden en ik kreeg zo'n ding op mijn buik om mijn weeën te registreren. Wat er daarop volgde waren weeën die echt niet meer grappig waren. Ik had al mijn concentratie nodig. ( ik had van te voren gedacht dat ik wilde rondlopen en verschillende houdingen wilde aannemen tijden het weeën op vangen) Ik lag alleen maar op mijn zij en manlief moest tijdens elke wee druk uitoefenen op mijn rug. Ik had fikse rugweeën afgewisseld door buikweeën. Op gegeven moment ging ik bijna in de paniekstand omdat ik me realiseerde dat ik dit geen uren vol ging houden. Op dat moment kwam de verloskundige me weer onderzoeken en ik bleek al 9 cm te hebben. Vlak daarna kwam ook de persdrang die ik uit alle macht tegen probeerde te houden. Nou dat lukt dus echt niet he. Gelukkig kreeg ik al snel groen licht om te doen wat mijn lichaam zij. Om iets voor half 1 mocht ik gaan persen. Wat een heerlijk gevoel was dat eindelijk iets nuttigs doen! Tussen de persweeën was ik knetterstoned van alle endorfine en ik kraamde de grootste onzin uit. Ik was erg lachwekkend werd mij achteraf verteld. Na een klein uurtje persen werd om 13 24 onze pracht dochter Anoa Aimee Noëlle geboren. Een hele snelle bevalling dus. Na een nachtje observatie ivm mijn hoge bloeddruk mochten we op maandag 29 juli om 11 00 weer naar huis. Zo tis een enorme lap tekst geworden, sorry Hier ook nog wat foto's van de kleine meid. h
Mooi om te lezen, zo'n snelle bevalling! En wat is het een droppie zeg lekker genieten. Is ze lang, of lijkt het zo op de foto?
Wat een mooi meisje Jootje! En nu alweer 10 dagen zie ik aan je banner! Gaat snel he?! Geniet er lekker van meid!
Proficiat jootje!! Mooie aparte naam inddrdaad! En mooi bevallingsverhaal! Geweldige fotos, wat een mooi meisje!, Geniet!!!!!
Ook een respect en knuffel van mij voor dingdong en carmen! Goeie vriendin van mij zit in hetzelfde schuitje en dat is zeer zeker niet gemakkelijk! Sterkte! Meijtje.... Is het zover?? Proficiat met je zwangerschap! Ohja, hier gaat trouwens alles goed. Dex is een heerlijk mannetje en we genieten enorm van hem. Hij slaapt overdag alleen niet zo best. Nu met inbakeren aan het proberen en lijkt vooralsnog iets beter te gaan. De hitte was ook lastig voor hem, dus vind het niet zo erg dat het nu wat koeler is! Hoe zijn jullie de warme dagen doorgekomen?
@jeetje gefeliciteerd met jullie mooie dochter geweldig!! @e1987 hihi jij let op Ja de 2e is in de maak. We hopen dat krummel blijft plakken @Nayr dank je wel. Ja is wel anders dan de eerste. Nu misselijk, heel moe en nu al last van mn bekkens/rug. Ik ben benieuwd hoelang ik normaal kan blijven lopen (bukken/opstaan doet nu al zoveel pijn) wij zijn wel bijzonder blij dat we weer een kleintje verwachten. Het is niet vanzelfsprekend!
Tnx lieve meiden, wij genieten enorm van onze kleine Anoa en ze is vandaag alweer 11 dagen oud. Nou ja het ligt eraan hoe je rekent, mijn banner rekent dus anders en gaat uit van 10 dagen ach ja Toen ik mijn verhaal opschreef moest ik ook aan de meiden denken die nog steeds moeten wachten op zo een mooi wondertje dat groeit in hun buik. Ik leef met jullie mee en hoop van harte dat jullie snel ook zo een wonder mogen verwachten! Dikke knuffel voor jullie allemaal maar een extra dikke voor Carmen, Dingdong en de rest die het kunnen gebruiken!!
@jootje Gaat snel he de eerste dagen. Hoe was je kraamweek?? Nog een beetje kunnen genieten van alles??
@ meijtje, ik heb enorm kunnen genieten! Heb helemaal niet op bed gelegen, was meteen fit. Maar neem wel zo af en toe mijn rust momenten hoor We genieten van elk moment!
Thanx voor de knuffels en respect. En van harte Meijtje. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik het moeilijk vond om te lezen dat je zo snel weer zwanger bent, wil dat niet zeggen dat ik je het niet ontzettend gun! Hier (zoals gewoonlijk) geen nieuws, waarschijnlijk heb ik ergens tussen zaterdag en de loop van volgende week mijn NOD. Maar we gaan morgen op vakantie, dus we zien het wel. Misschien tijdens mijn vakantie online, anders tot eind augustus!
Hey meitje gefeliciteerd met muppet nummer 2 Carmen alvast fijne vakantie!!! Hier niet veel boeiends behalve dat ik sinds 3 weken een insuline pompje heb..
@carmen dat geloof ik. Ik heb het ook aan mijn zus verteld die al jaren bezig is en dat vond ik ook zo moeilijk. Ik zou zo graag iets willen doen voor je. Het is zo oneerlijk! Mijn moeder had 5 kinderen in 10 jaar mijn zus in diezelfde tijd nog geen één. Ik maak het van dichtbij mee dat het niet vanzelfsprekend hoeft te zijn en ik hoop echt dat het je toch nog voor je het hele traject in ga zwanger bent. Het is jou zo gegund! En dingDong ook!! Hopelijk blijft je ongi op vakantie weg! @xylina en nu een beetje gewend aan het pompje? Is het makkelijker dan spuiten??
Jootje: wat mooi beschreven je bevallingsverhaal, lijkt wel op mijn snelle bevalling, vond de laatste ontsluitingsweeën ook geen pretje Wat fijn dat alles goed is verlopen en wat een mooi meisje. Genietse samen! Meijtje: gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn en bijzonder dat je zwanger bent van jullie tweede kindje. Lijkt me fysiek wel pittig met Elena die er al is. Maar weet je voorgeschiedenis ook, dus snap dat je niet te lang wilde wachten. Wanneer heb je een echo? Wel ons op de hoogte houden hoor, ik vind het leuk om te lezen. Al snap ik dat dit voor DingDong en Carmen wel erg pittig moet zijn om te lezen. Zwanger worden en een kindje op de wereld zetten blijft een mega-wonder. Xylina: hoe gaat het met je pompje? En heb je het zwanger worden nu op een lager pitje gezet? Fijn dat het met de rest van de Mama's goed gaat! Hier gaat het niet zo goed met mij, Sam doet het super, ons kleine poppetje groeit goed en is zo lief en makkelijk. Ze woog na 1 mnd bij de controle op het CB 3620gram en is nu 52 cm. Maatje 50 begint al wat beter te passen, maar rompers nog steeds in maat 44/48. Gelukkig is m'n man nog vrij, hij is nog 2 weken thuis en moet daarna weer werken.