@Trotter: Gaat niet zo goed, ben sinds een kleine 2 weken in behandeling bij de crisisdienst vh Altrecht, erg heftig allemaal. Heb zelf niet het gevoel dat ik down ben, maar meer een heftige achtbaan met emoties, wrs te maken met een paar nare gebeurtenissen in m'n verleden en er nu pas echt uitkomen. 'Gelukkig' zit ik nu eindelijk op de juiste plek met goede medicatie waar ik eindelijk stabiel van aan het slapen ben. Dus het word stabieler. Ze zitten er goed op bij het Altrecht, je ziet echt niets ad buitenkant, iedereen zegt dus 'je ziet er goed uit'. Das alleen m'n buitenkant en de muur die nog om me heen zit. En dat is erg moeilijk. Flink wat werk aan de winkel als het mag. Nu alleen bijkomen, lijkt net of ik in de kraamweek zit qua energie. Hoe is het bij jou?
Pff! Heftig allemaal,.. Dat zag je vast niet aankomen ook. Fijn dat Altrecht er bovenop zit en dat je goede medicatie hebt. Neem de tijd om alles te verwerken. Hoop dat je wel van je meisje kan genieten? Gaat alles goed met haar? Hier alles goed, morgen begin ik weer met werken na 9,5 maand thuis. Wel even wennen weer hoor! Maar ook fijn om er weer uit te zijn en tijd voor mezelf te hebben. F. gaat naar het kinderdagverblijf, gelukkig ging het wennen daar goed. Het maakt het allemaal niks uit. (Mooie locatie aan t Wilhelminapark ). Helaas drinkt hij sinds gisteren slecht en hebben we alledrie een beetje kkeelonteking, jammer van mijn laatste dagen, maar alles komt goed Sterkte meis!
@Xylina, nee dat is echt zo verrot! Veel te snel gegaan voor jullie. Ik heb ook poezels en ik ken het gevoel maar al te goed. echt heel veel sterkte voor jullie. @Grumpy heel veel sterkte, wat goed dat ze er zo bovenop zitten en wat hatelijk dat mensen zeggen wat zie je er goed uit terwijl je zo in de knoop zit. Een muur heb je niet voor niets. Nu werken aan herstel en ik hoop dat je te zijner tijd weer in rustig vaarwater komt. Heel veel succes @Trotter wat goed dat je weer lekker aan het werk bent. Hopelijk bevalt het ook een beetje? Kun je wennen aan de tijd dat je je handen vrij hebt? Hoe vindt F de opvang?? Ik ben blij dat het goed met je gaat! @hier beeldje van lavazand gekocht voor ons sterretje. Die had er tochen bij moeten zijn, dus zo geven we het een plekje. We moesten alle 2 huilen toen we het beeldje zagen, dus dat zegt genoeg. Verder genieten we flink van de vakantie natuurlijk hebben we wel dip momentjes maar dat is af en toe. meer en deel van de tijd gaat het prima. Het is heerlijk weer en het voelt hier als thuis. We kennen de mensen, het park het eiland. Lekker auto voor de deur dus we kunnen overal heen. Zandkasteel dvd voor de kleine als het op het heetst van de dag is. Wij zijn wel verkouden, tenminste ik en kleine meid. Ik heb het altijd de eerste dagen dat ik hier ben. Vet irritant, maar ach we hebben nog dik 3 weken
@xylina hier is het anders net zo warm maar de luchtvochtigheid is een stuk dragelijker We hadden vandaag zelfs regen Wat ruikt dat heerlijk hier!! Is voor het eerst sinds dat ik hier kom en heeft welgeteld 3 minuten geduurd geloof ik. Toen klaarde het weer op. Nog 3 weken vakantie. Er is alweer een week om, wat vliegt de tijd!
Zo ben even niet geweest... maar meijtje wat vreselijk... sterkte alsnog voor jou. Hopelijk kun je het goed verwerken en een plaatsje geven. Is niet niks! grumpy en xylina, gecondoleerd met jullie katten. Heel naar lijkt me dat.. en grumpy sterkte met je behandeling. Hier gaat t verder prima! Dikke knuffel voor iedereen!
Hallo! Ik kom even vertellen voor Carmen. wij zijn begonnen met IUI. Niet in de natuurlijke cyclus, dus ik gebruik spuiten met hormonen. Een pen, die heet Gonal-f voor de rijping van de eicellen, en een injectie met pregnyl om de eisprong op te wekken. Ik moest toen ik ongesteld werd op dag 2 beginnen met spuiten, dit was heel gemakkelijk en je voelt een prikje. Het is niet pijnlijk. Meteen gebeld voor een afspraak voor een echo om de follikels te meten. Daar wilden ze mee beginnen op dag 10. Die viel op zaterdag dus het werd dag 9. En dat was maar goed ook, want het was 20mm. Stond op springen dus! ik moest die avond dus de pregnyl zetten. Groot drama, dat is een net iets groter naaldje. Maar uiteindelijk was de hoofdpijn die ik er van kreeg voor niks, want ook dat prikje stelde niks voor. Na de pregnyl spuit had ik een.afspraak voor vandaag. Eerst 's ochtendsvroeg sperma wegbrengen, zodat de goede zaadjes geselecteerd konden worden, en 's middags werd het ingespoten. Dat mocht mijn vriend zelfs doen (het spuitje leegdrukken). Het zaad was wat minder in aantal, ik had vrijdag namelijk ook veel buikkrampen en ik was als de dood dat mijn ei al gesprongen was vóór de pregnyl injectie. Dus hebben nog sex gehad. Gelukkig is er maar 1 zaadje nodig! Deze IUI behandeling incl. het spuiten van hormonen vond ik achteraf ontzettend meevallen. Ik heb er alleen van tevoren erg veel stress van gehad, vanwege het onbekende. Mocht ik nu weer ongesteld worden, dan ga ik de volgende poging veel relaxter tegemoet. Carmen, ik heb dit voor je uitgetypt want volgens mij wilde je dit weten. Het valt 100% mee!
Ding dong: mijn duimpjes draaien overuren voor je!!! En fijn he speldenkussen zijn Weet je een beetje wat ik had... Ben blij voor je dat je het spuiten mee vond vallen!! Carmen hoop dat alles goed gaat... Meijtje lekker genieten van je vakantie!!
Thanx voor de update DingDong! Fijn om te lezen hoe het in zijn werk gaat. Ik ben van het weekend weer ongesteld geworden, en heb vandaag voor eind oktober een vervolggesprek met de gyn gepland. Was er bij jou nog een reden dat je het met hormonen deed in plaats van in je eigen cyclus? Ik hoop dat deze ronde gelijk al succesvol voor je is, maar fijn dat je een vervolgronde anders al relaxter in gaat Knuffel voor de rest!
@dingdong. Jeetje zeg, heftig en toch is het meegevallen voor je. Ik hoop zo dat het werkt en dat je mag gaan genieten van een zwangerschap. Als het niet lukt sta je minder gestresst in de volgende ronde en dat is ook al heel wat waard. Ik duim voor je dat het gewerkt heeft! Carmen ook, jullie zijn al zo lang bezig en ik hoop dat jullie toch snel mogen genieten. @xylina dat doen we ook @Nayr dank je wel!! Nee het is nog steeds een gemis, hoe raar dat ook klinkt. dikke knuffel voor iedereen!
Dingdong: ga heel hard voor jullie duimen! Hopelijk in 1x raak met de IUI! Fijn dat het meeviel voor je, ben 'blij' dat je ons op de hoogte houdt! Carmen: hoe is het nu met jou? Ronde 26 lees ik in je banner Wat een geduld voor jullie ook zeg! Benieuwd wat de gyn gaat zeggen einde van de volgende maand. Meijtje: knuffel voor jou ook! Fijne vakantie nog! Maar goed dat je nu niet in NL bent, hier is het redelijk herfst-achtig. Nayr: fijn dat het goed gaat! Dex alweer 3 maanden! Ben je alweer aan het werk? Xylina: hoe is het met jou? Vriend druk met werk zoeken? En hoe is het met Laura en E? Hier gaat het wat stabieler met mij, energielevel nog superlaag en veel tijd kwijt nu met behandeling. Al zijn we nu nog niet 'echt' bezig, het vooral mij stabiel krijgen in de crisis en dan herstel en daarna pas 'echte therapie' om dingen anders te leren. Sam slaapt nu: overdag zijn het maar hazeslaapjes. Verder doet ze het goed! Binnenkort willen we gaan babyzwemmen, in het grote bad gaan vind ze super, hoe wilder hoe beter Dus denk dat ze babyzwemmen wel leuk gaat vinden. M'n man wil het ook heel graag doen, dus gaan we de 1e keer maar gezellig saampjes
Met E gaat het goed ik ben aan het genieten van mijn laatste week vakantie (van de 3 weken). We zijn een week naar Frankrijk geweest, heerlijk was dat! Luuk heeft het goed naar zijn zin gehad. Hij vindt andere kinderen om hem heen helemaal leuk! Hij kletst de hele dag door "tatatata" "papapapa" "bababa" etc... Hij is nu volop aan het tijgeren en is echt al een grote jongen. We moesten zijn lengte en gewicht in de gaten gaan houden maar dat is nu ook goed (er zat een knikje in de curve). Ik zal eens wat foto's aan mn fotoalbum toevoegen Hopenlijk lukt het op deze manier Dingdong! En dat het bij Carmen, Xylina en anderen ook snel raak mag zijn! Sterkte met het verlies van jullie kat Xylina Grumpy fijn dat het wat beter met je gaat. Ja ga maar lekker babyzwemmen, heel leuk!! Ook sterkte met het verlies van jullie kat! Meijtje, wat mooi dat jullie een mooi beeldje voor jullie sterretje hebben gekocht. Lekker genieten nog op vakantie, waar ging je (ook al weer) naar toe? Trotter, hoe is het op het werk? Kan je je draai al een beetje vinden met werken en voor de kleine zorgen?
@E we zitten in Gran Canaria. Het hangertje laten we zaterdag maken en dan zit ik een foto op mn profiel. Leuk he dat gebrabbel. klinkt zo lief en heerlijk dat Luuk het ook zo naar zijn zin heeft gehad. Geniet nog even van je laatste week! @grumpy beter dat je wat stabieler bent. Hopelijk kun je binnenkort beginnen aan het 'echte' herstel. En lekker samen gaan babyzwemmen, dat is echt hartstikke fijn om te doen met de kleine Sam. @hier wederom dagje strand, de kleine meid komt nu pas echt tot rust. we hopen zo haar ondragelijk gedrag te doorbreken. Nu slaapt ze eindelijk overdag op het strandbedje en is ze niet meer zo geirriteerd de hele dag. Hopelijk hebben we haar mindset nu een beetje weten te herstellen. Ze was nog wel wat oververmoeid, maar lang niet zo'n groot drama als normaal met het gaan slapen. We hebben nog iets minder dan 3 weken. Ik denk dat het geen 'doe', maar een 'strand' vakantie is geworden. Manlief en ik zijn echt van het doen, maar de kleine meid komt alleen tot rust op het strand en haar welzijn gaat voor Nu doen we 4 dagen achter elkaar precies hetzelfde. We zijn al lang blij dat ze nu nog geen uurtje per dag huilt jeeej!! (was tot op heden nog steeds een uur of 3 a 5 per dag)
Grumpy vriend nog steeds hard op zoek.. En helaas blijft het daar bij Meijtje fijn dat ze al stuk minder huilt!!! Knuf voor de rest
Fijn dat het al stabieler met je gaat Grumpy, al zal je nog wel een behoorlijke weg voor de boeg hebben. Stapje voor stapje, en vooral ook genieten van je gezinnetje. Met mij gaat het wisselend. Kheb goede dagen en ik heb hele slechte dagen. De slechte dagen betekenen depressieve buien, moe, nergens de zin van inzien, heel gefrustreerd/boos zijn, en alles is teveel en leidt tot stress. Dit duurt meestal elke keer maar een paar dagen en daarna gaat het wel even weer, maar ik vind het behoorlijk pittig. Nu gaat het alweer een paar dagen best lekker, en dat probeer ik dan zolang mogelijk vast te houden. Het besef dat we na deze ronde precies twee jaar bezig zijn helpt natuurlijk ook niet. Maar goed, eind oktober naar de gyn en misschien daarna eerst even een paar maanden pauze inlassen. Maar dat zien we eind oktober wel. Knuffel voor de rest!
Carmen dikke knuffel! Ik kan d'r niks zinnigs over zeggen, t is gewoon klote dat t zo gaat voor jullie . Hoop dat t bij de gyn wat oplevert. Grumpy, ga je in de stad babyzwemmen? Wij willen ook, maar geen enkel zwembad doet t op woensdag, dus we wijken uit naar elders . Hier druk met weer aan t werk zijn. Het is al met al best wel pittig. Merk gewoon dat ik van ver kom. Maar het is allemaal meer dan waard geweest, dus ik zeur niet. We komen er wel. Sinds woensdag ben ik de trotse (?) bezitster van een spiraaltje . Opnieuw zwanger worden is voor ons op t moment gewoon geen optie. Zowel fysiek als mentaal veel te zwaar en aangezien ik twee keer snel zwanger was nu maar hiervoor gekozen. Wel een raar idee maar t is t best nu. Gelukkig zag op de echo alles er goed uit. Dat is een fijne geruststelling mochten we ooit nog verder willen.
Carmen: dikke knuffel, al bijna 2 jr Veel te lang, kan ook weinig zeggen, lijkt me heel logisch dat je downe-dagen hebt. Hou vast aan de goede dagen, als dat lukt. Meijtje: lekker strand-hangen dan Fijn dat Elena nu minder huilt. Wij hebben geluk qua huilen met Sam. Naar bed-gaan is bijna altijd huilen maar ik snel weer stil. Trotter: idd woe is hier niet, we wonen in dezelfde stad toch? We gaan eerst een keer op zaterdag samen. M'n man wil ook heel graag, dorp verderop doet wel woensdag, ga je daar heen? Mijn vrije dagen zijn straks als ik ooit weer werk () op ma en do en dan is het wel hier in de buurt. Xylina: jammer dat het baan zoeken nog niet lukt van je vriend Sam is zo tevreden en lief, lacht veel: zo lief! En eindelijk iemand die m'n zangkunsten waardeert Van zingen wordt ze heel rustig. En m'n energie-verdeling gaat beter, doe niet veel hoor, dus soms ook wel wat saai-ig. Maar saai is nu goed Zal idd een lange weg worden. Voor deze week zit therapie-dingen erop, dinsdag pas weer. Allemaal een fijn weekend! Liefs!
Ja,we wonen in dezelfde stad . En idd wij zijn beiden vrij op woensdag dus wijken uit naar d'burg. Is trouwens ook dichterbij voor ons dan de andere zwembaden. Je komt echt wel weer aan t werk, als de tijd daar rijp voor is!!
Leuk, in dezelfde stad, misschien komen jullie elkaar nog wel eens tegen. Vriendinnen met kindjes van dezelfde leeftijd hebben is volgens mij heel leuk! Grumpy, je laatste stukje klinkt goed, langzaam maar zeker vooruit! Ik ben in spanning aan het wachten tot ik ongesteld moet worden. Ik heb het idee dat ik een iets of wat kramperige onderbuik heb, maar ja, ik heb elke maand allerlei symptomen, dus ik verwacht er niks van. Ik geniet van het feit dat op dit moment alles nog mogelijk is