Winter 2011/2012 gaan voor je eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door princess25, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik lees wel regelmatig mee, maar van schrijven komt t niet zoveel.

Xylina en Meijtje, jammer dat t bij jullie allebei niet lekker loopt. Hoop dat jullie er samen uit komen Xylina! :(

Meijtje, wat duurt t al lang, toch raar dat t nu niet lukt. Ben je nog niet toe aan vervolgondersoek? (Mentaal dan)

Carmen, ik vind t nog steeds zo super voor je!!, :cool: en een jongetje is echt superleuk. Hoop dat de 20 WK echo gewoon goed is en dat je heerlijk kan genieten.

E gaat ook al hard zeg, je kan al aftellen. En hoe is het met DingDong?

Jootje, kan me voorstellen dat je het gelijk weer wil! Gelukkig kan je t wel relativeren. Leuk dat je als gastouder gaat beginnen. We hebben voor F ook naar een gastouder gekeken.

Hier gaat t goed. F is alweer 1 geweest en echt zo'n heerlijk makkelijk ventje dat ik me dagelijks afvraag waar ik dit aan verdiend heb. Hij slaapt sinds 2 maanden ook meestal door. Ook heerlijk :p. En begint bijna met loslopen. Nog aan één vingertje.

We hebben een ander huis gekocht, appartement staat te koop, maar ik ben t zo zat. Al die trappen, geen tuin etc. Nu een huis gekocht vlakbij mijn paarden en aan de rand van de natuur. Half augustus gaan er verhuizen, dus het is even aftellen.

Had helaas wel weer een gynaecologische 'misser', mijn spiraaltje is de weg kwijtgeraakt en zat los in m'n buik. Deze moest operatief verwijderd worden. Dat is nu 2,5 week geleden gebeurd, maar vrolijk werd ik er natuurlijk niet van. Ik grossier blijkbaar in dit soort zaken :$.

Enfin, ding is eruit, zonder dat er schade is gedaan. Nu gaan we nadenken over nog een kindje of toch weer anticonceptie ;).

Fijne dag en ik lees weer mee, haha. Maar moet echt wat vaker reageren hoor!

2. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Hey Trotter! Gezellig dat je er weer bent :D
    Jullie mannetje wordt ook al groot, wat leuk dat hij al bijna los loopt :D Volgens mij hebben jullie het hartstikke verdiend om zo'n heerlijk mannetje te hebben!
    Oei van je spiraaltje klinkt niet zo best, kreeg je daar last van? Of hoe zijn ze daar achter gekomen? Misschien ook al aan het nadenken over een volgende zwangerschap dus :)

3. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hoi dames,

Ik kom weer eens even buurten. Wat leuk dat dit topic nog steeds actief is. Ik heb niet alles gelezen (alleen de laatste pagina's), maar er is veel gebeurd zie ik al!

E: Wat spannend, jij mag alweer gaan aftellen!

Trotter: Jouw ventje ook alweer zo groot! Brr wat een raar idee van dat spiraaltje. Fijn dat er geen schade is aangericht.

Meijtje: Wat jammer dat het zo lang moet duren :( Toentertijd was jij zo'n beetje de eerste en nu zit het niet mee.. Ik zal voor je duimen!

Carmen: Nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat leuk, een jongetje! :D

Jootje: Ook al voor een tweede aan het gaan! Veel succes!

Xylina: Wat rot dat je relatie op een break staat. Hopelijk komen julile samen tot een goed besluit..

Hoop dat ik niemand vergeten ben?

Hier gaat alles prima! Linnea is alweer 1,5. Nu een écht mensje. Is flink aan het kletsen, zingen, dansen, grapjes aan het uithalen en wil voortdurend 'Lopelope!' . We zijn helemaal gek op haar :)

Ook wij zouden graag een brusje voor Linnea willen :) . We zijn nog niet actief bezig, maar we zijn het ook niet aan het voorkomen zeg maar.
    Het vervelende alleen is dat ik door de borstvoeding (ze krijgt nog steeds) nog hele vage en lange cyclussen heb. Sinds januari heb ik cyclussen gehad van 42, 28, 49, 30 en nu zit ik weer op dag 41. Erg verwarrend! Voor mijn zwangerschap was ik best regelmatig ongesteld...
    Vanaf nu ga ik ook weer mijn temperatuur bij houden zodat ik kan proberen om een eisprong te spotten...

Ik zal voortaan weer wat vaker hier te vinden zijn! :)

4. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Leuk om te horen Laura dat het goed gaat! Knap van de borstvoeding! Bij de 2e wil ik proberen wat langer te voeden... Bij Luuk deels zelf afgebouwd (ofja ik had niet meer genoeg dmv kolven) en deels vanuit Luuk, toch 8 mnd gegeven :) blijft bijzonder.
    Daardoor wel lastig idd om je eisprong te vinden! Spannend zeg dat jullie wellicht binnenkort ook weer een kleintje kunnen verwachten!

Hier is het idd echt aftellen en weer spannend. Ik heb nu al zoiets van het gaat veel te snel, ik moet nog van alles doen (maar dat valt eigenlijk wel mee). Misschien meer (onbewust) 'bang' voor de bevalling ofzo, dat het misschien wel weer zwangerschapsvergiftiging wordt met keizersnede... Dat heb ik natuurlijk liever niet.
    Kamertje is geverfd, volgende week gordijntjes ophangen en inrichten, is wel weer erg leuk om te doen! Kleertjes zijn alweer gewassen. Dat we het geslacht deze keer niet weten is helemaal niet moeilijk, had verwacht meer nieuwsgierig te zijn maar dat valt mee.

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    He meiden we zijn nu net terug uit gran Canaria. Ik zal straks even op iedereen reageren. Leuk om velen van jullie weer actief te hebben. Dit groepje is mijn eerste en heeft toch een speciaal plekje.

Ja ronde 2 was het bij Elena raak. Nu mei vorig jaar begonnen 3x mis waarvan ik eigenlijk weet dat afgelopen ronde ook wat was, maar niet getest. Ik ga ergens van de week de vk bellen voor een verwijzing. Aangezien ik ook nog steeds melkproductie heb, zal er wat hormonaal niet helemaal goed zijn. Meestal hoor je dan dat mensen niet zwanger kunnen worden, maar ik weet niet of het er ook voor zorgt dat het mk worden. Ga ik op Mn gemak van de week achteraan. Eerste afspraken maken.

Hier is in Mn vakantie onze lieve stippie man dood gereden. Onze kat die ik al vanaf geboorte had. Hij was naar buiten gegaan gelijk de ochtend nadat we vertrokken en is gaan zoeken/dwalen. 2 dorpen verderop is hij dood gereden... :(

6. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Gecondoleerd met je kat! Wat naar thuiskomen zo :(

Goed dat je een verwijzing vraagt. Je kan trouwens bij lactatie/borstvoeding wel gewoon zwanger worden hoor, het is een hardnekkige mythe dat het niet zou kunnen. Borstvoeding bijvoorbeeld kan wel je cyclus wat in de war schoppen zodat je misschien niet weet wanneer je ovuleert. Maar als je dat wel weet, kun je gewoon zwanger worden. Neemt niet weg dat ik hoop dat er een oorzaak of oplossing gevonden wordt en je snel succesvol zwanger bent!

7. DingDong

DingDong Actief lid

1 dec 2011
    154
    0
    16
    Hoi allemaal! Wat is er hier veel gebeurd zeg! Helaas heb ik geen puf om op iedereen apart te reageren. Ik wilde jullie nu op dit moment alleen graag laten weten dat onze zoon eergisteren geboren is. Hij is n klein frummeltje, 3 kilo en nog geen 50 cm lang. Ik vind het enorm wennen, maar wil hem voor geen goud meer kwijt.
    Ik ga nu een voorbeeld aan um nemen en lekker slapen. Welterusten!

8. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Even heel kort, wauw gefeliciteerd dingdong een zoon! Van harte!
    Geniet ervan!

9. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Dingdong: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Geniet van elkaar!

Meijtje: gecondoleerd met je kat. Wat erg dat hij zo om het leven moest komen :(

De reden van mijn lange cyclus van deze maand is bekend. Zojuist positief getest! Ik kan het nog niet helemaal bevatten. :)

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @dingdong gefeliciteerd met de kleine man :)

@carmen, maar ik geef geen bv, al meer dan een jaar niet, dan moet de productie op een gegeven stoppen en dat doet het niet bij mij. Dus dan werkt er nog een hormoon die al lang gestopt hoort te zijn. En de mken moeten toch ergens vandaan komen.

@laura wat super gaaf! Gefeliciteerd. Ik hoop dat het een plakkertje is :)

11. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd laura, leuk zeg!
    Meijtje, ik heb ook nog steeds af en toe drupjes melk uit mijn borst als ik er hard op duw. Hoeft niks te betekenen volgens verschillende betrouwbare sites.
    Ons meisje alweer bijna 1, tijd vliegt echt!

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @jootje ik heb het veel sneller. Ik hoef er niet hard voor te duwen.
    Ik heb het vaak en is nog vet irritant. En angezien het al zo vaak mis is gegaan wil ik het wel onderzocht hebben. Baadt het niet schaadt het niet. Moet toch ergens vandaan komen... En als het 'pech' is dan weet ik dat ook weer. We zijn nu al 14 maanden en 3 ma mk verder, dus nakijken lijkt me sowieso wel handig.
    Nooit verwacht zo lang over de 2e te doen. Maar grenzen worden verschoven. Elke keer opnieuw....

13. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Ah oke Meijtje, dat is wel erg vervelend! Kan me voorstellen dat je wilt dat het onderzocht gaat worden. Knuffel!

14. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd DingDong met je kleine mannetje!
    Mogen we weten hoe hij heet? Of houd je dat liever privé? Heb je een goede bevalling gehad?
    Laura ook gefeliciteerd! Super leuk!

15. Carmen1982

Van harte met je zoon Dingdong! Laat je lekker verwennen in de kraamtijd! X

En Laura ook gefeliciteerd! Das inderdaad een logische verklaring voor een lange cyclus ;)

@Meijtje, ja dan snap ik goed dat je het wil laten onderzoeken. Wie weet is er een verband en anders weet je dat ook weer.

Hier toch een beetje nerveus voor de 20-weken echo komende week. Maar heb de kleine gisteren volgens mij toch echt duidelijk voelen bewegen/schoppen, en dat helpt wel.

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Spannend carmen!

Ja van de week of volgende week er achter aan om een verwijzing te krijgen.
    Of mailtje naar Mn vk of een belletje naar de ha maar die weet niets... Van afgelopen 1,5 jaar haha

17. Carmen1982

Een intrieste dag gisteren, de nationale dag van rouw.
    Beetje dubbel om dan de 20-weken echo te hebben...

Maar toch blij dat ik kan melden dat alles goed met onze kleine uk is. Glansrijk door de echo. En zelfs manlief voelde vandaag beweging (krap 21 weken!). :)

18. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Inderdaad dubbel carmen.
    Wist je ook niet bij inplannen...
    Maar wat schitterend! Enorme opluchting, lekker genieten verder.
    Ik ben echt super blij voor jullie!

19. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    #4419 jootje86, 31 jul 2014
    Laatst bewerkt: 31 jul 2014
    Hee meijtje,

Zwanger!! Wauw gefeliciteerd, en een dochter erbij gezellig hoor.
    Mijn duimen draaien dat dit frummeltje wel blijft zitten!

Carmen wat fijn dat de 20 weken echo goed was!

x

20. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @jootje ja als alles blijft zitten dan wordt het 8 april. Spannend hoor! Hoop het zo!

Deel Deze Pagina