Winter 2011/2012 gaan voor je eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door princess25, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    heey meiden!

Mijn vriend was ook niet zo van het moeten klussen haha, bij ons was het ook een drama tot een kleine ruzie aan toe omdat ik ook vrij heftig reageerde dat hij niet wilde! Ik dacht ook dat het daardoor een gemiste ronde was omdat we voor het laatst 2 dagen voor mijn eisprong geklust hadden. Nu verplaatste FF ineens mijn eisprong naar 2 dagen later, toen we ontspannen geklust hadden omdat het niet meer 'moest'... Ik weet nu niet wanneer mijn eisprong echt geweest is, maar het was iig wel raak!

gave motor zag ik voorbij komen!

Een zwangerschapsketting is een ketting van ongeveer 120 cm lang met een belletje of rinkelballetje er aan. Vanaf 18 a 20 weken kan de baby het beleltje horen, en zal na het geboren is rustig worden van het geluid. Je mag alleen de laaste weken het belletje niet meer dragen omdat het kindje naar het geluid toe draait, en dan zou hij niet met zijn hoofd naar beneden kunnen gaan liggen wat ongunstig is voor de bevalling.

Ik maakt sieraden met kralen, edelstenen etc heel leuk om te doen, de zwangerschapsketting heb ik zo gemaakt dat de belletjes te vervangen zijn voor andere bedels zodat ik de ketting toch voor de mooi en edelstenen werking kan blijven dragen de laatste weken van de zwangerschap.

Ik ben nogal creatief, het is echt mijn uitlaatklep en ik doe dan ook vanalles van schilderen en tekenen tot knopen en sieraden maken!

Taarten en cupcakes maken vind ik ook heel leuk! Hieronder wat dingen die ik gemaakt heb!

2. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    en mijn laatste creaties

3. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heej meiden! :)

Heerlijk hoor, donker buiten (de lichtjes zijn mooi nu), met de beesten op de bank en even niks hoeven…

@ Lentekind, spannend zeg! :) Wat voel je nu allemaal van je zwangerschap?

@ Dingdong, maar schakelen op een motor is heel anders he?! :) De BMW van je vriend is ook gaaf! Ja, mijn Monster heeft mij al veel mooie momenten opgeleverd! :) Erg blij mee! Vriend rijdt ook motor, dus we gaan geregeld samen rijden en op motorvakantie.

@ Cleo, wat dat verplichte klussen wel niet met een man kan doen he?! Ik vind het zelf ook minder prettig hoor, maar van ons wordt minder verwacht (wij hoeven alleen te ontvangen ;)) Leuk zo’n zwangerschapsketting trouwens! Verkoop je ook dingen die je maakt?! Je cupcakes en taart zien er supermooi en lekker uit!!!!

Hier nog steeds buikgerommel en rugpijn. Gisteravond laat ook al. Dacht echt, als ik morgenochtend naar de wc ga ben ik ongi, maar helemaal niks! Voelt zo raar…

4. wannabe mam

wannabe mam Actief lid

30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    hier ook een creabea, ik vind het leuk om met stof bezig te zijn, maak kleding, lappendekens, baby kleden/ lakentjes, en ben echt een baktaart, ..

Hier een betere dag gehad, humeur nog niet geweldig,, maar weekend komt dichterbij.
    kim:)

5. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Ja je hebt ook gelijk wat betreft dat klussen! Maar wij hebben het weer zwaar met alles wat we daarna denken te voelen, de onzekerheid etc... ook geel lolletje! Ik verkoop soms wel sieraden, maar ik gebruik het vooral ook om te ruilen, voor bv positiekleding.

Zondag sta ik er mee op een kerstmarkt. Ik had ze hier op het ruil forum staan maar er hadden leden geklaagd dat het relcame zou zijn (uiteraard totaal niet zo bedoeld) dus ik kreeg een bericht van de beheerder of ik ze niet meer wilde aanbieden. Gelukkig heb ik wel iemad gevonden voor die tijd om mee te ruilen, ik heb voor haar ook een hele mooie zwangerschapsketting met armband gemaakt waar je alle belletjes en bedeltjes van kan verwisselen, echt heel leuk geworden! Maar ik mag ze dus niet meer aanbiedden voor ruil hier...

Leuk al die crea bea's hier!

6. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Jammer dat dat niet mag Cleo.... :(

7. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    tja, ik snap het ook niet helemaal want ik verkoop ze niet, en het is maar een hobby... Maar de foto's zien er nogal proffecioneel uit omdat fotograferen ook een hobby van me is.... en ik had een link naar de foto's op mijn site staan. Dus ik denk dat het daarom te commercieel over kwam. Als ik ze verkoop is dat zofizo al alleen voor kostprijs, dus echt zakelijk is het niet. Het is voor mij gewoon een mannier om mijn hobby te kunnen blijven doen, het is namenlijk geen goedkope hobby!

8. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hallo Allemaal!

Fijn dat de meesten zich goed voelen! Ik heb m'n ovulatie gehad:) heb echt 2 dagen zeuderig gevoel in m'n onderbuik gehad en ook met 't klussen was het gevoeliger. Nu op 't wachtbankje... Gister nog een keer plezier gemaakt. M'n man weet wel wanneer m'n vruchtbare dagen zijn, we moeten het sowieso plannen door die pillen, maar dan kun je het ook nog heel leuk maken, je moet wat over hebben voor een beebje:) Uiteindelijk dus 3 dgn op rij plezier gemaakt, nu hopen dat ie raak is! En nu wachten, dat is eigenlijk het meest lastige... Succes voor de dames die nog plezier aan't maken zijn!
    En succes zwangeren!!!

Liefs!

9. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Noorus ik voel eigenlijk niet zoveel. Ik heb een opgeblazen gevoel in mijn buik. Er zit een balletje in als ik op mijn buik lig. Ik ben duf en alleen de broodafdeling in de supermarkt stinkt. Verder heb ik nergens last van. Soms maak ik me daar zorgen om en anders denk ik, mn zus en moeder hadden ook weinig last.

Veerle wat spannend dat je op het bankje zit te wachten. Wie zitten er nog meer op te wachten?

Cleopatra wat een heerlijke taarten. Ik wil het nieuws zaterdag aan een vriendin gaan vertellen en dan samen een taart maken voor met kerst bij mijn ouders. Op die manier willen we het aan de fam vertellen. Die taarten maken is zo leuk en heerlijk om te doen;)

10. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Veerle, succes op het wachtbankje! Je mag mijn warme plekje wel overnemen ;)

@ Lentekind, alleen maar heerlijk toch dat je nergens last van hebt! Maar kan me voorstellen dat je je soms zorgen maakt, maar het is heel gezond hoor! :)

Ik lekker bijtijds m’n bed in. Morgen om 7 uur beginnen en na het werk nog tot 18:30 AED-training…

Fijne dag allemaal morgen en slaap lekker voor zo!

11. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Cleopatra: je taarten zien er heerlijk uit!
    Lentekind: er zijn er veel die niets voelen in het begin, ga duimen voor een superecho voor je! Ook voor Cleo!
    En Noorus: neem het bankje graag van je over, nou eigenlijk kom ik je vergezellen want jij gaat bijna de testfase in, ga duimen voor ROZE!!!

12. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Jups hier nog iemand bijna op het wachtbankje. Ik weet namelijk niet precies wanneer mijn eisprong is dus we blijven gewoon nog lekker plezier maken. Morgen nog een dagje werken en dan vrijdag een weekendje weg ter ere van ons 1 jarig huwelijk. Helemaal zin in! Owja ben wat minder op het forum te vinden, aangezien ik hierdoor wel erg in beslag werd genomen. Ik lees/ leef wel met jullie allemaal mee!

13. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Volgens mij kan ik ook op het wachtbankje zitten, maar ik snap het niet helemaal.
    Ik hou mijn temperatuur bij op fertilityfriend en toen ik vanochtend mijn temp invoerde gaf hij aan dat mijn ovulatie maandag is geweest, maar ik heb dinsdag een positieve ovulatietest gedaan. Deze voerde ik nu ook in en nu gaf hij aan dat hij het niet meer weet, en ik dus ook niet ;)

Wat denken jullie? Mijn kaartje staat in mijn handtekening.

Of is mijn lichaam toch nog zo van slag door het ontpillen?

14. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cleopatra: Wow, wat een gave dingen maak jij zeg! Het ziet er ook heel lekker uit!
    Ik kan me echt voorstellen dat dit heerlijk is om je ontspannen en dat het je uitlaatklep is. Ik vind koken en bakken ook altijd heel leuk om te doen.

@all: het lijkt me echt enorm vervelend als je mannetje niet wil klussen. Ik denk dat ik daar heel onzeker van zou worden.
    Wat is dan eigenlijk de reden dat die mannen aangeven dat ze niet willen.. gewoon geen zin of voelen ze zich onder druk staan.
    Wel lastig hoor..

@lentekind: Ik snap heel goed dat je onzeker bent.. ik denk dat je alleen maar op je lichaam kan vertrouwen dat het goed zit en de echo afwachten.
    Ik denk dat het wel goed komt hoor..:D

@laura: Ik heb eens naar je kaartje gekeken maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van haha..;)
    Dat ligt waarschijnlijk helemaal aan mij maar ik heb geen idee hoe ik het moet lezen..:)

Vandaag hoe ik lekker maar een half dagje te werken. Ik ga vanmiddag naar het tuincentrum met mijn mama en oma.
    En dan nog één dagje werken en dan hebben we weer lekker weekend.
    Wij zijn lekker het hele weekend thuis...heerlijk samen op de bank.
    Hebben jullie nog leuke plannen?

15. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Laura: normaal krijg je een rode streep als je ovulatie is geweest in FF. Kijk maar in het kaartje van Cleo

16. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Ja, die verscheen bij mij eerst ook. Totdat ik de ovulatietest erbij invoerde. Toen gaf ff aan dat hij het niet meer wist :p

17. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Ff gaat uit van 3 hoge tempdagen, ik den dat als je temp blijft stijgen op hoog blijft dat hij dan morgen of overmorgen een streep plaatst op dinsdag of woensdag. De dag van je test of na je test.

Bij mij had hij een ovulatie gevonden, maar mijn temp bleef stijgen en ik had ook 2 dagen na de gevonden Eisprong nog eiwit slijm gehad, 2 dagen later verplaatste hij de ovulatie ineens naar 2 dagen later. Dus ik denk dat hij ongeveer hetzelfde bij jou gaat doen. Wacht dus nog even 1 à 2 tempdagen af!

Liefs suus

18. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Dordrecht
    Bedankt voor je reactie!

Ik ben benieuwd! Ik hoop dat hij gisteren was, want dan hebben we wel gunstig geklust denk ik.

19. cleopatra15

cleopatra15 Actief lid

2 nov 2011
    297
    0
    0
    amsterdam
    Graag gedaan en ik hoop met je mee! ;)

20. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik ga voor je duimen! Als m'n temp morgen nog hoog is krijg ik ook een kruis:) Wrs op cd37 en we hebben op 35,36,37 plezier gemaakt, hoop dat ie raak is!

Deel Deze Pagina