Winter 2011/2012 gaan voor je eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door princess25, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Allemaal bedankt voor het hartelijke welkom.

Mijn vriend weet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, dus we dollen er gezellig op los.;)

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Een mooi en roze 2012 iedereen!

@Mika welkom!

@Riet: gefeliciteerd! Mooi begin van het nieuwe jaar!

Ik zit nu ook in mijn vruchtbare periode. Tenminste als ik uitga van een cyclus van 23 dagen. Anders begint die morgen pas. Voor de zekerheid hebben we maar een extra lange klusperiode. Mijn man weet wel wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Mijn man was vorige week ook een beetje teleurgesteld toen ik ongi werd, dus hij is nu extra enthousiast. Haha

3. mama1987

mama1987 Actief lid

21 nov 2011
    102
    0
    0
    Docent
    Groningen
    @noorus: we hebben nu vakantie, dus hebben lekker veel tijd voorelkaar. Deze periode klussen we om de dag/ om de 2 dagen. Maar misschien wel handig om om de 2 dagen aan te houden.

@Decca1980: Ik ga er idd ook vanuit dat ik ook nu een cyclus van 28 dagen heb, maar trek er wel een klusweekje achter aan. Kan nooit kwaad!

4. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    even een vraagje voor alle meide/dames die net als ik ook de pil hebben geslikt, hoe was jullie cyclus erna?

5. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Bij mij duurde het een maand of 2-3 voordat ik weer ongesteld werd. Daarna meteen heel regelmatig. Alleen sinds ik zwanger probeer te worden, wordt mijn cyclus steeds korter.

6. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik ben net gestopt en had gelukkig een cyclus van 27 dagen, nu afwachten wat de volgende cyclus doet. Hoop op een zelfde lengte en een roze uitslag maar dat doet iedereen hier. We zien wel hoe snel of hoe lang we moeten wachten op een kleine.

7. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Ik heb Nuvaring gebruikt en had een cylus van 33 dagen na het stoppen...

8. Bloempje19831

Bloempje19831 Actief lid

12 jul 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik stopte met de pil was ik direct regelmatig... ongeveer een cyclus van 28 dagen gemiddeld..

9. mama1987

mama1987 Actief lid

21 nov 2011
    102
    0
    0
    Docent
    Groningen
    Mijn cyclus: 28, 27, 35, 40, 30 dagen. In het begin dus zelfde regelmaat als met pil, daarna langer en komt nu weer terug. Ik ben nu in afwachting wat het deze keer wordt, ik ga ervan uit/ik hoop dat het weer op orde is.

10. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Mijn cyclus staat in mijn handtekening. De eerste 2 keren waren boven de 30 dagen en daarna alleen maar eronder gehad.

Meiden wat een bagger weer. Hier is toch echt geen lol aan te beleven. Als het goed is komt mn vriend om 11uur thuis, dan maar even boodschappen doen. om 11.45 komt de mevrouw van moeders voor moeders. Een lekker huiselijk dagje dus. Er moet helaas nog genoeg gebeuren haha

11. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hallo allen!

Welkom Mika! Ik ben al lange tijd (hoelang weet ik eigenlijk niet meer, ergens begin dit jaar denk ik) gestopt met de pil. En zoals je kan lezen heb ik een cyclus van 48-49 dagen. Omdat je vaak leest dat je bij zo'n lange cyclus geen eisprong heb ben ik gaan tempen en ovutesten gaan gebruiken en daaruit is wel af te leiden dat ik een ovulatie heb:) Ik slik nu teunisbloem en tarwekiem en hoop dat ik hierdoor een kortere cyclus krijg.
    En m'n man weet wel wanneer de vruchtbare dagen zijn (had jullie al verteld van hoe en wat), dus bij ons moet hij het wel weten, anders gebeurd er niets... Maar ik moet zeggen we maken het gezellig en het is leuk! En ik heb ook meer zin, dus dat werkt voor hem ook beter:)
    Ik heb me sinds vorige keer er op ingesteld dat we er gewoon een jaar voor uittrekken en als het eerder komt is het heel fijn! Anders ben je elke keer telleurgesteld als je weer ongi wordt. Hoop dat dit ook gaat werken:)
    Deze week lekker vrij en m'n man ook. Gaan vanmiddag naar A'dam langs vrienden die we afgelopen vakantie hebben ontmoet en wat erg gezellig is! En morgen op kraambezoek bij een vriendin (die er 2 jaar over heeft gedaan om zwanger te worden)
    Allemaal een fijne dag, 't lijkt wel herfst:(

12. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik ben deze keer begonnen met de beruchte Etos Zwanger worden-pillen. Ik heb wel verhalen gehoord dat je cyclus er langer van kan worden, maar op zich zou ik dat wel fijn vinden. 23 dagen vind ik wel erg kort...

We klussen in principe om de dag. Maar gisteren hadden we gewoon zin, en hebben we het dus eigenlijk te veel gedaan. Maar ja, daar ga ik niet over zeuren. Zo lang het maar fijn en gezellig is!!
    Verder deze keer ook begonnen met ovulatietesten omdat ik niet precies weet hoe lang mijn cyclus nu is. Gisteren was er geen enkel streepje te zien. Dan heeft het toch geen nut om het vandaag weer te testen toch? Of kan het van de ene op de andere dag naar knalroze springen? Heeft iemand daar ervaring mee?

En zijn er nog dames die binnenkort kunnen testen? Misschien een nieuw NOD-lijstje? Ik heb echt totaal geen overzicht meer...

13. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Decca: ik zou wel dagelijks testen, het kan zomaar ineens een knalpositieve test zijn namelijk... Het advies is om niet 's ochtends te testen maar rond 12u, heeft met LH-piek te maken, alleen de meesten redden dit niet met werk, ik testte elke keer 's avonds wel rond een zelfde tijdstip, je moet voor die tijd ook niets drinken.
    Ik doe nu 2 rondes ovutesten en start ongeveer 5-6 dgn voor de te verwachten ovu. Ik raad je aan als ie pos nog even door te testen, je hebt vaak 2 pos ovutesten en dan kan je binnen 24-48 uur een ovu verwachten, dus nog even doorgaan met plezier maken:) En er zijn ook vrouwen die zwanger zijn geraakt van elke dag plezier maken hoor, dus doe gewoon waar je zin in hebt:) Zo, wordt nog een expert op het gebied van zwanger raken...
    Bij mij had ik de 1e keer met ovu testen meteen een knaltest en de 2e ronde een paar dgn een licht streepje en toen in ene een knaller! Succes ermee! Van welk merk heb je ze?

14. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Van ClearBlue... Ik had ergens anders op dit forum gelezen dat die goed waren. Alleen vond ik ze wel erg duur, maar ach... Als daar een mooi wondertje uit mag komen, dan heb ik dat er graag voor over...

Ik heb gisteren om 8 uur 's avonds getest, en inderdaad wel een flinke mok thee op daarvoor... Op mijn werk testen gaat inderdaad niet lukken. Ik zie mezelf al met een ovu-test door de gang lopen...

15. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Wat kosten die testen Decca?!?! En inderdaad wat Veerle zegt, gewoon lekker genieten wanneer jullie er zin in hebben. Hoe meer ontspannen, hoe beter! Er is geen eenduidige richtlijn toch, dus lekker genieten! :)

@ Veerle, was het leuk in Amsterdam?! Ik hoop idd dat jou cyclus wat korter kan worden, want hoe langer hoe lastiger het zoeken naar een ei is lijkt me... Weet je waar jou lage libido mee te maken heeft eigenlijk?!!

Hier laatste dagje gewerkt. Morgen en overmorgen lekker vrij! :D

16. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Noorus: ik geloof iets van 32,50 ofzo... Er zijn er wel die een stuk goedkoper zijn hoor. Als het deze maand niks wordt, dan ga ik die van Zwanger en kids proberen.
    Tot nu toe heb ik nog niets ontdekt, maar we klussen vrolijk door...

Hoe is het met de rest?

17. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    En dat is dan voor elke dag een test?! Ben benieuwd of je hem één dezer dagen gaat ontdekken! :)

18. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Ik heb ze van Sensitest, her er 12 voor €12,50, zijn van die dipsticks. Van zwanger&kids lijken erop vlgs mij. Amsterdam was leuk! Die vrienden vooral de man, kan erg goed koken en heeft ons geleerd hoe jezelf ravioli maakt, was lekker! Er heerlijke wijn gedronken:) Noorus m'n libido valt wel mee, het 'probleem' is meer dat m'n man door z'n medicijnen van de bloeddruk erectieproblemen heeft, sorry voor de details, maar wil het even uitleggen... Hij blijft niet lang genoeg in een erectie, ondanks we dus echt moeten plannen en de tabletten pas na 45-60 min werken, vind ik dat we het goed doen en er de humor van in blijven zien:)
    Vanmiddag op kraambezoek bij een vriendin en do/vr nog helemaal geen plannen, heerlijk! Geniet ook van je 'weekend' Noorus! En Decca succes met het vinden van je ei:)

19. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Noorus: voor 7 testen... Mmm, die van Sensitest lijken me inderdaad beter.

Misschien ben ik iets te vroeg begonnen. Tot nu toe zijn de testen witter dan wit... Maar goed, misschien ben ik iets te ongeduldig.. hihi

20. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Decca ik had vorige keer pas na 6 dgn een pos. test, vandaar dat die goedkopere me net iets meer aanspraken... Ach, weet je voor de volgende keer... Als je Sensitest besteld heb je ze morgen al in huis, dus gaat wel snel, kan je die clearblue nog voor later gebruiken, of als je twijfelt aan de test van dat andere merk. Ik had ze eerst van testpoint vd Etos, waren iets duurder dan Sensitest, dus ga nu ook voor het eerst Sensitest gebruiken. Belangrijk is dat de testuitslag donkerder moet zijn dan de controlestreep. Succes!

Deel Deze Pagina