@Lentekind he wat vervelend he als je cyclus ineens anders is door de miskraam. Kan je draadjes trekken van het slijm? Dan is het zeer waarschijnlijk je ei namelijk. Ja, de eer was aan jou, maar waarschijnlijk wordt het dus later. Ik laat hem gewoon lekker staan en dan zien we wel wat eruit komt. Ik ga vanaf januari weer beginnen met werken. NU nog veel onderzoeken lopen en met mijn zoontje gaat het ook niet zo lekker op school sinds *Esther overleden is, dus nog even rustig aan. Wat voor opleiding volg je?
Ik kan me voorstellen dat het verlies van Esther voor jullie hele familie een impact heeft. Jullie moeten de tijd nemen die je daarvoor nodig hebt. Voor de een is dat een paar weken en voor de andere veel langer. Het is niet niks. Ik was net even aan het kijken op je site en echt, ik word daar helemaal stil van. Heb nog niet de tijd om uitgebreid te gaan lezen maar dat zal ik binnenkort doen. Begrijp ik nu dat Esther vernoemd was naar je zus? Dat is wel een hele eer voor haar geweest. Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en moet nu een gymopleiding volgen om gym te mogen geven. In april verwacht ik dit af te ronden en dan is het lekker klaar. Op z'n tijd moeten we dus echt zelf ook in de touwen/ringen enz hangen dus morgen moet ik weer fanatiek mee doen. Als ik nu nog zwanger zou zijn, dan zou ik dat niet hebben gedaan dus dit is dan weer een geluk bij een ongeluk andes zou ik alles na april moeten inhalen. We zullen wel zien wie als eerste zijn (hopelijk niet) nod gaat krijgen.
Bedankt meiden, voor dit warme welkom! @Lentekind, ja als je draden kan trekken dan is het inderdaad waarschijnlijk je eisprong. Ik hoop ook dat het eitje bevrucht zal worden! *duim duime @Albertina, wat erg voor je! Echt even geen woorden voor wat jij heb moeten meemaken! En dan je het nu ook gaat zien in je zoon, dat het niet zo lekker met hem gaat, lijkt me heel naar! Sterkte hiermee..
Hey Dames, Wat gaat dat hier snel. Leuk dat er lijstje gemaakt is. Lijstjes lijken altijd leuker als je aan het tellen bent. Ik heb dit weekend (normaal) mijn eerste eisprong in 10 jaar gehad. Daar zijn we weer met dat tellen, ik kan geen kalender meer voorbijwandelen. Zoals gezegd zullen we pas beginnen vanaf volgende maand omwille van een antibioticakuur. Ik hoop dat het lijstje dan zo ongeveer helemaal groen ziet!!! @albertina, veel sterkte!
@ Lentekind. Ik had vorige keer ook een slijmprop. Ik dacht ook dat het mijn eisprong was, maar vlak erna werd ik toch ongi. Dus wie weet klopt het wel gewoon? Nou ja , als ik jou was zou ik je mannetje gewoon bespringen haha. Het kan nooit kwaad om het een keertje extra te doen..... @Albertina, mijn haarkleur is inderdaad blond, haha. Hoe raad je het zo. @ de rest. Welkom nieuwe, gezellig dat jullie mee komen kletsen. Ik ga zo lekker mijn honden uitlaten in de kou en daarna lekker tvuurtje houden.
@Lentekind ze is inderdaad vernoemd naar mijn zusje. Eigenlijk wilden wij haar Joy noemen, omdat ons geluk niet op kon toen ik zwanger was, maar opeens dacht ik aan mijn kleine zusje die zich vaak achtergesteld voelt. Wij wisten toen nog niet dat *Esther het niet zou halen. Mijn zusje wilde ook absoluut niet dat wij haar een andere naam zouden geven als het mis liep. Mijn zoontje zit helaas op speciaal onderwijs en de kinderen zijn echt bikkelhard tegen elkaar. Het ging in de grote vakantie nog super goed met hem, maar toen hij na de vakantie terug op school kwam en het nieuws vertelde deed het de kinderen niks en pesten hem er voordurend mee. Dagelijks krijg ik een huilend mannetje thuis, omdat de kinderen opmerkingen maken dat het net goed is dat zijn zusje dood is en dat ze toch lelijk was. Ze hebben haar nooit gezien hoor. School kan er weinig mee en daarom heb ik mijn mannetje 3 dagen per week thuis, omdat school de kinderen niet kan aanpakken. Ik geef hem dan zelf les. Gelukkig krijgt hij binnenkort externe hulp, maar wil hem het liefst op een andere school plaatsen. @lilfay ja, soms zit het gewoon even niet mee inderdaad, maar ik kijk gewoon uit naar het nieuwe jaar en laat mijn koppie niet hangen. @missnien dank je
Ach wat begroot je dat toch als je ouder bent van een kind. Kinderen kunnen zo bikkel hard zijn naar elkaar. Misschien toch eens goed voor die leerkracht om het hier met de klas over te hebben. Of het nu speciaal onderwijs is of niet, kinderen kunnen echt wel respect voor elkaar hebben en ik vind het een taak van de school/leraren en directie om daar wat aan te doen. Het is al triest genoeg om je zusje te moeten verliezen. Ik hoop snel dat het wat beter met hem gaat.
Dag dames, Een vroege zwangerschapstest is volgens mij niet altijd heel betrouwbaar. De kans dat je te vroeg test is (en dus een verkeerd beeld hebt) heel groot. Wie meet ook de temp.? En heeft iemand wel eens gehad dat je 2 x een piek hebt? liefs
@Martine1986 die 2e piek kan duiden op een zwangerschap, maar hoeft niet. Als je naar mijn tempkaartje van vorige maand kijkt heb ik ook 2 stijgingen gehad, maar helaas was dat niks. Ook kan het zo zijn dat je lichaam zich de eerste keer klaar heeft gemaakt voor een eisprong (dus daling en dan stijging), maar dat het eitje niet daadwerkelijk springt. Je lichaam start het proces dan opnieuw op waardoor je waarschijnlijk weer eerst een klein dipje hebt en daarna een stijging om dit eitje wel te laten springen, maar wat ik al eerder zei het kan ook betekenen dat je zwanger bent. spannend meid
Hallo, In het lijstje staat mijn nod niet goed, moet zijn 26 dec. Succes allemaal! Fijn om dingen van iedereen te lezen Groetjes!
Jeetje meiden wat is het hier druk! Gezellig! Ik kom net terug van sporten en had aardig wat terug te lezen! Leuk die NOD Lijst!! Moet helaas nog eventjes geduld hebben voordat ik er op mag ! Maar time flies....als het straks 2012 is gaat het snel! @Albertina..ik vind ook dat de leerkracht van je zoontje hier wel met de klas over moet praten! Speciaal basisonderwijs of niet! Dit soort opmerkingen moet je als leerkracht in je klas niet accepteren. Ik ben zelf leerkracht in het basisonderwijs en ik zou dit niet accepteren binnen mijn groep!! Vind het eigenlijk te gek voor woorden dat de school zegt er niets mee te kunnen en dat jij je zoontje nu zelf 3 dagen les moet geven (wat ik wel heel knap vind). Ik zou zeker naar een andere school gaan! Fijne avond meiden en tot morgen!
@albertina, ik ben het eens met brittney. ik begeleid jongeren in de horeca, ook voor een opleiding. Ze kunnen behoorlijk tekeer gaan en het ook een beetje bij hun hoort. Maar......accepteren is punt 2. Dat doen wij dus echt niet. Ze zijn dan misschien wat ouder, maar wat ik bedoel te zeggen dat de school hier echt wel wat aan moet doen. Ik hoop voor je dat het opgelost kan worden en anders zou ik toch eens verder kijken. Het is tenslotte je kind.
@albertina: ik ben het ook eens met de anderen, ik ben pedagoog en zulke dingen moet echt binnen de klas aangepakt worden, op school zijn ze tenslotte bijna de helft van de tijd! Je zei dat je extern hulp krijgt, wellicht kan diegene ook jullie mee ondersteunen hoe het op school gaat, en hoe ze daar zaken aanpakken e.d.... Sterkte hiermee, zal erg zwaar zijn. Gaat inderdaad snel hier.. leuk!! @kiewie: wat herkenbaar!!! mijn vriend wordt ook echt gek van mij dat ik er steeds over begin, maar hier kunnen we inderdaad allemaal lekker "ons ei kwijt!!" *hhaha inderdaad leuke woordgrap!
Haha, die mannen toch! Vandaag heb ik het balletje toch nog eens opgegooid en hij wil er toch voor gaan! Al vind hij het wel heel spannend (het is toch een life-changing iets!) Maar hij is er inderdaad ook een stuk minder mee bezig als ik.. Vandaag een doosje foliumzuur gekocht. Vanaf morgen begin ik die te slikken! Dan vrijdag mijn laatste pil en waarschijnlijk krijg ik woensdag mijn onttrekkingsbloeding! We wachten niet mijn eerste natuurlijke ongi af maar gaan komende maand gewoon gelijk beginnen met klussen! (<-- ik vind dat zo'n fout woord eigenlijk ) Betekent dat dan dat mijn eerste NOD 28 december zou zijn? (er van uit gaande dat mijn cyclus 28 zou blijven, wat natuurlijk nog niet zeker is).
Ik vind ook dat school er iets mee moet doen. Wij hebben volgende week een afspraak met de directeur, maatschappelijk werkster van school en de behandelaar van onze zoon. Mijn zoon zit al vanaf zijn kleutertijd op deze school (cluster 4) en de verhouding met school is altijd super geweest. De verhouding is trouwens nog steeds goed hoor, maar ik denk dat zij zelf ook even niet weten wat zij met deze situatie aanmoeten. Ik wil mijn zoon zijn gedrag ook zeker niet goed praten, want hij reageert natuurlijk zelf ook niet goed op de andere kinderen als zij dit tegen hem zeggen. Wij hebben al talloze gesprekken met hem gehad hoe hij er mee om kan gaan, maar dit lijkt tot nu toe zonder resultaat helaas. De reden dat ik spreek over een andere school is omdat hij heel erg veranderd is ten op zichtte van een paar jaar geleden. Hij kan zijn emoties nu veel beter reguleren en er rustig over praten als hij gefrustreerd is (nu dus even niet) en dat was een paar jaar gelden wel anders. Ik denk echt dat hij het op een SbO met zijn beperking ook goed zal doen en die zit nog in onze woonplaats ook. Dit zou ook prettig zijn voor sociale contacten. Ik hou jullie op de hoogte. @Laura1986 wat leuk en spannend zeg. Ik zet je gewoon op 28-12-2011 en dan hoor ik het wel als ik hem moet aanpassen voor je. @Martine1986 Ik tempte elke maand, maar ben even gestopt omdat ik er teveel mee bezig ben. Misschien kan je je kaartje hier even plaatsen? Dan kan ik even met je meekijken. Niet dat ik een expert ben, maar weet hoe fijn het is als iemand er ook even naar kijkt. Volgens mij zijn hier ook speciale topics waar je eens kan kijken.
opnieuw een update Lentekind nod 24-11-2011 Lilfay nod 28-11-2011 Martine1986 nod 28-11-2011 Missniem nod 03-12-2011 Decca1980 nod 03-12-2011 Muisje91 nod 04-12-2011 Princess25 nod 05-12-2011 Albertina1979 nod 05-12-2011 Jootje86 nod 05-12-2011 Jufaman81 nod 09-12-2011 Veerle31 nod 26-12-2011 bientje87 nod 18-12-2011 Kiewie nod 23-12-2011 Laura1986 nod 28-12-2011 Rietc nod ?
@albertina Ik wil ook heel graag op de lijst maar ik moet even wachten op mijn ongi. Zou echt uiterlijk vandaag moeten komen. 2 dagen geleden getest maar negatief. Redelijk regelmatige cyclus met uiterlijk 28 dagen.. Ik ben benieuwd...hoop op zo snel mogelijk mijn ongi, dan kan ik gelijk de volgende ronde weer in. je hoort nog wel wanneer dan!