Even een vraagje. Gisteren veel krampen en steken gehad. We hebben geklust, nu heb ik vandaag bij toiletbezoek bij afvegen regelmatig wat bloed op het papier. Het is helder bloed. Heb ook ontzettend veel kramp midden onderin mijn buik. Zou het een eisprongbloeding kunnen zijn? Heb even gegoogled en het kan voorkomen. Zit nu op 14 dagen na begin van mijn menstruatie, dus een eisprong zou best kunnen (gezien vorige cyclus van 27), een nieuwe cyclus zou wel heel erg snel zijn. Wat denken jullie?
Eisprong zou inderdaad kunnen, vooral als het niet doorzet. Ik heb dat wel eens vaker gehoord... En meiden: ik heb een streep op mijn ovutest! Eindelijk!! Dat wordt 'knuffelen' vanavond! Dan wordt mijn NOD dus ongeveer de 25e gok ik! Fijne avond allemaal!
@ Mika, ik denk ook dat het eisprong kan zijn hoor! @ Decca, jeej voor je ei! Knuffelse vanavond! Afgelopen dagen ook goed geknuffeld?
NOD-lijst NOD - NAAM - RONDE 05 jan - Missnien - ronde 1 17 jan - Enibas - ronde 2 19 jan - Noorus - ronde 2 19 jan - Mama1987 - ronde 6 23 jan - Trotter - ronde 1 24 jan - Mika03 - ronde 2 25 jan - Decca1980 - ronde 3 27 jan - Jootje86 - ronde 5 02 feb - Nayr - ronde 2 04 feb - Carmen1982 - ronde 5 07 feb - Wannabe mam - ronde 7 11 feb - Veerle31 - ronde 3 Nog niks doorgegeven: Lilfay - ronde 12 Muisje91 Albertina1979 - ronde 3 Jufaman81 - ronde 11 Meijtje - ronde 1 Emily27 - ronde 2 bientje87 Kiewie - ronde 1 Laura1986 - ronde 1 Starters jan 2012 - E1987 feb 2012 - Brittney jul/aug 2012 - Bloempje 19831 ZWANGER!!! Martine Cleopatra15 Lentekind Princess25 RietC Decca even op de 25ste gezet...
Dank je Noorus! We hebben de afgelopen week om de dag geknuffeld. Zondag en straks dus. En morgen gewoon nog even voor de zekerheid Veerle: Ja het is een mooie duidelijke streep, al gok ik dat ie nog wel wat donkerder wordt morgen...
@ Decca: Mooi dat je nu eindelijk een goede streep hebt! De aanhouder wint, blijkt wel weer. @Decca @Mika: Dat wordt knuffelen! @All: ik merk dat er in mijn omgeving, nu veel zwangeren komen. 2 collega's, studiegenoot, 4 kennisen, ik ben heel blij voor ze, maar vind het ook wel moeilijk/ frustrerend. Hoe ervaren jullie dit? liefs
Decca als je test morgen nog pos is zou ik er idd nog een knuffeldagje achteraan plannen, je weet nooit helemaal met zekerheid wanneer dat ei springt En zou zonde zijn als jullie al zo goed jullie best hebben gedaan...
@ Mama, hier eigenlijk nog niet heel erg in mijn omgeving. Wel af en toe iemand waarvan ik het hoor en dan ben ik vooral blij, maar denk ik wel 'ik zou dat ook wel willen'... Maar goed, wij zijn nog niet zo lang bezig. Denk als dat langer wordt dat het ook wel moeilijker is...
@Decca Knuffelse @Mama Ik ben vooral blij voor de ander als ik het hoor. Waar ik meer op moet letten is dat ik niet met teveel kennis van zaken mee ga praten. Mijn omgeving weet namelijk niet dat we aan het proberen zijn. En jaloezie, dat speelt bij ons ook niet zo. Maar ook wij zijn nog niet zo heel lang bezig. Ik vind het vooral interessant/leerzaam om te zien hoe anderen met het ouderschap omgaan.
@Decca: wat fijn dat je nu eindelijk een duidelijke ovu-test had! Nu fijn 'knuffelen' (is inderdaad een beter woord)! @wannebemam: aahhhh balen zeg dat je ongi bent geworden!! Ships..dan mag je zeker een dikke BAALdag hebben ja. MMmmm we gaan vol goede hoop wel verder meis..! *knuf* @mama1987: Tsja, ik ben het met Noorus eens. Ben ook niet zo bezig met degene die zwanger zijn in mijn omgeving. Goede vriendin van mij zit wel in medisch traject en kan me goed voorstellen dat het dan erg lastig wordt.. ook als je al erg lang bezig bent! Wat vind jij er vooral frustrerend aan?
zo dames, wat zijn jullie goede voornemens eigenlijk voor 2012 behalve veel knuffelen en hopen op een beebje ik ben in middels al 1 week gestopt met roken en sinds vandaag met een vriendin 1 x in de week aan het aquajoggen
Hallooooooo! En goedermorgen! Welkom Carmen en Trotter! Zo, dat was de overenthousiaste overdosis uitroeptekens. @goedevoornemens: Geen! D'r zijn wel een paar dingen die ik wil, maar die wilde ik in november al. *kijkt naar zwembandje* @vriend en ZP: Hij weet dat ik wel eens wat typ maar maakt um verder ook niet uit denk ik @NOD: geen idee wanneer dat is.. Heb nog niet teruggeteld in mijn agenda's. Op een gegeven moment zal ik mezelf wel afvragen waarom ik zo lang niet ongesteld ben geweest. Ik weet het wel ongeveer. Ongeveer... Euh.. Nee, ik weet dus ook niet wanneer ongeveer Ik dacht wel rond 3 jan m'n eisprong te hebben gevoeld.. Ik weet er gewoon nog niet genoeg van af en doe ook geen moeite om dit te leren, dat komt nog wel. En daarmee heb ik een beetje een aparte insteek. @klussen, knuffelen: Ik heb gewoon sex! @Bloem: Pendel 2014 klinkt ver weg, maar ook realistisch. Gelukkig is het januari 2014 en niet december Maar goed, neem het met een korrel zout! @Decca: Leef je uit! @zwanger in omgeving: Dat steekt wel een beetje, maar mijn tijd komt nog wel! @Aquajoggen: Heb een tijd aquarobics gedaan, ging 3x in de week. Maar ik aquarobicte mezelf helemaal suf, grote bewegingen , superenthousiast, met een rooie kop van hier tot Tokio. Alleen had gehoopt dat ik er een beetje gewicht mee zou verliezen, maar dat deed ik dus niet. Aquajoggen zelf vind ik veel te frustrerend. Ik deed echt precies wat de instructeur zei, en toch rende iedereen me zo voorbij. Zo erg als je wordt ingehaald door een vrouw van 65 En als je je handen omhoog doet verzuip je bijna, aaargh! niks voor mij Hoe bevalt het jou Xylina? @Iedereen: Fijne dag nog vandaag!
@nayr: Om te beginnen, vind ik het wel echt leuk voor ze, ze merken niks aan mij omdat ik oprecht blij voor ze ben. Wat ik frustrerend vind is dat mijn man en ik het zo graag willen. Als het hen lukt, waarom lukt het ons dan nog niet? We zijn er al vanaf 08-2010 mee bezig, vanaf dat hij mij ten huwelijk vroeg. En na de bruiloft (07-2011) gestopt met de pil. Heel naïef natuurlijk gehoopt dat het in 1x raak zou zijn... Het zijn een beetje stijdige gevoelen, aan de ene kan ben je er in je hoofd al heel lang mee bezig, aan de andere kant, denk ik zin nu (hopelijk) in mijn 1e normale ronde (rest was ontpillen, zie handtekening). Het is een beetje een oorlog tegen gevoel en gezond verstand in mijn hoofd soms... xxx
Haha Hoi DingDong! Vanwaar die aparte insteek!? Vind het wel grappig om te lezen... Ga je er gewoon zo nuchter mee om, van nou ik zie het allemaal wel? Wel heerlijk hoor! Hier zie ik het ook allemaal wel, maar weet wle wanneer NOD is en als het lang na NOD is en ik nog niet ongi ben, ga ik toch echt wel testen!
@ Goede voornemens, heb ik eigenlijk niet echt (goed van jou Xylina, dat je gestopt bent met roken). Ik heb me wel opgegeven voor een run eind maart, dus moet weer aan de bak wat betreft hardlopen!
Zo, er wordt hier wel veel gebabbeld zeg ,.... vandaag vrij, dus even tijd om alles te lezen. Heb mn eisprong (duidelijk) gehad, dus nu is het afwachten, raar gevoel om er nu zo tegenaan te kijken. Maar merk ook dat ik er nog niet zo mee bezig ben. Denk dat dat als het na een paar maanden nog niet gelukt is wel anders is. Letten jullie ook allemaal al op met wat je wel en niet mag eten/drinken? @goedevoornemens: niet echt hier, alles loopt lekker. Goed voornemen is proberen dit jaar zwanger te worden denk. En verder zo doorgaan als het nu gaat. @zwanger in m'n omgeving; inmiddels ook genoeg zwangeren en babies gezien hier. Ik vind het leuk voor ze, maar nog geen jaloezie etc. Bovendien heb ik wel heel veel met kinderen, maar niet heel veel met babies (heb jaren op een KDV gewerkt). Dat helpt ook dat ik niet alleen de roze wolk kant zie. Ben iets te nuchter denk, maar wie weet wat hormonen op een gegeven moment met mij gaan doen . Klussen, knuffelen, 't blijft wat cryptisch volgensmij hebben wij hier gewoon seks ....
@ Trotter, ik let nog niet echt op eten in drinken. In het beginstadium heb je nog geen bloedband met je kindje (als die er mag zijn) dus kan het nog niet zoveel kwaad. Maar let er wel op dat ik over het algemeen wat gezonder eet en neem VSM zangerschapsvitamines...