Winter 2011/2012 gaan voor je eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door princess25, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Aaah goede plannen Xylina, gaat helemaal goed komen! Tja, een dieet ben ik zelf nooit voorstander van. Eetpatroon aanpassen en vervolgens meer beweging moet voldoende zijn (maar je moet heel streng zijn, want verleidingen zijn overal). Maar collegas van mij doen zo'n shakedieet enzo, pfff die hebben echt de hele dag honger en hun gewichtafname is echt niet gezond...

Succes meid!

2. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Ik ben ook niet zo'n fan. Faalkans is groot als je constant honger hebt of niet direct resutlaat ziet. En zelfs als het lukt, zit je er nog mee dat je alsnog je gewone leefstijl moet aanpassen wil het blijvend effect hebben.

Wat wel kan helpen is een eetdagboek bij gaan houden. Wat eet je, wanneer eet je, en waarom eet je? Vervolgens kun je voor jezelf gaan analyseren waar je kunt verbeteren (niet eten als het alleen maar uit verveling is, meer fruit als je te weinig vitamines hebt e.d.). Op die manier kun je wellicht langzaam iets veranderen in je huidige patroon. En vooral niet te weinig eten. Als je regelmatig sport moet je wel voldoende brandstof hebben!

3. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Klopt Carmen!

En wat handig is aan een eetdagboek is dat je ook moet opschrijven wanneer je gesnoept hebt... En dat wil je natuurlijk niet, dus snoep je ook minder, is mijn ervaring...

4. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Hoi Dames!

Na een lange tijd weg te zijn geweest van ZP ofja.. weg te zijn geweest, proberen te 'minderen' ben ik er weer.. en ik kan wel zeggen met alle hevigheid!

Ik zie alleen dat ik mijn gegevens nog niet heb doorgegeven voor deze lijst :)

Het is nu ronde 2 en mijn NOD is 27 januari! Dus nog een dikke week wachten. Ik zie dat er meerdere zijn met een NOD op 27 januari :D laten we hopen dat die hele lijst deze maand over gaat naar het groepje zwangeren :D

Vind het echt heel spannend worden!

Liefs!

5. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    NOD-lijst
    NOD - NAAM - RONDE
    05 jan - Missnien - ronde 1
    17 jan - Enibas - ronde 2
    17 jan - Meijtje - ronde 1
    19 jan - Mama1987 - ronde 6
    23 jan - Trotter - ronde 1
    24 jan - Mika03 - ronde 2
    25 jan - Decca1980 - ronde 3
    27 jan - Jootje86 - ronde 5
    27 jan - Laura1986 - ronde 2
    27 jan - Kiewie - ronde 2
    02 feb - Nayr - ronde 2
    04 feb - Carmen1982 - ronde 5
    07 feb - Wannabe mam - ronde 7
    08 feb - Leenleen - ronde 1
    11 feb - Veerle31 - ronde 3
    14 feb - Noorus - ronde 3
    Mamavannoah - ronde ?

Nog niks doorgegeven:
    Lilfay - ronde 12
    Muisje91
    Albertina1979 - ronde 3
    Jufaman81 - ronde 11
    Emily27 - ronde 2
    bientje87

Pauze
    Xylina

Starters
    jan 2012 - E1987
    feb 2012 - Brittney
    jul/aug 2012 - Bloempje 19831

ZWANGER!!!
    Martine
    Cleopatra15
    Lentekind
    Princess25
    RietC

Aangepast Kiewie :) Welkom terug! Lukte het een beetje met minderen?! Hoe gaat het nu!?

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Noorus dank je wel :) hier nog steeds geen ongi, dus afwachten maar... morgen gooi ik er eens een test tegenaan als het nog niet doorgebroken is. Vorige keer duurde het ook zo lang, dus heb mijn hoop niet zo hoog. Bij jou is het dus wel doorgebroken?? Wel lekker op schema.

17e is goed! dus ik ben al te laat jeej ;) :) haha

he cadeautje van vriendenloterij is binnen. leuk man, met vrienden :D

7. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Meijtje, spannend! Ga voor je duimen! Hier heb ik morgen ochtenddienst, dus probeer op m'n foon wel even te spieken onder werktijd :p Naja, gekke is dat het bij mij niet echt doorgebroken is. Tis heel weinig deze keer, maar goed ga er wel vanuit dat het gewoon ongi is. Wat is het kadootje?!

8. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo.... er is een hoop geschreven zeg! Met fulltime werken is er weinig tijd om bij te lezen merk ik, maar nu is het heerlijk weekend.

Mijn (wel of niet) ongesteldheid zit eraan te komen; voel van alles wat ik altijd voel (ik slik al een aantal jaar de pil niet, dus denk dat ik mn lichaam redelijk goed ken), maarja.... als ik dat zo lees zijn zwangerschaps-symptomen ook ongeveer hetzelfde. Dus eigenlijk weet ik nog niks tot volgende week :p..

Maar eerst, lekker weekend! :D Ook voor jullie

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Noorus, ik mocht kiezen, heb een dvd documentaire over Rome en het ontstaan daarvan van de BBC. Is wel leuk. Er is nog een boek onderweg, dus die zal dan ook eerdaags binnen komen. Had je een doorbraakbloeding misschien? Hoelang was je ongi geweest dan?? Vorige keer was ik het 2 dagen, maar was wel echt ongesteld. dus voor ons nu nog even afwachten! Ik laat het wel weten morgen ochtend. tot die tijd kijken of ik niet ongesteld ben geworden ondertussen hahahha

10. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Hee meiden,

jee, veel nieuwe berichtjes. Heb alles bijgelezen en de vragen die ik had zijn al door anderen gesteld en beantwoordt.. ;)

NOD was eigenlijk 17 januari. Tot op heden nog steeds niet ongesteld. Dus ook nog niet begonnen met de antibiotica. Ik denk dat ik zondagochtend een testje ga doen. Misschien heb ik wel een langere cyclus, dat kan natuurlijk ook...

Vandaag weer naar 'school' geweest. Nieuwe module; vandaag ging het over procesmanagemt. Erg interessant. Vooral om het terug te koppelen op mijn eigen werk. Nu lekker op de bank, samen met vriendlief en straks de finale van TVOH kijken. Ben benieuwd.. Mijn voorkeur gaat uit naar Chris. Die van jullie dan?

Fijne avond. Fijn weekend. En werkze voor de meiden die moeten werken... ;)

Lfs,
    S.

11. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Hey Enibas, spannend dat je nog niet ongi bent, ik hoop dat ie uitblijft! Ik zal voor je duimen dat je zondag een positieve test hebt :)

Kijk geen TVOH (zal één van de weinigen in dit land zijn ;)) dus geen idee wie er zal winnen! Veel kijkplezier in ieder geval.

12. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Goedemorgen!

Ik keek eerst wel TVOH, maar vond die liveshows zo langdradig, dat ik ben afgehaakt. Las net dat Iris gewonnen heeft!
    Meijtje leuk om weer wat van je te lezen!
    Denk dat m'n cyclus nu dus echt korter is geworden, had donderdag een pos ovutest en gister al minder streepje te zien. En m'n temp is ook iets omhoog, dus als de temp nog hoger gaat zondag/maandag is m'n ei echt geweest, wat dus betekend dat m'n cyclus 10 dgn korter is! Of het nu door de teunisbloem/tarwekiem komt geen idee...
    Lekker weekend nu! Is lekker snetweertje... Einde van de middag richting m'n broer en lekker gezellig samen eten met m'n jongere broer erbij, is altijd leuk!
    Enibas, hoop op goed resultaat voor je!
    En Xylina: jammer dat je nog even niet verder mag! Maar idd wel heel belangrijk dat je suiker op orde is. Ben je al lang bekend met suikerziekte?
    Fijn weekend allemaal!

13. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Goedemorgen meiden.

Ik ben gisteravond/vannacht ongesteld geworden. Dus ook begonnen met de antibioticakuur.

Dus mijn nieuwe NOD (als deze cyclus weer 31 dagen is) mag op gezet worden op 20 februari. Maar in verband met de antibioticakuur doen we deze ronde eigenlijk niet mee. Veilige seks, in ieder geval. ;)

Zojuist zijn mijn ouders even op de koffie geweest. Boodschappen zijn al in huis. Vanmiddag nog een beetje poetsen in huis en lekker rustig aan doen.

Lfs,
    S.

14. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Jamme Enibas! Fijn dat je met je kuur kan beginnen! Jammer dat je niet voor de volgende ronde kan gaan... Fijn weekend!

15. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @veerle :) ik kom op en af haha. maar ik ben er weer even. Druk gehad met studie, ik versnel en hoop een half jaar eerder klaar te zijn, dus bikkelen is dat!

@Noorus test was negatief, maar nog steeds niet ongesteld, ben bang dat ik een beetje in een cyclus van 42 dagen blijf hangen.... maar ja, dat merk ik dan snel genoeg! Zit nu op 32 dagen, dus zal er niet zover naast zitten dan. Nu wachten op het ongesteld worden.....

@enibas, balen! Op naar de volgende ronde!! Wel goed dat je een ronde over slaat met je AB kuur. Zou toch niet willen dat er wat gebeurt omdat je een kuur hebt gehad begin van de zwangerschap :S

16. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Hee dames! :) Werkdag zit er weer op :)

@ Trotter, spannende periode altijd zo voor de NOD!

@ Meijtje, nee doorbraakbloeding lijkt me niet toch!? Van wat dan?! Ga er gewoon van uit dat cyclus weer gestart is… Ja wachten is het nu voor jou. Jammer van je nega test.

@ Enibas, balen van je ongi, maar nu kan je wel beginnen met ABkuur! En je hebt mooit regelmatige cyclus! Hier geen TVOH gezien… Was naar de bios.

@ Veerle, fijn dat je cyclus korter is! :D Hoop dat dit echt je ei was dan!

Nu lekker even cake eten (had vriend gebakken! :D)

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Noorus evt innestelingsbloed bedoel ik, dat komt ook nog wel eens voor, dan is het niet zo lang en is het gelijk oud bloed. Ja nega, maar ja dan wil ik het liefst gewoon weer ongesteld worden om weer te proberen, maar ja dat zit er nog niet aan te komen..... daar baal ik meer van, dat eeuwige wachten op die stomme ongi haha

ennuh geniet van je cake :p

18. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Aah oke, ik snap je. Maar ook dat denk ik niet echt want daar duurt het wel te lang voor lijkt me... Ja het wachten sucks he... :(

19. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

Allemaal een fijn weekend?
    Ik hoop van wel, hier lekker genoten van onze vrije tijd.
    T wordt hier wel weer spannend qua nod, echt aftellen deze dagen. Gelukkig genoeg te doen, dus afleiding;)

fijne avond nog!

20. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    hoi hoi, ik weet ff nie meer wie het vroeg, maar ja ik ben dd al wat langer bekend met suikerziekte...... in me achterhoofd wel gedacht dat ik nog nie meteen mocht beginnen, maar baal dr wel een beetje van..........
    iedereen een leuk weekend gehad?

Deel Deze Pagina