Winter 2011/2012 gaan voor je eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door princess25, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Nayr, geniet van je saunadagje! :)

Hier even rondje rennen nu...

2. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Goedemiddag meiden!

@Noorus; Ik voel me zeker wel beter en mijn lichaam is ook wel iets 'getoonder' geworden. Maar het was fijn geweest om het ook terug te kunnen zien op de weegschaal, wat mijn eerste doel was.

Gisteravond weer heerlijk bijgekletst met m'n beste vriendinnetje. Veel met haar meegemaakt. Ze is 23, maar half jaartje geleden haar man verloren aan kanker. Hij was 25 jaar. Zes dagen voordat hij overleed zijn ze nog getrouwd. Ik heb deze bruiloft mogen organiseren voor hun. De dag was geweldig. Maar had het liever onder andere omstandigheden gedaan. Maar het is een prachtige herinnering. Onze vriendschap is nog beter/sterker geworden. En ik let goed op haar. Maar ze pakt het leven weer goed op, na het gaan door een heel diep dal. De hele situatie heeft mijn relatie met vriendlief ook verbeterd. Je gaat anders over veel zaken nadenken.

Vandaag lekker dagje gehad. Boodschappen gedaan, huis schoongemaakt, wasjes gedraaid.. Straks lekker burrito's maken en uitkijken naar een fijn avondje op de bank. Morgen nog geen plannen, behalve sporten, dus lekker relaxed waarschijnlijk..

Jullie een fijn weekend tot nu toe?

Nog leuke plannen verder?

Lfs,
    S.

3. wannabe mam

wannabe mam Actief lid

30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Goed weekend allemaal!!
    Lichaam doet beetje raar, mijn temp nog steeds hoog. Donderdag alleen wat bruine afscheiding, en druppel bloed en vrijdag middag heb ik bijna krom gelegen van de buikpijn. Op de wc een rare slijmprop en enorm veel donker rood /zwarte afscheiding.
    Heerlijk fijn verhaal he! Niet zwanger en al helemaal niet gewoon ong.
    Maar met frisse moed na de volgende ronde..

Kim:(

4. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Wat raar wannebe... Die slijmprop, kan me herinneren dat Cleopatra dit ook had. Wanneer heb je voor het laatst getest? Naar die onzekerheid voor je... Succes!

5. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Wat heftig wat je vriendin heeft meegemaakt Enibas! Zo jong je man al verliezen wat erg! Fijn dat je er voor haar kunt zijn! En dat je eigen relatie er ook door veranderd is, maakt het alleen maar sterker, denk ik. Zo'n situatie zet je vaak weer met beide benen op de grond en dat is de rest zo relatief! Sterkte voor je vriendin!
    Ik ben terug van de bodypump les, dus m'n beweging voor vandaag weer genoeg gehad! Verder geen plannen, beetje relaxen denk ik.
    Succes iedereen verder!

6. mama1987

mama1987 Actief lid

21 nov 2011
    102
    0
    0
    Docent
    Groningen
    @ Enibas: Heftig hoor, een goed vrienden zijn dan zeker belangrijk.
    Sommige dingen in het leven kunnen je zo hard met de voeten op de grond zetten en je alles laten relativeren.

Hier heel veel afscheiding, veel meer dan normaal, ben benieuwd naar woensdag!

Verder sneeuwt het hier nu lekker door, dus denk vanmiddag nog even wandelen met manlief.

Liefs

7. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heej meiden! :)

@ Enibas, wat onwijs heftig! Wat fijn dat jullie zo'n sterke band hebben! En ja, dit soort dingen zetten je idd met beide benen op de grond... Het is goed om vaker te beseffen wat we allemaal wél hebben...

@ Wannabemam, raar van die slijmprop! Hoe ziet je afscheiding er nu uit?!

@ Veerle, geniet van je dag. Hier zo hardlopen en dan ook lekker relaxen, heerlijk zijn die weekenden soms ook!

Hier nog steeds een mooi tempkaartje en ik voel van alles binnenin me, maar probeer het allemaal te negeren en denk gewoon ongi te worden dinsdag...

8. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

@Xylina, je bent goed bezig met ontpillen en afvallen zeg, ik hoop dat je snel alsnog groen licht krijgt :)

@Nayr, hoe was het dagje sauna? Ik had ook wel gewild, het is er wel echt het goede weer voor met die kou.

@Enibas, bijzonder hoe zo'n nare gebeurtenis ook goed dingen met zich mee kan brengen, zoals hechte relaties en blij zijn met wat je hebt. Fijn dat je er ook zo kunt zijn voor je vriendin!

@wannabemam, wat vervelend die onzekerheid! Als het onduidelijk blijft zou ik gewoon (nog) een keer testen.

@mama1987, spannend, ik hoop dat je volgende week een positieve test in handen hebt :D

@Veerle, jij bent ook al zo'n sportieveling op zondag, geniet nog even van je dag :)

@noorus, jouw temperatuurkaartje ziet er inderdaad vooralsnog veelbelovend uit. Maar dat hoeft helaas nog niets te betekenen (zie mijn temp. kaartje van afgelopen ronde)... Spannend zo het wachten die laatste dagen, ik hoop voor je dat het raak is!

Hier echt een relaxweekend. Ik heb een drukke, intensieve week op het werk achter de rug en ik merk dat ik echt even moet bijkomen. Veel slapen en weinig doen. Ja, boodschappen, de was en koken, maar dat is het dan ook wel. Heb wel in navolging van Noorus net een rondje hardgelopen, en dat ging best goed!

Fijne dag meiden!

9. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Goed bezig Carmen met rennen! Hier ging het rennen ook lekker! :)

10. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    @enibas: sjeetje heftig verhaal van je vriendin! Maar zo te lezen mag ze blij zijn met zo'n lieve vriendin als jij die om haar geeft en haar in de gaten houdt. En dat maakt jullie vriendschap dus ook zo speciaal; mooi!

@noorus: spannend meis, hoop dat t raak is!

@wannabemam: ook voor jou nog steeds spannend...!

De sauna-dag gister was echt heeeeerlijk...mmm helemaal herboren! Ook 3 zwangere vrouwen zien rondlopen daar, echt mooi om te zien, maar natuurlijk ook weer het gevolg dat je ongeduldig wordt; ik wil ook!!! :)
    Nu lekker zondagje niks...
    Fijne avond nog allemaal!

11. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #1571 Meijtje, 12 feb 2012
    Laatst bewerkt: 12 feb 2012
    @wannabe mam Pap 3b is voor stadium van baarmoederhalskanker. Het welbekende HPV- virus. Het hoeft het niet te worden maar voor de zekerheid branden of snijden ze het stuk waar onrustige cellen die de neiging hebben om te delen weg. bij mij is er anderhalve cm bij een cm weggehaald en bijna cm diep. kwam er toevallig achter bij algemene doe gelijk alle ziektes test, want ik ben nog '27' dus maar goed dat ik er per ongeluk tegenaan gelopen ben. Het had zomaar al verder gevorderd kunnen zijn (of dat kan ook nog 18 jaar duren, daar is geen peil op te trekken).
    Ennuh hoe is het met testen? wil het al een beetje.... het had bij mij wel een tijdje NOD nodig ;) 21 dec -> 5 feb positieve test ;)

@nayr, hoe is het daar met de nieuwsgierigheid :D ken je het nog een beetje onderdrukken?? of zijn er ondertussen veranderingen?

@carmen, echt he!! Ach ja er gaat niets zonder slag of stoot hier, dus wachten ben ik over het algemeen wel gewend.

hier druk gehad, 43 urige werkweek met gebroken diensten, moe van de zwangerschap of moe van die lange werkdagen icm met het winterweer. Tussendoor nog klinische lessen gegeven voor mn studie, wel leuk , maar kost een hoop energie.

Nu met manlief lekker filmpje op de bank kijken lekker bij elkaar :D
    Fijne avond allemaal !!
    Meij

12. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    #1572 Enibas, 12 feb 2012
    Laatst bewerkt: 12 feb 2012
    Goedenavond!

@wannabeman; ik duim voor je, meid. Hopelijk heb je snel positief nieuws.. ;)

@nayr; klinkt heerlijk zo'n dagje sauna.

@noorus/mama1987; ook voor jou duim ik!

@Veerle/Noorus/Carmen; goed bezig, sportievelingen. Ik heb vanochtend weer heerlijk gefitnessed. :D

Verder was mijn dag rustig. We hebben een wandeling gemaakt door het dorp. Tussendoor gestopt bij mijn ouders en even bijgekletst. Daarna lekker thuis gerelaxed.

@allemaal; bedankt voor jullie lieve reacties. Wat jullie zeggen; het maakt alles zo klein. Je komt weer met beide benen op de grond. Je waardeert je leven en alles daarin ineens veel meer. Geloof me, meiden; Genieten van je leven is zo ontzettend belangrijk. Het kan zo voorbij zijn.

We (vriendlief en ik) waren er ook bij toen onze vriend O. overleed. Ik was aan het sporten toen vriendlief voor me stond dat ik nu moest mee komen omdat dat het niet goed ging met O. Daar aangekomen hebben we een half uur gekeken hoe hij werd gereanimeerd door zes hulpverleners, in zijn eigen achtertuin. Stortte in toen hij in zijn zwembroek klaar stond om in de jacuzzi te gaan. Ging super snel. Veels te snel. Hartverscheurend om vriendin L. zo kapot te zien gaan, nadat ze waren gestopt met de reanimatie. Iets wat ik nimmer nooit meer zal vergeten. De hele nacht bij haar, O. en de moeder van O. geweest. Was een hele mooie nacht.

Een paar dagen voordat ze gingen trouwen zaten vriendin en ik in de auto op weg naar de foto-locatie die ik had geregeld. Toen zei ze; moet je kijken. Eerder hadden we het altijd over onze vriendjes, hoe lief ze zijn. Maar ook hoe stom ze kunnen zijn. En nu ga ik trouwen met de enige, eerste liefde van mijn leven. Niet alleen omdat ik van hem houd, maar omdat hij zal sterven. En onze liefde geen lang en gelukkig einde zal kennen. Samen hebben we toen enorm gehuild. Dat is ook het enige moment dat ik L. heb zien huilen in die week. Op de bruiloft heeft iedereen gehuild; behalve L. en O. Voor veel gasten op de bruiloft was het ook een afscheid, want zes dagen later was het al voorbij. Ben zo ontzettend blij dat ik hun deze dag heb kunnen organiseren; was enorm vermoeiend en emotioneel zwaar. Maar erg mooi.

Tot een anderhalf jaar geleden hadden vriendin L. en ik dezelfde dromen. Gelukkig zijn, huisje, boompje, beestje enzovoort. Toen O. ziek werd kreeg hun leven een hele andere wending. Zij moesten eerst overleven, terwijl vriendlief en ik ons huidige huis kochtten en plannen maakten voor onze toekomst. We hebben de hele ziekte van O. van dichtbij meegemaakt en dat was erg heftig. Ondanks hun positiviteit heeft het helaas niet zo mogen zijn. Dit verschil merk ik nu wel heel sterk. Ik heb nog steeds dezelfde dromen met vriendlief. En vriendin L. is heeft nu andere prioriteiten. Rouwen, niet alleen willen zijn, zichzelf proberen te vinden, stappen enzovoort. Maar we praten hier gelukkig wel heel open over en vinden onze momentjes wel. Het heeft onze vriendschap alleen maar sterker gemaakt. En ik weet zeker dat het ons aan elkaar bind voor de rest van ons leven.

Het heeft mijn relatie met mijn vriendlief alleen maar verbeterd. Niks is vanzelfsprekend. Er zijn zaken die veel belangrijker zijn... En ik hoef maar aan L. en O. te denken en ik weet weer waarom. Ik denk nog regelmatig terug aan die avond/nacht en kan het soms nog steeds niet geloven hoe dit heeft kunnen gebeuren.. Het is oneerlijk. Dan kijk ik naar vriendlief, knuffel ik hem nog eens, besef en voel dat ik me geen leven zonder hem kan voorstellen en vertel hem nogmaals wat en hoeveel hij voor mij betekent.

Klinkt stom; maar het is fijn mijn verhaal aan jullie te kunnen doen. Het interesseert jullie misschien niks, maar omdat het zo anoniem kan voelt het voor mij wel goed. Besef me nu dat ik het er nog steeds moeilijk mee heb, nu ik het zo aan het typen ben...

Fijne avond, meiden..

Alvast bedankt voor jullie luisterend oor. Ook al kennen jullie me niet.

Lfs,
    S.

13. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    hey enibas,

klinkt allemaal erg heftig hoor!
    ik hem helaas ook van dichtbij mee gemaakt wat voor !@##$#ziekte het is....
    ik vind het erg knap van je dat je het zo op durft te schrijven....
    ik hoop dat jullie (l en jij+hubby) elkaar kunnen blijven steunen in wat er ook gaat komen!!
    *eenheledikkedoordecomputerheengegevenknuffel*

14. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    Wauw Enibas, wat een mooi verhaal zeg. Het interesseert me zeker wel, ik kreeg een brok in m'n keel toen ik het las...! Wat ongeloooflijk heftig, oneerlijk, zwaar, pijnlijk en hard, maar tegelijkertijd ook mooi en intens...
    Wat goed dat jullie er zo bij stil staan hoe kort het leven kan zijn en zo bewust met elkaar omgaan; heel belangrijk!
    En wat fijn dat je hier zo je verhaal kunt doen en dus ook wat van je af kan schrijven. Respect.
    *dikkeknuf*

15. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Enibas, ik sluit me helemaal bij de andere reacties aan. Zit gewoon met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen. Ook een hele dikke knuffel van mij!

16. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook tranen in mijn ogen Dikke knuffel!!

17. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Goedemiddag!

@allemaal; bedankt voor jullie lieve reacties. Dikke knuffels terug. Voelde goed om het even van me af te schrijven.

Lfs,
    S.

18. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    @Enibas: ook ik zat vanochtend met tranen in m'n ogen je verhaal te lezen. Het lijkt me echt zo erg om op zo'n jonge leeftijd je gelefde te verliezen. Wel fijn dat L zo'n goede vriendin heeft aan jou!

Ik zit nu ondertussen alweer een paar dagen op het wachtbankje. Maar ik heb wel wat leuks om naar uit te kijken, want ik heb zojuist een vakantie geboekt voor in maart! We wilden eigenlijk de zon opzoeken voor niet al te veel geld (vrij moeilijk in maart), maar uiteindelijk hebben we ons budget iets opgeschroeft en hebben we een last minute geboekt naar Curacao!
    Ik heb er echt zo veel zin in! Heerlijk om het lekkere weer op te zoeken en lekker te relaxen (mijn vriend en ik hebben allebei echt een hele drukke periode gehad op het werk, dus daar zijn we echt aan toe). En mocht het deze maand niet raak zijn, dan zit ik die periode ook precies in mijn vruchtbare dagen! Perfect!

19. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    @Laura: goed bezig meid! Wat heerlijk een vakantie naar Curacao!! Lijkt me geweldig. Ga je daar ook met dolfijnen zwemmen? Schijnt zó mooi te zijn..

Hier ook op t wachtbankje... we zitten op ongeveer gelijke NOD he Laura? oohh ik hoop zo dat t raak is..
    Maar ik voel nog helemaal niks. Volgens de calculator zou ik gisteren eventueel een innesteling kunnen hebben.. maar niks bijzonders opgemerkt. Ben wel in een supergoede bui vandaag! :D

20. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    @Nayr: Ik zou heel graag met dolfijnen willen zwemmen! Al heb ik gehoord dat ze daar wel de hoofdprijs voor vragen, en aangezien we nu dus al iets meer betalen voor de vakantie ben ik bang dat we het moeten laten schieten. Maar ik denk dat we ons ook wel zullen vermaken zonder de dolfijnen hoor ;)

Echt spannend, hè? Mijn 'innesteldag' zou morgen moeten zijn. Afgelopen donderdag was mijn ei. Uiteindelijk is mijn NOD dus 23 februari (i.p.v. 22 februari wat ik eerst dacht). Was jouw NOD niet ook precies die dag? Wanneer denk jij eventueel te gaan testen?

Deel Deze Pagina