Winter 2011/2012 gaan voor je eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door princess25, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Noorus! VET..... hij is nog licht, maar t is echt wel een streep! :D

Gefeliciteerd!! Hoe voel je je? Is t wachten om te testen t toch waard he ;)!!

btw; ik heb vandaag eerste afspraak gemaakt bij verloskundige; 6 maart voor intake en 1ste echo :). Spannend :$.

2. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Gaaf Trotter!!! :D Hoop ook zo dat ik dat mag doen binnenkort! :)

Ik voel me verder goed, licht in hoofd vanwege het idee dat het misschien echt zo is... Verder wat steekjes in buik, maar that's it...

3. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

@Noorus wat gaaf!!! Gefeliciteerd :D Spread the roze zou ik zeggen :)

@Enibas en Nayr, dankjulliewel!

@Trotter, spannend, je eerste echo komt eraan! Komt vast helemaal goed!

4. Carmen1982

Meiden, hieronder de meest recente lijst. Wat mag ik allemaal aanpassen?

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @Noorus ik zie het ook super vet hoor!! Jeeej!!!!

@Trotter, balen dat je zo misselijk bent. Datum eerste echo spannend!

Aankomende dinsdag eindelijk naar de verloskundige, dan krijg ik te horen wanneer mijn eerste echo is. Of de gyn maakt gelijk een afspraak als ze straks belt voor de uitslag.... rond 15.30. fingers crossed, na een half jaar in spanning te hebben gezeten wordt het wel tijd of het er nog zit of niet....

Hier gelukkig nog geen last van alleen verschrikkelijk moe haha. Sta op o ja verlang weer naar bed en veel gebroken diensten nu.... pfff tussendoor ff slapen zo haha voel me net een oud mens :) Broek zit nu ietsje strakker, maar dat merk ik alleen haha

6. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Spannend Meijtje! :) Waarom heb jij eigenlijk zo laat een echo!? Je had er toch allang 1 gehad kunnen hebben met je 8 weken!

@ Carmen, ik zie de lijst. Durf mezelf eigenlijk nog niet op zwanger te zien staan.... Of zou ik dan toch echt in dat rijtje horen?!! :( :$

7. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Noorus wat gaaf! Ik zie ook een streepje hoor, wel licht maar hij is er!!
    Ik ga nog wachten tot zaterdag, ben wel bang dat ik gewoon ongesteld word...

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @noorus, nee ik ben vandaag precies 8 weken. de eerste echo wordt gemaakt tussen 7 en 12 weken en heet 10 weken echo, dus ik denk dat de vk rond de 10 weken wil zitten, dat is een echo aan de buitenkant en is het jonger dan kunnen ze het niet zien en krijg je een inwendige echo. Het is bij mij ook de vraag hoe ver ik al ben. 21 dec had ik 1,5 dag een bloeding (geen idee hoe dat eruit zag qua kleur) ,had 2 testen van mat care, maar ja als dat een maandag morgen productie fout is geweest ..... wat ik wel vaker lees hier.... dan klopt het niet dat ze negatief aangaven. Maar klopten ze wel, dan heb ik 21 januari nog getest met die en die was negatief en 5 februari kruidvat positief.
    De teststreep donkerder was dan de controlestreep, weet niet of het kan in 2 weken, van niet zwanger naar zo donker

Maar dat betekent dat er een onzekerheidsfactor in zit van ongeveer 6 weken. 3 weken voor de 21 dec en 3 weken na de 21e
    Het spruitje kan al 11 weken zijn en kan nog maar 5 weken zijn. Net of de mat care test wel of niet klopte...... dus daarom zal ze nog wel even willen wachten, want de vk gaat ervan uit dat het wel klopt. Het kan zomaar zijn dat ik bij de eerste echo naar voren of naar achteren gezet wordt.

Kan ook niet zeggen, toen zijn de klachten begonnen, want die heb ik niet en met 43 uur werken in de week, ben ik standaard moe haha. DUs het is allemaal zo onzeker, ze zegt gaat maar van 21 dec uit tot het tegendeel bewezen is. Dat doe ik dan maar....

9. Carmen1982

Net terug van uitstrijkje, en het viel me ontzettend mee.
    Ik had een hele aardige assistente die (toen ze hoorde dat dit mijn eerste inwendig onderzoek was) uitgebreid vooraf liet zien wat ze ging doen, en de eendebek voorverwarmde, en zelf ook heel ontspannen deed. En ze gaf ook aan dat dingen wel een beetje vreemd konden voelen, maar dat het géén pijn mocht doen.
    Ik geloof dat ik van het hele onderzoek een seconde of vijf iets een beetje vervelend vond voelen, maar ook dat deed geen pijn. Dus opgelucht dat het meeviel :)

10. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Noorus, wat goed zeg! Van harte gefeliciteerd! :D

11. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    carmen, voel met je mee. Gelukkig dat het meeviel zeg!!
    eerste keer deed bij mij wel pijn, tr*t was HA invaller en kon het niet vinden, probeerde die eendenbek te draaien en te kantelen heen en weer te rukken en te duwen, bloedde als een rund. eerste aanvaring met een inwendig onderzoek. De rest was bij de gyn, dus dat was een stuk vriendelijker, behalve plaatselijke verdoving daar (die niet goed werkte) dat hoop ik NOOIT meer mee te maken.

Ben blij voor je dat het zo makkelijk ging, het blijft vreemd haha.
    Ik heb de uitslag van mijn uitstrijkje binnen pap 1 perfect er zit niets meer!! ik ben echt zo blij!!

12. Carmen1982

ik ben echt blij dat mijn eerste ervaring positief is. Want als dat vervelend is dan heb je echt een drempel voor volgende onderzoeken, kan ik me zo voorstellen. En Meijtje, ze zouden daar echt gedragsregels voor op moeten stellen, hoe je met vrouwen om moet gaan als ze een uitstrijkje krijgen.
    Ik ben stiekem wel benieuwd naar de uitslag.

Ook schattig trouwens, ik vertelde de assistente dat we nu zo'n 5 maanden proberen zwanger te worden. En ze zei toen 'geef de moed nog niet op'. Nee, dat mag ik aannemen, na 5 maanden. Ik wacht nog even een paar maanden voor ik hopeloos word denk ik ;) Maar toch lief, ze bedoelde het goed.

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Carmen inderdaad. de tweede keer was gelijk een heel onderzoek omdat mijn uitstrijkje niet goed was. ik had het liefst weggerend. Ik zag er nog meer dan een berg tegenop. Maar ze was super, had het verteld en ze stond met open mond te luisteren. Zij doet ook bijna alle bevallingen hier, dus dat vind ik wel fijn :) kom ik waarschijnlijk bij haar terecht.

En Carmen 3 weken wachten duurt dan lang!! spannend, hou me op de hoogte. En je moet de moed ook niet opgeven hoor, meeste mensen doen er minimaal een half jaar op toch om zwanger te raken, toch?

14. Carmen1982

#1614 Carmen1982, 15 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2012
    Volgens mij is het gemiddelde zelfs wel een jaar. Dus nee, ik geef de moed voorlopig nog niet op hoor. Al merk ik wel dat de vorige ronde (toen ik ook braaf temperatuurde en het knuffelen echt perfect getimed had) het wel wat harder balen was toen ik toch ongesteld werd, dan de rondes daarvoor. Maar goed, daar leren we ook weer van. En nu weer een nieuwe ronde, dus een nieuwe kans :) Ben niet zo pessimistisch ingesteld, dat scheelt.

15. mama1987

mama1987 Actief lid

21 nov 2011
    102
    0
    0
    Docent
    Groningen
    @ Noorus: Het streepje is licht, maar is er wel. Misschien tijdens her-test een clear blue, weet je meteen hoe lang je zwanger bent!

@ Carmen: Fijn dat het meeviel!

@ Enibas: Het interesseert ons echt wel hoor! Ik vind het fijn dat we aan elkaar, zonder elkaar te kennen, verhalen kwijt kunnen en elkaar kunnen helpen (tips geven, hart onder de riem steken)
    Echt heftig wat jullie hebben mee gemaakt, tranen in mijn ogen tijdens het lezen. Hele dikke knuffel voor jou!

Ik had vandaag een spannende dag, mijn NOD, maar ben nog niet ongi. Vorige periode 1 dag tevroeg, daarvoor optijd, daarvoor ontpillen. Ik wacht met spanning af, wanneer zou ik testen???, wil nu al, maar wil ook niet teleurgesteld worden.
    Echt elke keer als ik naar de wc ga is het spannend, en nadertijd vlinders in mijn buik van hoop.

xxx

16. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    wij hebben niets getimed, gewoon 3 a 4x in de week als het even gaat, heerlijk gewoon, verder nergens naar gekeken, gewoon maar wat gedaan. Heeft voor ons gewerkt (nu is het niet omdat we een kindje willen dat het 3 a 4 x is, dat doen wij eigenlijk al vanaf begin... nee toen was het nog veel meer hahaha te erg eigenlijk)

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mama1987, als je het nog niet bent aankomend weekend, dan heb je een buffer mocht de innesteling iets later zijn. Bij mij gaf hij pas 18 dagen na NOD aan dat ik zwanger was, de eerste keer 4 dagen na NOD was negatief. zolang het uitblijft is het goed :D

18. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    @Noorus: Jaaaaaa ik zie het ook!! Whaaaaaa wat geweldig voor je zeg! En je hebt nog zo goed al je symptomen proberen te negeren... gefeliciteerd!!

@ Carmen: fijn dat het uitstrijkje meeviel.. en inderdaad erg lief dat ze je zo lief toespreekt. Ik hoor ook de een jaar gemiddeld is, en dat je na een jaar wel eens naar de huisarts mag gaan. Dus we hebben gelukkig nog even!!

Maar ppfff je geduld wordt wel getest hoor. Ook zodra er hier weer eentje zwanger wordt, dan krijg ik zo'n kriebeltjes en dan denk ik ooohhh ik kan niet meer wachten!!

@Jootje: voor jou ook spannend zaterdag... hopelijk ook roze!!

@Mama1987: jeetje ook spannend zeg! Tsja je kunt al testen, maar kan me voorstellen dat je nog even afwacht. Misschien dit weekend?

19. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Carmen, fijn zeg dat het een 'goede' ervaring was voor je... Benieuwd naar de uitslag!

@ Mama1987, mja ik zou ook even wachten met testen. Mijn temperatuur heeft ervoor gezorgd dat ik het vanmorgen al deed...

@ Nayr, kan me voorstellen dat je dan ook graag wilt! Maar ook jou tijd komt hoor! :D

Hier nog geen banner enzo aangepast... Besef het nog niet en wil er ook nog even niet aan...

20. nayr

nayr Bekend lid

17 nov 2011
    610
    0
    0
    Pedagoog
    @Noorus: tis ook echt ongelofelijk he? Kan me voorstellen dat je nog voorzichtig bent. Wil je eerst nog over paar dagen nog een test doen?

Deel Deze Pagina