Winterefteling zelf is heel erg leuk, echt een fijne sfeer. Kleed je wel goed aan want de kou valt tegen vond ik. Ik heb geen ervaring met het hotel, wel met bosrijk.
Wij willen in de kerstvakantie ook naar de Winter Efteling gaan. Lijkt me zo leuk!! Wij hebben een dochtertje van net 3. Ik las al vele opmerkingen over goed aankleden. Dat is alvast een nuttige tip! Welke attracties mag een 3-jarige eigenlijk allemaal in? En zijn er bijv. nog speciale voorstellingen o.i.d. waar gereserveerd voor moet worden? Verder nog tips wat we vooral NIET moeten vergeten mee te nemen? Extra kleding, ...??
Sprookjesbos zijn jullie wel even bezig , Fata Morgana, Carnaval Festival (hier favoriet ), draaimolens, Pagode, d' Oude Tuffer, Bobbaan (ja serieus, kan echt als je kind zelfstandig kan lopen - lijkt me wel), Droomvlucht, Gondoletta (beetje fris denk ik hoor!), Pandadroom (vind zelf voor de kleintjes het gedeelte leuker na de voorstelling; met glijbaan ed.), het volk van Laaf en de stoomtrein. Verder heb je nog het avonturen doolhof, diorama, Efteling museum, Ijspaleis, Kinder Winter Wonderland Zo, het was soms even behelpen, maar volgens mij heb ik alles . Er is een voorstelling van Raveleijn, maar dat is vanaf 6 jaar meen ik, beetje eng nog. Daar kun je naartoe lopen en je zitplaats reserveren. Verder kun je in het weekend nog van alles en iedereen tegenkomen .
Dit klopt inderdaad wel zo ongeveer . Bobbaan kan vanaf dat een kind kan lopen staat er op het bord, maar Lisa is pas vanaf 2,5 jaar gegaan en vindt het niet altijd even leuk (achteraf, want ze wil altijd wel ). Raveleijn kunnen kleine kindjes eng vinden, maar Lisa gaat er al naartoe vanaf 1,5 jaar, eerste show even wat schrikken maar ze vindt het geweldig! Aquanura vind ik zelf niet zo heel leuk, heb het na 1 keer wel gezien, maar de kinderen vinden het fantastisch. Pandadroom vinden ze hier helemaal niets trouwens, veel te eng. Eva vond het nog wel leuk, Lisa vond het de eerste keer op zich wel leuk maar de keer erna alleen maar gehuild. De film ervoor vonden ze leuker Monsieur Cannibale kan trouwens ook wel, als je niet meedraait gaat ie niet zo heel hard. Ligt ook aan het kind. a
Wij zijn er trouwens zondag geweest en het was echt heel rustig. Langste wachttijd was 2 minuten, zelfs bij Joris en de draak (papa en Eva)
Grappig he, ieder kind vindt weer andere dingen leuker dan de ander. Zoë is inderdaad ook pas geleden geweest in de Bob en die vond het geweldig, is zelfs 2x achter elkaar geweest met pappa hahahaha.
Ik ben gisteren geweest en ondanks de leuke sfeer die er hangt was de helft dicht Vond het echt een aanfluiting ( kijk mijn topic maar in de lounge )
Ik ben ook gisteren geweest en ondanks er dingen dicht waren toch een topdag gehad! Was ook wel onze 1e keer met de kids
Veel horeca was dicht, maar wat betreft attracties viel het wel mee toch? De 2 die op de site stonden en het Anton Pieck plein. Dan heb je nog heel veel over. En de carrousel is wel open, die is heel leuk, en overdekt.