ik vind het lastig, zo ligt ie weken in zijn romper en zomerslaapzak en nu het weer kouder wordt weet ik het niet. beeb hier heeft een hekel aan dekens, kruipt er ltijd bovenop dus die liggen niet eens meer in bed. hij slaapt nu met pyama lange mouw en zomerslaapzak. hij slaapt goed door hoor, maar merk dat het in huis (eindelijk ) weer wat koeler wordt. wat heeft ie van jullie aan?
Momenteel ook nog zomerslaapzak, rompertje plus shirtje van die dag. In ieder geval wel iets met lange mouwen, dus of een romper met lange mouwen of een shirt met lange mouwen. En dan evt een lakentje over en evt de deken.... maar die trappelt ze ook veel af.
Hier in de slaapzak van de HEMA, niet heel dun dus maar ook nog niet heel dik, en dan een romper met lange mouwen. Verder geen broekje ofzo. Wil nog niet te dikke dingen aan gaan doen, want dan weet ik het niet als het echt koud wordt zo direct... Heb ook nog slaapzakken met lange mouwen, dat is de volgende stap!
vanacht ook in een pyama met lange mouw en een zomerslaapzakje.. hier blijft hij ook echt niet onder de deken liggen.
Dekens ben ik maar mee opghouden... Wel erg jammer, want het bedje ziet er zonder lakens en dekens erg kaal uit... Maar goed, ik vind haar 's morgens regelmatig met haar hoofd bij het voeteneinde dus dekentje lijkt me dan niet echt heel handig
Wij hebben ook geen dekentje meer, maar inmiddels wel een felgekleurd onderlakentje.. maakt het nog iets leuker. Hier lag ze tot vanacht eigenlijk nog in een romper in haar dunne slaapzak. Maar dat wordt nu te koud, dus straks romper + pyamashirtje en eventueel een broekje... daarna kunnen er nog sokjes bij en daarna gaan we over op een wat dikkere slaapzak en dan weer zonder pyamabroekje en sokjes.
Ja, ik gebruik nu het leuke lakentje (geruit heb ik bijvoorbeeld) als onderlakentje extra over het hoesje heen, ziet het er toch nog een beetje gezellig uit...
Thijs slaapt nu in een rompertje met korte mouw in een zomerslaapzak. Als het weer wat kouder wordt krijgt hij een pyjama aan. Nog kouder, dan een winterslaapzak. Ik gebruik hier geen dekens, die liggen er meteen af, maar met de combisleeper mag je niks extra's gebruiken.
Op dit moment gebruiken wij sommige boxpakjes als pyjama. Toen het zo warm was, alleen romper en slaapzak. Nu is het romper, boxpakje en slaapzak (zomer). Mocht het nog kouder gaan worden dan komt de winterslaapzak weer tevoorschijn.
Nu: Pyama met lange mouw + broekje en de zomerslaapzak. Als het echt kouder wordt dan in de winterslaapzak. Ook met pyama met lange mouw + broekje. Sokjes doe ik nooit aan.
Romper lange mouw (geen broek, geen sokken) en slaapzak voor de winter. Een deken is niet handig, die gaat alle kanten op!
alyssa is ook zo`n woelwater, onder de dekens blijven liggen, ben je gek. alyssa slaapt nu in een dunne pyjama in een zomerslaapzak (tshirt stof). ik heb vandaag wel weer een deken in het overtrekje gedaan zodat ze er onder kan kruipen als ze het toch koud krijgt. (doet ze steeds vaker gelukkig) ik voel altijd voordat ik naar bed ga nog even in dr nekje om te voelen of ze het niet te warm of te koud heeft. liefs doris
Esmee ligt nu in een dunne maar wel gevoerde slaapzak, ze heeft dan een romper en een pyama aan. Soms met en soms zonder broekje, ligt aan de temperatuur op haar kamer. Als het warm is slaap ze in een zomerslaapzak. In de winter krijgt ze een dikke gevoerde slaapzak aan met een winter pyama.
Hij heeft de afgelopen nachten een slaapzakje, pyjama met lange mouwen (ook de broek) en dan nog onder een dun dekentje en lakentje... Dalijk in de winter heb ik een dikke deken. overdag ligt hij niet onder de dekens... Hij ligt trouwens in een slaapzakje omdat hij anders heel zn bed doorgaat..en niet omdat hij zn dekens van hem af schopt...
Ik heb net twee winterslaapzakken met afritsbare mouwen bij de Hema gekocht... maar vraag me af of dat dan weer niet te warm is...? Ik dacht dat die mouwen wel handig zijn voor in de winter, als het echt koud is. Een deken over hem heenleggen heeft namelijk echt geen zin, die ligt binnen 5 minuten opgefrummeld aan zijn voeteneind. Wat moet ik hem aantrekken in een slaapzak met lange mouwen...een romper met lange mouwen en een pyjamabroekje of zo?
Hier heeft het geholpen om het overtrek met daarin de dekentjes overdwars op het bedje te leggen. Krijg je dus een korte instopstrook aan het voeteneind en hele lange 'instopstroken' aan de zijkanten. Nu ik dit doe worden de dekentjes niet snel meer afgetrapt. Mijn zoontje lag een tijdje terug (ca. 4 maand) ook telkens met zijn hoofdje bij het voeteneind. Heb toen een safe-t-sleep aangeschaft om hem vast te leggen als hij dekentjes over had. Deze is nu echter al niet meer nodig, want hij is al weer gestopt met omdraaien (7 maand). Sarah84, je zegt dat je voor de winter een dikke deken hebt. Wat is dat voor deken dan? Kom hier overal dezelfde deken tegen, geen dikke en dunne. Gewoon 1 voor de zomer en 2 voor de winter. Zelf heb ik een vellux deken en vraag me af of het in de winter warm genoeg is met een dikke slaapzak aan. Ons huis is 's winters wel erg koud boven.
Bij ons in huis is het zo koud nu al dat ik haar vandaag voor het eerst haar winterslaapzak aan heb gegeven... Verder heeft ze niet veel aan dus! En ook de dekens heb ik maar opgegeven want ze slaapt met haar hoofd aan het voeteneind hahaha!
Ze ligt met een pyama-jasje in een 'tussendoor' zak. Niet een dikke en ook geen dunne zak. De wind staat op haar kamertje, en nu is ze heerlijk warm. Nog een minpuntje van de kou: mijn koude handen als ik haar moet verschonen... Zoooo zielig......
Wat nou als je kind niet in een slaapzakje ligt? Mijn zoontje heeft nu een romper, met korte mouw, pyama+broekje+sokjes aan. Vanacht werd hij wakker en had ijs voetjes, dus vandaar de sokjes. HIj blijft dus ook niet onder de deken liggen, hij kruiipt omhoog, maar hij valt niet in slaap zonder ik hem instop, en hij slaapt heel slecht met een slaapzak dilema