Kramp in kuit geschoten en wil er niet meer uit.

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik heb sinds het weekend ontzettende kramp in mijn kuit en waar het eigenlijk altijd na een paar minuten weer overgaat blijft deze keer de kramp erin zitten. Wel in iets mindere maten maar kuit blijft zeer doen. Vooral s'ochtends bij het opstaan. Ik hoorde dat zwangere vrouwen hier sowieso meer last van kunnen hebben en een zeepje in bed ook nog weleens wilt helpen. Maar wie heeft dé gouden tip tegen kramp? Ik wil hier niet meteen voor naar de huisarts gaan namelijk.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik laat mijn voet altijd bungelen uit het bed/ op de bank als het met overkomt en buig mijn voet dan met de tenen omhoog. Vaak gaat het dan wel weer weg.

Maar het is echt een rotgevoel, vreselijk pijnlijk. Tijdens de zwangerschappen had ik er ook meer last van.

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Geen idee. Ik heb het een paar jaar geleden ook eens gehad. Ik kon gewoon niet meer lopen. Dokter zei toen paracetamol slikken en wachten tot het overgaat.
    Niet echt praktisch en het heeft toch een dag of 3 geduurd voor ik weer normaal kon lopen en iets langer dan een week voor de pijn helemaal weg was.

4. Magnesum schijnt te helpen… Sterkte ermee :(

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hmm niet echt een fijn vooruitzicht. Aan paracetamol heb ik niet gedacht.

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Magnesium bedoel je denk ik?

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Het enige waar ik zo op kom om is een warm bad, masseren en een paracetamol om wat verlichting te brengen.

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Masseren, warm bad en warme douchestraal inmiddels al geprobeerd. Helpt tot nu toe nog niets :(

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Als ik mijn benen strek s'ochtends krijg ik ook kramp dus echt rustig opstaan. Verder als je hele hevige kramp hebt gehad is het normaal dat het een paar dagen krampig aanvoelt hoe vervelend ook :( Dat zeepje schijnt te helpen, verder magnesium geloof ik maar dat is ook niet bewezen maar je kan het proberen :)

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik mocht van mn vk geen magnesium pillen gaan gebruiken. Had er ook giga last van, vooral bij het opstaan. Even lekker uitrekken was er niet bij, dan schoot het er in.
    Uiteindelijk ging het pas na de bevalling over:(
    Ik heb dus geen oplossing voor je!

11. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Masseren, warm kompres (kersenpittenzak oid), stretchen als het lukt helpt heel goed, dus jouw tenen naar jouw toe trekken.

Wat bij mij hielp was om dikke zachte sokken dragen tijdens slapen. Probeer maar. Of melk drinken voordat je naar bed gaat. Bij de eerste zws hielp dit wel, het was advies van de vk. Bij de tweede kon ik geen melk drinken.

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Balen zeg! Hopelijk gaat dit niet zo lang duren tot aan de bevalling. Het is echt vervelend met de dagelijkse dingen doen.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Extra magnesium slikken en ik heb er zelden nog last van. Mocht de kramp er toch weer inschieten dan je kuit oprekken, dat helpt ook vrijwel onmiddellijk.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zo dus.

15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    magnesium. ik heb het als bijverschijnssel van migraine (tintelende vingers en beenkramp) en nu slik ik dus magnesium op advies van de neuroloog.

O en net zoals hierboven. Als je je tenen naar je knieen trekt gaat de kramp ook over

16. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Wat je nu voelt is denk ik een soort spierpijn door de kramp.. Ik heb dat ook heel vaak gehad tijdens de zwangerschap.. Dan had ik kramp gehad en dan daarna 2 dagen "napijn".. Vooral die eerste paar uur kon ik niet eens mijn voet recht neerzetten bij het lopen maar dan liep ik op mijn tenen haha. En dan was ik er eindelijk vanaf en dan schoot er wel weer een keer kramp in en dan begon het weer van voor af aan.. Ik deed er een smeerseltje op tegen spierpijn, dat hielp wel goed :)

17. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik slik er ook magnesium voor. Toen ik hellp had heb ik 3 weken magnesiumsulfaat door mn infuus gehad, en toen ook gewoon helemaal geen kramp gehad.

18. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Aan je tenen trekken!

19. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Misschien een gekke tip maar voor het slapen en na het slapen even een suikerklontje eten ken mensen die er bij zweren tijdens periodes van kramp

Deel Deze Pagina