Ik heb sinds het weekend ontzettende kramp in mijn kuit en waar het eigenlijk altijd na een paar minuten weer overgaat blijft deze keer de kramp erin zitten. Wel in iets mindere maten maar kuit blijft zeer doen. Vooral s'ochtends bij het opstaan. Ik hoorde dat zwangere vrouwen hier sowieso meer last van kunnen hebben en een zeepje in bed ook nog weleens wilt helpen. Maar wie heeft dé gouden tip tegen kramp? Ik wil hier niet meteen voor naar de huisarts gaan namelijk.
Ik laat mijn voet altijd bungelen uit het bed/ op de bank als het met overkomt en buig mijn voet dan met de tenen omhoog. Vaak gaat het dan wel weer weg. Maar het is echt een rotgevoel, vreselijk pijnlijk. Tijdens de zwangerschappen had ik er ook meer last van.
Geen idee. Ik heb het een paar jaar geleden ook eens gehad. Ik kon gewoon niet meer lopen. Dokter zei toen paracetamol slikken en wachten tot het overgaat. Niet echt praktisch en het heeft toch een dag of 3 geduurd voor ik weer normaal kon lopen en iets langer dan een week voor de pijn helemaal weg was.
Het enige waar ik zo op kom om is een warm bad, masseren en een paracetamol om wat verlichting te brengen.
Als ik mijn benen strek s'ochtends krijg ik ook kramp dus echt rustig opstaan. Verder als je hele hevige kramp hebt gehad is het normaal dat het een paar dagen krampig aanvoelt hoe vervelend ook Dat zeepje schijnt te helpen, verder magnesium geloof ik maar dat is ook niet bewezen maar je kan het proberen
Ik mocht van mn vk geen magnesium pillen gaan gebruiken. Had er ook giga last van, vooral bij het opstaan. Even lekker uitrekken was er niet bij, dan schoot het er in. Uiteindelijk ging het pas na de bevalling over Ik heb dus geen oplossing voor je!
Masseren, warm kompres (kersenpittenzak oid), stretchen als het lukt helpt heel goed, dus jouw tenen naar jouw toe trekken. Wat bij mij hielp was om dikke zachte sokken dragen tijdens slapen. Probeer maar. Of melk drinken voordat je naar bed gaat. Bij de eerste zws hielp dit wel, het was advies van de vk. Bij de tweede kon ik geen melk drinken.
Balen zeg! Hopelijk gaat dit niet zo lang duren tot aan de bevalling. Het is echt vervelend met de dagelijkse dingen doen.
Extra magnesium slikken en ik heb er zelden nog last van. Mocht de kramp er toch weer inschieten dan je kuit oprekken, dat helpt ook vrijwel onmiddellijk.
magnesium. ik heb het als bijverschijnssel van migraine (tintelende vingers en beenkramp) en nu slik ik dus magnesium op advies van de neuroloog. O en net zoals hierboven. Als je je tenen naar je knieen trekt gaat de kramp ook over
Wat je nu voelt is denk ik een soort spierpijn door de kramp.. Ik heb dat ook heel vaak gehad tijdens de zwangerschap.. Dan had ik kramp gehad en dan daarna 2 dagen "napijn".. Vooral die eerste paar uur kon ik niet eens mijn voet recht neerzetten bij het lopen maar dan liep ik op mijn tenen haha. En dan was ik er eindelijk vanaf en dan schoot er wel weer een keer kramp in en dan begon het weer van voor af aan.. Ik deed er een smeerseltje op tegen spierpijn, dat hielp wel goed
Ik slik er ook magnesium voor. Toen ik hellp had heb ik 3 weken magnesiumsulfaat door mn infuus gehad, en toen ook gewoon helemaal geen kramp gehad.
Misschien een gekke tip maar voor het slapen en na het slapen even een suikerklontje eten ken mensen die er bij zweren tijdens periodes van kramp