hallo meiden onze dochter van 7 maand werd vanacht krijsend wakker. Ook heeft ze wat meer poepluiers en koorts 38.3 graden Tevens heeft ze rode billetjes, met een ronde kring erom heen. ze heeft het, rondom haar poepgaatje zeg maar en dan in een halve maan op beide billetjes met een rode rand. Is dit luieruitslag? Ik vraag het me af, straks is het een schimmel of eczeem ofzo? Ze heeft dit ook nog nooit eerder gehad, en ik vraag me af of bovenstaande symponen zijn van doorkomende tandjes? Ik zie/voel er niks aan namelijk... Bedankt meiden, voor jullie reacties! Groetjes, Lisa
Klinkt als luieruitslag hoor. Gewoon insmeren met iets van sudocreme, zinkzalf of bepanthen. Tandjes zou goed kunnen gezien de koorts en de grotere frequentie van poepluiers. Soms kan het wel een maand duren voordat je daadwerkelijk een tand of kies ziet doorkomen.....
Sudocreme prikt wel erg als de huid stuk is.. Ik gebruik bepanthen, dat prikt niet en de luieruitslag is snel weg.
Bepanthene hielp hier super. Onze kleine had vanaf de geboorte last van zn billetjes en na dat een aantal weekjes gebruikt te hebben nooit meer last van gehad!
Je zou denken aan tandjes. En je hoeft niet direct wat te zien hoor. Kan zijn dat ze in de kaak lekker aan het wrikken zijn en pas een paar weken later echt door komen.
Klinkt als luieruitslag. Gewoon insmeren met iets van Sudocreme of Bepanthen dan is het zo weer over.
Klinkt als het zelfde als mijn zoontje nu. Toch vrijdag (na 2weken smeren zonder resultaat) naar de huisarts geweest. Bleek schimmeltje te zijn. Nu zalf gekregen en ziet het snel afnemen! Misschien morgen toch ff langs de huisarts?
Billetjes schoonmaken met een washandje en niet met de luierdoekjes. Daarna maizena op d'r billetjes strooien en zoveel mogelijk met blote billetjes in de box laten liggen.
Met eerste dag luieruitslag naar de huisarts? Lijkt me niet. Meestal smeer je idd een week (of twee), als het niet minder wordt, maar alleen meer, dán is het tijd om naar de HA te gaan. Dan is het idd vaak een schimmeltje.
Dit is idd een erg goede methode als de uitslag heel erg is en je baby krijst bij het verschonen Als de huid een beetje open is, prikken billendoekjes namelijk best wel. Ook een lauw badje met badmelk werkt hier altijd erg goed.
Hier als tip van de ha gekregen billencreme dan te mengen met miconazolnitraatcreme, omdat er vaak toch een schimmeltje meespeelt. Hier werkt sudocreme erg goed, beter dan bepanthen, maar het verschilt echt weer per uitslag (en fase van de uitslag). Iig goed schoon maken met water en het goed droog houden, dus ook echt zsm verschonen etc!
Onlangs kreeg onze dochter weer tandjes; haar poep rook echt naar braaksel. Heel erg vies. Ze had onmiddelijk luieruitslag terwijl ze dat nog nooit had gehad (toen was ze 10.5 maanden). Ik heb toen elke 2 uur haar luier verschoond, billen droog gedept en daarna met Weleda billencreme ingesmeerd. Dat van die maizena was ik vergeten maar dat ga ik de volgende keer doen. Het gaat er om dat die billen zo droog mogelijk blijven en zo min mogelijk met die zure poep en plas in aanraking komen. Na een dag was het bijna weg.