Ik ben helemaal niet van de sprongetjes, maar op het moment hoop ik zo dat ze echt bestaan!!! Onze dochter is nu ruim 11 maanden en sinds een week of wat is niets meer goed. Het was altijd een heel lief meisje, vond alles goed, huilde amper of nooit. Was een echte allemansvriend. Lustte alles en viel bij het naar bedbrengen bijna gelijk in slaap. Nu wil ze de hele dag alleen maar bij mama. Kan niet meer alleen spelen, alleen met mama in de buurt. Afgelopen vrijdag begon ze zelfs te huilen toen ik haar achterliet op het kdv. Dat heeft ze echt nog nooit gedaan! Verder eet ze heel slecht. Een paar happen en dan gaat ze naar de lepel slaan. Naar bed brengen is een ramp! (als ze eenmaal slaapt, slaapt ze gelukkig wel goed door). Wat is eigenlijk geen ramp? In de kinderstoel, ook een ramp. De buggy, ook een ramp. Ze vindt zichzelf zo ziiieieieligggg! Weet echt niet wat er met haar is. Geen koort of zo. Herkent iemand dit?
JA! Dit was ook de eerste keer dat wij dachten "huh? Waar heeft ze last van?" Op haar 1e verjaardag was ze heel lief, maar de dagen ervoor en de weken erna
Al is mijn zoon net 10 maanden, maar hij zit ook in een "fase". Vindt zich zó zielig.. Kan er hele gezichten bijtrekken. En papa is the man, knuffelen, kussen, op de bank! Mama is ook wel cool, gelukkig! Maar papa is toffer Slapen?? Wat is dat? Overdag niet willen slapen. Ligt nu ook te jengelen/kletsen in bed. Vannacht heeft hij ook flink gespookt. Ach, gaat wel over. De "fase" van 2 a 3 mnd geleden hebben we ook overleefd.
Wij hebben hem net gehad, ik zat met mijn handen in het haar want ze dreef me tot waanzin... Maar het ging weer over en idd allemaal nieuwe dingen die ze doet!
wel deels herkenbaar maar bij ons was het nooit zo duidelijk dat je echt kon zeggen nu is het een sprongetje, wij merkten het pas eigenlijk achteraf. Bij zoonlief was het ook niet precies in de maanden dat men ervan uitgaat dat er dan een sprong komt, soms had hij hem al eerder of soms later.
Het opgroeien is een en al sprong.... Ik neem het maar zoals het komt en er gaat zoveel om in zo'n koppie en inderdaad leren ze constant bij. Hier een meisje van bijna 15 maanden die hele dag aan de hand wil lopen en als je dat niet doet..... Een tip is is dus relax en go with de flow. De makkelijke periodes zijn vaak maar kort en dan begint er weer een nieuwe uitdaging!
Heel herkenbaar. Net voor zijn verjaardag wa shet over, en nu 2 weken terug had hij weer zo'n week ( al zaten er nu ook tanden/kiezen dwars) Ik was hem af en toe gewoon helemaal zat, zo vervelend was hij. Gelukkig duurde het niet zo lang.