De titel zegt het al: Kun je een baby langer leren slapen overdag? Mijn baby van bijna 4 maanden slaapt per slaapje zo'n 45 min. Ik kan de klok er bijna op gelijk zetten. Ik heb gelezen dat dat 1 slaapcyclus is en dat ze dan eigenlijk een klein beetje wakker horen te worden en zelf weer in slaap moeten vallen naar een volgende cyclus. Nou die van mij doet dat dus niet . Hij is na 45 min klaarwakker. En ook echt uitgeslapen en vrolijk. Prima hoor, maar hij is daarna ook dan weer na 45-60 min weer moe en moet weer naar bed. Ik heb het gevoel dat ik echt in stappen van 45 min leef. Het zou wel lekker zijn als hij wat langer aan een stuk sliep, maar ik weet eigenlijk niet of je een baby dat kunt leren? Ik heb wel gelezen over slaaptraining, over het wakker in bed leggen en zelf in slaap leren vallen en dergelijke. Dat gaat meestal redelijk goed en 's nachts slaapt hij ook goed van 22-04u meestal ongeveer, dan een voeding en dan tot 7u, weer een voeding en daarna slaapt hij meestal nog wel even tot 8-9u. Maar de rest van de dag lukt hem dat dus niet. En hij heeft zijn slaapjes nog wel echt nodig want hij wordt gewoon snel moe. Maar misschien zou hij dan 2 van die korte slaapjes aan elkaar moeten plakken, maar kun je hem dat eigenlijk leren? Iemand hier ervaring mee?
Hier ging dat op een gegeven moment vanzelf. Eerst idd telkens slaapjes van 45min, en ineens werd het 1,5 uur en bleven ze ook langer wakker. De jongste - 14mnd nu - slaapt nu iedere dag 1x 's middags van 12 tot 15u.
Onze jongste had dit ook... Ze sliep gerust 5 of 6 slaapjes van precies 45 min. Pas met 6 maanden zijn dit lange slaapjes geworden toch wel erg fijn maar volgens mij kun je er zelf weinig aan veranderen.
Oh ja als het vanzelf gaat is het ook goed, als ik dat dan maar weet haha, dan heb ik iets om naar uit te kijken . En dan weet ik tenminste ook dat ik zelf niks fout doe ofzo, dat ik hem daarin zou moeten 'trainen' ofzo.
Mijn zoontje deed dit ook.. Steeds precies 45 min en dan weer een uur ongeveer wakker. Het is vanzelf goed gekomen, zo rond de 4/5 maanden denk ik. Maar hij heeft nog periodes van korte 45 min slaapjes. Dan doet hij een slaapje extra op de dag. Echt tips kan ik je dus niet geven.. Toen mijn zoontje zelf zijn speentje in zijn mond kon doen is het wel makkelijker geworden. Dan pakte hij zijn speentje en sliep weer opnieuw in.
Komt echt goed mijn dochter is van 28-5 en sinds vorige week slaapt ze soms 1.30 uur en is ze ook langer wakker zomaar opeens..
Dat is heel normaal idd! En daarom snap ik ook niet hoe mensen hun kind alle slaapjes in bed laten doen, hoe kom je nog ergens dan? Ik droeg mijn zonen altijd bij me in de draagzak, de hele dag eigenlijk. In de draagzak sliepen ze ook altijd wel langer dan 45 min, soms wel 2/3 uur.
Hier wordt zl ook altijd wakker na 45 min en helaas is dat vaak huilend. Als ik dan snel ben, kan ik zijn speentje terug in zijn mond stoppen en slaapt hij meestal nog eens 45 min. Onze dochter was een enorme slaapkop, maar meneertje slaapt bar weinig overdag en ook in de nacht komt hij minstens 2x....
Nou bloembloem dat klopt wel, ik kom inderdaad bijna nergens want hij slaapt eigenlijk alleen goed in zijn bed. In de draagdoek alleen met moeite als hij zich over geeft. Toen hij kleiner was ging dat makkelijker maar nu is hij te nieuwsgierig en wil hij daarin alleen maar constant rondkijken. In de auto slaapt hij ook wel maar ook maar netjes 45 min. Dus langere ritten zijn lastig. Daarom zou ik ook zo graag willen dat hij eens wat langer zou gaan slapen.
Mijn dochter slaapt overdag alleen langer als ze in de doek slaapt, op 2 korte dutjes op de dag doet ze het prima. Sommige kindjes hebben meer gewoon niet nodig. Als ze in bed langer slaapt is ze vaak chago later.