Winter slaapzak welke

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Disneyfan, 9 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Door jullie is mijn interesse gewekt in de ergopouch!

Wat mij opvalt is dat veel winterslaapzakken geen mouwen hebben.
    Is dat niet erg koud? Ik zou het zelf best koud hebben als ik mijn armen niet onder de dekens zou hebben snachts. Dat geldt dan toch ook voor baby's?
    Hoe doen jullie dat?

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bij ergo pouch geen mouwen nodig.
    Gewoon lange mouwen aan in de slaapzak is meer als warm genoeg de 3.5 tog zeker. Je kunt er ook slaapvest je bij kopen hebben wij ook dat zijn dan de mouwen maar nooit gebruikt slaapzak 3.5 tog is gewoon geweldig warm.

3. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    ben fan van die van de HEMA. maar heb er nu ook 2 van de wibra en die bevallen tot nu ook erg goed (gewoon er in met alleen een rompertje met lange mouwen).

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Prima. Dacht zeg het toch maar even. Soms hebben mensen dat niet door en vinden ze het vervelend.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Toch nog een vraagje voor de Ergo pouch liefhebbers. Slapen jullie kindjes dan nu al in de warmste variant? Wat doen jullie dan als het vriest? of zetten jullie dan de kachel aan?

Mijn zoontje sliep vannacht in zijn romper korte mouw, daarover een dunne katoenen pyjama (zeeman) in zijn ter stal winterslaapzak (vergelijkbaar qua dikte met hema) zonder mouwen. Nou schrok ik vanmorgen toen ik de temperatuur op de babyfoon zag, 12 graden! Ik dacht dat hij minstens zwaar onderkoeld zou moeten zijn maar niks was minder waar. Hij had heerlijk geslapen en voelde lekker warm.
    Ervaring van de oudste is dat het bij ons boven niet kouder wordt dan 11/12 graden (als het echt vriest gaat de kachel even aan voor ze op bed gaan en 's nachts op vorststand). Ik heb nog optie op warmere romper en pyjama en ik kan nog mouwen aanritsen. Mocht hij leren op één plek te blijven liggen :D dan kan er zelfs nog een deken bij.

Hoe doen de ergo pouch moeders dat? Nu al in de warmste variant en dan straks ook kachel erbij aan of zijn er nóg warmere slaapzakken?
    En wat als ze ziek worden en erover heen spugen? Heb je dan een reserve of een probleem?

6. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    @ Missladybug, ja ik snap het ook niet dat sommige winterslaapzakken geen mouwen hebben.
    Zelf kleed ik mijn zoontje dan aan met een lange romper met nog een pyjamatruitje erover heen. Vorig jaar met de vrieskou had ik een thermoshirt gekocht en was het lange romper, thermoshirt, pyjamatrui, slaapzak. Bij de beentjes ook thermobroekje, pyjamabroek, sokken en slaapzak. Nu is mijn kindje ook echt een koukleum hoor.
    Zelf heb ik nu een slaapzak van 'ter stal' gekocht met mouwen. Ben ik wel tevreden over! De mouwen zijn ook veel flexibeler dan die van de hema. De hemaslaapzak zelf vind ik prima, maar de mouwen zijn echte ondingen! veel te krap.
    Zou zelf nooit de ergo pouch kopen, is me echt te duur! Dan kleed ik m'n kindje wel iets warmer aan.

7. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik rits de mouwen er echt direct af, dus ik snap het wel :D
    Ik lig zelf ook nooit met mijn armen onder de deken.
    Wij hebben juist warmbloedige kindjes en ons huis is erg goed geïsoleerd, dus echt koud wordt het gelukkig nooit.
    Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel wensen!

On topic: Hier gewoon hema en prenatal slaapzakken. Bevallen prima!

8. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    #48 skye81, 12 okt 2015
    Laatst bewerkt: 12 okt 2015
    Kzou 'm meteen willen bestellen, maar wat duur zeg! Zijn deze slaapzakken nou in principe geschikt voor een buikslaper? Ik las ergens hierboven dat de rits te dik was? Want daardoor heb ik sommige slaapzakken niet meer kunnen gebruiken.

9. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ik vind de winter slaapzaken van de Hema heel erg fijn en ze zijn ook nog eens betaalbaar.

10. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    En wat ik ook nog wilde weten of je bij deze een pyjama eronder kunt aankleden of wordt dat iets te warm? Ik vind het namelijk wel prettig om er een pyjama onder te doen.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Slaapzak is elke cent waard en prima geschikt voor buikslaper. Mijn dochtertje is altijd een buikslaper geweesr en nog steeds en totaal geen last van rits oid.

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    #52 username, 12 okt 2015
    Idd. Onze dochter is ook een buikslaper. Nooit last gehad van de rits. Perfecte slaapzak (ergopouch 3.5), echt z'n geld waard. Ik waste hem twee keer per week (soms vaker ivm reflux/spugen na voeding), daarna ging hij standaard in de droger en na een jaar was hij nog steeds erg mooi.
    Dochter slaapt inmiddels sinds een tijdje niet meer in een slaapzak, maar de laatste die we gekocht hebben was de 0.5 tog van ergopouch. Ook een echte aanrader voor de hete dagen. En na veelvuldig wassen en drogen ook nog erg mooi.
    Ik ga voor onze jongste binnenkort ook weer een ergopouch aanschaffen.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook een buikslaper en sliep heerlijk in de ergopouch 3,5 ;)

14. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Ik breek even in met een vraag :)

Na even googlen zag ik dat de ergopouch 3.5 geen mouwen hebben, dus ik neem aan dat jullie dan er een shirtje onder doen met lange mouw?

En gebruiken jullie daarbij ook nog een deken? Zit er over na te denken om er ook 1 aan te schaffen, maar ergens (denk ik) vind ze het nog wel fijn om ook nog een dekentje over de slaapzak te hebben. Maar is dat dan niet te warm?

15. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb ook een Puckababy the Bag, ideaal.

16. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Nog een dekentje over de 3,5 tog is echt niet nodig, de slaapzak is echt warm zat. Ik doe er inderdaad een shirtje met lange mouw onder, of gewoon een rompertje met lange mouwtjes, een beetje naar gelang de temperatuur in de kamer.

17. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij ons altijd een pyamaatje met lange mouwen aangehad in de ergopouch 3.5.

Vannacht was het bij ons op de slaapkamer 14 graden. Heb nu geen ergopouch meer omdat ik vanwege de kou bij ons in de slaapkamer toch graag iets met lange mouwen wilde. Heb nu een vipsleeper herfst en zomerzakje in elkaar geritst, daarin slaapt hij in zo'n flanellen "oude mannen" pyamaatje. En toch vanmorgen koude voetjes, maar wel een warm nekje...dus tja...wat is wijsheid.

Denk dat ik er nog zo'n Ergopouch 3.5 met mouwen bij koop....maar die is qua togs niet warmer dan de vipsleeper die hij nu draagt...dus tja......dan weet ik het ook even niet meer.

Kan nog wel de twee herfst zakjes van de vipsleeper in elkaar ritsen dan zou je ongeveer op 4 tog zitten geloof ik....

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #58 78Sandra, 12 okt 2015
    Net de tog waards van de vipsleepers opgezocht. Het herfst fleecezakje is 2 tog en de zomer inritszakmis 0,5 tog. Dus hij slaapt nu in 2.5 tog bij 14/15 graden slaapkamertemp en heeft koude voetjes....maar slaapt gelukkg wel lekker door. De twee herfstzakje aan elkaar zijn dan dus 4 tog.

Heb net de mintgroene ergopouch met lange mouwen besteld. En zo'n leuke pyamaatje van ergopouch erbij...kon het niet laten. Eerst maar even eentje om te testen en als deze ergopouch met lange mouwen ook net zo goed bevalt als de korte mouwen variant die we vorige winter hadden dan neem ik er nog eentje bij....wel een kleine rib uit mijn lijf....93,50 per slaapzak, maar hij kan mee tot 36 maanden, dus dan valt het wel weer mee haha.

Dan moeten we de winter toch goed door kunnen komen met al die vip sleepers en ergopouches haha.

Alles voor het ventje he.... ;)

19. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Ik wilde juist de slaapzak van terstal bestellen winterslaapzak (met mouwen)
    Heeft iemand daar ervaring mee..

20. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

hier ging de rits altijd heel snel stuk van ter stal slaapzakken,ik vond hema of prenatal dan toch echt fijner.
    hema heeft vaak die korting stickers, dan scheelt het ook nog wat

Deel Deze Pagina