Ja, mij bevallen slaapzakken van Ter Stal prima! Alleen de huidige winterslaapzakken hebben geen afritsbare mouwen. Ik had er ook al eentje gehaald, maar weer teruggebracht, ik kwam er thuis pas achter... Heb een oudere van Ter Stal (van een vriendin overgenomen) en daar kun je de mouwen wel afhalen. Die is prima hoor, daar heeft mijn zoontje vannacht in geslapen, het was 12 graden op zijn kamertje, maar hij voelde nog lekker warm vanmorgen en we hebben hem vannacht niet gehoord. Pas vanmorgen, bababababa, wahahaaawawa, kortom lekkker geslapen Hema is trouwens ook erg goed. Ietsje duurder dan ter Stal, maar wel met afritsbare mouwen.
Wij kregen de slaapzakken van Ter stal nooit dicht. Die ritsen vind ik ondingen. Hier al jaren die van de Hema. Super fijn!
Ik ben tevreden! De rits is inderdaad wat minder fijn, maar nog niet stuk De mouwen vind ik vooral fijn! Mijn zoontje blijft warmer in deze slaapzak dan in die van de hema.
Ik heb gisteren ook nog 2 slaapzakken bij Ter Stal besteld, voor extra erbij, heb al 2 goeie van de Prenatal. 1 slaapzak gaat straks mee naar oma voor de rest van de winter (hij is daar minimaal 1 dag in de week) en de ander als reserve. Dus niet zo erg als de kwaliteit niet al te best is, ze zullen niet gigantisch veel worden gebruikt. Maar wie weet bevallen ze wel heel goed.
Heb nu een puckababy voor m'n dochter, maar het begint echt koud te worden op d'r kamer. Kan nog evt dikke pyama eronder doen. Ik ben wel geïnteresseerd in de ergopouch, maar ai ai ook zo prijzig. Moet daar nog wel over nadenken. Voor m'n zoon (10 wkn) weet ik t nog niet. Hij heeft nu gewoon pyama, ingebakerd hydrofiele doek, laken en dekentje. Ga deze week over naar een normale ledikant, zal wel kouder zijn. Wil dan ook van inbakeren af (huidige ledikantje is te smal, dus hij sloeg vaak tegen zijkanten of zat vast tussen spijlen). Is een slaapzak handig voor zo n kleine? Zo ja, welke?
Als antwoord op alle Ergopouch vragen: Kan prima voor buikslapers, is mijn dochter ook en voor zover ik gelezen heb in de reacties zijn meerdere kindjes van Ergopouch mama's dat ook. Mouwen: de 3,5 TOG is nu te krijgen met of zonder mouwen. Ik heb altijd lange mouwen (behalve natuurlijk bij warm weer) aan bij mijn dochter, bij het idee dat zij met blote armpjes moet slapen krijg ik al rillingen. Toch gekozen voor de slaapzak zonder mouwen omdat je dan zelf kunt regelen: romper lange mouw, pyjama en eventueel (die heb ik ook) het slaapvestje. Bovendien is de variant zonder mouwen ietsjes goedkoper. Omgevingstemp met Ergopouch: ik gebruik de 3,5 TOG nu al. Ik vind het nu koud genoeg voor de 3,5 terwijl het op zich niet eens zo heel koud is bij ons (21 graden, moet er niet aan denken dat het 12 graden is zoals bij iemand anders die hier gereageerd heeft, wauw!). De ergopouch reguleert de warmte en houdt je kindje 2-3 graden warmer of koeler. Zo is je kindje nooit te warm of klam, en niet te koud. Ik moet eerlijk zeggen: de laatste dagen sinds zij de 3,5 aan heeft, is ze niet 1 keer wakker geworden 's nachts! Dus ze slaapt vast lekker Het is een investering, maar de maat loopt vrij ruim, 12-36 maanden. Ik heb geen aandelen, maar jeetje wat een fijne slaapzakken! Ik wil er een voor mezelf Lekker in je ergopouch op de bank filmpje kijken, heerlijk haha!
Ik heb ook geen aandelen bij ergo pouch maar hier ook nooit meer zonder. Zijn echt geweldig en zoals ik al eerder zei elke cent driedubbel waard!!!
Ik heb naast mijn Ergopouches dus ook een Terstal slaapzak, waarvan ik zelfs na het wassen voor gebruik er pas achter kwam dat de mouwen er niet af kunnen. Hier op dit moment toch een uitkomst want mijnheer lekt iedere nacht door en wij hebben geen droger en ook geen kasten vol slaapzakken en pyama's, dus dan zijn de mouwen wel erg fijn . Maar over het algemeen vind ik het erg fijn als je zelf kunt bepalen hoe warm je je kindje kleed in de slaapzak, dus ofwel geen mouwen, ofwel afritsbare mouwen. De rits van de Terstal slaapzak is trouwens ook iedere keer even zoeken . Overigens heb ik mezelf aangepraat dat ik de Ergopouches mocht kopen omdat ze nog minstens twee jaar mee kunnen gaan