nu al goed ingepakt ´s nachts...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gitaartje, 12 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Dag dames,

Mijn zoontje ligt momenteel in zijn fleece pyjama in een winterslaapzak en straks leg ik nog twee katoenen dekentjes over hem heen.
    Hij is echte een koukleum! (lag na de geboorte (in juni) al onder een dubbelgevouwen deken met slaapzak)

Hoe kan ik er straks voor zorgen dat hij niet wakker word van de kou? Het is nu wel koud buiten maar het word natuurlijk nog kouder.
    Ik dacht zelf aan een dekbedje, maar dat word pas vanaf 2 jaar geadviseerd.

Hebben jullie nog andere tips of ideeën?

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ipv hem te blijven bedekken misschien de omgeving iets aanpassen.. oftewel een kacheltje op de kamer ofso?
    Ik ben ook bang dat zoon het te koud heeft maar dan laat hij dat echt vanzelf weten. Te warm kan het risico op wiegendood vergroten.
    Mijn boy is ook van juni. We hebben een koud huis en hij is een koukleum. Wij hebben de kachel aanstaan op 19 graad, hij heeft een pyjama aan en ligt onder een laken en dubbel gevouwen katoenen deken .
    Dat is echt warm zat. Soms als het te warm is scholt hij de dekens weg maar maakt ons snel genoeg wakker als hij het koud heeft.
    Hebben op het t moment ff geen goede slaapzak (te groot) maar straks gaat hij in zn winterslaapzak met alleen n lange romper aan.

3. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier vanaf vandaag pyjama, winter slaapzak, laken en deken dubbel gevouwen. Op haar kamer was het zo net 17 graden en zal nog wel wat kouder worden vannacht. Ze werd ook opeens heel veel wakker snachts en ik vermoed dat ze het ook koud heeft gehad (papa, mama en broer hebben het altijd warm dus niet over nagedacht, stom!!!)
    Vanaf half 9 heb ik haar ook niet meer gehoord dus vermoed dat ze nu veel lekkerder ligt.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hoe weet je tot nu toe dat hij het koud heeft? Wat is de temperatuur in z'n kamer?

Hier is her standaard 18-20 graden. Hij slaapt in romper lange mouw in winterslaapzakje. Daar kan evt straks nog pyjama in.

Hij voelt altijd prima.

Ik zou dan of kiezen voor erg goede slaapzak of de kamer gaan verwarmen?

5. Rombely

Rombely Niet meer actief

Lees even mee. Mijn kindje is ongeveer even oud gitaartje en ook zo'n koukleum. Hij heeft wel een lichaamstemperatuur van 37,5, dat vind ik dan wel weer apart. Maar vraag me ook echt af wat ik hem over 2 mnd aan moet trekken. Misschien toch maar zo'n echt goede slaapzak ook al zijn ze zo duur...

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Verwarming aan? Het is de laatste nachten 5 graden buiten, dus best fris. Ik denk niet dat je de minimumtemperatuur onder een bepaalde grens gaat laten komen toch? Je kan ook nog een Kruikje in bed leggen.

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ligt mijn zoontje in pajama en winterslaapzakje,
    En verwarming staat op 18 graden

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Bedankt voor jullie reacties!

Hoe weet ik dat hij het koud heeft? Hij voelt koud aan als hij wakker word. Hij slaapt al maandenlang de hele nacht (op ziek zijn na, maar hij is nu niet ziek). Heeft geen dorst.

Temperatuur op z´n kamer weet ik niet, maar het voelt erg fris. We hebben een koud huis met enkel glas. Wij slapen zelf al een hele tijd onder het winterdekbed.

Vannacht is hij verschillende keren wakker geworden, op een gegeven moment maar de kachel aangezet, toen sliep hij tot half 10 vanochtend! Nu dus de kachel maar gelijk aangezet...

Vooral mijn man is in staat een dekbed voor hem te kopen. Ik zoek het eerst liever in andere oplossingen. Dus als iemand nog tips heeft?!

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wollen deken? Daar kan je bv ook een dekbedovertrek omheen doen. Wol is warmteregulerend, een dekbed niet.

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje had het ook koud afgelopen weekend vermoeden ik , veel wakker (oke dat is hij de laatste tijd wel meer maar nu was het anders) , voelde koud aan. Terwijl hij toch in zijn slaapzak (winter zonder mouwen) met pyjama lag.
    Gister avond heb ik voor het eerst de kachel aangedaan en snachts op 18.5 graad gezet en meneer vind het denk ik behagelijk want hij voelden warm aan en heeft lekker geslapen.

Dus ik zeg even de kachel aan de kou er uit.

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Waar voelt hij koud aan gitaartje? Als zijn nekje warm is is het goed. Handjes en voetjes zijn vaak wat kouder bij kindjes.

Overigens is een slaapzak veel warmer omdat het helemaal om ze heen zit. Dat isoleert echt veel warmte. Het lijkt daarom koud als je zelf het winterdekbed hebt maar dat isoleert echt anders.

Je kunt altijd voor dekentjes kiezen. Is het een draaiertje? Dan zou ik het toch echt zoeken in fleece pyama's, kachels en goede slaapzakken (is ook een slaapzak topic geloof ik)

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    yoshua slaapt in een romper met korte mouwen, een dunne pyjama, een winter slaapzak zonder mouwen, een lakentje en een dunne deken. het is nu 17graden op zn kamer. afgelopen nachten is de temperatuur niet omlaag gegaan in de loop van de nacht, dus daar hoeven we geen rekening te houden.
    ik zou nu niet nog meer laagjes aan gaan doen, maar zorgen dat de temperatuur op het kamertje ongeveer 18graden is.

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier is het ook maar 15 graden op haar kamer, brr.. En dat nu al, de winter is nog niet eens daar :(
    Ik zet door de dag de verwarming lichtjes op zodat het 's avonds 17-18°c is, maar 's nachts koelt het toch weer af.
    's Nachts staat de verwarming hier nooit op, lijkt me niet gezond. + een kind slaapt beter in een te koude dan in een te warme kamer!

Hier draagt ze momenteel : Romper lange mouw, herfstdeel puckababy en koeka Teddy dekentje tot aan de borst

14. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Je zou nog kunnen toevoegen:
    -Lange mouw romper onder de pyjama nog aan
    -Sokjes aan doen
    -Verwarming licht aanzetten
    -Dikkere/duurdere slaapzak kopen
    -Mouwen aan de winterslaapzak ritsen als je die er nu afhebt

Hier 16 graden nu in huis. Ben zelf een koukleum, maar dochter ligt sinds kort in een groot bed (is ook al 2 jaar geweest), maar ze vindt dat dekbed niks en gaat er bovenop liggen. Daarom nu ondergoed, pyjama en toch weer haar Combisleeper winterslaapzak aan, daaroverheen ingestopt met het lege dekbedovertrek. Als het kouder wordt doe ik hier eerst sokjes aan + dubbele lange mouwen in de slaapzak. De verwarming is hier meestal niet nodig in haar slaapkamer,maar was vorige winter ook wel erg zachte winter.

15. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Plaats even je badthermometer in het bedje, als je die nog hebt. Dan weet je de temperatuur zoals deze is ter hoogte van waar zij slaapt (warme lucht stijgt op dus voor het beste beeld even op het matrasje leggen).

Mijn tip: investeer in een goede slaapzak. Bekijk even het topic dat nu open is hierover, daar staan goede tips.

16. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier slaapt zoonlief in een romper korte mouw, dunne pyjama en een winterslaapzak met mouwen. Zijn kamertje is ook wel koud, staat ook altijd een raam op een kier. Maar zijn nekje voelt warm aan dus ik ga er vanuit dat het goed is. Ik zou niet weten wat ik straks in de winter anders nog moet doen? Lakentje e.d. blijft hij niet onder liggen.

17. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Ja hier heeft hij ook al alles aan. Pyjama, winterslaap, dubbelgevouwen deken en overtrek dekentje. Het is op zijn kamer rond de 17 graden. Wij hebben een los kacheltje op de kamer staan nu gaat het nog maar als het straks gaat vriezen is het te koud.
    Ik denk toch de kachel aanzetten of zo'n mini kacheltje er naast

Deel Deze Pagina