zelf bevrediging

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ozlem, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    Hallo allemaal

Mijn dochtertje van bijna 2 doet volgens mij aan zelfbevrediging.
    ze gaat op haar buik liggen en maakt rij bewegingen met haar handjes tussen haar benen.Als ze uit bad komt zit ze ook aan haar plassertje.

Ik zeg niks maar ze doet het de laatste tijd vaker. Gaat dit over en wat kan ik hier aan doen?
    Wie herkent dit?

Alvast bedankt

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Daar doe je niks aan. Ze is haar lichaam aan het ontdekken en heeft uitgevonden dat het lekker voelt als ze aan haar plassertje zit. Voor haar is het echter geen zelfbevrediging en heeft het niks met seks te maken. Daar heeft ze nog geen weet van. Ik heb ooit eens gelezen dat je het niet moet verbieden ofzo, maar je kunt haar wel duidelijk maken dat je het niet overal kunt doen, dat het iets is wat ze bijv. op haar eigen kamertje doet. Maar goed, ze is nu nog wel wat jong om dat te begrijpen, denk ik. Dus totdat ze het snapt zou ik er geen al te groot punt van maken!

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik sluit mij volledig bij Setteke aan, hoort er gewoon bij. Ze ontdekt haar lichaam.
    Inderdaad waar mogelijk proberen duidelijk te maken dat het niet op iedere plek kan.
    Mijn dochtertje zit vooral in bad wel aan haar plassertje. Ik begrijp het wel want dat is een van de weinige tijden dat ze zonder luier is en ook dat deel eens kan voelen. Meestal laat ik haar dus gewoon gaan en ik benoem welwat het is. Dat doe ik immers ook bij de rest van haar lichaam.
    Vaak lacht ze wat en speelt verder.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.798
    113
    Is helemaal niet erg. Dat voelt gewoon lekker, geeft niks.

Jongetjes doen dat immers ook aan hun plasser zitten.

Ik zou er helemaal niks aan doen.

( als ze het in gezeldschap zou doen, afleiden)

5. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Mijn dochter is 6 en doet het ook nog steeds. Languit op haar buik gaan liggen en dan haar knuffeldoeken tussen haar benen doen.
    Zal wel heel vertrouwd voelen denk ik !
    Ze mag het van mij alleen in bed doen. Ze probeert ook nog wel eens op de bank als ze tv kijkt maar dan waarschuw ik haar dat het alleen in bed mag.

Groetjes Monique

6. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    mijn dochter van 4 doet dat ook nog wel eens, en hetzelfde verhaal hier, dat mag in haar bed, nergens anders

ze doet het meestal als ze erg moe is, denk een manier om in slaap te komen of zo

Deel Deze Pagina