Ik weet vrijwel zeker dat mijn zoontje last van aankomende tandjes heeft. Hij bijt sinds een week de hele dag op vooral zijn vingers (en daarnaast alles wat hij maar te pakken kan krijgen), is hangerig, huilerig (is hij echt nooit!), een bijtring geeft op zulke momenten verlichting, kwijlt héél veel, wrijft constant over zijn gezicht, duwt steeds zijn tong tegen zijn tandvlees aan de voorkant en heeft ongelóóflijk stinkende ontlasting (en dan bedoel ik ook écht ongelooflijk!) inclusief luieruitslag. Maar geen plek in zijn mond te vinden waar ik een bobbeltje voel, nergens is het rood of juist wit, nergens een puntje te voelen.. Dus mijn vraag is: hoelang kan het duren voordat er een tandje doorkomt of überhaupt voelbaar is?
Ik weet nog dat ik dat met een maand of 5 ook dacht. Heel veel kwijlen, overal op bijten, dunne luiers.. Rond 6 maanden voelde ik een bobbeltje en dacht ik jaaa eindelijk het komt eraan! Uiteindelijk kwam z'n eerste tandje met 9 maanden Normaal gaat het wel sneller geloof ik
Hahaha wow, dat heeft lang geduurd! Dan hoop ik toch dat het hier wat sneller gaat. Ook wel zielig voor het kind om zolang last te hebben
Mijn zoontje had dit met 3.5 maand en ik dacht zelf wat te zien (was waarschijnlijk gewoon een talgkliertje) en de eerste tand kwam toch echt pas met 8 maanden! Na een aantal weken was dat kwijlen, bijten etc. Ook weer over en begon pas weer toen ie echt tandjes kreeg. Wie weet dat ze bij jouw zoontje wel echt al onderweg zijn..
Hier minder lang zijn eerste tand kwam al met 2.5 maand. De tijd tussen kwijlen, bijten ( ook mij) en een wit puntje ,stinkende poep zit wel een paar weken . (2/3) Eenmaal een witte punt gaat het iets beter.al komen ze de laatste tijd weer met 2 en tegelijk/ achter elkaar.
Pff ik zit ook al weken cq maanden te wachten tot die tand doorkomt hij heeft er al super lang met vlagen last van. Er zit inmiddels wel een flinke bobbel, maar dus nog steeds niet door. Ik vraag me inmiddels ook af hoe lang zoiets kan duren
Owh hier ook hoor! Alle kwalen maar nog geen tand te zien. Inmiddels alle kwalen ook weer weg. Duurt vast nog een poos hier!
Hier ook veel huilen soms krijsen en dan heel lang!!! Heel veel kwijlen, bijten op zijn vingertjes en op andere dingen. Maar nog geen tand
Hier dacht ik het met 4 maanden al... uiteindelijk kwam de eerste pas met 8,5 maand haha! 2 weken later volgde nummer 2. Zo'n 2 weken voordat de eerste doorkwam kon ik het echt merken: uit z'n doen (echt niks voor hem), zomaar eenmalige avond koorts, slecht willen eten en huilerig. Pas toen ik het puntje kon voelen kreeg hij de typische kwaaltjes: onwijze stinkluiers, abnormaal veel kwijlen, vieze lucht uit z'n mondje, heeeel veel huilen en 's avonds niet kunnen slapen, alleen met zetpil. Met tweede tandje net zo: de typische kenmerken kwamen pas nádat het tandje al echt door was. Beetje apart dus wel . Maar hier duurde het dus zo'n 2 weken vanaf dat ik het kon merken tot aan dat ze door waren.
Dochter was een half jaar, maar pas ruim 7 maanden later de eerste echte tand. Tussendoor continu een rode wang, en een dikke bult in dr kaak.. Daarna had ze wel in no-time dr gebitje zoals het nu, bijna 2 jaar later, nog is.
A kwijlt niet veel maar begint heel erg op haar duimpje te bijten wanneer ze last heeft van haar mond. Meestal zie je dan na 2 weken een bobbel met wat wits eronder en dan breekt de tand echt door. Duurt hier ongeveer een weekje.