Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ik ben heel slecht in appgroepen:rolleyes::$

2. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Netjes!

Ik blijf de pagina checken hoor. Verveel me zo nu en dat behoorlijk. Tsja hoe dat nou kan. :roflmao:

Geen idee hoe zwaar/licht ons mannetje nu is. Dat vind ik wel jammer dat we nu (de kraamhulp weg is )niet weten hoe of wat

Lies1611 vindt dit leuk.
  3. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik blijf hier ook nog wel lezen verder.

Friezin87 vindt dit leuk.
  4. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Kun je niet bij het cb een afspraak maken voor wegen?
    Normaal hebben veel cb's inloop een a twee keer per week. Nu met corona natuurlijk niet. Maar bij mijn cb kun je als je wil meten/wegen wel een afspraak ervoor maken.

Ik vond het ook erg jammer niet te kunnen wegen toen de kraamhulp weg was.

Toen V 1,5 week oud was, kwam een verpleegkundige van het cb op huisbezoek. Is standaard. Toen is ze ook nog eens gewogen.
    Kreeg toen alleen een hartverzakking. V groeide echt als kool in de kraamweek. Zo 80 tot 100 gram per dag. Nadat de kraamhulp dus weg was, een paar dagen niet gewogen. Toen kwam het cb en die zou wel weer wegen. Zou ze in die paar dagen maar 40 gram zijn aangekomen. Maar lag waarschijnlijk aan de weegschaal.

Twee weken later kwam de dame van het cb weer. Deze keer omdat ze standaard op huisbezoek komen bij het 1e kind bij 1,5 jaar. Ze had toen aangeboden V nog eens te wegen. Toen was het verschil 500 gram in 2 weken. Dat was veel logischer.

Friezin87 en Lies1611 vinden dit leuk.
  5. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hier morgen telefonisch contact met de wijkverpleegkundige. Vanwege corona komen ze niet langs vind ik wel heel erg jammer. Hopelijk komen ze deze week nog wel ff om te wegen.

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Voor zo'n kleintje maakt het inderdaad echt veel uit hoe de weegschaal is gekalibreerd. In het ziekenhuis woog onze mini na de geboorte 3480 gram en een halve dag later was dat volgens mij thuis 80 gram of meer minder. Alsof hij zo snel 80 gram aan gewicht kon afvallen.

Onze mini is dus heel relaxed en ook snel tevreden na een voeding. Had die 1 kg dan ook niet helemaal verwacht. De laatste dagen lijkt mijn productie wat minder, omdat mini soms met 1 borst al genoegen neemt, dus ben nu maar extra aan het kolven. Heb bij mijn oudste twee nooit problemen met productie gehad, dus ga er vanuit dat het wel recht trekt.

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Die hele rompslomp rondom de geboorte gaat ook echt overal anders :p

Ene regio doet de vk de hielprik, andere regio het CJG en gehoortest doen ze soms thuis en soms op locatie. En nu met corona nog meer verschillen ;)

Dat de wijkverpleegkundige dat doet is dan denk ik standaard in jouw regio?

8. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Denk het geen idee. Nog nooit eerder mee gemaakt. Kimt ook met ons dochter woonden wenog in een dorp.

9. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ja, inderdaad.
    Toen mijn oudste geboren werd, woonden we nog in net een andere regio. Daar deed de kraamzorg (Oke, er kwamen twee dames van de grotere organisatie) zowel de gehoortest als de hielprik. Op dag 5 bij mij thuis.

Bij V deed de vk volgens mij op dag 3 (en anders ook dag 5) thuis de hielprik. En moest ik toen ze ongeveer 2 weken was de deur uit voor de gehoortest.

10. Dogpaw

Dogpaw Actief lid

4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Bij ons ging de kraamhulp weg en een paar dagen later kwam er iemand van de ggd om te wegen. Hij moest in die paar dagen 150 gram zijn afgevallen.
    Ik mocht toen de weegschaal 6 dagen bij me houden zodat ik om de dag even kon wegen! Dat is hier wel heel erg fijn. Ze zijn niet zo moeilijk. Woensdag weer wegen! Vorige week woensdag woog hij 4000 gram

JupitR vindt dit leuk.
  11. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Appart dat het zo verschilt per regio. Hier kwam op dag 4 iemand van de ggd voor hielprik en gehoortest

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Wel gek dat het zo verschilt per regio.
    Ik ben niet anders gewend dat iemand van de ggd de hielprik en de gehoortest komt doen in de kraamweek.
    @Friezin87 hier ook geen 2e huisbezoek ivm corona, ik moest gewoon op afspraak wegen bij het cb.

Hier is J vandaag weer gemeten en gewogen bij het cb, hij is geboren met 51cm en 3830g, nu ruim een maand later 56,3cm en 5365g:rolleyes:

Soturi en JupitR vinden dit leuk.
  13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Dat gaat hard Lies! Word je er weemoedig van, of valt dat mee? ;)

Hier dus bezig met opkrikken van de productie. Overdag elke twee uur aanleggen en af en toe nakolven. Mini viel vaak in slaap aan de borst en ik denk dat daardoor mijn productie omlaag gegaan is. En ik denk dat ik hem niet wakker wilde maken, vanwege al het slaapgedoe dat we bij de middelste hebben gehad. Ik baal er echt van, maar kan het mezelf niet helemaal kwalijk nemen, met oog op hoe frustrerend het was met middelste die zo moeilijk sliep.

Lies1611 vindt dit leuk.
  14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    En ik vond V al hard gaan.

Die is geboren met 50 cm en 3650 gram. En vorige week ergens bij het cb was ze 55,5 cm en 4820 gram

Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Vandaag telefonisch contact gehad. En donderdag komen ze ff snel langs om te wegen.

Dogpaw vindt dit leuk.
  16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    @Soturi dat is ook hard! Hoe zwaar is het kleine leeftijdsverschil tussen de meiden?

@JupitR mwa, vind het nog wel een baby dus het valt nog mee.. ben juist ook wel blij want hij drinkt zn flessen redelijk slecht dus het is een beetje een bevestiging dat het oke is dat hij zo weinig drinkt. Heb jij last van weemoed? Mensen verwachten het wel want "de derde zal wel de laatste zijn":roflmao:
    Heb je bij de andere 2 ook bv gegeven?

@Friezin87 fijn! Al moet ik zeggen dat ik blij ben met ieder uitje die ik kan krijgen:roflmao:

JupitR en Friezin87 vinden dit leuk.
  17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Hier nog geen weemoed, ik kijk er wel naar uit dat mini wat groter is en gaat lachen en brabbelen. Wel geboortepakje alvast opgeborgen. Ik heb een vriendin die zwanger is en misschien stuur ik haar wel wat kleine kleding. Ik merk dat ik het oudere spul toch bijna niet gebruik :rolleyes: Vind kleding kopen in kleine maatjes eigenlijk wat zonde, maar het is zo ontzettend schattig, dus ik kan het niet helpen wat mee te bestellen als ik iets voor iemand anders bestel ;) Dus mini draagt bijna alleen maar nieuwe kleding tot nu toe.

Mijn andere jongens heb ik 21 en 14 maanden gevoed, maar dat begin is met productie zo kwetsbaar. Mijn andere jongens bleven maar drinken, maar deze mini is sneller tevreden.

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    @JupitR oh heel herkenbaar "probleem". Heb nog niet enorm veel gekocht maar heb de oudste een keer los gelaten in de prenatal dus nu draagt J. dat vooral:rolleyes:
    Goed dat je het zo in de gaten houd! Hier zo'n drama met de oudste gehad om de bv dat ik het nooit meer aangedurfd heb, soms enorm schuldgevoel maar weet ergens ook wel dat het beter is zo..het lijkt allemaal zo makkelijk maar heb zoveel respect voor bv gevende vrouwen!

JupitR vindt dit leuk.
  19. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal verder. Maar tot nu toe is het aardig goed te doen. Dat wat me het meest opbreekt, zijn toch de gebroken nachten. Dus dat had ik met ieder leeftijdsverschil al gehad.

Maar verder scheelt het denk ik wel een hoop dat mijn vriend fulltime thuis is en hij de zorg voor R in grote lijnen vooral doet. Ik doe V in grote lijnen. Dus het grootste deel van de tijd hoeven we beide niet de ene te laten omdat de ander op hetzelfde moment ook wat nodig heeft.
    Daarnaast scheelt het ook dat R al loopt vanaf dat ze 11 maanden is. Dus die hoeft bijna niet meer gedragen te worden. Ze kan zich sowieso wel goed zelf vermaken als het moet. En R is ook totaal niet jaloers gelukkig. Dus die eist niet meer aandacht dan anders op.

Lies1611 vindt dit leuk.
  20. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Wat voor drama heb je gehad met de oudste dan?

Hier was bv ook drama met R. Ben toen in de kraamweek al overgestapt naar flesvoeding. R was (en is nog) een kindje dat als ze honger heeft, ze eten wil hebben en dan ook wel direct zonder teveel moeite. Dat gaat dus niet samen met de eerste dagen van borstvoeding. Mevrouw werd echt zó boos steeds dat er niet bij de eerste keer zuigen wat kwam.
    Ik ging van enorm gefrustreerd kind naar een heerlijk ontspannen kind toen ze een keer was bijgevoed met kunstvoeding. Dat was me zoveel meer waard dan die borstvoeding. Dus toen vond ik het mooi geweest.

Nu bij V wilde ik het toch nog eens een kans geven. Flesvoeding zou toch zo weer gehaald zijn. En echt. Het verschil kon niet groter zijn.

Ik geef nu volledig borstvoeding, alles zit mee wat dat betreft. En nog vind ik het wel pittig soms. Hoewel het inderdaad wel steeds makkelijker wordt. Maar als ik dan verhalen lees van vrouwen die de productie op gang moeten brengen door kolven, verhalen over borstontstekingen, te korte tongriempjes en noem maar op, dan is het echt flink aanpoten als je pech hebt. Voor de dames die dan doorzetten, daar heb ik ook zoveel respect voor.

Overigens ook voor de dames die er om wat voor reden dan ook voor kiezen om flesvoeding te geven. Ik heb zelf toch het gevoel dat ergens borstvoeding nog wel als de norm gezien wordt, vooral door vrouwen onderling. En om dan toch je eigen plan te trekken, is ook erg knap.

Ik ben sowieso team gelukkige mama is gelukkige baby. Of dat nu met borstvoeding of flesvoeding is. Op beide worden ze groot en met beide komen ze niks tekort.

Friezin87 en Mammavantwee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina