Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Oh een groep met jezelf, das nog eens slim! Thanks:D
    Ik denk dat ik ze lekker naar buiten laat gaan. De oudste vind het eigenlijk altijd helemaal prima als de middelste mee wil spelen dus dat scheelt! Ik heb vannacht de fles gedaan dus kwam niet meer in slaap, ben zo'n zeikerd qua slapen..
    Wat gaan jullie buiten doen? Plannen voor t weekend?
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Wij hebben voor allerlei verschillende zaken appgroepen met elkaar, haha. Dan weet ik altijd waar ik moet zoeken :p

    Ah jeetje, dus wakker is bij jou gewoon wakker. Irritant zeg! Helpt verplaatsen naar een andere plek niet?

    Man en oudste twee zijn naar mijn zus gefietst om een pakketje te brengen en kaarten op de brievenbus te doen. We sturen alle kraamvisite-gegadigden (die we dus niet laten komen ivm corona) een kaartje met foto's van geboorte tot nu. Hij is erg leuk geworden, al zeg ik het zelf. En we zijn nogal strikt omtrent corona regels, dus denk niet dat wij in mijn verlof nog veel mensen zien.

    Dit weekend wordt gewoon meer van hetzelfde :roflmao: Alle dagen zijn weekend. Nee, we zijn doordeweeks wel eerder aangekleed, haha. Ik denk dus gewoon weer even naar buiten en misschien iets bakken. En oudste kan evt bij een vriendje spelen. Vrees dat er niet echt wat avontuurlijks in zit ;) Hebben jullie plannen?
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  3. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hey meiden, mag ik ook meekletsen? Ik ben 28 december bevallen van onze lieve J. As we speak ligt ie lekker uit te buiken van de fles op m'n buik. De meiden heb ik naar de speeltuin gestuurd nadat ze mega vervelend deden, nu rust. :thumup:
     
    Lies1611 en JupitR vinden dit leuk.
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Ja, leuk @MinnieMouse94! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintje. Gezellge boel met 4 kinderen ♡ Afgaande op zijn gewicht is dit misschien wel een reuzenkat voor jullie? ;)

    Het is wel rustig in dit topic, door een gedeeltelijke verhuizing naar Whatsapp van wat forummers. @Lies1611 en ik niet, vandaar onze veelvuldige activiteit hier ;)

    Volgens mij had jij tijdens mijn (en jouw) zwangerschap gereageerd in mijn topic over toxoplasmose-angst, klopt dat?
     
    MinnieMouse94 en Lies1611 vinden dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Oh wat leuk zeg! Is er een reden dat jullie zo streng zijn? En strenger dan wordt geadviseerd of houden jullie je gewoon goed aan de regels? Wij hebben ook niet echt plannen. Heb net een middagdutje gedaan:rolleyes:

    @MinnieMouse94 ja leuk, welkom! Nog een jongens J. in ons midden, toevallig! En ook een jongen na allemaal meisjes :rolleyes: zijn ze ook zo verliefd op hun broertje?
     
  6. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Inderdaad heel gezellig en al een mooi huis vol, met deze 4 koters. ;) Het is inderdaad een reus voor ons doen, haha. Maar de kraamtijd was daardoor denk ik een stuk relaxter. Deze baby was er veel meer klaar voor dan de meiden. Met welke termijn zijn jullie baby's geboren?

    Ja, ik heb meegelezen al een tijdje en ik begreep al dat een aantal voornamelijk appen met elkaar.

    Ja, dat was ik ja! Goed onthouden.
    Dank! Ja toevallig wel, ook redelijk vergelijkbare leeftijden, op de middelsten na dan.

    Welke leeftijden hebben jouw kleuter en peuter @JupitR?
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Hier geboren met 39+6, 40+31min en 39+5. Eerste twee spontaan, laatste ingeleid. Lijkt me zwaar hoor een tweeling. En dan een 4e!
     
  8. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Waarom werd je ingeleid?

    Hier zijn het dus allemaal inleidingen geweest, bij de oudste had ik zwangerschapsvergiftiging en bij J. helaas ook weer en bij de tweeling was het gewoon beter dat ze geboren werden op deze termijn ivm gedeelde placenta. Ik hoopte heel erg op spontaan bevallen, of dat het dan iig zou starten door de ballonkatheter of de vliezen breken toen ik eenmaal wist dat het weer een inleiding zou worden. Maar nee hoor, maximale dosis weeenopwekkers. :rolleyes:

    Ik ben heel blij dat ik een tweeling heb mogen krijgen. Ik vind het geweldig om hun moeder te zijn en die band te zien. Maar nu we J. hebben, besef ik me pas echt hoe druk het toen was of zo. En idd, een vierde. Had ik bij de oudste ook echt niet kunnen denken, dat er ooit een vierde zou komen. En heel eerlijk, voor mij is het volgens mij nog niet perse klaar nu. :$ Na de tweeling dacht ik wel een jaar of drie: nooit. meer. :| Maar toen ze eenmaal ouder werden, zwakte dat gevoel af en zie hier. :p
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Heftig wel die inleidingen! Grappig want na de eerste had ik ook heel lang een "nee nooit meer" gevoel en dat werd na elk kind minder heftig en minder lang.
    Ik werd ingeleid om mn bloeddruk, ze wilden gezien het termijn niet meer afwachten. Heb wel medicijnen gehad aangezien ik graag na het weekend wilde bevallen ivm de verjaardag van Z :$
     
  10. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Haha, wat stom. Zie dat ik reuzenkat getypt had ipv reuzenbaby. Stomme autocorrect. Sorry @MinnieMouse94 ;)
    Ik kan me voorstellen dat het nu een veel relaxtere kraamtijd was. Hebben jij en je oudste na de geboorte in het ziekenhuis moeten blijven? Ikzelf bij oudste 3 dagen ivm keizersnede en oudste 12 dagen ivm prematuriteit. Was ook niet echt de kraamperiode die ik me voorgesteld had. En had je de tweeling meteen thuis?

    Hier zijn de jongens geboren met 35+6 (maart 2016), 38+1 (juni 2018) en 38+3.
    De bevallingen waren bij mij allemaal spontaan. Een inleiding lijkt me ook heftig, ivm de grote kans op weeën storm.

    @Lies1611, we zijn eigenlijk zo strikt omdat ik erg van regels ben in het algemeen, en deze dus ook vrij letterlijk neem. Geen onnodige verplaatsingen is mijn inziens ook geen verplaatsing ivm kraambezoek. De naaste familie is wel geweest en mijn moeder hebben we nog 2x extra gezien, maar nu met die aanscherping weer... Daarnaast wilde ik gewoon écht geen corona met een baby in huis en werkt mijn man in de culturele sector. Dus hij is nogal getroffen. Denk dat dat allemaal meespeelt in onze overwegingen. Ohja, en ik mis het dus niet. Kraambezoek voelt voor mij meer als iets wat ik doe voor de ander.

    Na onze tweede wilde ik sowieso een 3e, man wist het nog niet. Gelukkig wilde hij uiteindelijk wel. Kan me niet voorstellen mini niet te hebben nu hij er is. Kans op een 4e is hier vrij klein, maar we maken geen definitieve beslissing mbt sterilisatie oid, zeker ook omdat ik er zelf wel altijd 4 wilde. Stel je voor dat het dan nog een jongen wordt :cool: Eerst maar eens voorbij de corona, man hopelijk nog werk, jongste richting school en dan kunnen we een definitieve keuze maken.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  11. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Haha, raar hè hoe dat werkt. Ik heb na de oudste ook wel gedacht een tijdje gedacht dat ik ééntje ook wel genoeg vond, haha.
    Begrijpelijk. Werkten die medicijnen?
    Geeft niets! Ik had wel door wat het moest zijn. :)
    Ja, de oudste heeft een heel nare start gehad. Ik bleek de gbs bacterie bij me te dragen, zij werd een paar uur na de geboorte heel ziek, hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging. Ze heeft 3,5 week in het zkh gelegen, ik ging na 6 dagen naar huis. :cry: Was echt heel moeilijk.
    De tweeling heeft een paar dagen samen met mij in het zkh gelegen ter observatie, maar deed het toen goed genoeg om naar huis te mogen, maar dat was wel randje hoor. 30 graden in huis, maar de extra dekens en kruiken waren niet aan te slepen. Ze konden niet in bad, want dan hadden ze geen energie meer voor hun flesjes, het was gewoon echt tobben. En dan J, echt een wereld van verschil! Gewoon flesjes leeg drinken, goed op temperatuur blijven en dat midden in de winter en gewoon een heerlijke baby. :D
    Wel bijzonder, die eerste met dat termijn. En dan weet jij ook hoe moeilijk het is om naar huis te moeten zonder baby. :(
    Ja, sterilisatie is wel erg definitief hè. Ik ben 26 en man 28, ik zou nu echt nog niet zo'n beslissing kunnen nemen.
     
  12. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ja, klopt. Je mag erbij als je wil!

    Ik ben overigens hier ook nog wel, al lees ik meer mee. Het lukt me niet altijd even goed om te reageren. Maar dat ligt in mijn geval dus niet perse aan de appgroep.
     
  13. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik ben echt altijd zo nieuwsgierig naar namen he! Helemaal als ik dan zoals bij @MinnieMouse94 bijvoorbeeld ook een meisjes R zie. Ik ben dan zo benieuwd of we dezelfde meisjes R hebben of niet. Al hebben mijn R en mijn V niet heel veel voorkomende namen.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  14. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Haha, ik pb je wel even. Ik denk niet dat we dezelfde meisjes R. hebben trouwens. :)
    Nee hoor, dankjewel, lijkt me beter van niet. Zit al veel te veel op m'n telefoon. :$
     
    Friezin87 vindt dit leuk.
  15. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Morgen even naar mn ouders.. verder niet veel bijzonders.lekker naar buiten. Mn spieren weer wat trainen. Want doe zijn gevlogen door de bekkeninstabiliteit
     
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Wij krijgen zo nog een kraambezoek van een van mn vriend zijn broers.
    @JupitR zou je nog graag een meisje willen?

    @MinnieMouse94 wow wat ben je nog jong zeg! Sterilisatie is idd wel erg definitief maar vind het hele anticonceptievraagstuk maar lastig!

    @Soturi ik ben ook niet zo goed met appgroepen, voel altijd zo'n onzichtbare dwang om op alles te moeten reageren..
     
  17. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ja, anticonceptie is wel lastig ja. Kleine J zal voorlopig nog wel wat roet in het eten gooien geloof ik, dus super natuurlijke ac. :roflmao: Lekker onrustig in de avond en nacht, dus die slaapt meestal niet in de co sleeper, maar op één van ons of tussen in. :|
     
    Babywensje21 vindt dit leuk.
  18. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Weet dat dat niet hoeft he. Ik herken het wel. Maar soms (vaak) is dat gewoon niet te doen. Dan ga ik gewoon mee in het gesprek op dat moment.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  19. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Qua anticonceptie wil ik denk ik een koperspiraal weer. Maar vanwege corona plaatst de vk-praktijk die ik bij R had ze niet meer. De praktijk die ik bij V had, plaatst ze überhaupt nog niet dus is ook geen optie. Al had mijn vk het wel over een andere praktijk in de buurt die ze ook nu nog wel plaatst.
    Nu nog even achteraan gaan.
     
  20. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Dat van de app groep heb ik ook. Ik hou daarom gewoon niet zo van appgroepen überhaupt.

    Ik zou een meisje na 3 jongens bijzonder vinden, maar ook onhandig vermoedelijk. 4 jongens lijkt me heel cool. Die moeten me dan wel op handen dragen toch :D
     
    MinnieMouse94 en Lies1611 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina