Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Haha, hier ook natuurlijke AC op de manier. En als ik weer lang borstvoeding geef, is dat ook een handige manier van AC, aangezien het mijn cyclus zo'n beetje platlegt.
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Pfoe, heftig van je oudste zeg! Het had vast heel anders kunnen aflopen? Echt de grootste angst van elke ouder denk ik.

    Naar huis gaan zonder baby vond ik echt verschrikkelijk. Ook het niet zomaar bij mijn eigen kind kunnen zijn en het gevoel dat de verpleegsters vast beter voor mijn zoontje konden zorgen dan ik..
    Met deze mini is alles (bevalling + kraamtijd) voor het eerst ongecompliceerd. Het kán dus werkelijk.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Wij hebben voor mini ook geen super veel voorkomende naam, maar zowaar heeft iemand van mijn yoga groepje van 6 dames haar zoon dezelfde naam gegeven. Best grappig:)
     
    MinnieMouse94 en Lies1611 vinden dit leuk.
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Mini heeft vandaag even zijn volume getest. Was nergens tevreden mee vanaf 1600, behalve zuigen op mijn pink :rolleyes:

    Hoe was jullie dag?
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Oh vermoeiend! J kan ook enorm hard. Hoop dat hij snel een beetje slaapt, vooral 's avonds en 's nachts.. ik mis mn metime, rust en tijd met zn tweeën...
     
  6. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Wij hebben het natuurlijk precies andersom, 4 meiden leek me super maar een jongetje erbij ook. Het werd een jongetje.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  7. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ja, dat had heel anders kunnen gaan. En het had gewoon voorkomen kunnen worden, want ik had nog gevraagd om een urinekweek vanwege een gbs geval in de familie. Maar was echt niet nodig, zeiden ze. De bevallingen er na heb ik wel preventief ab gekregen tijdens de bevalling.

    Ja, ik vond het ook heel moeilijk. Toen ze eenmaal thuis was, liet ik haar ook niet meer los!
     
  8. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hier ging gisteren wel goed. Vannacht kwam hij wel echt elke drie uur, meestal heeft ie wel een keer 4/5 uur er tussen. Maar hij ging gisteren wel snel slapen na de voeding van 21.30 uur. Meestal duurt dat een eeuw, soms is ie onrustig tot de volgende voeding. De voedingen er na slaapt ie meestal aan het einde van de fles gelukkig.
    Nu is ie wel heel onrustig, veel brullen. Heeft ook alweer 48 uur niet gepoept, dat zal meespelen. Na de fles van 13 uur gaan we lekker wandelen. Fijn weer voor.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  9. sedese

    sedese Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    hi meiden!

    lees nog steeds met jullie mee :D
    Fijn dat we allemaal een beetje in dezelfde leeftijd zitten qua baby’s ook voor de herkenning haha. Hier vannacht iets minder. Kleine wilde niet meer slapen na de fles van 3 uur :confused: en overdag ook wat hangerig. Ben nu even heerlijk op mn gemak de was aan het weg vouwen :roflmao:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  10. sedese

    sedese Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    hij heeft trouwens ook heel veel honger steeds, 135 ml drinkt hij nu, hij is 4800 gram en eigenlijk vind hij het nog niet genoeg. Soms laat hij s nachts wat staan.
    Doet er wel tussen de 3 en 4 uur mee en s nachts laat hij er soms wel 5 uur tussen. Hoeveel drinken de kleintjes bij jullie nu? Ik geef fv, had helaas geen goede/niet genoeg borstvoeding :(
     
  11. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik heb geen idee hoe zwaar J is, ik denk rond de 3500 gram. Drinkt 7 of 8 keer per dag 90+3 ml, dus 100 ml. Heb het idee dat hij wat meer drinkt dan de meiden met dit gewicht.
     
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Laatste keer was 2wk geleden, toen was hij 5,6kilo. Hij laat 2,5-4u tussen zn flessen (120+4). Meer voeding krijgen we er niet in maar ook meer tijd lukt nog niet..

    Ik vermoed hier toch wat (verborgen)reflux..
     
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Waarom denk je aan reflux @Lies1611?

    Onze mini is nu 5.5 week oud en op onze personenweegschaal net 5.7 kg met kleertjes aan. Gok dat hij dus nu een flinke 5 kg is. Hij liet er vannacht ook 4 of 5 uur tussen. Hij lijkt vooral ergens last van te hebben zo rond 1800 en ook na grotere voedingen; als hij dus langer drinkt. Hij zit nu ook maar weer aan mijn pink ;)
     
  14. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Oh wat bizar zeg. Dan moet je je vast heel machteloos en ongehoord hebben gevoeld. Zijn jij en je partner jeugdliefdes, dat jullie zo relatief jong kinderen gekregen hebben? :)

    Herkenbaar van dat niet loslaten bij thuiskomst bij je oudste. Ging bij mijn tweede gelukkig makkelijker en nu weer niet ivm corona. Jij moest ook wel bij je tweeling, vermoed ik.
     
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Hij begint vaker terug te geven, klinkt soms of er wat omhoog komt wat hij dan weer wegslikt, vaker de hik dan de middelste en hij slaapt eigenlijk nauwelijks op zn rug.. maar goed zo lang t manageable is zingen we het wel even uit..
    Denk je dat hij nog honger heeft (te weinig productie?) of zuigbehoefte?
     
  16. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Wat de arts bij mijn oudste zei, is dat elke baby een beetje reflux heeft. Het omhoog komen en wegslikken herken ik ook bij mini. Hij heeft echter letterlijk nog niets uitgespuugd. Het niet rugslapen kende ik al van mijn middelste :p Maar volgens mij sliep hij ook niet op zijn buik in bed. De medicatie tegen reflux is ook niet zaligmakend geloof ik, dus zoveel mogelijk rechtop houden zou ik idd doen, en doen met wat je kunt.

    Ik denk dat het zuigbehoefte was door pijn van darmen/maag/whatever. Hij slaapt nu iig prinsheerlijk op mij ;)
     
  17. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hier ook zon middag. En de oudste deed gezellig mee
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Ja de oudste had het ook. Dat gehuil gaat door merg en been.. deel je mening over de medicijnen dus we kijken even aan. Mn middelste was een droombaby dus we hadden hoop voor nr 3:roflmao:
     
    JupitR vindt dit leuk.
  19. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik was 18 en hij 20, dus valt mee, maar een jaar later waren we per ongeluk in verwachting van de oudste. :| ;) Gelukkig alles op z'n pootjes terecht gekomen na een flinke shock voor ons en onze ouders.

    Ja precies, bij de tweeling moest ik wel. Die heb ik ook veel minder gedragen en zij sliepen veel meer in hun bedje en kinderwagen, was geen ruimte voor de manier waarop we het nu doen en bij de oudste ook hebben gedaan: veel dragen en bij ons houden. Gelukkig hadden zij er ook minder behoefte aan.
    Tot nu toe heeft niemand kleine J nog vastgehouden op mij, man en de kinderen na. En natuurlijk ziekenhuispersoneel en kraamzorg, maar ook die laatste zo minimaal mogelijk.

    Hopelijk valt het mee met die eventuele reflux @Lies1611! Denk inderdaad dat veel kinderen last hebben van spugen en mondjes teruggeven, maar niet allemaal hebben ze er last van. De tweeling spuugde heel veel, maar leken er geen last van te hebben gelukkig. J valt tot nu toe nog mee.

    Welbekende huiluurtje @JupitR!
     
    JupitR en Lies1611 vinden dit leuk.
  20. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hoe is het hier?

    Ik denk dat J zo onderhand wel over kan naar maat 56, 50 wordt wat krap. Doet wel pijn dit. :|
     
    Lies1611 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina