Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik voelde me net zo toen ik J. In een maat 62 boxpakje hees.. van broeken en shirts los prop ik m nog even in 56:rolleyes:
    Hier gaat t zijn gangetje. Goede dagen en slechte dagen:roflmao: het weer is wel ruk vandaag dus de middelste en ik lopen nog in pyjama/huiskleding en we gaan straks cakejes bakken / versieren.:|
    Hoe is het daar?
     
    JupitR vindt dit leuk.
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.697
    113
    Vrouw
    Gaat goed hier! Mini wordt steeds wakkerder en kan alert om zich heen kijken. Hij zit met rompertjes nu in 62 of 62-68, wat wel met name door de luiers komt. Verder maat 56-62, doet me minder dan ik verwacht had. Vind het juist wel fijn. Maar ik doe de mooie maat 50 dingen nog niet weg ;)

    Mini poept nu wat minder 's nachts, dat is fijn! Hoef ik hem niet meer per se te verschonen dan.

    Heb je veel opmerkingen gekregen toen je zo jong moeder werd @MinnieMouse94? Wel mooi dat jullie nog steeds samen zijn! Niet vanzelfsprekend vanaf die leeftijd denk ik.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  3. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Heerlijk, lekker chill dagje!
    Hier vandaag druk geweest in het dorp. De oranjevereniging organiseert een soort van Cluedo. Dus ik wandel en rij wat af naar verschillende locaties op zoek naar hints. Super leuk!

    Haha, ik doe het ook zeker niet weg. Hier ook steeds meer wakker. Vandaag het eerste lachje van 'm gekregen. Super!

    Ja, maar de meeste waren wel positief hoor. Veel hulp gekregen ook.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst ouders werden?

    @JupitR zeg nooit nooit?:D

    @MinnieMouse94 wat leuk! Waar wonen jullie? Hier heeft het geloof ik heel de dag geregend...
     
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.697
    113
    Vrouw
    Wij waren 25 (ik) en 26 bij onze oudste. Nu 31 en 32. En jullie @Lies1611?

    En ik denk echt niet dat er een 4e komt, maar idd, zeg nooit nooit ;) Voor nu gewoon ook een leuke herinnering aan de newborn periode.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ooh das ook jong toch? Tenminste in onze omgeving waren we een van de eersten die een kind kregen, van onze vrienden waren we de eersten.. wij waren net 25 en 21 (nu 32 en 28).
     
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.697
    113
    Vrouw
    Ja, vond ik een mooie leeftijd iig :) Zat in een academische omgeving en was daar niet zo gebruikelijk om zo jong al moeder te worden. Ik wilde iig voor mijn 30e kinderen. Dat is wel gelukt dus :cool:

    Jullie waren ook jong @Lies1611!
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  8. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    We wonen in een mini dorp in de buurt van Gorinchem. Vanmorgen vroeg wel regen, maar later geen regen, alleen waterkoud.
     
  9. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Jullie waren ook zeker niet oud @Lies1611 en @JupitR.
    Haha, zeg nooit nooit. Na H en D heb ik drie jaar lang geroepen: NOOIT MEER! En alles maar dan ook echt alles weggedaan. En toen dus weer toch wel weer een wens, zwanger geraakt en alles weer aangeschaft. Nu bewaar ik het maar. Maar ik heb dat nooit meer gevoel dan ook totaal niet. Ik geniet met volle teugen en ben er totaal niet zeker van dat dit de laatste is.
     
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    @JupitR inderdaad! Ik ook! Heb ook best veel verbaasde gezichten gehad. Bij J. nog vroegen ze "oh leuk is het je eerste?!" En dan die gezichten als ik zei nee de 3e ..:eek:

    @MinnieMouse94 met het kind dat ik krijg word ik steeds minder zeker dat het de laatste is:roflmao::rolleyes: maar ooit vind ik mezelf denk wel te oud, vooral omdat het verschil met de oudste dan zo groot word ofzo.
     
  11. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Wij waren 25 (ik) en 24 (hij)

    Nu 27 en 26
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  12. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.697
    113
    Vrouw
    Vinden jullie de babytijd ook echt leuk? Ik vond het vooral bij oudste vanaf 2 jaar een stuk leuker worden, met de interactie die je dan hebt. En nu is het bij kleuter (en peuter) natuurlijk echt opvoeden, wat soms wel heel lastig is. Maar alleen meer zorgen is niet per se aan mij besteed. Dus zal toch blij zijn als mini straks wat groter is, kan rollen en zitten en daarna tijgeren. Dus uiteindelijk is die babytijd meer een soort investering. Al geniet ik wel ontzettend van het knuffelen met mini ♡ Dus nu voelt de babytijd (nog) niet zo zwaar, maar denk dat dat nog komt.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.697
    113
    Vrouw
    Veel relatief jonge ouders dus hier. Maar denk ook niet dat ZP per se een goede afspiegeling is van ouders in Nederland.
     
    Lies1611 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  14. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Bizar hè, hoe dat dan gaat. Ik had dit een paar kinderen terug niet bedacht. :roflmao:
    Hmm, die anderen heb ik wel behoorlijk erg groot gekeken, omdat ik het toen inderdaad zwaar vond, de babytijd. Nu zijn de omstandigheden gewoon heel gunstig, R huilde heel veel dus dan wil je wel uit die babytijd en H en D waren een tweeling dus was ook pittig in de babytijd. J huilt niet overdreven veel en hij is gewoon in z'n uppie gekomen en tja, ik geniet gewoon intens van alles, heel anders dan bij de anderen, dat ziet m'n man en omgeving ook.
    Had dit ook niet kunnen bedenken hoor, vond mezelf echt geen baby moeder maar inmiddels toch wel misschien. ;)
     
    JupitR vindt dit leuk.
  15. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Nee. :eek:

    Oke, de gerichtje lachjes en dus iets van interactie komt hier al aardig. Dat maakt het al iets leuker. Maar ik vind de leeftijd van R veel leuker op het moment. Ook al kan ik die soms wel achter het behang plakken.

    Baby's zijn schattig. Maar daarna heb ik dat ook wel weer gezien. Voor mij begint het al leuker te worden vanaf dat ze gaan kruipen, dat je ze écht ziet ontwikkelen.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik heb de oudste ook echt groot gekeken. Ze huilde veel, reflux (achteraf gezien hadden we aan de bel moeten trekken). Vond dr vanaf een jaar of 2 echt leuk worden. Voelde me toen pas ook weer mezelf.
    Bij Z vind ik het juist zo jammer dat ze zo groot word. Heb dr tot J geboren werd mn baby genoemd. Doe het nu nog steeds maar dan word ze boos:rolleyes: heb bij haar echt genoten van zwanger zijn, bevallen, kraamtijd, babyknuffelen etc.
    J. Vind ik tot nu toe er tussenin. Ik kan niet wachten tot er weer wat ritme is en we normaal avond hebben en kunnen slapen..

    Ok mijn issue met babies is echt mn slaap en het ontbreken van metime:oops:

    @JupitR Het zal idd niet heel representatief zijn hier op zp aangezien mijn meeste oud klasgenoten nu hun eerste kind krijgen of nog single zijn:rolleyes:

    @Soturi aah jullie ook al jong! :D
     
    JupitR vindt dit leuk.
  17. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.697
    113
    Vrouw
    Nou, hier was de ochtend niet zo geweldig. Mini alleen maar huilen, tenzij in draagdoek, en ondertussen peuter, kleuter en man die telkens tegen mijn aanpraatten en hulp nodig hadden. Had intens behoefte aan even rust en ben op gegeven moment wel uitgevallen tegen mn man :oops: Daarna 2 uurtjes met mini op de bank gehangen terwijl de oudsten met lego speelden en toen ging het wel weer. Net even in de plassen gestampt (zij dan :p )

    Hoe was jullie dag?
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Lekker chaotisch zo he? Heel logisch hoor dat je af en toe even uitvalt. Hier is vaak de oudste de L*l. Hier gaat t wel oke so far. J. slaapt eigenlijk weinig in zn bed ofzo maar zo lang hij niet huilt ben ik blij genoeg:rolleyes: Zijn net ook even in de plassen gaan stampen (zij dan).
     
  19. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ah, kak dat het zo ging @JupitR!
    Hier wordt ook weinig in bed geslapen. Meestal op ons op de bank of in de draagdoek, of in de auto / wandelen. Denk dat ik zo 6-8 uur op een dag draag. Als straks de meiden hopelijk weet naar school gaan, maar rustig aan gaan proberen in eigen bed. Ik heb nu de rust niet om er bij te zitten en elke keer speentjes te geven en te sussen als ie gaat huilen, want gewoon gelijk slapen doet ie niet. Dus pak ik 'm maar bij en knoop 'm in de draagdoek, dan kan ik weer verder. De meiden zijn er niet bij gebaad als mama iedere keer uren bezig is de baby in slaap te krijgen omdat ie in z'n eigen bed hoort te slapen. Wie heeft dat eigenlijk bedacht, haha.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  20. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Wij zitten in quarantaine. :rolleyes: Man is positief getest gisteren. Hij kan niet in huis in isolatie, want vanwege een lekkage hebben we al nog maar 2 slaapkamers over voor 6 personen, dus dat wordt een lange periode. :cry:
     

Deel Deze Pagina