Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.158
    3.186
    113
    Joe! Hoe is het hier??

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.846
    7.516
    113
    Vrouw
    Hier is het acceptabel ;) Toch wel meer en minder zorgen over het slechte drinken en de mogelijkheid tot uitdroging. Dus eigenlijk elke 3u spanning omtrent de voeding en hoe de plasluier eruit ziet. Morgen weer CB en vraag misschien maar verwijzing naar kinderarts.

Man gaat morgen weer aan het werk. Maar peuter vermaakt zich over het algemeen heel goed. Wordt dan alleen tussen 1400 en 1700 hectisch, alleen met drie (vermoeide) kinderen. Evt maar een scherm erbij ;)

Hoe gaat het bij jou @Lies1611 ?

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.158
    3.186
    113
    Ja lang leven de schermpjes haha.
    Hier zijn goede en slechte dagen, goede en slechte momenten. Vandaag was een prima dag maar vanaf een uurtje of 1700 is het weer veel huilen. En eigenlijk is het vaak toch wel echt veel huilen, denk dat ik het cb vandeweek maar eens vraag hoe en wat. Als het reflux zou zijn zou je vermoeden dat het altijd drama is met slecht drinken maar dat is het dus niet.. in vergelijking met de middelste is dit echt veel veel zwaarder.

4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.846
    7.516
    113
    Vrouw
    Volgens mij kunnen reflux klachten wel toenemen gedurende de dag. Waarom denk jij daaraan?

Hier is het slechte drinken vooral waarom het vermoeden er is. Daarnaast hoor ik hem wel terug slikken, steekt vaak zijn tong uit, belletjes blazen. Ook veel huilen. Vaak helpt een pink gelukkig wel. Maar hij is niet vaak gewoon ontspannen en blij. Ik vind het ook slopend.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.158
    3.186
    113
    Tong uitsteken een symptoom? Dat doet hij de hele dag..
    Hoor hem ook vaak slikken, als ik hem vast heb zie ik soms aan zn ogen dat er iets gebeurd.. hij geeft ook steeds vaker over. Waar hij in de kraamweek bv geen enkele keer overgaf maar wel meer dronk dan gemiddeld. Spuugt hij nu wel meerdere keren per dag.. soms ook nog tijden na zn voeding. Soms doorzichtig met witte stukjes.

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.846
    7.516
    113
    Vrouw
    @Lies1611, ik weet niet zeker of tong uitsteken een symptoom is, maar kwam het in een oud topic hier tegen. Zag iig dat mijn zoontje dat doet en vond het wel opvallend, want herkende het niet van mijn andere twee. Net als de belletjes. Maar goed, het drinken is hier gewoon echt wel vrij kritisch. Als dit zo doorgaat gaat het invloed hebben op zijn groei, als dat al niet zo is. Dus heb een babyweegschaal besteld om het ook thuis te kunnen monitoren.

Wat vervelend dat J. zo vaak spuugt. Het ziet er soms naarder uit dan het hoeft te zijn, maar uit jouw verhaal maak ik op dat het al met al naar genoeg is. Mijn mini spuugt niets. Er loopt een enkele keer een beetje melk uit zijn mond. De rest slikt hij dus gewoon telkens weer terug.

Maak je je zorgen om zijn vochtkinname of groei? Of denk je dat hij te veel pijn heeft? Ik zou eens overleggen met het CB. Wij begonnen bij de huisarts, werden doorgestuurd naar CB en ik had ondertussen ivm borstvoeding ook een lactatiekundige geraadpleegd. CB had wel wat tips, maar toen toch weer terug naar huisarts ivm angst voor uitdroging.

Lies1611 vindt dit leuk.
  7. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Wat rottig voor jullie dat het niet echt lekker loopt rondom de voedingen en het drinken. Ik herken sommige dingen wel, maar ook veel niet. Hier wordt er ook wel gespuugd, soms na de voeding een gewoon mondje terug, maar ook wel eens 2 / 2,5 uur na de voeding idd doorzichtig met witte stukjes. :$ Maar hier is het meer de krampjes waardoor hij huilt, al is het nog niet zo heftig dat ik denk dat ik er wat mee moet. Ik vind 't wel lastig dat ik echt geen idee heb wat hij weegt, ik had een afspraak bij het cb, maar die is afgezegd natuurlijk.

Lies1611 vindt dit leuk.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.846
    7.516
    113
    Vrouw
    @MinnieMouse94, fijn dat je veel niet herkent! ;) Jullie hebben het met de coronabeametting ook al wel zwaar genoeg, lijkt me zo ;) Hoe gaat het daarmee? Hebben jullie wat oké dagen gehad?

Heb je een personenweegschaal thuis? Je zou er zelf met en zonder J. op kunnen gaan staan, als indicatie.

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.158
    3.186
    113
    Nee ik maak me niet heel druk om zijn vochtopname of groei. Heb het weekend 50&56 uit zijn kast gehaald dus dat zal wel goed (genoeg) zitten.
    Merk je bij mini iets van stagnatie in groei?
    Ik maak me alleen zorgen om het gehuil. Hij kan echt heel erg overstuur zijn.. zie niet in waarom hij zo zou huilen als hij nergens last van heeft.. en dat is denk ik geen kramp aangezien hij zich niet oversteekt ofzo. Naja eens zien bij het cb..

@MinnieMouse94 idd wat JupitR zegt even een personenweegschaal? Wat wij bij de oudste wel eens gedaan hebben is een keukenweegschaal met een grote wokpan erop en haar erin:rolleyes:

JupitR vindt dit leuk.
  10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.846
    7.516
    113
    Vrouw
    Ik merk nu nog niets aan de groei, alleen de vochtinname is echt flink verminderd en dan vaak zó huilen. Echt sneu. Maar als dit beperkte drinken aanhoud, dan gaat het waarschijnlijk wel invloed hebben op zijn groei. Maar dat zal ik morgen nog niet zien, aangezien dit pas een week speelt en vorig meetmoment 4 weken terug is.

Hij is lekker chubby, dus heeft qua gewicht iig wat reserves.

Lies1611 vindt dit leuk.
  11. MinnieMouse94

Dat huilen is wel echt naar. :(
    We hebben een analoge personenweegschaal. Dus daar word ik niet heel veel wijzer van geloof ik, maar ik kan eens een poging wagen.

Mwah, de dagen slepen zich wel voort uiteindelijk. Maar het is alles uit de kast halen. Vandaag is D aan het overgeven geweest. Hoofdpijn ook. Morgen wordt ze getest, ze vond het niet erg toen ik het zei. Benieuwd. Ze kan eigenlijk niet zo maar een ander virusje hebben, want we zitten al zo lang in quarantaine dus ze komt nergens mee in aanraking. Ik hoop voor haar positief eigenlijk, dan kan ze er na een weekje uit als ze dan vrij van klachten is.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.158
    3.186
    113
    @MinnieMouse94 oh jeetje wat balen! Die kleintjes door de teststraat is altijd zo sneu! Zelf nog nergens last van? Hoe is het met je man?

@JupitR een weekje minder drinken is op zich geen ramp natuurlijk. J heeft ook een tijd lang best onrustig gedronken, hij liet halve flessen staan.. dat lijkt nu beter. Wanneer mag jij naar t cb?

13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.846
    7.516
    113
    Vrouw
    Nee, maar ik weet dus niet wanneer weinig drinken te weinig is! Wanneer wordt het een probleem? En omdat het contrast met daarvoor zo groot is en in combinatie met het huilen heb ik me echt zorgen gemaakt. Het lukt me nu iets meer om het naast me neer te leggen. Over een half uur CB!

Krijg wel steeds meer het gevoel dat het na deze baby klaar is.

Lies1611 vindt dit leuk.
  14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.846
    7.516
    113
    Vrouw
    Ach, arme D. Blijf je zelf wel op de been? Ik herinner me nog een keer griep toen de oudste een baby was, en kon alleen maar op bed liggen.

15. MinnieMouse94

Ik ben heel benieuwd wat het cb zegt!

Mijn man is klachtenvrij. Heeft ook bijna 2 weken geduurd al met al. Zelf helaas nog niet. Heel frustrerend. Ik wil zo graag klachtenvrij zijn zodat de 10 dagen van de kinderen eindelijk ingaan, het duurt maar en duurt maar op deze manier. Anyway, D. is weer kiplekker. :rolleyes: Ze is nu wel met man naar de teststraat. Heel benieuwd of ze positief gaat testen of nog steeds negatief is. Ik heb de hoop op gegeven dat de meiden voor de vakantie nog naar school gaan en met een beetje pech, zitten we in de vakantie ook nog volledig thuis. :$ :cry:
    Zelf lukt 't me lichamelijk allemaal wel hoor. Heb 't niet zo erg gehad. Enige wat ik nu nog heb, is verkouden en hoofdpijn. En geen smaak en reuk. Maar dat laatste telt niet mee voor klachtenvrij zijn.

Lies1611 vindt dit leuk.
  16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.158
    3.186
    113
    Ik zou denken de helft van wat ze normaal drinken.. tenminste dat vond ik hier acceptabel.
    Laat je weten wat ze zeiden? Ik mag morgen.

Ik durf nog steeds geen harde nee te zeggen op een 4e maar kijk weer eens enorm uit naar de tijd dat ie wat groter is:|

JupitR vindt dit leuk.
  17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.846
    7.516
    113
    Vrouw
    CB dacht heel goed mee. Voor nu is de groei prima, maar ik mag volgende week een keer extra komen wegen omdat ik bang ben dat het mogelijk juist nu stagneert. Ondertussen wel weer een paar vollere plasluiers, dus zo begint het erop te lijken dat mini het met deze hoeveelheden voor nu toch goed volhoudt en iig niet uitdroogt.

Hoe oud is J. nu @Lies1611? Mijn mini is komende donderdag 8 weken.

18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.846
    7.516
    113
    Vrouw
    Goed dat het je lichamelijk nog wel lukt!

Was jouw J van 28 december?

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.158
    3.186
    113
    Wat fijn! Bruikbare tips gehad? Verklaringen voor zijn gedrag? J. Is vandaag 9 weken!

20. MinnieMouse94

Mijn J. is van 28 december inderdaad. Die was gisteren 6 weken.
    Ik duim heel hard mee voor je kleintje @JupitR, dat het gewoon een stomme fase is geweest en dat de groei niet zal stagneren!.

JupitR vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina