Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Welkom! Wat vervelend dat ze niet aankomt.

    Een weekendje landal, klinkt heerlijk!
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw

    Ik ben ook altijd zo benieuwd naar namen. :roflmao:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    December 2020 baby's

    Soturi - V. - 5 december
     
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Even een opzetje voor een lijst gemaakt. Als anderen dat ook leuk vinden. Vul dan zelf aan met je eigen kindje. Jongens dan in een blauwe kleur ofzo?
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  5. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    haha ja, dat geloof ik wel dat dat zo gaat. Hier gaat dat ook en mijn dochter is een keer zo oud, haha.

    @Lies1611 hmm wel vreemd toch? Dat de mensen waar je het wel van had verwacht, zich niet even melden.
    Haha ja ik zag het ook al, ik ga je een berichtje sturen! Ben ook benieuwd naar de namen van jouw kindjes.

    @Lieverding wat fijn zeg dat het zo goed gaat en je je zo goed voelt!! Wel echt balen dat ze nog niet aangekomen is.. hopelijk woensdag wel!
    Veel plezier tijdens de fotoshoot!
     
    Lieverding, Soturi en Lies1611 vinden dit leuk.
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    @Lieverding, nog gefeliciteerd met jullie dame! Heerlijke foto ♡ Waar heb jij de geboortekoekjes besteld? Ik zoek nog een niet al te prijzige traktatie die in groep 1 kan én op kdv.
    Lastig dat Maantje nog niet is aangekomen. Hopelijk bij het volgende weegmoment wel!

    @Soturi, wat schattig van je dochter. Het zijn ook wel kleine kopieerberen he :)

    Hier hebben best een aantal al aangegeven te willen komen, maar nu ligt de bal dus weer bij mij om aan te geven wanneer. Vind ik ook lastig ;)

    Ik ben ook heel benieuwd naar namen! Zal eens een rondje pb's doen :cool:
     
    Lieverding en Lies1611 vinden dit leuk.
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    December 2020 baby's

    Soturi - V. - 5 december
    JupitR - S. - 17 december
     
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja, behoorlijk. :roflmao:
    Maar het is inderdaad wel schattig. En ik ben vooral blij dat ze haar zusje tot nu toe nog leuk vindt.


    Ook herkenbaar. Mijn ene opa en oma hebben dit aangegeven. Dat ik maar moet aangeven wanneer het uit komt icm de Corona-maatregelen.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    December 2020 baby's

    Soturi - V. - 5 december
    Lies1611 - J. - 8 december
    JupitR - S. - 17 december
     
  10. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    @JupitR ik heb helaas wel “prijzige”o_O bij de www.thecookiestudio.nl

    maar eventueel kijk naar de geboortekoekjes.nl uit maastricht. Ze schijnen echt lekker te zijn! Ik wilde eerste die en ook ronde stickers bij vistaprint besteld maar toen kwam op pas de bovenstaande en ze gaan het in “thema” maken met halve maantje, sterretjes, wolkjes etc. Daarop plak ik die sticker met de naam.
    Ik had stuk of 70 nodig dacht ik voor school van de oudste meisjes.
     
  11. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    December 2020 baby's

    Soturi - V. - 5 december
    Lies1611 - J. - 8 december
    JupitR - S. - 17 december
    Dogpaw - J. - 19 december
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  12. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    @Spectre, hier zijn we dus ;)
    @Starfire, hoe is het met jou en baby?

    Ik vind het echt zo genieten hier. Af en toe wordt ik gek van het geruzie van de oudste twee, maar verder lummelen we lekker aan ♡
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Ohh hahah leuk een december topic :) ;) ik zit in het november topic dus dan klets ik daar verder
     
    Soturi en JupitR vinden dit leuk.
  14. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Zijn jullie jullie buikje al een beetje aan het kwijtraken? Ik merk dat ik dat zachte buikje echt niet fijn vind. Wil graag mijn buik weer terug, hahah.

    En hebben jullie alweer besloten wat jullie qua anticonceptie doen straks?
     
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    @Dogpaw, ik ben mijn buikje vrijwel helemaal kwijt al. Is nog een klein beetje extra vetjes, maar ik pas mijn oude broeken al wel weer. En een beetje reserves is hier wel handig. Jouw buik was ook vrij bescheiden, toch?

    Qua anticonceptie zou man een knip erin zetten na de derde, maar ik denk dat ik hem ga vragen dat nog niet te doen. We zijn 31 en 32 en misschien willen we toch nog wel een vierde. Denk ik nu, nu de zwangerschap voorbij is en ik mijn normale psyche weer terug heb ;) Voor de komende periode zal de borstvoeding zijn werk wel doen. Werd bij de oudste twee pas na een jaar weer ongesteld en pas een periode daarna weer een degelijke LF. Weet jij al wat jullie gaan doen?
     
  16. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Hier is mijn buik al wel weer aardig weggetrokken. Niet plat nog. Maar dat was hij toch al niet. En hij is flubberiger nog dan normaal. Maar ik mag niet klagen.
    Oh, en mijn darmen zijn vervelend, dus daardoor kan mijn buik misschien soms ook nog iets boller zijn.
    Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het zou best mogelijk kunnen zijn dat ik mijn oude broeken weer pas. Misschien ook nog net niet.

    Qua anticonceptie ga ik denk ik weer voor een koperspiraal. Die had ik ook tussen R en V in voor een halfjaartje. En was er best tevreden over. Sowieso geef ik borstvoeding, dus heel veel opties heb ik ook niet. Ik denk dat ik de pil de helft van de tijd vergeet. En mijn vriend en ik zijn ook niet goed in condooms. We vinden die dingen beide niet fijn dus staan er beide niet om te springen om er een te pakken.
    Alleen even zien. Ik had na R mijn koperspiraal laten plaatsen bij de vk die ik bij R had. Daar wil ik hem eigenlijk weer laten plaatsen. Maar die doen dat nu vanwege corona niet.
    De vk die ik bij V had doet het volgens mij überhaupt niet.
     
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Lijkt me slim dan. Een knip is gelijk zo definitief. Dus als je ook maar iets twijfelt, dan moet je dat niet doen.

    Wij zijn als het goed is nu ook klaar met kinderen krijgen. Maar een sterilisatie bij een van ons zou ik nu echt nog niet willen. De deur voor een derde wil ik toch nog wel op een kiertje houden.
    Daarnaast zijn wij 27 en 26. Dus zullen ze bij ons toch niet zomaar de boel doorknippen vanwege de leeftijd nog.
     
  18. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Fijn dat je je eigen broeken weer past! Draag je vaak spijkerbroeken? Die vind ik nog wat strak zitten.. ik draag normaal altijd setjes van het merk Studio Anneloes en dat is vooral travel stof dus lekker rekbaar haha.

    ik vond mijn buik ook bescheiden. Alleen anderen weer niet. Maar ik heb nu nog een klein buikje, zo’n zachte drilpudding buik, haha.

    Oh ja jullie zijn nog jong inderdaad dus ik zou dan ook niet zo snel een knip doen!! Heb je je ritme nu een beetje te pakken met de kinderen?(voor zover dat kan natuurlijk)

    ben je niet bang dat je gewoon zwanger word ondanks het geven van borstvoeding?

    ik ben sinds vandaag weer aan de pil. Ik wilde eerst wat anders maar wist gewoon niet waar te beginnen. Ik vind 2 kindjes wel genoeg maar mijn man wil graag nog een 3e. Dus die zal niet een knip laten zetten.
    Spiraal heb ik nog over gedacht maar heb al zo vaak gelezen dat er dan toch nog een zwangerschap kan komen!

    Menstruatie afwachten vind ik een beetje spannend want mijn man heeft nogal super zaad:oops: 5 dagen voor mijn ovulatie intiem geweest en het resultaat ligt hier in de wieg.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  19. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ac, geen idee! De pil kan ik niet zo goed hebben. Condooms zijn stom. Mirena beviel niet.. nog even over nadenken :rolleyes:
     
  20. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Hoe was jullie nacht dames? Hier echt fantastisch. Heb mini 1x verschoond en volgens mij 2 of 3 keer gevoed. Maar omdat ik dat liggend doe, herinner ik het me niet heel goed, omdat ik niet helemaal wakker word. Mini liet minstens 4 uur tussen de voedingen. Ik sta ervan versteld, want mijn oudste 2 wilden gewoon om de 3 uur voeding.

    We doen ook bij mini voor het eerst aan wasbare luiers, en daar wordt ik ook steeds handiger in. Geen lekkage dus vannacht :cool: Ik had gedacht dat het meer werk zou zijn dan wegwerp, maar dat valt echt enorm mee. Kan het iedereen aanraden.

    @Lies1611, lastig qua AC he? 4e Geen optie? :p

    @Dogpaw, ben nog niet zo bang voor een zwangerschap, want daarvoor moet je toch iig ook intiem zijn, haha. Maar op moment dat we dat weer gaan zijn zal ik met man bespreken wat we gaan doen. Opnieuw zwanger willen worden en de onzekerheid van het begin van de zwangerschap staan me nu iig ontzettend tegen, dus weet ook niet of ik uiteindelijk zelf echt een 4e zou willen, of dat het alvast melancholie is omdat dit de laatste babyperiode is.
    Ik draag trouwens niet bijzonder vaak spijkerbroeken, want die zijn met mijn lengte (1.90+ m.) Nogal lastig te vinden :p.

    Ritme is er hier aardig. Vind het echt geweldig dat man ook nog verlof heeft, en hoewel ik kraamtijd ook graag deels zonder de oudste 2 had gewild (babytijd zonder politieagent te zijn), is het wel fijn dat we de ochtenden zo rustig aan kunnen doen, omdat niemand ergens heen hoeft. Man doet hier veel met de oudste 2, dus o.a. het opstaan en ontbijt, en ik volg dan iets later met mini. Ik zou ook heel graag weer naar buiten willen, maar wat een rótweer is het zeg.

    Hoe is dat ritme bij jullie allemaal? :)
     

Deel Deze Pagina