Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Vandaag bij het cb geweest. Moet toch beginnen met voeding indikken. De arts hoorde hem al slikken.. volgende week telefonisch consult. Hij is gelukkig enorm gegroeid ondanks dat ie halve flessen liet staan:thumup:
     
    JupitR vindt dit leuk.
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Fijn dat J. zo goed gegroeid was @Lies1611! En hopelijk gaat het indikken van de voedingen hem helpen. Hoe lang/vaak heeft hij eigenlijk halve flessen gedronken? Enig idee wat zijn vochtinname toen was?

    Voor onze mini dacht de verpleegkundige evt nog dat meer rust tijdens een voeding kon helpen. Omdat het 's nachts vaak wat beter gaat. Verder nog eens een fles geven om te zien of dat beter gaat. Vandaag geprobeerd en die weigerde hij, dus dat schoot niet op ;)
    Maar verder wel weer oké plasluiers, dus we gaan maar zo door en dan zien we dinsdag wel weer! Voor het eerst had ik de kinderen alleen van 1300 tot 1700 en dat ging best aardig. Lekker nog even met sneeuw gespeeld. En toch nog een traktatie gemaakt om uit te delen op school en kdv. Oudste kwam ermee dat hij toch graag wilde. Was uiteindelijk wel een leuk werkje.

    Morgen oudste naar school, jongste naar opvang en man op zolder aan het werk. Dat wordt bankhangen en misschien een wandelingetje. Dat ik dat nog mee mag maken in mijn verlof :cool:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik denk toch zeker de afgelopen 2 a 3 weken. Ik durf niet te zeggen hoeveel hij binnen heeft gekregen. Als ik moet gokken denk ik per fles zo'n 60-80ml en dat maal gemiddeld 7 flessen. Daarvan heeft hij natuurlijk ook wat gespuugd maar vind dat zo lastig te bepalen hoeveel dat dan is..de laatste 2 dagen gaan qua inname e erg goed. Wel spuugde hij weer veel.. Naja. Beetje aanmodderen. Hij gaat morgen een ochtend naar de go wennen, houd mn hart vast.
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Succes voor je zoontje vandaag met wennen! Oi oi, ik moet er nog niet aan denken! Moet wel echt eens contact opnemen met onze opvang :rolleyes:
    Ga je wat leuks doen voor jezelf @Lies1611? Of heb je je peuter wel thuis vandaag?

    Jouw kleintje moet dan ongeveer gedronken hebben wat mijn mini drinkt. Als ik af ga op wat mini vorige week uit een flesje dronk. Hopelijk gaat het de komende dagen wel wat beter! Hier hadden we gisteren zowaar best een goede dag qua drinken. Hopelijk zet dat zich voort!
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Wat fijn dat het beter leek te gaan! Het zal vast weer een fase zijn waar ze even doorheen moeten:o:
    Ja ik was erg verbaasd dat hij toch zo goed gegroeid was. Zelfs wat afwijkend van zijn "eigen lijntje". Hij is 6.6 kilo en 61cm.
    Ik ga helemaal niks doen:| voor de lockdown had ik dit gereserveerd voor kapper ofzo maar goed. Nu zit ik op de bank met nf en ga denk ik zo even de was doen:p
     
    JupitR vindt dit leuk.
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Dat groeit goed zeg! En dan heeft hij ook vast behoorlijk wat babyvetjes, afgaande op zijn lengte en gewicht. Mini was 59 cm en 5700 gram en heeft een flinke onderkin en plooien in zijn bovenbenen.

    Veel plezier met niets doen! Ik doe met je mee, maar dan met mini die op me slaapt, haha. En straks ook weer een was ophangen. Dat is ondertussen een dagelijks ritueel hier.
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Nou heb weer wat wasjes gedraaid en het eea opgeruimd. Ja J. Is idd een dikkertje maar ook erg breed gebouwd als ik dat vergelijk met de twee meiden (en de zware botten van zn moeder :roflmao:).
    Zo als de oudste uit school komt (die gaat sinds een paar dagen zelf :thumup:) gaan we snel langs de winkel voor johannesbroodpitmeel en dan halen we ze op, ben benieuwd!
     
  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Oh, wat stoer van je oudste! Ik ben benieuwd hoe het bij de GO was. En alvast succes met de nieuwe voeding :)
     
  9. Milou28

    Milou28 Lid

    12 mei 2020
    26
    27
    13
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Wil graag met jullie mee kletsen!
    Heb al de laatste pagina’s een beetje meegelezen.

    Vervelend dat jullie baby’s te weinig binnen krijgen.
    Ons zoontje is nu een maand oud. Geboren op 12 januari. Dit is ons eerste kindje dus alles is nieuw.
    Ons zoontje drinkt juist te veel, hij is heel gulzig met drinken. Ik kolf voeding en geef hem dan de fles dus weet precies wat hij binnen krijgt; 7 voedingen per dag 100 ml. Ben Toevallig gisteren bij het cb geweest. Hij is in 2 weken 400 gram aangekomen. Dit mag 100 gram per week zijn.
    qua groeicurve zat hij iets boven het gemiddelde. Maak me niet heel veel zorgen om maar iemand hier ook ervaring mee?
     
  10. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Hoi @Milou28, leuk dat je mee komt kletsen :) En nog gefeliciteerd met de geboorte van de eerste kindje!

    Laat ik dan zeggen dat mijn oudste na ontslag in het ziekenhuis met 12 dagen daarna eerst 300 gram per week groeide. Ik mega trots, CB vond het ook teveel. Maar 200 gram per week lijkt me echt helemaal prima hoor! Ik weet niet of 700 ml per dag veel of normaal is. Waarom kolf je eigenlijk, als ik vragen mag?
    De curve van het CB is gebaseerd op de gemiddelde groei van Nederlandse kinderen, maar de groei voor kinderen die borstvoeding krijgen is anders. Zij groeien de eerste weken sneller. Hoe dat gaat met gekolfde melk weet ik niet precies.
     
    Milou28 vindt dit leuk.
  11. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    200 gram in een week is hartstikke prima hoor. En 700 ml voeding ook.

    In de groeicurve moet je vooral kijken naar zijn eigen lijntje. Mijn jongste dochter (en oudste overigens net zo) zitten op de +1 lijn qua lengte en gewicht. Zolang ze die lijn blijven volgen, is het goed. Dat is nu eenmaal hun lijntje. Ook al is het dan wel boven het gemiddelde.

    Oh, en welkom trouwens!
     
    Milou28 vindt dit leuk.
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Welkom en nog gefeliciteerd!
    Hier dronken de jongste twee ook te veel in het begin. Is vanzelf goed gekomen. Afgelopen 4 weken is de jongste ook ruim een kilo gegroeid heb er geen commentaar op gehad :rolleyes:
     
    Milou28 vindt dit leuk.
  13. Milou28

    Milou28 Lid

    12 mei 2020
    26
    27
    13
    Vrouw
    Ooh ben al gerust gesteld door jullie berichten! :) beter te veel dan te weinig wat hij binnen krijgt. Blijkbaar heeft hij het nu nodig.

    Ik kolf omdat ik de eerste week tepelkloven had en het aanleggen heel pijnlijk was. Aan één kant lukte het helemaal niet andere kant wel maar met veel pijn en dan had de kleine daarna nog trek.
    Lactatie kundige is betrokken geweest via beeldbellen omdat ze niet langs mogen komen vanwege Corona. Maar ondanks alle adviezen blijft het pijnlijke dus heb sinds mijn vriend weer moet werken alleen maar gekolfd en de kleine dan flesjes gegeven.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Is er al eens gekeken of zijn tongriempje of lipbandje niet te kort is?
    Dat kan problemen met aanhappen geven. En verkeerd aanhappen zorgt voor pijnlijke tepels.
     
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Joe wat is het stil hier! Hoe gaat het met iedereen??
     
  16. Bijna

    Bijna Lid

    4 jan 2021
    14
    2
    3
    Hoi, ik klets graag mee! Ik heb weinig mensen in mijn omgeving met een baby en heb daar eigenlijk wel behoefte aan. Leuk om hier mee te praten. Zoontje van begin januari. M'n eerste kindje!

    Milou, mijn zoontje groeit ook heel hard. In 12 dagen meer dan 500 gram. Ik maakte me ook wel zorgen, maar CB keek er niet van op. Heb ook gevraagd of ik te veel kan voeden, maar ze zeiden dat dat met borstvoeding eigenlijk niet kan. Ik kolf af en toe en vorige week dronk hij 150 op zonder met z'n ogen te knipperen. Ook dat was volgens CB normaal. Volgens mij verschilt het wel per voeding hoeveel hij drinkt. Mij werd ook verteld dat je naar zijn individuele curve moet kijken. Hij zit nu iets bovengemiddeld (hij is vroeg en redelijk licht geboren).

    Ik heb trouwens ook een paar dagen fulltime gekolfd tegen m'n kloven. Dit hielp direct en na 48 uur mocht ik stoppen en weer op bv overgaan. Dit gaat nu goed, al heb ik inmiddels ook een flinke borstontsteking gehad. Het was helemaal rood en pijnlijk en ik kreeg koorts. Was er gelukkig toch nog op tijd bij. Heb er op aanraden van een vriendin een dagje kwark op gesmeerd + gemasseerd :p. Het trok heel snel weg!

    Mijn zoontje is nu 6 weken en ik merk dat het echte genieten voor mij nu echt is begonnen. Voel me veel zekerder. Ik vond de eerste weken best zwaar: we hebben een poos in het ziekenhuis gezeten (gelukkig bleek het niets ernstigs), zoeken naar een ritme, baby leren kennen, erg weinig slaap en dan nog corona erbovenop waardoor je weinig mensen ziet. Ik vond het best pittig. Nu gelukkig meer vrijheid want zoontje slaapt beter (4 uur aan een stuk 's nachts, al zo'n verbetering), gebruik van draagdoek is fantastisch en we gaan er veel met de kinderwagen op uit. Ook heel fijn om te zien hoe goed hij groeit en zich ontwikkelt. Dat is zo leuk!
     
  17. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Welkom! Hoe oud ben je dat er nog weinig babies zijn? Ik merk dat mijn leeftijdsgenoten nu pas een beetje beginnen aan kinderen. Vond het ten tijde van de eerste dus ook vrij eenzaam..
     
  18. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Herkenbaar van weinig mensen in je omgeving met een baby. In mijn (niet heel grote) vriendengroep ben ik ook de eerste met kinderen. Het contact wordt er toch anders door omdat je leven ineens om een klein wezentje draait. Ondanks dat ze het bij mij wel willen, kunnen ze er niet over meepraten hoe dat nu is. Want dat ervaar je (vind ik) toch echt pas als je er zelf in zit.
     
    Bijna en Lies1611 vinden dit leuk.
  19. Bijna

    Bijna Lid

    4 jan 2021
    14
    2
    3
    Ik ben 32! Eigenlijk zou je verwachten dat er veel mensen in mijn omgeving zouden zijn met (jonge) kinderen, maar mijn vriendinnen zijn er gewoon nog niet aan begonnen (de meeste hebben wel een kinderwens). Ik heb wel een aantal kennissen met baby's, maar dat is toch anders.
     
  20. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ah jammer he?
     

Deel Deze Pagina