Ja! Ik zal blij zijn als we weer wat meer kunnen gaan ondernemen . Ik zal eens kijken of ik me bij moeder-kind activiteiten kan aansluiten hier in de buurt, misschien gaat dat weer wat makkelijker over een tijdje.
Vast! En op kdv (werk je?) Of later op school vind je ook wel weer aanspraak! Woon je in een beetje kindrijke buurt?
Ja, dat denk ik ook wel . Hij gaat in mei 3 dagen per week naar kdv. We wonen in een grote stad en zijn dit jaar hierheen verhuisd. Vriendinnen wonen dus ook wel op afstand. Hoop snel wat leuke contacten op te doen!
Welkom @Bijna! Wat klinkt je blij in je post Mooi om te lezen! Bijzonder he, om voor het eerst moeder te worden ♡ Is je vriendenkring veelal hoger opgeleid? Daar zie je toch vaker dat kinderen op hogere leeftijd geboren worden. Hier waren de eerste 4-6 weken juist echt genieten en sindsdien zorgen om het huilen en slecht drinken van mini. Het lijkt wel sinds gisteren iets beter te gaan, dus ik hoop op een opwaartse trend.
@JupitR Ja, inderdaad hoger opgeleid. Ik denk ook dat dat meespeelt. Veel vriendinnen zijn qua werk net lekker begonnen en zijn er daarom nog niet of pas net klaar voor. Vervelend dat je kindje minder goed drinkt dan eerst en huilt. Hopelijk blijft het nu beter gaan. Ze veranderen zo snel en iets wat lekker loopt kan ineens omslaan en andersom. Ik hoop hier dat vooral de nachten zo blijven. Ik voel me een stuk fitter dan een tijdje geleden. @Lies1611 we wonen nu in Amsterdam, hiervoor in het oosten van het land. Familie in Noord-Brabant. De meeste vrienden wonen wel verder dan een uur rijden. Gaan jullie kindjes straks naar het kdv? Of hebben jullie het anders geregeld? Lijkt (gelukkig) nog ver weg , al kan ik me voorstellen dat ik het straks ook wel lekker vind weer aan het werk te gaan.
Die van mij gaan 2 dagen pw naar een go! Amsterdam klinkt wel als een hele cultuurshock in vergelijking met het oosten/Brabant
Oei hier al even niet gereageerd. Ik was afgelopen dinsdag met J. naar het cb. Hij was toen net 7 weken geweest en woog 4620 gram. Dus 1,5 kilo erbij sinds geboorte. Hij begint wel echt steeds meer te spugen, heel naar. Soms helemaal naar adem happen omdat het zelfs z'n neus uitkomt. En krampjes ook nog steeds best wel wat last van. Verder zitten we nog steeds in quarantaine, tenminste, de kinderen, man en ik mogen de deur uit. H. heeft ook corona en is helaas nog niet klachtenvrij. Ik hou d'r nauwlettend in de gaten. Ik zou 19 april weer gaan werken, maar ik zie dat nog helemaal niet voor me. Ik heb één week gewoon verlof gehad tot nu toe. Eerst die ellendige scholensluiting en nu die lange quarantaine. Ik heb dus ouderschapsverlof aangevraagd tot aan de zomervakantie. Dat zijn 11 schoolweken en 2 weken meivakantie. En dan ga ik in het nieuwe schooljaar weer starten. 30 augustus is de eerste schooldag. En daarmee gaat J. ook pas heel wat later starten bij het kdv wat ik wel een heel fijn idee vind. Ik werk overigens 3 ochtenden per week en hij gaat dan ook 3 ochtenden naar het kdv hier in het dorp. Ik heb wel voor de zwangerschap meer gewerkt, maar in de zwangerschap terug gegaan naar 3 ochtenden, met vier kinderen en een man die een drukke baan heeft, vind ik dat wel mooi zat. Is ook omdat ik lastig in de middag kan werken en 4 of 5 ochtenden is gewoon pittiger dan hetzelfde aantal uur werken in 2 of 3 dagen omdat je iedere keer toch die vroege opstart hebt. Nadeel van m'n baan (onderwijsassistent) maar verder wel erg leuk. Wat doen jullie?
Heftig zeg! Heeft H er veel last van? Mijn verlof is alweer voorbij en had hem graag anders gezien. Vond het met tijden erg stressvol maar ook enorm leuk dat de meiden zo veel bij hun broertje konden zijn! Plus ik kon zelf lesgeven thuis ipv strugglen met opvang regelen enzo.
@Bijna, vorige keren heb ik het inderdaad zo ervaren dat het best prettig is om weer te gaan werken. Even geen zorgen om slaapjes en huiltjes en voedingen. Nu vind ik het met thuiswerken door corona wel een ander vooruitzicht. Is nog wel lastig om opvang te vinden in Amsterdam geloof ik? Wij hebben doordeweeks een dag voor man, een dag voor mij, een dag voor mijn moeder en een dag voor mijn zus. De overgebleven dag gaat peuter naar kdv en mini vanaf na de zomervakantie ook. Met corona laat ik mini liever niet achter bij leidsters die ik niet ken (babygroep van ons kdv) en hopelijk kan mini na de zomervakantie in de gemengde groep van peuter erbij. Tot dan vangen mijn man en ik die dag gezamenlijk op. Super balen van jullie quarantaine situatie @MinnieMouse94. En dan dus ook nog een baby die het af en toe moeilijk heeft. Nog even volhouden en dan mag er iig weer wat naar school. En dan maar hopen dat de klas niet in quarantaine moet door een andere besmetting. Ik werk als epidemioloog/onderzoeker bij een JGZ organisatie.
Ze is neusverkouden. Niets anders dan een gewone verkoudheid. Hoe is het om weer aan het werk te zijn? Hoe heeft je kleintje het bij de gastouder?
Fijn dat je moeder en je zus oppassen! Wanneer mag je gaan starten? Nou inderdaad, maar ik leef momenteel bij de dag, tenminste, dat probeer ik. Als ik ga denken aan wat nou als D. het krijgt en daarna R. nog enz enz dan word ik gek. Als ik van te voren had geweten dat het zo lang zou duren, was ik gaan gillen, is maar goed dat ik dat toen niet wist. Wel heel lief, de cadeaus en kaarten en lekkers en weet ik veel stromen binnen sinds mensen weten dat H. dus positief getest is en de quarantaine verlengd is. Van familie en vrienden, mensen uit de kerk en dorpsgenoten.
@MinnieMouse94 ik vind het zelf wel lekker, zolang J maar slaapt s nachts. Denk dat J het naar omstandigheden prima heeft gehad. Hij was redelijk grumpy nog geloof ik. Ook heeft hij een gebruiksaanwijzing maar de laatste paar dagen gaan prima dus hopelijk gaat het bij de go ook beter. Gaan jullie diensten gewoon door?
Ik snap het. Gaan de nachten een beetje goed? Ze gaan door, maar niet in de normale vorm natuurlijk. Max. 30 personen per keer, niet zingen en verder afstand houden en mondkapjes natuurlijk.
Wisselend.. Soms tussen de voedingen door huilen, andere keer wel goed slapen tussen de flessen. Ja, het grootste gedeelte van de diensten wonen we online bij. Vanmiddag was ik aan de beurt om eens naar de kerk te mogen en dat is dan toch wel heel fijn.
het valt gelukkig wel mee, ik heb tussendoor ook nog in het buitenland gewoond. En mijn man komt uit het buitenland en spreekt nog amper Nederlands, dus Amsterdam is voor hem wel wat makkelijker dan een dorp of kleine stad, denk ik maar goed, dat neemt niet weg dat ik hier nog weinig mensen ken! We hebben het kdv direct geregeld toen ik wist dat ik zwanger was. De wachtlijsten zijn erg lang hier! Vannacht ging het minder goed dan de afgelopen week erg veel krampjes. Hij ligt dan wel met z'n ogen dicht, maar hij kronkelt en kreunt. Gelukkig slaapt hij vandaag overdag wel goed. @MinnieMouse94 wat balen dat je in quarantaine zit! Maar wel fijn dat je veel steun krijgt uit je omgeving !
Haha gelukkig! Waar heb je gewoond en waar komt je man vandaan? Gaan jullie dan tweetalig opvoeden? Krampjes zijn zo zielig he..
Spanje! Ja, we doen het tweetalig . We spreken onderling Spaans, maar ik spreek alleen Nederlands tegen mijn zoontje (en de omgeving hier natuurlijk ook). Gisteravond was hij enorm aan het huilen, Ik heb gelezen dat dat normaal is rond 6 weken. Vandaag gelukkig wakker geworden met lachjes en kraaitjes, heel lief.
Oh gaaf! Moet een mooi kindje worden dan! Hier was het ook een tijd lang bal zo rond die 6 weken. Gelukkig gaat het een keer over! Slaapt ie verder goed?