Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.695
    113
    Vrouw
    Ik start in april weer. Komt erg snel dichterbij.. Maar als als goed gaat met mini zal het ook wel lekker zijn om weer te werken denk ik.

    Hoe is het met jullie quarantaine situatie nu?
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.695
    113
    Vrouw
    Die lachjes zijn geweldig he @Bijna? Moet zeggen dat dat wel blijft. Vind het ook heerlijk als mijn bijna 5-jarige moet giechelen.

    Het gaat hier sinds zaterdag wat beter. Gisteren bij CB gewogen en hij was 95 gram aangekomen in een week. Afgelopen vrijdag ging het nog zo slecht dat ik had gedacht dat hij zou afvallen, dus was hier al erg blij mee. Durf nog niet te geloven dat het tij nu gekeerd is, maar ik hoop het wel heel erg!
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Joehoe! Leven we nog?
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.172
    6.695
    113
    Vrouw
    Het gaat hier wel oké :) De afgelopen 1.5 week heeft mini wat meer gedronken dan ervoor en was er wat minder onrust. Maar ik heb ook het gevoel dat mijn productie wat minder is, dus misschien is hij gewoon rustiger omdat er minder melk is :rolleyes: Ik had hem thuis op een baby weegschaal gewogen en hij zit nu op even ruim 100 gram in een week. Had echt heel graag meer gezien dan dat. Hopelijk kwam het door timing mbt plasjes en hoeveelheid voeding voorafgaand het wegen. Moet dat wat meer gestandaardiseerd gaan doen ;)
    Morgen wel weer wegen bij het CB, dus die weging laat ik dan officieel tellen.

    Mini is wel wat vrolijker, dus dat is misschien ook wat waard. En ondertussen eet ik nog maar koemelkvrij, want wie weet doet het iets.

    Heb toch weer heel erg het idee dat hij wel erg last heeft van krampjes en daar zijn onrust vandaan komt. Vaak komt er na het huilen namelijk wel een poep uit :p

    Hoe is het bij de anderen? :)
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  5. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Fijn dat hij in ieder geval meer tevreden oogt @JupitR. Maar zou fijn zijn als hij mooi blijft groeien en aankomen.

    Hier gaat het mwah. J. is best wel pittig, veel huilen wel overdag. Vandaag de huisarts gebeld. Had bij het cb al wel aangegeven dat hij best wel aardig krampen heeft en veel melk teruggeeft. Niet echt antwoord op gekregen. Maar zo af en toe heeft hij dus naast het gewone melk teruggeven een soort 'aanval' waarin hij uit een diepe slaap wakker schrikt, geen adem lijkt te kunnen halen en de melk uit z'n neusgaten stroomt. Heel eng, want hij huilt niet en lijkt naar adem te moeten happen. Schrik me iedere keer kapot. En dit is dan in de draagdoek, wat nou als hij alleen boven zou liggen. Blegh. Maar goed, huisarts zegt toch eerst voeding te gaan indikken als advies. Dus dat is nu besteld en hopelijk zsm in huis.

    Verder nog beetje aan het tobben met die quarantaine. R. en D. zitten nog in quarantaine, H. mag net als ons er uit. Dus zij is vandaag voor het eerst sinds half december naar school geweest! Ik verwacht morgen de uitslag van de test, R. heeft klachten en ik vertrouwde de testuitslag van gisteren niet. Dat ging niet zo nauwkeurig namelijk. :confused:
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    @JupitR wat fijn dat hij wat vrolijker is! Dan zal het eten vanzelf ook wel komen vermoed ik dan..

    @MinnieMouse94 idd zn voeding indikken! Ik was hier ook wel wat sceptisch over maar sinds wij dit doen (een week of 3?) Gaat het echt wel beter! Hij heeft nog wel over hoor maar het lijkt hem allemaal wat minder pijn te doen.

    Hier gaat het wel. Z en J zijn verkouden, vriend ook en die is inmiddels negatief getest dus vermoed dat iedereen gewoon verkouden is.
     
  7. Bijna

    Bijna Lid

    4 jan 2021
    14
    2
    3
    Ow Minnie wat vervelend zeg. Ik hoop dat indikken helpt!

    Onze zoon heeft ook last van krampen, vooral 's nachts, maar ook wel overdag. 's Nachts ligt hij altijd vanaf een uur of 4 te kreunen en pas een uur of drie/vier later komen de (hele lange) scheetjes eruit :rolleyes:. Gelukkig lijkt het beetje bij beetje minder te worden.

    Hij is nu 8 weken. Leuk om te zien dat hij steeds meer ziet en bijvoorbeeld geniet van de mobiel boven de box. De draagzak geeft me ook wel meer vrijheid. Hij valt eigenlijk nooit uit zichzelf in box of wieg in slaap (moeten altijd door een ritueeltje van wiegen en zingen heen :)), maar in draagzak wel.
     

Deel Deze Pagina