Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Hier een pittige nacht! Om 23:30 begonnen de krampjes tot ongeveer 03:00 u en daarna heb ik hem maar op mijn borst gelegd en zo hebben we tot 7:00 geslapen.
    Vanmorgen moest ik voor het eerst alleen opstarten. Mijn man is naar zijn werk. Ik heb er 1,5 u over gedaan om iedereen aan te kleden en te ontbijten, haha!

    J is ontzettend onrustig tussen de flessen door maar drinkt ze niet volledig leeg. Veel kreten en huilen etc. Moet hem echt nog leren kennen!
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    @JupitR 4e:rolleyes::roflmao: Naja mn NEE! gevoel bij de vraag naar een volgende neemt echt met t kind dat ik krijg af. Na de oudste heb ik heel lang gedacht, nee echt niet nog een keer! En nu heb ik dat lang niet zo sterk:$ maar rationeel gezien is het een nee:thumup:

    Ritme? Tisdat? S nachts en overdag laat hij er netjes 3 a 4u tussen. S avonds en begin van de nacht zit ie op 2 a 3.. hij gaat door tot diep in de nacht, gelukkig samen met papa. Ik ben hier niet voor gemaakt. Net als bij @Dogpaw zijn de krampjes s nachts het ergste..
     
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Ah @Dogpaw, dat zijn wel heel lang krampjes. Kan je een beetje wakker blijven vandaag? En vermaakt je oudste zich zelf wel goed? Hier spelen de oudste twee soms heel fijn samen, dat is dan een voordeel van al 2 oudere kinderen, en groot nadeel is natuurlijk dat er ook vaak geruzie is ;)
    Mijn middelste is in de zomer geboren en toen woonden we nog ergens anders, 2 en 3 hoog (maisonnette), en ik weet nog hoe trots ik was op mezelf toen ik voor het eerst alleen met een peuter en baby naar buiten was, maar een zandbak 1.5 km verderop ;) Dus ik kan me iets voorstellen bij jouw ochtend. Het grappige is dan - vind ik - dat je 1 kind al veel werk vindt zodra je de eerste hebt, en dat je dan de 2e hebt en denkt: wáár kan ik het met 1 kind zo druk mee gehad hebben;) En hier nu met een derde is 2 kinderen vermaken ook opeens een eitje. Grappig hoe dat gaat.
     
    Dogpaw en Lies1611 vinden dit leuk.
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Hoe heb jij je verschillende zwangerschappen ervaren? Mijn eerste was echt het makkelijkst, vrijwel niet misselijk en ik was nog vrij naïef, wist niet te veel over dingen die mis konden gaan. Bij middelste wel misselijk tot 14 weken, verder vermoeidheid en wat lichte angsten mbt toxoplasmose. Deze zwangerschap was ik eigenlijk tot het einde wisselend misselijk, en mega angstig mbt toxoplasmose en ook extra onzeker door miskraam in januari. Lijkt hier iig met elke zwangerschap zwaarder te worden.

    Klopt het dat @Lies1611 en @Dogpaw kunstvoeding geven? Dan lijkt een ritme me wat belangrijker dan bij borstvoeding, omdat je moet weten hoeveel voeding per hoeveel uur, toch? Ik stop de borst er gewoon te pas en onpas in :p
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Yes ik geef kv. Bij de eerste bv geprobeerd maar dat was een regelrecht drama dus bij de 2e heb ik het niet geprobeerd en dat beviel heel goed, geen gestress rondom voeden en afvallen. Je weet precies wat er in gaat :rolleyes:

    Alledrie mn zwangerschappen waren anders.
    De eerste was een drama (emotioneel, hele zwangerschap overgegeven, zwangerschapsischias, nierstenen, bevalling duurde bijna 20uur.. knip, weken lang last van hechtingen, kind dat niet aan de borst wilde, afviel, huilenhuilenhuilen etcetc).
    De 2e was de beste. Misselijk tot een week of 16 maar verder niet. Bevalling was prima, dagje weeën die prima te doen waren en vanaf breken van mn vliezen maar 1,5u.. hechtingen waren de eerste week pijnlijk maar daarna niks. Kind was voorbeeldig.
    De derde was oke. Vanaf het begin last van mn bekken en zwangerschapsischias. Misselijk tot een week of 16 ook. Maar hoge bloeddruk.. Bevalling was prachtig. Ingeleid en vanaf het moment dat de opwekkers aan gingen tot hij er was duurde 2u7min. Hechtingen geen moment last van gehad:thumup: Ben alleen dit keer veel moeier heb ik het idee. En mn conditie is echt ruk. Heb net 400m naar de ha gelopen en weer terug en voelde de laatste meters mn bekken alweer :|
     
  6. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Sorry dat ik niet overal op reageer. Heb de concentratie nog niet bepaald om alles te onthouden en ook op te reageren. Zal dus vaak gewoon inhaken in het gesprek denk ik.

    Valt wel mee. Hangt natuurlijk af van hoe je kindje groeit. Maar ik heb R ook kunstvoeding gegeven. Maar wel op verzoek.
    In grote lijnen kwam het er bij ons op neer dat we een flesje aanboden dat ze dan niet helemaal leeg dronk. Dan wisten we zeker dat ze per voeding genoeg had gehad. En dan gewoon wachten tot ze zich weer meldde.
    Daar hield R aardig zelf haar ritme wel in. En zodra we merkten dat ze haar flesjes leeg dronk en dat er minder tijd tussen twee voedingen kwam te zitten, dan hoogden we weer op.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  7. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    @JupitR ja super sneu zo veel en lang kramp. Hij overstrekt zich dan helemaal en schreeuwt het uit. Mijn oudste vermaakt zich super goed. Ze heeft een grote kamer en speelt daar als ze wakker is en ik even met J. bezig ben. Super handig.

    Dat lijkt me ook wel fijn 2 oudere kinderen die zich prima zo redden ondanks dat ze soms ruzie maken, haha.


    Nou ik vind het heel knap als moeders weer naar buiten gaan! Als ik dan denk aan mijn eerste en dat ik zo een half uur bezig was met de voorbereiding hahaha.


    Hier inderdaad kunstvoeding. Borst lukte niet. Kundige zei dat het een strijd wordt en dat gaan we maar niet doen. Het handige is wel dat je weet wat er in gaat.


    @Lies1611 je hebt dus geen zorgeloze zwangerschappen gehad.. pittig dus, en de bevalling is dan echt het beste hé.


    Mijn dochter spuugde vreselijk veel. Zij was ook pas na 3 weken weer op geboorte gewicht. Soms ging er maar 10ml in. Wat heb ik een stress gehad met haar! Er is toen alleen een vernauwing gevonden maar verder geen reflux oid.

    J. Doet het echt voorbeeldig met de flessen. Alleen vanmiddag kwam hij echt wel een stuk vroeger en niets was goed alleen de fles. Alleen na de fles kotste hij de helft er weer uit, oeps! Te veel gevoed.

    Morgen komen eindelijk de geboortekaartjes binnen! Heeft even geduurd... 90 kaartjes waarvan 60 in onze stad dus die bezorgt mijn man morgen samen met dochter!
     
    JupitR en Lies1611 vinden dit leuk.
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    @Dogpaw ach het was allemaal geen ramp gelukkig hoor.
    De geboortekaartjes zijn dit keer ook grotendeels bezorgd door vriend+kinderen. Ideaal dat hij nu lang vrij is zeg.
    M'n oudste spuugde ook zo veel! Was na 6wk op geboortegewicht. Drama.

    Vannacht begon goed. J sliep in zn wieg tot 4, daarna was ie wakker tot 7:cry: en ik ook. Ik kan niet wachten tot die nachten wat beter gaan :rolleyes:
     
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    @Dogpaw een tip (is mijn deerde met flesvoeding) is dermocare infantis probiotica (opstarten met 1/4 per dag van zakje en dan tot 1 zakje per dag uitkomen uiteindelijk), infacol en difrax fles. Ze zijn dan zo goed als bijna krampjes vrij.


    hier gaat het echt super en mij mij en met haar. Merk eigenlijk vrijwel niets meer van de keizersnede en babytje slaapt echt super goed, huilt amper nog en heel alert en tevreden! Super dus! Gisteren gewogen bij CB en nog 120 gr tot se geboortegewicht.

    verder heb ik nog wel een buik (door ks gaat het altijd langzamer), maar ah! Ik heb ook sterilisatie laten uitvoeren bij ks, heel fijn maar 1:1000 kans zwanger weer worden, mocht dat snek gebeuren per ongeluk vinden we niet erg hahaha mara ik ben al 38.5 en heb lastige zwangerschappen met 50% kans op late miskramen daarom laten we het bewust bij 3 meiden nu.
     
  10. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Waar laten jullie de kleintjes slapen overdag en 's nachts? Mijn mini slaapt overdag beneden in de wieg, in de draagzak of gewoon op mij op de bank, en 's nachts in de cosleeper, of bij ons in tweepersoons bed. Met borstvoeding kan je veilig samen slapen, en heb ik bij oudste twee ook vaker gedaan. Met name bij middelste, want die sliep gewoon niet zonder dat lichaamcontact. Ik snap niet precies waarom, maar ook mini slaapt beter direct naast mij dan in de cosleeper. Misschien dat het bedje dan te koud is bij terugleggen na een voeding ofzo.

    @Lieverding, hadden jullie geen kraamhulp?

    Ik heb vandaag een nieuwe draagdoek binnen gekregen en ben er heel blij mee. Hij is veel soepeler dan degene die ik al had. Mini slaapt er ondertussen al een tijdje in. Was sowieso mooi weer om naar buiten te gaan vandaag!

    Alvast een goede jaarwisseling toegewenst :) Hopelijk wordt 2021 nog een deels coronavrij jaar.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  11. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    @Dogpaw en @Lies1611, wat leuk voor de kinderen om zelf postbode te spelen :cool: Onze familie en vrienden wonen vrijwel allemaal ver weg, dus hier ging het meeste in de brievenbus, met decemberzegels ;)
     
    Dogpaw en Lies1611 vinden dit leuk.
  12. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Hier slaapt ie overdag voornamelijk op een van ons of, en daar is denk ik meteen het probleem, op zn buik in de box:rolleyes:
    Hij is binnen no time wakker als we m op zn rug neerleggen. Ingebakerd vind ie niks maar zonder maaien die armen:o: in de box overdag op zijn buik slaapt ie zo van voeding tot voeding..
     
    JupitR vindt dit leuk.
  13. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Hier slaapt J overdag in zijn Mozes mand in de box beneden. En savonds gaat hij mee naar boven.

    ik heb hem in een zijligkussen want op zijn rug maait hij constant met zn armpjes waardoor hij zichzelf telkens een paar meppen verkoopt.

    na de voeding ligt hij altijd nog een poosje bij mij en dan leg ik hem net wel/net niet slapend in zijn wiegje
     
    JupitR vindt dit leuk.
  14. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Iedereen alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar! Worden jullie kindjes nog wakker rond 12 u? Hier in de straat is het oorlog. Zo ontzettend veel vuurwerk al!
     
    Lies1611 en JupitR vinden dit leuk.
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Ook namens mij alvast een mooi 2021 gewenst voor iedereen! Hopelijk toch met een wat normaler en hopelijk deels covid-vrij..

    Wij maken niemand wakker. Ze mochten wat langer opblijven en hebben oliebollen gehad. Dat was speciaal genoeg :) Het valt hier met vuurwerk nog best mee.
     
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Gelukkig Nieuwjaar!
    Hier was iedereen wakker om 12u:rolleyes: vuurwerk was stukken minder dan normaal maar er zaten wel hele harde knallen tussen.
     
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Gelukkig nieuwjaar iedereen!

    Mijn dames hebben lekker doorgeslapen om middernacht. Maar zo heel veel vuurwerk was er ook niet hier.
     
  18. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    @Dogpaw jawel maar was zo onnodig dat we her na twee dagen (4uur) hebben afgesloten. Ik geef flesvoeding en ben gelijk ok na keizersnede en het huis is super netjes altijd al. Man thuis en kids dus die vrouw had totaal niets te doen behalve wegen en opschrijven


    Hier overdag 21 graden: lange mouw rompertje, sokjes en broekjes. Slaap ze in leander side by side + snuggle me organic babynest. Wollen dekentje dun van hvid overheen. snachts 18 graden slaap ze in leander + teddy dekentje + kleren zoals overdag + wollen zachte slaapzakje van Engel natuur + Mutsje+ elektrische kruik In benen en hvid wollen Dekentje.
    Soms doe ik wollen rompertje van dilling of andere ipv normale.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  19. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    We waren vandaag 11 uur wakker haha
    Gelukkig nieuw jaar!
     
  20. sedese

    sedese Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Hi meiden!

    Mag ik hier ook meekletsen?
    Gefeliciteerd met alle kleintjes!

    Op eerste kerstdag ben ik bevallen van onze jongen :D. Hier al twee oudere kinderen van 10 en bijna 12.

    de kleine is nu een week oud en de krampjes beginnen te komen..voornamelijk s avonds het ergst. Sinds twee nachten laat hij iets langer tussen de twee voedingen s nachts maar het duurt lang voordat hij weer verder slaapt. Hierdoor hebben we nog niet heel veel slaap gehad :rolleyes: ik dacht dat ik einde zwangerschap moe was maar dit is next level haha
     
    Lieverding, Dogpaw en Soturi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina