Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Welkom!
     
    sedese vindt dit leuk.
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    @sedese welkom en ook gefeliciteerd! Hier ook weinig slaap door kramp (of huiluren) 's avonds en 's nachts.. hetiseenfase:rolleyes:
     
    sedese vindt dit leuk.
  3. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Welkom @sedese en van harte gefeliciteerd met jullie kleintje!

    Hier ook krampjes snachts en veel en lang wakker. Ik probeer hem af en toe wakker te krijgen overdag en gisteren was de nacht daardoor echt geweldig goed.

    hij liet netjes 4 u tussen de flessen maar sinds vandaag komt hij iedere 3 u. Dus ik denk binnenkort weer ophogen
     
    sedese vindt dit leuk.
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    @Dogpaw hoeveel geef je? J komt nog vaak iedere 3uur. Overdag wil hij er wel eens 4u tussen laten maar das wel de max want anders komt ie s avonds en s nachts iedere 2u:rolleyes: we hebben sinds kort opgehoogd soms gaan ze op, soms niet.
    Als ie overigens na 2u weer will krijgt hij wel.
     
  5. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.178
    6.704
    113
    Vrouw
    #65 JupitR, 2 jan 2021
    Laatst bewerkt: 2 jan 2021
    Gefeliciteerd met jullie kleintje @sedese! Heb je een fijne kraamweek gehad? Lijkt me wel bijzonder met twee oudere kinderen, die vinden zo'n baby vast om op te eten.

    Hier vallen de krampjes 's nachts zowaar best mee. Rond 20:00 heeft hij een tijdje last en in de ochtend ook wat, waardoor hij dan niet in zijn bedje kan slapen, maar dat is prima. Na de ervaring bij mijn voormalig jongste wacht ik nog steeds op de omslag :rolleyes: Zou wat zijn als het gewoon zo blijft :cool:

    Edit: even "voormalig" aan mijn tekst toegevoegd. Het went echt nog niet om hem middelste te noemen :p
     
    sedese en Lies1611 vinden dit leuk.
  6. sedese

    sedese Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    @JupitR ja een hele fijne week! Jullie ook? Wat een achtbaan van emoties ook weer :rolleyes: het is even zwaar als het mooi is haha

    de kinderen zijn hier 10 en bijna 12 en zijn helemaal in de wolken. Ikzelf ben nog wat onzeker of ik het allemaal wel kan met 2 bijna pubers en een ukkie als mijn man weer gaat werken haha maar we moeten het maar gewoon gaan ondervinden!

    Hebben jullie nog kleinere kinderen naast de baby?

    hier in de ochtend ook kramp waardoor hij ook lekker bij mij ligt :D ben normaal altijd bezig dus moest even wennen aan dat gewoon heerlijk bankhangen met de kleine en de boel maar gewoon de boel laten, die relaxmodus.

    vanaf maandag start hier het thuisonderwijs weer. Ook een uitdaging haha (groep 8 en groep 7)
     
  7. sedese

    sedese Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Wij bieden 100 cc aan inmiddels (hij was 4150 gram bij geboorte) gaat meestal op soms niet. Proberen er 3 uur zeker tussen te laten en hem dan ook wakker te maken. Als hij minder drinkt en hij komt eerder dan geven we ook. Dus eigenlijk schommelen we tussen op verzoek en volgens ritme haha. S nachts alleen op verzoek. Dan maken we hem niet wakker.

    Fv hier. Heb helaas geen productie. :(

    Hoeveel geven jullie nu?
     
  8. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Ik bood 100 aan en daarop kwam hij vannacht zelfs iedere 2 u! Vanmorgen voor het eerst 135 aangeboden en hij dronk 115 op en ligt nu eindelijk rustig te slapen.

    bij mijn dochter was ik met 4 weken weer aan het werk. En ik voel momenteel ook weer de druk om eerder weer te starten maar gisteren zei mijn man nog dat ik dat niet moest doen en of ik er niet van had geleerd de vorige keer. :oops::rolleyes:

    dus ik heb voor mezelf een datum dat ik weer start en dan is J. 7 weken oud.
    Ik hoop dat de scholen straks weer open gaan dan kan mijn dochter nog 3 ochtenden lekker spelen met vriendjes en vriendinnetjes.
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    Wij bieden nu ook 120+4 aan. Ene keer gaat ie helemaal op in een teug, de andere keer laat ie max 30 staan.
    @Dogpaw Zo snel werken?! maar weinig mensen zullen dat begrijpen. Waar gaat J (en ging L) dan heen? Ik ben zelf de vorige keer met 9wk begonnen en heb me een partijtje opmerkingen gehad..
    @sedese thuisonderwijs, kijk er zo naar uit. Mn oudste zot in groep 3 dus die kan net niet alles zelf:roflmao:
     
  10. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    toevallig net nog vrouw van de ggd gesproken die zei ook al 120 aanbieden. Dus dat gaan we maar doen!

    ja bij L kreeg ik geen uitkering van UWV omdat ik net voor mezelf was begonnen en toen erachter kwam dat ik zwanger was. Dus ik heb tot en met de eerste weeën gewerkt en daarna na 4 weken ging L naar mijn moeder en schoonmoeder totaal 3 ochtenden in de week en de rest werkte ik de avonden en zaterdag en zondag als mijn man thuis was.

    mij heb toen wel bezwaar gemaakt op de beslissing van UWV en uiteindelijk een rechtszaak aangespannen en na 2 jaar heb ik alsnog de uitkering gekregen.

    nu is mijn bedrijf veel groter geworden en heb ik iemand die mij vervangt maar zij is zwanger en ze gaat straks ook lekker met verlof dus dan ga ik weer in de avonden werken.

    met 9 weken werken en dan commentaar gekregen? Wat zeggen de mensen dan tegen je?
    Ik heb ook commentaar gehad maar ja wel anders denk ik..
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    Ja dat het te snel was, zielig dat ze zo jong al naar de oppas moesten etc. Vond het vooral zwaar toen ze nog niet zo goed sliep. In onze omgeving nemen de meesten wel wat extra verlof/vakantie op na hun 12wk dus die zitten al snel op de 5mnd thuis zitten:rolleyes: en dan is 9weken idd snel maarja weinig keus net als jij!
     
  12. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    iedereen zijn eigen keuze, als je die hebt inderdaad! En uiteindelijk doe je het voor de kindjes. Zo heb ik de eerste 2,5 jaar van mijn dochter haar leven vooral gewerkt op de momenten dat zij sliep. En zo moest ik me in allerlei bochten wringen om alles voor elkaar te krijgen zodat wij het goed hadden.
    Mijn man is standaard maandag vrij dus dan ben ik sowieso de hele dag van huis. En de rest doe ik als de twee kinderen slapen.
    En soms moeten ze naar de oppas, maar ik heb mijn dochter nog nooit gelijk mee kunnen krijgen vanaf de oppas dus ze vermaakte zich daar prima, haha!!
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.178
    6.704
    113
    Vrouw
    @Dogpaw, had je die keuze ook zo gemaakt als je bedrijf nu niet zo in een lastig pakket zit? Het lijkt me een zware verantwoordelijkheid, of valt dat mee? Lukt het wel om ook een beetje in die baby-cocon te zitten, of heb je daar misschien ook niet zo behoefte aan?

    @Lies1611, hoe is dat bij jou gelopen dat je met 9 weken weer begon met werken?

    Ik ben beide eerdere keren met 4 maanden weer gaan werken. Had bij oudste alleen geen verlof vóór de bevalling, omdat hij 4 weken te vroeg kwam. Moet zeggen dat ik het beide keren ook fijn vond om weer aan het werk te gaan. Niet meer hele dagen in het teken van een kind in slaap krijgen.

    Hoe hebben jullie de opvang geregeld? Wij maken nu gebruik van 1 dag kdv voor peuter. Voor mini is nog geen plek en vind ik ook niet heel erg. Dan lossen we dat tot hij 6-9 maanden is zelf wel op. Zeker zo met corona moet dat wel mogelijk zijn. Ik heb geen geweldig gevoel bij onze huidige opvangorganisatie, maar peuter heeft een hele lieve leidster, dus ga hem daar niet weg halen. Maar voor mini vind ik het dan toch fijner dat hij wat minder kwetsbaar is als hij daarheen gaat.

    Hebben jullie trouwens nog bloedverlies? Ik heb de ene dag niets en de volgende dag weer wel. Gek hoe dat werkt.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde ja. Ik kan echt niet wachten tot dat gesmeer klaar is. En dan heb ik die ene dag goede hoop, maar hou ik toch nog wat in voor het geval dat. En dan ja hoor, verlies ik toch weer wat.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    @JupitR ik werk in het bedrijf van mn ouders, nu alleen van mijn vader in zijn eigen bedrijf zonder ander personeel..drukke periode is juist het begin van het jaar:rolleyes:
    Ik bloed ook heel wisselvallig. Kan niet wachten tot dat weer voorbij is:D
     
  16. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    @JupitR misschien had ik dan net iets langer verlof genomen, maar ik ben wel een regeltante en kan heel moeilijk loslaten dus ik vind het ook wel weer prettig om me weer met de zaken te bemoeien.
    Ik merk nu ook dat ik elke dag wel even denk van: ‘ik ga weer bijna aan het werk’. En omdat het voor mezelf is, geeft dat geen stress ofzo.

    Jouw keuze betreft kinderopvang voor je kleintje kan ik me heel erg in vinden!! Hier heeft onze dochter ook een hele lieve juf op de groep maar zij redt zich prima zelf op de groep. Voor de jongste zie ik het niet zitten om hem naar de opvang te doen..

    Ik heb nog een klein beetje bloed verlies alleen ik durf nog niet zonder maandverband want dan zal je net zien dat ik ineens weer veel meer verlies!
     
  17. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    Oh opvang, helemaal vergeten! Wij hebben de kinderen bij een gastouder 2dagen per week. Schat van een mens, de oudste vind t wat saai maar prima. De middelste heb ik er nog geen dag huilend achter gelaten.
     
  18. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal! Hoe gaat het met jullie en de kleintjes?? hier heeft meneer de 4000 gram aangetikt! Het is een hongerig mannetje wat weinig slaapt. Hij is vaak onrustig. Zit echt te denken wat het kan zijn. Misschien eens naar de fysio..?
     
  19. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    Joe! Hier ook weinig slaap s nachts. Overdag slaapt hij wel prima. Hij ligt het liefst bij ons of op zn buik maarja dat kan natuurlijk niet s nachts..
    Sommige mensen zweren idd bij een ostheopaat of fysio. Maar denk ook aan (verborgen)reflux? Of gewoon kramp/zuifbehoefte?
     
  20. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    alsof ze het erom doen, haha. Overdag wel slapen maar Snachts niet. Ik heb wel het idee dat hij veel zuigbehoefte heeft maar drinkt geen enkele fles echt leeg. Als hij dan in slaap valt, wordt hij boos wakker binnen de 3 u voor de volgende fles. Dus ik ga maar wat nutriton proberen. Kijken of hij wat verzadigder kan zijn zodat hij ook lekkerder slaapt en fijner wakker wordt..
     

Deel Deze Pagina