Winterbaby's 2020/2021

Discussie in 'De mama's' gestart door JupitR, 28 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    #81 JupitR, 6 jan 2021
    Laatst bewerkt: 6 jan 2021
    Ik snap jullie beweegredenen qua werk wel hoor @Dogpaw en @Lies1611. Iedereen heeft overal toch altijd een mening over. Al moet ik zeggen dat het mij erg meevalt welke ongevraagde meningen en adviezen ik gekregen heb. Over de komst van onze derde ook alleen: gefeliciteerd! En iets van: ik doe het je niet na (bij mensen die 2 kinderen hebben).

    Hier gaat het nog steeds erg goed! Ik heb respect en bewondering voor iedereen die echt moet thuis-scholen, want met een kleuter in groep 1 valt wat we moeten doen erg mee. Voor mijn kleuter is het sociale het belangrijkste, en dat valt nu natuurlijk juist stil. Misschien volgende week nog eens een speelafspraak proberen te regelen. Maar door corona ken ik ook maar weinig ouders.

    Overdag slaapt onze mini wisselend op de arm en in het wiegje. Ik heb hem 1 keer wakker weggelegd en dat hij in slaap is gevallen, en verder valt hij vaak bij mij/man in slaap en leggen we hem weg. Dat gaat niet altijd meteen goed, ivm krampjes of ander ongemak, maar meestal uiteindelijk wel. En anders scheelt het een hoop dat man en ik nu nog beide thuis zijn. Volgens mij was niet bij iedereen de man nog thuis, klopt dat?

    Krampjes vallen mij 's nachts erg mee. Ik denk wel dat het scheelt dat hij soms aan de borst in slaap valt en ik hem meestal niet wegleg in de cosleeper. Misschien dat mijn warmte helpt tegen de last.

    Ik was vanochtend voor het eerst even weg van huis. Het was een uurtje, en ik had er totaal geen zin in. Moest mijn zus ergens mee helpen. Dus man was een uurtje thuis met kleuter, peuter en baby. Gelukkig is er geen oorlog uitgebroken ;)
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.033
    3.115
    113
    @Dogpaw hier gaan de flessen heel wisselend. Maar als hij hem niet leeg drinkt komt hij ook vaak binnen de 3u. Drinkt hij hem wel leeg s avonds vaak ook. Sowieso lijkt hij 's avonds meer honger te hebben..
    @JupitR ik heb wel een kind in de aanbieding. De oudste mist dr sociale contacten enorm!
     
    JupitR vindt dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    In welke regio wonen jullie @Lies1611? ;)

    We hebben één klasgenootje in de buurt met wie mijn kleuter wel eens speelt, maar zou wel goed zijn (en fijn, want het is een pittige tante) dat hij eens met iemand anders speelt. Nu speelt kleuter gewoon de baas over zijn broertje :p
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    Onze mini groeit trouwens ook aardig! Nog geen 4 kg denk ik, maar wel goed boven zijn geboortegewicht, want hij creëert een aardige onderkin :p We gaan maandag naar het CB, dus ben benieuwd hoe zijn lengte en gewicht dan zijn. Hij is met 3480 gram en ongeveer 51 cm geboren (bij 38+3 dus).
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.033
    3.115
    113
    In het midden van het land!
    Qua groei geen flauw idee:rolleyes: 2wk geleden was hij ruim 4,2kilo en gezien de wangetjes en de maat 50 pakjes die niet meer passen denk ik dat het wel goed zit:roflmao:
    Volgende week weer naar het cb.

    Oh ja die onderkin:roflmao:
     
  6. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    het sociale is erg belangrijk, zeker voor die kleintjes! Dat valt gewoon in 1x weg nu. Speelafspraakjes zijn een goed idee.

    Ik vind het wel fijn als hij bij mij op de arm in slaap valt. Makkelijk is het niet altijd, haha. Een cosleeper is ook heel handig. Zeker met borstvoeding! Die warmte hebben die kleintjes ook gewoon nodig.

    haha wat goed van je man. Dat ene uurtje kan dan lang duren :roflmao:


    Hier vandaag noodgedwongen besloten dat ik maandag weer begin met werken. Eerst twee weken alleen de maandag, daarna zie ik het wel.. het is enorm druk op het werk en de administratie loopt gigantisch achter waardoor andere dingen ook weer minder aandacht krijgen en zo wordt het langzamerhand een puinhoop. Dus, voordat dat gebeurd, ga ik maar heen. Mijn man is op maandag standaard vrij dus dan pak ik ook gelijk van 8:00 tot 17:00 uur. Kijken hoe me dat afgaat.

    vandaag lekker een 2,5 km met de kinderen gewandeld en dat duurde lang maar was echt even fijn! Nu wel bekaf haha
     
  7. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    @Lies1611 hoeveel drinkt jouw zoon per fles ongeveer?


    @JupitR Haha die onderkin is herkenbaar. Hier ook al een lekkere onderkin en vanmorgen gewogen, precies 4000 gram
     
    JupitR vindt dit leuk.
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.033
    3.115
    113
    We bieden 120+4 aan en dan laat hij max 30 staan. S avonds is vaak wel rommelig maarja ik ben wel van mening dat hij het zelf wel rechttrekt.. als hij troost uit zn flesje haalt wie ben ik om te weigeren..
     
    Dogpaw vindt dit leuk.
  9. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    Friezin87 vindt dit leuk.
  10. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Wij moeten morgen naar het cb. Ben benieuwd wat ze hier weegt.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  11. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Thnx
     
  12. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    Hoe voelt het om nu weer te gaan werken @Dogpaw? Je man is dan bij de kinderen denk ik? Het lijkt mij toch ook lastig, maar ik geef mini nu ook echt nog niet heel makkelijk uit handen. Dat is dankzij mijn eigen ingewikkelde persoonlijkheid ;)

    Het was wel koud, voor die 2.5 km! Wij gingen gisteren ook ongeveer zo'n afstand. Alleen peuter wilde niet terug lopen, maar man kon hem gelukkig tillen ;)

    Hoe gaat het bij jullie met staan? Ik voel bij langer staan soms wel een druk van onderen, van mn bekkenbodemspieren volgens mij. Moet ze maar blijven trainen denk ik.
     
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    Ik ga er trouwens vanuit dat iedereen oké is met een wat ruimere groep qua geboortedatum van de ukkies. Weet alleen geen goede naam voor dit topic dan. Dus suggesties zijn welkom!
     
    Lies1611 en Soturi vinden dit leuk.
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik vind een ruimere groep prima. Al heb ik ook geen inspiratie voor een naam.
     
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
  16. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Misschien iets van 'Winterbaby's 2020/2021'?

    Wat onder winter valt, is dan wat ruim genomen (want officieel is 5 december nog herfst). Maar dan heb je straks niet dat de augustus-baby's hier ook zitten. Niet dat ze niet welkom zijn, maar tegen dan zitten wij alweer in een andere fase natuurlijk.
     
    JupitR en Lies1611 vinden dit leuk.
  17. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    Ik dacht ook aan winter inderdaad, behalve dat zelfs mijn baby nog net in de herfst geboren is :p Maar winter kan inderdaad gewoon een ruim begrip zijn.
     
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.161
    6.689
    113
    Vrouw
    @Beheer, mag de naam van dit topic worden veranderd in "Winterbaby's 2020/2021"?
     
  19. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    @JupitR maandag is hij net aan 3 weken oud dus terug gaan werken voelt heel onnatuurlijk. Maar ik doe het natuurlijk niet alleen voor mezelf maar ook voor het personeel en de klanten. Mijn man is dan inderdaad bij de kinderen, wel zo fijn. Ik denk alleen wel dat ik de hele dag ga appen met hoe gaat het, denk je hier aan, hoeveel heeft hij gedronken...etc. :roflmao:

    ja het was wel fris voor 2,5 km, maar geen wind en hij voelde thuis nog heeeeerlijk warm dus prima!

    hier ook als ik wat langer sta of veel op en neer heb gelopen dan voel ik ook druk van onderen. Heel vervelend.

    Ruimere groep vind ik ook prima!
     
  20. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.033
    3.115
    113
    Hoe gaan jullie naar buiten met de kinderen? Kinderwagen? Met kruik? Draagzak?

    @JupitR waar wonen jullie??

    Welke regio wonen de anderen?
     

Deel Deze Pagina