Dames hierbij wil ik jullie verzoeken om elkaar met respect te behandelen anders zal hij worden gesloten.
Triest dat een topic over winterbanden een kinderachtige discussie kan veroorzaken. Mensen voelen zich wel erg snel aangesproken zeg..
Hahah prachtig. Hier dus hetzelfde, laag opgeleid, laag inkomen en ik ben erg duur in zorgkosten Ik zie het nut er gewoon niet zo van in, als ze 50 euro per 4 zouden kosten had ik er wel over nagedacht.
Als ze goedkoper zouden zijn kunnen meer mensen ze kopen dus denk niet als ze goedkoper zouden zijn dat ze dan pas het nut ervan in ziet.
Ja joh, iets betere groeven in de band dan zomerbanden en voor NL-omstandigheden behoorlijk goed of je moet willen scheuren . Ik ben vanmorgen ook weer lekker truttig (lees rustig) naar het kdv gereden. Ga straks lekker een file veroorzaken met de slee omdat de meeste straten hier niet geveegd zijn en de stoepen wel. Dus let op: rond half 12 een file in Aalten vanwege een slee.
Ik moet het anders zeggen, ik vind dat kleine beetje extra wat ze aan grip en veiligheid geven het geld niet waard.
Persoonlijk vind ik de prijs niet in verhouding met wat de winterbanden mij aan "extra" veiligheid kunnen bieden, voor die paar dagen per jaar dat het echt veiliger is.
Heb geen winterbanden, en ik kan normaal rijden hoor.. Ik heb altijd gelesst in de Winter mét winterbanden.. Ik merk weinig verschil, maar ben zelf ook wel weer zo dat als het glad is ik op een voorzichtige plek even handrembochtjes en remstoppies maak om te kijken hoe de auto reageert, dan weet ik iig wat ik kan verwachten.. Ik rijd prima met zomerbanden, merk echt niet meer of minder grip, voor mij hoeft het dus echt niet! En ik weet niet of het al eerder gezegd is.. Maar @TS winterbanden zijn in Duitsland niet verplicht, het is gezegd dat als de weersomstandigheden het toelaten je ook met zomerbanden of 4seizoensbanden kan rijden. Maar, volgens mij valt die verplichting allemaal wel mee, ik woon 10min van Kranenburg af en rijdt met dit weer gewoon naar DU.. En ben pas een keer aangehouden met dit weer, die ene keer kreeg ik een waarschuwing en that's it..
In Duitsland zijn winterbanden niet verplicht, maar als je bij winterse weersomstandigheden betrokken raakt bij een ongeval en je hebt zomerbanden, dan word je aansprakelijk gesteld voor de schade. Ook al is het op basis van verkeersregels onder gewone omstandigheden niet jouw schuld. Lijkt me wel iets zeggen over het effect van die banden. Ik krijg korting op mijn autoverzekering, omdat ik winterbanden heb. Dan zal toch uit hun claimstatistieken blijken dat mensen met winterbanden minder vaak schade hebben dan mensen die geen winterbanden gebruiken? Nou ja. Iedereen moet het zelf weten, zolang ze maar verantwoord rijden (met of zonder winterbanden). Ik vind het verschil bij rijden in de sneeuw heel groot.
ik weet niet of het al gezegd is maar met winterbanden heb je meer last van aqauplanning. en het regent toch echt vaken dan dat het sneeuwt in nederland
Dat is niet waar! Winterbanden hebben bredere en diepere profielen dan zomerbanden, en kunnen dus sneller meer water afvoeren. Vaak zijn ze ook nog eens smaller dan zomerbanden, wat ook nog een gunstig effect heeft.
ANWB: Winterbanden beter op nat wegdek bij koud weer | TaxiPro Vroeger waren zomerbanden beter op een nat wegdek, nu niet meer. http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf