Wij hebben gewoon 4 seizoenen banden. En sorry maar ik ga voor die nog geen 500 km. die ik per maand weg rij echt niet zoveel kosten maken voor een paar winterbanden voor die 2 cm. sneeuw die hier valt ben d'r gek zeg Man gaat met de trein naar z'n werk en ik alleen naar de super of soms naar familie in het weekend. Zou dus best kunnen dat je mijn getrut tegenkomt onderweg maar ik hou mijn gezinnetje liever heel en mijn auto deukenvrij Overigens trut ik nooit, ik rij netjes met het verkeer mee. Daarentegen irriteer ik mij dood aan haastpikjes die persé gewoon de normale snelheid willen rijden bij extreem weer, levensgevaarlijk!!
Tuurlijk...winterbanden hebben eigenlijk geen nut... Vandaar dat de ANWB schrijft: "In de praktijk betekent dat meer grip, meer comfort en meer veiligheid als er sneeuw of ijs ligt." Bron:Veelgestelde vragen over winterbanden - ANWB
Nou ze moesten je opsluiten Nee hoor ik ben ook zo'n ontaarde moeder die de weg op gaat zonder winterbanden shoot me!!! Overigens ben ik sinds dat er sneeuw ligt de deur nog niet uit geweest behalve rondje lopen met de hond. Dus heb m'n kindjes nog niet in levensgevaar gebracht
ik zou het niet zo noemen.... maar dat wat je zegt over op de wegen idd..... een lange file omdat diegene die vooraan rijdt geen winterbanden heeft en dus heel langzaam gaat rijden.... terwijl er amper sneeuw oid ligt. En er omheen lukt ook al niet.... zwaar irritant idd. Maar goed snap ook wel dat niet iedereen zich winterbanden kan veroorloven. Dus tja dan hou ik me maar rustig en geniet van mn warme auto en kijk maar wat de natuur in
Nog even een vraagje aan diegenen met winterbanden : Hebben jullie ze zelf gekocht of verstrekt de leasemaatschappij ze gratis? Ik vind dat nlk. een heel verschil. Ik als particulier mag zo'n 500 euro aftikken en dat heb ik er niet voor over (kan het me wel veroorloven maar ik doe en wil het niet!) En als ik zo om mee heen kijk zijn er vrijwel geen particulieren die ze zelf aanschaffen, enkel leaserijders.
helemaal zelf gekocht! En ik ben het met Agter eens... het rijdt wel veel veilger , meer grip op de weg etc. Tis idd maar net wat je je kunt veroorloven, wij hebben ze 2e hands gekocht (was nog prima profiel) en geen 500 euro kwijt gelukkig
en trouwens...leaseauto?? niet iedereen rijdt hier op kosten van de baas hoor! wij niet iig (helaas...)
ik stel voor dat iedereen met winterbanden die nu zo extreem debiel reageert alsof iemand die zomerbanden heeft een potentiele moordenaar is, lekker nu met -6 zonder jas aan buiten zn winterbandjes gaat bewonderen. Hopelijk zijn ze dan na een uurtje zo goed afgekoeld dat het gezeur klaar is.
Wij hebben ze zelf gekocht, die van mij (Citroen Saxo) waren 400 euro in totaal. Mijn man zet ze er zelf onder en ze liggen hier opgestapeld in de garage. We mogen ze ook gratis stallen bij de garage waar de auto's in onderhoud zijn en voor een tientje ofzo zet hij ze er weer onder, maar dat doen we dus ook zelf. Het is veel geld, maar ten eerste is het veiliger en ten tweede kom ik nu tenminste overal weg met de auto. Ik heb een keer bij het kdv vastgestaan, dat vond ik echt niet grappig. En op mijn werk ook wel eens problemen gehad met wegrijden. Ik rij niet veel kilometers, helemaal niet zelfs, mijn werk is 7 km enkele reis en met redelijk/mooi weer ga ik met de fiets. Ik werk 3 dagen. En ik doe boodschappen met de auto 1 keer per week. Maar toch vind ik het het geld wel waard. Dit is nu mijn 2e jaar met winterbanden en ik denk dat ik er nog wel een paar jaar mee kan doen. Dus 400 euro voor zeg 5 jaar veiliger en makkelijker de winter door, ik vind het dat wel waard en wij kunnen het ook betalen. Als het niet hoeft ga ik nu trouwens niet met de auto, wij gaan met de slee . Maar naar zwemles ga ik niet ruim een half uur lopen (dan zijn we namelijk te laat ) en ook niet een kwartier fietsen nu. Dus dan wel de auto (1 keer per week).
Ik vind jou ook wel een beetje oververhit reageren . Maar ik ben het er niet mee eens om mensen die om zomerbanden in de winter rijden onverantwoord te noemen. Ieder z'n keuze. Als het echt zo onveilig was, hadden ze het wel verplicht gesteld om winterbanden te nemen.
potentiele moordernaar niet natuurlijk.... maar VAAK wel irritante fileveroorzakers! (niet altijd dus)
nou ik zei ook al dat het bedoeld was voor degenen die zo debiel reageren, er waren echt genoeg reacties bij waarbij je je voelt alsof je de weg niet meer op zou mogen, alsof je met alcohol op achter het stuur zit.
Winterbanden zet je niet alleen voor sneeuw en ijs onder je auto. Ook bij nat wegdek geven ze meer grip. Nee,je bent geen potentiële moordenaar zonder winterbanden maar met winterbanden rij je gewoon net iets veiliger mits je niet als een idioot rijdt maar ik ken ook genoeg mensen die zonder winterbanden als idioten rijden.
files worden veroorzaakt door het grote verschil in snelheid tussen verschillende weggebruikers. Dus dat zou je ook kunnen zeggen van degenen die hard doorrijden.
nou ik rij toch altijd in de file als er iemand heeeeel langzaam voor me rijdt.... en dat gebeurt in de wintermaanden / natte maanden nou eenmaal vaker. Als iemand hard zou doorrijden sta ik niet in de file hoor...