winterbanden ja of nee

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wel of geen winterbanden?

1. wel

2. niet

3. twijfel nog

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik lees net terug en ik zie dat het niet veilig is om op winterbanden door te rijden tenminste onder de 4mm profiel.
    Vind het echt vreemd want heb allemaal work shops gehad o.a. Bij Michelin zelf en die hebben dit niet aangegeven.
    Wel dat het natuurlijk niet voor niks zomer banden en winterbanden zijn. Maar niet dat het niet veilig is.
    Vreemd ik heb 6 januari weer een meeting zou het eens vragen.

2. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, wij rijden zooooo weinig nog dat ik het 't niet waard vind. Ik rij extra voorzichtig (al 14 jaar doe ik het zo) met gladheid, nooit geen last gehad.

3. angel229

angel229 Niet meer actief

Ja, ten eerste voor de veiligheid. Ten tweede omdat we op 10 min van Duitse en Belgische grens wonen. In Duitsland ben ik soms meerdere keren per week te vinden en ik schuw er ook niet voor om in de winter naar de Ardennen te rijden voor wat sneeuwpret!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ben benieuwd wat ze zeggen . Vind het vreemd verschillende adviezen te horen. Wat de consumentenbond zegt klinkt wel logisch aangezien het rubber zachter is , is je remweg ook langer. Idem met die 4 mm dat lees ik overal op internet..

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Niet zo nodig vond? Ik DACHT dat ook altijd. Maar nu wonen we in Duitsland en zijn aan deze kanten minimaal all weather banden verplicht (bij de bergen winterbanden verplicht). De 4 seizoenenbanden waren al een behoorlijk verschil, maar winterbanden zijn het toch echt helemaal. Wat een verschil in de winter met glad wegdek en sneeuw zeg. Zou nooit meer anders willen. Als we teruggaan naar NL blijft het erin!

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een bandenbedrijf dus ja :)

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb ook winterbanden, mijn vriend niet. Maar als ik ze niet bij m'n auto had gekregen, dan hadden ze er ook niet onder gegaan. Ik heb dit jaar voor t eerst een eigen autootje, dus het is sowieso nog een verrassing hoe ik rij in de sneeuw of met ijzel. Ben blij als de winter voorbij is :)

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Wel winterbanden, vooral met kinderen in de auto.

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    xenon verlichting is voor tegenliggers erg irritant...

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hier is het zelfs verplicht. Als je in Duitsland een ongeluk krijgt als je in de winter op zomerbanden rijdt, dan krijg je een bekeuring, ongeacht of je nou de schuldige bent van het ongeluk of niet. De duitse verzekering kan weigeren uit te betalen.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb er vorig jaar wel voor gekeken, maar vond het belachelijk duur. Wij zouden meer dan 800 euro kwijt zijn! Ik was snel genezen. Nu moet ik zeggen dat wij beiden op de fiets naar ons werk gaan en de auto vooral binnen de stad gebruiken. Als ik het weer niet vertrouwd vind, kunnen we hem makkelijk laten staan.

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Vroeger gebruikte ik ze nooit, maar dan reed ik zelden grote afstanden. Sinds een paar jaar hebben we een nieuwe auto en daar gelijk winterbanden bij gekocht. Ook voor onze 2e auto laatst 2e hands winterbandjes gekocht. Wonen momenteel tegen de BE grens aan en rijden dus veel op binnenwegen. Dan heb je ze zeker nodig.

13. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Nee, wij rijden zo weinig!

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Op de zakelijke auto van mijn vriend wel, op mijn auto niet. Ik rij maar kleine stukjes doordeweeks en in het weekend pakken we de auto van mijn vriend.

15. Bika

Bika Niet meer actief

Uitbalanceren wel ja, bedoelde met bijbetalen/er naar vragen het uitlijnen ook. Zie dat ik dat er niet bij heb gezet haha. Maar wat ik wou zeggen, we hebben dit jaar een andere auto gekocht en moesten dus ook nieuwe winterbanden. Heb ze via een webshop gekocht waarna ze netjes gemonteerd en uitgebalanceerd werden geleverd. Was echt veel goedkoper dan bij bijv kwikfit met anwb korting nog. Zelfs al zouden we ze wel er daar op hebben laten zetten. Vond dat echt makkelijk en goed geregeld :)

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Maar uitlijnen en balanceren kan pas nadat ze op je auto zijn gemonteerd. Banden die via internet besteld worden, kunnen niet uitgelijnd en gebalanceerd zijn. Dat gebeurt pas na montage.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Balanceren kan alleen als de wielen eraf zijn. Uitlijnen alleen als ze aan de auto zitten.

Wij hebben allebei winterbanden. Ik rij niet veel, maar kwam regelmatig niet weg met mijn auto. Met winterbanden wel, met gemak! Verder rij ik alsnog voorzichtig. Maar zelfs met voorzichtig rijden met zomerbanden is de kans dat je wegglijdt een stuk groter dan met winterbanden.

18. Bika

Bika Niet meer actief

Booey, wat Snoopy zegt. Onze banden zijn alleen gebalanceerd. Auto hebben we nu niet laten uitlijnen, hij blijft netjes rechtdoor gaan zonder afwijking als ik het stuur los laat ;)

19. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Wij rijden beide veel, dus laten we ze er wel elk jaar onder zetten. Geeft ook wel een veilig gevoel, zeker nu.

20. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik vind winterbanden wel een must mits je er daarna ook verantwoord mee rijdt en niet overmoedig word en denkt dat je niks kan gebeuren want "" ik heb toch winterbanden"
    Ik hoor zovaak mensen zeggen, ik heb winterbanden dus kan met slecht weer gewoon doorcrossen maar zo werkt dat dus niet.

Deel Deze Pagina