Winterbanden?? wel/ niet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij winterbanden?

1. Ja

2. Nee

3. Ik twijfel nog

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wij hebben geen keus... doordat we vaak in duitsland zitten zullen we wel moeten als we geen boete willen riskeren (zijn er al 1x voor aangehouden, maar toen hadden we ze er gelukkig onder liggen:))

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha nee geen tjaptjoy merk.

nee een gewone normale band mag eventueel wel een B merk van een A merk zijn (snappie um? uni royaal of dat b merk van dunlop etc)
    tis een alfa 156 1.8 2001

vriendje wilde ook weten voor 16"alleen de banden ( ik moets er bij zeggen 205/55/r16 duhhhh)

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik heb een suzuki alto waar dit jaar voor het eerst winterbanden onder komen en wij hebben een peugeot en daar hebben wij standaard al winterbanden onder.
    rijd een stuk beter moet ik zeggen!

4. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Hier wel winterbanden. Thank god, vind het veel prettiger rijden :) Je hebt gewoon veel grip. Wij hebben ze toen via marktplaats gekocht, 2e hands. Maar met ruim voldoende profiel erop. (waren vrij nieuw). Man heeft gister een auto v/d zaak gekregen en daar zitten ook winterbanden bij.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ga dit jaar ook winterbanden aanschaffen...heb net een afspraak gemaakt bij een garage. Hij gaat er tweedehands banden opzetten, en daar zit minimaal 6 mm. profiel (of meer) op. Dat zal voor deze winter wel voldoende zijn, maar hoeveel winters zal ik er dan nog mee kunnen rijden, weet iemand dat? Devilschase...? :)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik bestel altijd bij novarota.nl. Volgende dag in huis.

teveel gezeik gehad met autobandenmarkt.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

6 profiel is nog best wat... maar het ligt er gewoon helemaal aan hoeveel je rijdt. maar ga er vanuit van 2 winters. daarna zou ik ze vervangen. zijn neem ik aan al wat oudere banden en ze verdrogen op een gegeven moment waardoor je scheurtjes in de banden krijgt. dit is apk afkeur;)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

klopt. wij hebben ook veel gedoe altijd met klanten met die kut autobandenmarkt.:x

9. Only me

Only me Niet meer actief

Wij hebben ze er 2 weken geleden onder laten zetten, voelt toch een stuk prettiger :)

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je kan beter in de winter smallere banden hebben, en dus gaan voor de 195/55/16. Ik heb standaard 195/40/17 en in de winter 185/55/15.

1e getal = breedte in mm
    2e getal = wangdikte in % ( 55% van 185 bij een 185/55/15 band bijv)
    3e getal = inchmaat

hoe minder breede band, hoe beter het rijdt. Breede banden hebben veel oppervlakten waardoor je sneller grip verliest.

11. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik heb winterbanden uniroyal.
    doordat wij vorig jaar niet meer weg konden komen met onze zomerbandjes hebben we nu voor het eerst winterbanden gekocht.
    Normaal hadden wij 4 seizoensbanden er onder zitten op onze andere auto's die we gehad hebben voorgaande jaren, maar we gleden nog alle kanten op daarmee. dus vandaar de keuze winterbanden dit jaar, omdat mannetje ( die 3 uur snachts vertrek naar zijn werk ) toch naar zijn werk moet komen en dan geen bussen rijden hier he.

Let op!:
    M + S op de banden is handig als dat erop staat i.v.m. mogelijk naar duitsland willen rijden. Je bent zwaar de lul als het vriest en je rijd in duitsland als nederlander....ZONDER m + s op de banden. ze houden je gewoon aan ( doordat je nederlander ben kan niet anders.. vorig jaar waren alleen maar NLders aan de kant van de weg met politie erbij geen enkele duitser gezien ) en je krijgt een vette boeten...
    ter waarde van 1 winterband. is het dus niet waard he.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zoek het vandaag voor je uit:)

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Thanks! Ik zou 190 euro moeten betalen voor 4 banden, incl. montage etc. (bandenmaat 195/55/15). Is dat een redelijke prijs denk je?

14. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

weetje wij zijn dus WEL duitsland ingegaan ondanks onze zomerbanden toen. op goed geluk geglibberd. Was daar net zo erg als hier alleen...viel ons op dat de daar ook op de hoofdwegen amper strooien maar alleen schuiven en toen dacht ik: Ik WIL winterbanden!

maar die autobandenmark.nl is leuk.
    banden+vlegen+monteren is serieus maar 500 euro!

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

en mijn auto is nu 4 jaar dus ws komen er nieuwe zomerbanden begreep ik? om de 4 jaar? . je mag dus de winterbanden erop laten zitten? Of zal ik dan toch voor 4 seizoensbanden kiezen?

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Wij hebben paar jaar terug ivm met een wintersportvakantie winterbanden aangeschaft. Sindsdien gaan ze er 's winters omheen. Ik vind het wel prettig aangezien m'n partner dagelijks met de auto naar z'n werk gaat. Vorige keer waren we net optijd voor de 1e sneeuwbui :)

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Beide auto's hebben winterbanden.

Vorig jaar nog niet, toen stond mn man dus dwars op de snelweg door een ijsplaat..

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als je in Duitsland de weg op gaat met zomerbanden, ben je mede aansprakelijk als je een ongeluk hebt gehad. Ook al is het jou schuld niet.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee, ze kunnen maximaal 4 winters mee. Daarna zijn ze vaak aan het uitdrogen.

Je moet gewoon elke keer van winter naar zomerbanden gaan. Ik rij 3 zomers op mn zomerbanden = 3 jaar
    en 3 winters op mn winterbanden = 3 jaar.

Ik koop dus 1 keer in de 3 jaar nieuwe banden, en dan ben ik 800 euro kwijt.

Alleen, profile heeft nu aanbiedingen: Zomerbanden 35/45/50% korting(afhankelijk van merk) als je voor 31-12 besteld.

Mijn Toyo heeft 50% korting. Ik koop dus nu alvast nieuwe zomerbanden, dan ben ik ipv 480 euro, 240 euro kwijt voor 4 nieuwe banden.

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

autobandenmarkt moneert niet hoor. die leveren alleen banden. wel kun je bij hun iemand zoeken die ze voor je monteert. wij iig niet meer. hebben slechte ervaringen met hun

Deel Deze Pagina