Winterbanden?? wel/ niet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij winterbanden?

1. Ja

2. Nee

3. Ik twijfel nog

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

#101 Eefke84, 20 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2011
    ja dit is een nette prijs. als ik een beetje redeneer zoals wij redeneren betaal je 40 euro per band en 35 euro voor het omleggen.
    dat is prima. ben je niet aan miskocht!:)

weet je het merk trouwens

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

alleen onder winterse omstandigheden dus als het gewoon droog weer is en de wegen schoon mag je gewoon met zomer banden naar duitsland

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Goed dat je dat zegt, dat heb ik niet gevraagd...en daar kan nogal verschil in zitten heb ik begrepen. Ik ga er morgen naartoe, dan zal ik het vragen. Die goedkope aziatische merken moet ik niet hebben zeker?

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    dat bedoel ik ook ;)

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.110
    3.882
    113
    Wij hebben wel winterbanden sinds vorige jaar, toevallig gisteren ze er weer op laten zetten. Aanbiedingen in de gaten houden en dan valt het wel mee met de prijs.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Anders moet je eens kijken op de site van de ANWB, vorig jaar hebben we gekeken naar de testresultaten van de winterbanden en op basis daarvan hebben we ze gekocht.

7. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Yep. Sowieso fijn in de sneeuw , je merkt duidelijk verschil. En we wonen niet ver van de grens, en in Duitsland is het verplicht. (als er winterse omstandigheden zijn indd)

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ben ik even blij met de profile site. Kan je gewoon je kenteken in vullen en zoekt vanzelf! Gelijk al mijn gegevens :) JOEPIE! En ook mijn apk. Hahaaa

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Daar heb ik ook op gekeken idd... ik heb net de garage nog even gebeld: het zijn 2 fulda, en 2 dunlop banden. Die kwamen wel redelijk uit de test volgens mij.

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dat standpunt begrijp ik ook wel... maarrrr.... als je een botsing veroorzaakt (ook al is het maar tegen een boom) met je eenvoudige WA casco verzekering ben je dus nog veel verder van huis. Voor 200 euro heb jij je schade niet gemaakt of erger, een nieuwe auto gekocht...
    Is het een verstandige investering, absoluut. Een dure? Ja kan, maar hoeft niet. Een veilige? Dat zeker.
    Je kunt het een beetje vergelijken met op open zomersandalen de winter doorlopen... kan dat? Absoluut! Is het aan te raden? Nou nee...:D

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Kan heel goed kloppen, hier in DL is het verplicht. Veroorzaak je een ongeval en rijdt je op zomerbanden in de winter, ben je de pineut en wordt je bekeurd. De duitsers weten dat, dus die hebben winterbanden...politie weet dat ook, dus checkt de Hollanders die massaal de kerstmarkten komen bezoeken op hun zomerbandjes....ach, je kunt niet zeggen dat het niet slim is toch?

12. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Hier wel, maar goed, mijn man zit in de bandenwereld.

Mochten jullie ze nog willen, ze worden al met de dag duurder, dus ik zou er ff achteraan gaan ;)

13. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Wij hebben ook winterbanden.
    Het verschil is echt enorm met de zomerbanden.

Wij zijn in Someren (brabant) geslaagd, was ergens tussen de 100 en 150 euro :D

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Serieus? Kijk, dat vind ik nou weer lichtelijk tegen de afzetterij aan komen.... waarom worden ze nou met de dag duurder? Grapje toch?

15. tweety25

tweety25 Fanatiek lid

5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Zo werkt dat helaas met alles, de vraag er naar word groter de voorraad kleiner dus gaan de prijzen omhoog. Nu bedenken een hoop mensen ineens dat ze toch winterbanden willen.
    Wij hebben ze daarom van de zomer al gekocht. Scheelde de helft met vorig jaar winter toen ze bijna niet meer te krijgen waren

16. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

tja zijn net moonboots he....

zit toch te denken aan vier seizoenen omdat ik denk dat mijn zomerbanden in januari als ik apk heb, vervangen moeten worden. Zal de garage eens bellen dan.

17. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Gezeik? Daar zit niemand op te wachten.. Hebben ze daar ook een beetje leuke prijzen? Veiligheid is heel wat waard hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik hou wel van een goed belegde boterham zullen we maar zeggen..;)

18. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wij hebben ze wel, omdat mijn vriend 70 km per dag over de autoweg moet voor zijn werk.. Het heeft 350 euro gekost, moet er wel bij zeggen dat het eigenlijk mijn auto is ( opel tigra ) maar die is veel zuiniger, vriendlief heeft een mercedes maar daarvoor zouden we rond de 1000 euro komen te zitten. Vind winterbanden wel belangrijk als je in een slip raakt en je auto is totalloss ben je meer geld kwijt.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

fulda en dunlop zijn alletwee prima merken;)

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.179
    8.171
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik was 3 euro goedkoper uit dan op autobandenmarkt.

Bij ABM had ik Vredestein Snowtrac besteld, was op voorraad zeiden ze in de mail, geld overgemaakt (500 euro) en klaar.

3 dagen later, toch niet op voorraad en werden 2 maanden later pas verwacht. Ik bellen, kreeg ik alleen maar Duitsers aan de telefoon, gemaild weer, en na 2 weken had ik eindelijk mn geld terug.

Ondertussen heb ik banden besteld bij NovaRota, Dunlop SP WR, heb verhaal uitgelegd, heeft die man ze gewoon opgestuurd zonder dat ik betaald had nog omdat ik et geld van ABM nog niet terughad toen en ik de banden echt nodig had. Week later het geld betaald en was allemaal geen probleem.

Deel Deze Pagina