ben blij met zoveel reacties. Ik ben eruit. Ik ga volgende week langs onze garage. Laat me banden nakijken en als er nieuwe op moeten worden het 4 seizoenen. Als is het maar voor het idee voor extra aqua planning. En anders worden het waarschijnlijk winterbanden. Weetje ik durf er bijna om te wedden als deze winter weer boos en bars is en de winter erop ook dat ze gewoon verplicht worden net als in duitsland. Het klimaat schuift gewoon elke keer een stukje zuidelijker op.
je kan beter investeren in goeie 4 seizoensbanden. Want het is niet alleen maar de winterbanden aanschaffen maar ook 2 keer per maar 130 om de banden te laten verwisselen en op te slaan. Als je van een goed merk 4 seizoensbanden koopt, rij je ook relatief veilig met sneeuw (want echt heel veilig wordt het nooit, ook niet met winterbanden). Daarbij is er vorig jaar een onderzoek geweest dat mensen die winterbanden hebben, zich veiliger wanen en dus onvoorzichtiger rijden. Waardoor ze juist sneller een ongeluk krijgen. En mensen hebben de illusie dat winterbanden ook bij gladheid werken maar ze zijn puur gemaakt op losse sneeuw, met gladheid (bv plat gereden of vastgevroren sneeuw) heb je niks aan winterbanden. het is waar dat winterbanden duurder worden naarmate er meer sneeuw valt en garages spelen ook heel erg in op het valse gevoel van veiligheid. Daarbij is er de laatste jaren een soort hype ontstaan, ineens " moet" iedereen winterbanden....en wie roepen dat? Juist de garages en de anwb, die er flink op verdienen. Dus ik zou zeggen: denk er nog eens over na, en investeer in goeie 4 seizoensbanden.
ik weet niet waar jij je banden laat wisselen en laat opslaan maar bij ons is dat dus echt niet zo duur. en verder is ook niet alles helemaal waar wat je zegt
Wij hebben ook winterbanden, straks op beide auto's. Zijn ze bijna dagelijks nodig en ook al sneeuwt het, moeten we toch naar ons werk! En ja, het kost wat. Maar ik vind het veel fijner rijden! Trouwens (misschien al eerder opgemerkt, maar heb niet alle pagina's gelezen ...), als je winterbanden er op zit, slijten je zomerbanden ook niet, dus die gaan ook even iets langer mee!
Wij hebben twee auto's. Beiden hebben winterbanden. We rijden ook erg veel (ik rij alleen al 40000km per jaar voor mijn werk!). Ik vind het zelf een stuk veiliger en ik rij zelf ook zelfverzekerder. Wel moet je oppassen dat je niet overmoedig wordt; want ook met winterbanden kun je gaan glijden (alleen wel minder snel). Ik zou het dus wel doen, helemaal met zo'n kleine meid in de auto.
Hier gisteren een stel winterbanden en velgen weten te regelen. De garage had er nog precies vier liggen en de velgen zouden vandaag nog binnenkomen. Wij geluk... Wel een dure grap, maar goed, na vorig jaar heb ik weinig zin meer in zomerbandjes. En tja, schijnveiligheid: ik ben een hele voorzichtige rijder bij gladheid, daar veranderen winterbanden helemaal niets aan. En hoe voorzichtig ik vorig jaar ook was, ik heb de kont van onze station wel een paar keer weg voelen schuiven (niet ernstig, maar wel merkbaar). Dat is voor mij wel het teken dat winterbanden geen overbodige luxe zijn. Zul je alleen zien dat we ze voor jan jurk hebben gekocht dit jaar .
Ja, maar met 19 inch velgen en 225 brede band creeer je een soort snowboard, niet verstandig om die te laten zitten dus.. Gisteren toevallig de winterbanden met velgen opgehaald trouwens.
Hier wel winterbanden, onder allebei de auto's. Ik heb een BMW station, man een Toyota nogiets.. Vorig jaar de ultieme test gehad, we moeten bij m'n ouders thuis een klucht op om op de weg te komen. M'n vader m'n z'n gloednieuwe mercedes kwam er zigzaggend en wegslippend op, en ik zonder enige moeite. Ik vind het nu met m'n kleintje ook wel een veilig idee.
Ik wil graag winterbanden. Vond het altijd al eng en nu met kleine helemaal, maar we hebben er helaas geen geld voor misschien volgnd jaar, baal wel dat het zo duur is
Hier gaan er ook weer winterbanden om. We hebben een nieuwe auto gekocht en gelijk andere velgen er bij. Zodat we 2 setjes hebben 1 met winterbanden en 1 met zomer banden.
Hier ook winterbanden... Ik werk op 35 km van huis, moet vroeg beginnen (7.00) en ik moet over de A2. Het eerste jaar was het nieuwe stuk bij Den Bosch net opengegaan toen het zo vreselijk begon te sneeuwen... Nog geen strepen op de weg, verlichting die het maar half doet, op zondagmorgen om 6.30 als de strooiwagens nog lekker op 1 oor liggen... en op zomerbanden.... Nooooooit meer!! Toen ik, (trillend en wel, ik ben geen held dan, heb ooit een ongeluk gehad waarbij ik ging aquaplanen, zo van de dijk af) eindelijk op mijn werk was, een half uur te laat, heb ik meteen naar huis gebeld om mijn man ervan te overtuigen dat ik winterbanden moest! Anders nam ik zijn auto mee, daar zitten ze wel onder... Sowieso moet ik regelmatig weekenden werken en dan is er 's ochtends vroeg eigenlijk nooit gestrooid. En ook met avonddiensten terug naar huis is er vaak niet gestrooid. Voordeel is dan ook dat de sneeuw nog niet aangereden is en je dus ook weinig ijsvorming hebt. Dus voor mij is het echt noodzaak, ik heb er al 2 winters plezier van gehad. Overigens: Als ik nieuwe winterbanden ga kopen koop ik er meteen ook velgen bij. Dan kunnen we ze zelf wisselen, scheelt weer garage kosten.
Hier ook absoluut winterbanden. Veilig en het rijdt ook een stuk relaxter. Ieder jaar zien we nog steeds mensen zonder winterbanden op wintersport gaan en ik hou mijn hart vast, je ziet ze slippen en rijden met volle banden (banden waarop een laag sneeuw zit). Ook in nl vind ik het super belangrijk het is niet alleen voor jezelf maar ook voor de andere weggebruikers. Het is trouwens niet allen voor sneeuw maar ook voor gladheid, regen, en vooral die prut op de weg en dat hebben nogal eens in nl.
ik ga ook voor de winterbanden! binnenkort ffe langs de dealer en dan een afspraak maken.... wel prijzig maarja heb je wel lang wat aan....! vorig jaar had ik mn auto net nieuw in de maand oktober... en daarna kwam al die sneeuw... ik heb zooooo vaaaaak vast gestaan tot vervloekens aan toe! dat gaat me nu niet weer gebeuren!