We zijn aan het kijken naar een vakantiebestemming in de meivakantie. Turkije en dan met name in de buurt van antalya is als optie naar voren gekomen. Ik vind t wel een beetje een eng idee. Mijn man zegt dat t heel ver afligt van de plek van de aardbevingen... Hoe zouden jullie hier tegenover staan.
Ik zou het nu ook liever mijden denk ik. Met wat er net gebeurt is, zou ik het lastig vinden om daar te relaxen en luxe te doen.
Ik zou zelf gewoon heen gaan. Het land en de bevolking heeft er niks aan als ook nog alle toeristen weg blijven. Het is inderdaad een heel eind bij het aardbevingsgebied vandaan. Maar persoonlijk zou ik nog niet in de mei vakantie gaan. Het weer is nog niet altijd even goed en de zwembaden nog te koud.
eens met je man. turkije is een groot land, aarbevingen waren in het oosten, zuid-oosten, vakantie steden zijn meestal meer langs de zuid westkust van turkije. snap wel je gevoel hoor. maar om ipv daarheen naar de canarische eilanden te gaan, hebben ze ook niets aan in turkije.
Ik las juist dat het hele land risico loopt op aardbevingen, niet specifiek één gebied. Het hele land ligt ongustig.
Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog niet over uit. Toevallig hadden we t er vanavond over met vrienden. Die zeiden dat je gewoon op t resort moet blijven en er niet vanaf gaat. Dat gaat niet specifiek over de aardbevingen maar ook over andere gevaren in turkije. Dan ga ik nog meer twijfelen. Ik wou toch ook wel wat van d eomgeving zien?
Dat is altijd al zo geweest, en heeft tot nu toe niemand echt weerhouden van het reizen naar Turkije, zelfde geld voor italie, daar ligt ook een breuklijn, van de adriatische plaat door het hele land. en komen ook met grote regelmaat aardbevingen voor. volgens mij gaan er nog veel mensen naar italie op vakantie. Zonder dat ze er ooit over na hebben gedacht. nu is er in turkije natuurlijk een verschrikkelijk grote aardbeving geweest en dat is afschuwelijk voor die regio. Maar om het hele land direct links te laten liggen is misschien niet helemaal terecht. @IkTara je moet je er natuurlijk goed bij voelen. En als je idd in zo’n toeristen gebied zit met opdringerige verkopers enzo. Dan voelt dat hoe dan ook misschien niet fijn, naast de aardbevingsproblemen. dan zou ik wel naar een andere zonbestemming zoeken. Zuid spanje, Canarische eilanden etc.
Ik zou het niet doen denk ik. Kreeg net een nieuwsbericht binnen dat er zojuist een weer een aardbeving is geweest in het midden van Turkije. Ik zou het even mijden.. Maargoed dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Ik zou het niet durven, maar wat iemand hierboven al zegt kan ook in Italie of Griekenland. Aantal jaar geleden was het in Griekenland, gastkindje (3) van mij was zo erg geschrokken dat ze daarna emr therapie nodig had. Maar ik ben absoluut geen held.
Buiten de aardbevingen nu is turkije een prachtig land om vakantie te vieren. Ik ben al op diverse plaatsen geweest, ook alleen met zoon en heb mij nooit onveilig gevoeld. In het toeristische gebied is het niet anders dan in Spanje bij wijze van. En dat marktkoop mannen hun winkel aanwijzen al roepend vind ik niet erg, ze lopen niet meer achter je aan zoals ze vroeger deden. Heb zowel in resorts als in boetiek hotels gezeten en altijd hele fijne vakanties gehad. Maar zoals eerder gezegd, nu met de aardbevingen moet je zelf afwegen of je wel of niet wilt gaan.
Voor de lokale bevolking is het fijn als er weer toerisme komt in gebieden waar het wel kan. Ik vond het gebied waar ik ben geweest niet prettig, opdringerige verkopers enz, dus ik zou sowieso een ander land kiezen.
Ik ben drie keer naar Turkije geweest ‘vroeger’ met m’n ouders en drie keer een geweldige tijd gehad. Dit was ook in de meivakantie, de laatste keer was in 2016. Het was altijd goed weer, wij deden juist veel ook nog in de omgeving(via het hotel geboekt) en we gingen de stadjes in. Ik vind het een heel leuk en gastvrij land. Dus los van de aardbevingen zou ik het zeker doen. Ik ben in Alanya, Bodrum en Marmaris geweest. Alle drie heel leuk.
Ik vind het nu ook een lastige. Niet uit angst om nieuwe bevingen. Maar ik heb eerder ook eens gelezen dat resorts juist voor tijdelijke woonplekken moesten zorgen voor alle mensen die hun huis kwijt zijn. Ik weet niet of dit zo is? Dan zou ik hun namelijk liever een dak boven het hoofd gunnen. En ik zou dan ook niet kunnen genieten van de vakantie daar wetende dat er zo'n grote ramp gebeurd is. En zo veel mensen familie, vrienden en onderdak verloren zijn. Anderzijds leeft Turkije grotendeels van de inkomsten van het toerisme