Wintercamping tips

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Afua32, Dec 2, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Afua32

Afua32 Bekend lid

Oct 21, 2018
    596
    246
    43
    Female
    Hoi allemaal,

We willen in de kerstvakantie een paar dagen weg met de camper.
    Het wordt onze eerste keer kamperen in de winter.
    Wie heeft er tips voor een leuke camping/camperplaats of andere dingen waar we aan moeten denken.
    Alvast bedankt.

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij gaan er vaak met de camper op uit in de winter. Meestal naar de sneeuw, maar ook wel weekendjes weg.

In de zomer gaan we gewoon lekker de natuur in en hebben we niet zoveel nodig om ons te vermaken. In de winter is het soms wel fijn om wat faciliteiten te hebben. Wij zoeken altijd wel echt iets te doen uit, anders word je knettergek met z’n allen binnen in de camper.

Hier is de camping van center parcs Port Zelande altijd een succes, maar ik weet niet hoe het daar nu met zwemmen is. Of een andere camping met binnenzwembad.
    Het is ook leuk om een stad te bezoeken in de winter. Valkenburg, met de grotten is bv leuk. Maar ook hier weet ik niet hoe het met Corona zit. Wij gaan deze winter niet weg, denk ik, dus ik heb me erbij niet in verdiept.

verder qua tips: zorg dat je huishoudaccu het goed doet, zodat je niet in het donker dit. Als het kouder is dan, ik dacht ca 4 graden, dan doet butaangas het niet meer zo goed en kun je beter stoken en koelen op propaangas. Wij hebben een LPG tank, dus dat is altijd ff zoeken, met flessen is het makkelijker.
    Zo’n zilveren isolatiemat over de voorruit scheelt bij ons enorm in de condens binnen. Sowieso goed ventileren, want je produceert veel vocht binnen.
    En als je terugkomt zorgen dat je tanks en leidingen goed leeg zijn en de boiler ook leeg laten lopen ivm bevriezingsgevaar.

Afua32 likes this.

Share This Page