Winterdekbed

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    In NL onder ganzedonzen dekbedden. Heerlijk warm én licht.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.782
    7.369
    113
    Op alle kinderkamers wordt het bijna net zo koud als buiten. Als het buiten meer dan 5 graden vriest 's nachts hebben ze ijs op de binnenkant van de ruiten (geen cv op hun kamers en heel slecht geïsoleerd). Dochter heeft een donzen dekbed, de jongste heeft beide delen van het 4 seizoenendekbed en de oudste slaapt nu dan wel in pyjama, maar met alleen het zomerdeel, die heeft het bijna nooit koud :)
    Wij slapen zelf onder beide delen van het 4 seizoenendekbed, ondanks dat we wel een verwarming hebben en ons raam wel dubbel glas heeft. De verwarming staat heel laag, dus ik vind beide delen wel erg fijn.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ivm allergie hier synthetische dekbedden. Al een maandje ofzo het winterdekbed (2 delen op elkaar) en dan heb ik nog sokken, een joggingbroek, een hemdje, t-shirt en trui aan :D

De kinderen hebben een soort van herfst/voorjaar dekbed het hele jaar. In de zomer alleen het laken (wij ook trouwens), in voorjaar en herfst een dunne pyjama en in de winter een warme onesie.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Voor de mensen die nog geen winterdekbed gebruiken: hebben jullie allemaal ramen dicht en of kachel ‘s nachts aan?

Wij hebben sinds een paar dagen het complete pakket vier seizoenen dekbed op ons bed liggen. Maar wij slapen dan ook met een groot raam open.

5. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Nee hoor volledig het raam open. En ik lig vlakbij het raam. En ik heb genoeg aan mijn wollen zomer dekbed. Mocht ik het toch koud krijgen dan ligt er altijd een extra wollen deken binnen hand bereik.

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Wij slapen sinds een paar weken onder het herfstdeel. De kinderen nog onder het zomerdeel, maar die hebben pyama’s aan (lange broek en mouw) en wij niet. Dochter had van de week nog haar pyamabroek uitgedaan omdat ze het warm had.

Als het zomers echt warm is, dan slapen we alleen onder een laken. De kinderen slapen dan al snel onder alleen een dekbedhoes of laken omdat zij onder schuin dak slapen met dakraam op het zuiden, dus zodra het goed zonnig is, is het daar al warm. Vooral bij dochter die op zolder slaapt.

Wij hebben allemaal nog nooit onder het winterdekbed gelegen. Als het nog kouder wordt, trek ik een pyama aan en dat is voldoende. Bij de kinderen gaat dan het herfstdeel erop. Nu hebben wij een goed geisoleerd huis en worden onze slaapkamers niet heel koud. Raam staat nu alleen op een klein kiertje voor ventilatie, als het warmer is wel een stukje open.

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb 2 donzen dekbedden, de dikke ligt nog op zolder heb het ook snel warm. Maar met het winterse weer dat eraan komt, misschien binnenkort maar switchen :roflmao: als ik de weerberichten moet geloven hebben we vanaf zondag sneeuw in Limburg :eek:

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Sinds maandag slapen wij onder het winterdeel. De oudste slaapt nog onder het herfst deel maar wel in een warme fleece pyjama.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Hier het herfstdeel van een wollen dekbed. Raam open en verwarming uit. Lekker warm dan. Alleen vind ik het vreselijk zwaar en wil daarom weer een donzen dekbed. Ben trouwens wel een echte koukleum.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohhh kijk met een wollen dekbed snap ik dat ;)
    Ik heb van de week bij een vriendin gelogeerd die ook voor mij een wollen dekbed klaar had liggen. Ik lag geloof ik ook alleen onder een herstdeel. Wel het met raam dicht daar, maar ik had het heerlijk warm met dat ding.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ja het is echt heerlijk warm, daarom had ik hem ook gekocht. Het is jammer genoeg ook heel zwaar, dus een ramp met bed opmaken en in de wasmachine lukt ook niet. Maar warm is het wel.

12. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.398
    1.177
    113
    Sinds aantal weken zomer en winter deel erop en mijn elektrische deken op standje 3 :D

Deel Deze Pagina