Winterdepressie/Winterdip

Discussie in 'De lounge' gestart door upc, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat is gewoon een winterdepressie ja,heb je dat elke winter? Meeste mensen die zeggen dat ze een winterdepressie hebben weten niet wat het inhoud. Wat jij beschijft dát is een winterdepressie, je alleen moe voelen en hopen op de zomer, is niet gelijk een depressie...

sterkte ermee!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    juist

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Ik heb ook antidepressiva, Seroxat, en oxazepam. Gebruik het niet heel vaak, alleen bij extreme agressieaanvallen en jankbuien.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Echt helemaal mee eens, even een dipje hebben is wel iets anders...

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb het een paar jaar heel erg gehad, maar had toen een algehele zware depressie.. In de winter werd het alleen nog erger, heb toen ook een tijd thuis gezeten omdat ik het gewoon niet meer op kon brengen, bij een psych gelopen en ook antidepressiva gekregen *werd ik alleen nog maar depressiever en futlozer van*, daarna werd me aangeraden om lichttherapie te doen, heb ik meer dan een jaar vol gehouden, kwam toen weer lekkerder in mn vel te zitten en mn leventje kwam weer op de rails.
    Nu alleen nog maar last van een lichte winterdip.. Als het zonnetje schijnt ben ik tevreden.. als het sneeuwt ook, maar zodra het regent, ga ik huilen...

Ik zou je probleem even aankaarten bij je psych, die kan je altijd raad geven.
    Succes en sterkte!

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    hier ook 1 met een winter dipje en ik merk het nu ik zwanger ben heel erg.
    ik ben al heel erg misselijk maar als het kut weer is is het nog erger. nu schijnt het zonnetje heel licht en ik ben direct klaar wakker, heb overal zin in.
    als het strax weer regent blaf ik weer iedereen af, heb nergens meer zijn in en ben de heledag beroerd.

dames succes

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Een heel herkenbaar topic, zeker nu ik zwanger ben en alles niet meer vanzelf gaat lichamelijk is het zwaar... vooral de veel aanwezige angst is killing...

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat rot dat je daar zo'n last van hebt zeg! Ik zou echt een bezoekje aan de ha brengen, al is het alleen al om je verhaal kwijt te kunnen en aan te horen wat er allemaal mogelijk is. Wat wel zo is: de lente komt er nu echt aan! Ik leef er ook zo ontzettend naar toe, niet normaal. Heb ook even gedacht dat ik een soort depressie had maar dan door de hormonen. Ontzettend moe en futloos, 's ochtends als mijn dochter wakker werd en ik dus ook dacht ik 'nee, niet weer een dag..', huilen om niks, direct overprikkeld (slecht tegen geluiden kunnen etc), overal tegenop zien (boodschappen halen lukte soms niet eens..), ongeduldig (tegen m''n dochter vooral, zo zielig..) en angsten die ik normaal onder controle heb komen ineens weer tevoorschijn piepen:(
    Inmiddels gaat het weer wat beter, dat komt volgens mij ook doordat de sneeuw hier nu weg is. En ik klamp me helemaal vast aan de gedachte dat het echt binnen een paar weekjes beter weer wordt. Ik ruik soms de lente al en hoor vogeltjes fluiten.. Dan voel ik echt even een kriebel door m'n lijf gaan en word weer even blij:)
    Als dat niet het geval was geweest had ik deze week nog bij de ha gezeten want anders wist ik echt niet wat ik met mezelf aan moest.
    Dus dat is eigenlijk ook de enige tip die ik je kan geven. En lichttherapie idd maar dat zijn dingen waar een ha ook vanaf weet.
    Sterkte!

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Zo herkenbaar, vooral het opstaan... en daar voel ik me zoooooooooo lullig om.

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Heel herkenbaar...en nu inderdaad ook nu ik zwanger ben, wordt het veel erger. Zelf heb ik altijd de medicatie uit de deur willen houden, omdat het toch altijd ergens in het voorjaar weer een stuk beter gaat. Ik wil dan niet elke winter aan de medicatie voor een paar maanden.

Sinds vorig jaar heb ik een homeophaat opgezocht, een met een achtergrond als HA en daarna een goede (geregistreerde) studie homeopathie heeft gevolgd. Ze neemt echt de tijd voor me. Haar sessies lijken al heel therapeutisch en op basis van mijn 'verhaal' kijkt zij of ze hier iets bij kan vinden.
    Ik heb nu voor het tweede jaar druppels (die ook in de zwangerschap mogen) en heb er veel baat bij. Soms nog wel dagen dat ik down ben, maar ovr het algemeen een stuk minder en een stuk minder heftig. Wie weet is dit ook iets voor jou??

Succes, groet Snoozie

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Misschien moet ik dat ook maar weer eens proberen, want de reguliere medicijnen ken ik helaas en daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee, erg veel last van bijwerkingen.

12. Life in Pink

Ja, onsukkie, wie weet is het voor jou ook de moeite waard. De druppels die ik slik hebben verder geen bijwerkingen. Wie weet heb je er wat aan!

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wat voor druppels slik jij als ik zo vrij mag zijn?
    Misschien kan ik er wat mee als ik naar zo'n vrouw/meneer ga.

14. Life in Pink

Mijn druppels heten Pulsatilla. Maar die zijn dus helemaal op mijn 'situatie' aangepast. Wat ik van de homeophaat begrijp is dat zij ook kijkt naar wat voor een type mens je bent. Ik had eens gegoogled op dit middel en toen las ik allerlei kenmerken waarbij dit middel vaak voorgeschreven wordt en ik kon mezelf er zo in herkennen!

15. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik heb er ook last van,
    heb dagen erbij dat ik gewoonweg niet op gang kom,en alles in een veel lagere versnelling gaat bij mij.
    Ook in de avond merk ik het,heb veel eerder behoefte om naar bed te gaan.

16. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik slik omega 3 en 6 (schijnt ook goed te zijn voor je "blije" gevoel) en wandel elke dag als het kan, sporten is ook heel belangrijk bij winterdip/depressie als dat mogelijk is natuurlijk.
    verder als je het heel erg hebt naar de huisarts, anders worden de winters wel erg lang. vooral deze winter :(

17. upc

upc Niet meer actief

Hoe lang duurt het dat een winterdip overgaat? Ik voel me op zonnige dagen wel iets beter de laatste tijd maar als het dan weer zo'n dag als gister is met veel regen ben ik weer terug bij af :(

Deel Deze Pagina